SHL: Djurgårdens IF - Brynäs IF 4/10 2014
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: SHL: Djurgårdens IF - Brynäs IF 4/10 2014
Tror ni verkligen vi har råd att värva? Är skeptisk.
I övrigt är det här rätt illa, men jag är inte så jävla förvånad. Det kommer bli en rätt plågsam resa den här säsongen...
I övrigt är det här rätt illa, men jag är inte så jävla förvånad. Det kommer bli en rätt plågsam resa den här säsongen...
Vi har ett gäng spelare som verkligen behöver skärpa till sig rejält. Jag skulle kunna rabbla upp spelare i laget som inte bidrar med nånting just nu men jag väntar lite med det. Antingen börjar man köra nu eller så kan man packa sina grejer och göra något annat. Till och från ser det ut som det är jävla allmänhetens åkning där man åker runt och petar lite med klubban och larvar sig. Vi vinner knappt en närkamp. Skärpning för fan. Tränarna måste också rycka upp sig och börja bänka spelare.
Väldigt dåligt drag på klacken ikväll, och såg knappt en människa på aktiv som sjöng ens.
Enda gången jag varit på hovet då det varit sämre drag var i CHL mot Fribourg-Gottéron då det var 2500 pers på plats och alla satt på långsidan. Väldigt märkligt när det nästan var fullsatt idag.
Enda gången jag varit på hovet då det varit sämre drag var i CHL mot Fribourg-Gottéron då det var 2500 pers på plats och alla satt på långsidan. Väldigt märkligt när det nästan var fullsatt idag.
Kan nog erkänna att jag trodde mer om detta lag än vad de visat. Visst, avsaknaden av gedigna centrar var på förhand påtagande, men det kändes ändå som att detta lag hade något bra på gång. Vi får se, bara åtta omgångar spelade, men det är inte bra att vi nu börjat läcka mål också när vi inte har några som kan göra det framåt.
Tungt att bli våldtagna av gävle x 2 idag.
Tungt att bli våldtagna av gävle x 2 idag.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Så att värva är lösningen?
Självklart.
Har vi råd att värva tillräckligt bra?
Knappast....
Självklart.
Knappast....
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Det är ingen snack om saken att Brynäs hade mer fart på grillorna ikväll. Vi hängde inte med för fem öre.
Men nu så är det ju så också att domarnivån var allt från konsekvent. Helvete, kan någon sparka ner Wolmer och hans idiot till partner till Allsvenskan?
Allt var verkligen piss ikväll, till och med Djurgårdens enda mål. Det var ett riktigt pissmål...
Aja - Folk får sluta vara så jävla bajsnödiga. Tror ni att det skulle vara en dans på rosor? Vakna förfan - Respekten som en gång fanns för DIF är bortblåst. Nytt lag, nya ansikten och det finns i princip ingenting att frukta i vårt lag. Inte ens brunkarkedjan gör det den ska.
Aja - Välmött på torsdag. KROSSA MODO!
Men nu så är det ju så också att domarnivån var allt från konsekvent. Helvete, kan någon sparka ner Wolmer och hans idiot till partner till Allsvenskan?
Allt var verkligen piss ikväll, till och med Djurgårdens enda mål. Det var ett riktigt pissmål...
Aja - Folk får sluta vara så jävla bajsnödiga. Tror ni att det skulle vara en dans på rosor? Vakna förfan - Respekten som en gång fanns för DIF är bortblåst. Nytt lag, nya ansikten och det finns i princip ingenting att frukta i vårt lag. Inte ens brunkarkedjan gör det den ska.
Aja - Välmött på torsdag. KROSSA MODO!
- Jim Morrison
Men det var ju verkligen inte domarnas fel att vi förlorade ikväll.
Det enda målet vi gjorde var en lyftning från sarghörnet. Det måste väl säga någonting?
Det enda målet vi gjorde var en lyftning från sarghörnet. Det måste väl säga någonting?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Surt surt surt. Men det finns många ljusglimtar och jag tycker helt enkelt att vi gör en blek insats i en period tidsmässigt. Värmlandstrollen åkte också på däng med 1-5 och dem är det ingen som räknar ut trots att de ligger sämre till än oss. Bara bra om vi får vara underdogs och överraska.
Det enda riktigt negativa är att det har varit riktigt dåligt drag på läktarna jämfört med förra säsongen.
Det enda riktigt negativa är att det har varit riktigt dåligt drag på läktarna jämfört med förra säsongen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
Idag var vi faktiskt riktigt dåliga.
Frånsett en hyfsat fröjdig förstaperiod (nåväl, de sista 10 jag hann se då jag var tvungen att springa å fixa biljett kring matchstart) så var det här en uppvisning i alibispel.
Andra- och tredjeperioden kändes det mest som att ingen ville vara där. Massa puckslarv, daltande, larvande och inget gediget spel. Svårt förvisso med domarnivån som var helt under isen, men vårt lag var inte långt därifrån heller så vet inte hur mycket man ska klaga på dem
Matchens solklara MVP är ändå Jesper Björck som var riktigt tillmötesgående i samband med matchstart, fixade biljett och släppte in igenom VIPen så man slapp springa runt hela jävla arenan. Tack för det!
Frånsett en hyfsat fröjdig förstaperiod (nåväl, de sista 10 jag hann se då jag var tvungen att springa å fixa biljett kring matchstart) så var det här en uppvisning i alibispel.
Andra- och tredjeperioden kändes det mest som att ingen ville vara där. Massa puckslarv, daltande, larvande och inget gediget spel. Svårt förvisso med domarnivån som var helt under isen, men vårt lag var inte långt därifrån heller så vet inte hur mycket man ska klaga på dem
Matchens solklara MVP är ändå Jesper Björck som var riktigt tillmötesgående i samband med matchstart, fixade biljett och släppte in igenom VIPen så man slapp springa runt hela jävla arenan. Tack för det!
25/4-2025
- SirDIFalot
Tycker vi hänger med bättre idag än i många andra matcher tidigare under säsongen. Enda skillnaden är att Tellan inte var vad han varit tidigare matcher. Men det kan vi såklart inte kräva av honom. Vi måste höja vårt spel.
Expert.
Nej det har vi förmodligen inte men återigen, vad vi absolut inte har råd med är att vara slagpåsar en hel säsong och åka dit mot ett toktaggat HA-lag i vår.BOMBOM BOUCHARD skrev:Så att värva är lösningen?
Självklart.
Knappast....
Är ett lån den sista utvägen för att kunna värva är det the lesser of two evils.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Vi kommer högst troligt att få kvala.
So what?
Jag har inte räknat med annat heller.
Låt Säcken utveckla laget. Sedan kryddar vi i januari med allt vi förmår.
Detta lag kommer inte vika sig i bäst av 7.
Kämpa
So what?
Jag har inte räknat med annat heller.
Låt Säcken utveckla laget. Sedan kryddar vi i januari med allt vi förmår.
Detta lag kommer inte vika sig i bäst av 7.
Kämpa
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- SirDIFalot
Faktiskt en jävla skillnad på att få komma 11:a eller 12:a också, få möta HA's bästa lag eller ett lag som gått ett par omgångar i kvalspel och förmodligen är rätt slitna.
Eller har jag missuppfattat kvalsystemet i år?
Expert.
HA's bästa lag bör väl vara det som kommer etta eller tvåa och vinner BO5 mellan de två topplagen. Vi möter det andra eller tredje bästa laget från slutspelsserien i HA. Det kan vara allt från plats 1 till 8 från grundserien. Om jag förstått det rätt.SirDIFalot skrev:Faktiskt en jävla skillnad på att få komma 11:a eller 12:a också, få möta HA's bästa lag eller ett lag som gått ett par omgångar i kvalspel och förmodligen är rätt slitna.
EDIT: fått göra två redigeringar redan. Jösses.
EDIT2: Helt fel ute.
Senast redigerad av Skotte den 2014-10-04 21:55:05, redigerad totalt 1 gånger.