SHL: Djurgårdens IF - Färjestad BK 25/9 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
förevigtdjurgården
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Djurgårdens IF - Färjestad BK 25/9 2014

Inlägg av förevigtdjurgården »

Varför finns det inga presskonferenser att se någonstans?

Starkt med poäng - mindre starkt att tappa med 3 sekunder kvar. Starkt att studsa tillbaka och vinna på straffar. Bra så.
25/4-2025
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Deilert blev råpetad idag, mycket tack vare att alla backar var snorbra idag. Nordlund var en kung på isen. Framåt var Sören och Samme lite bleka men ändå för vi ett bra resultat, sådant är bra för framtiden. Alvarez måste börja äta lite gröt så att han kommer in i matchen, för vi vet att han har det i sig. Detta lag är så satans vackert att titta på. Hjältar hela högen.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Trukhno är inne vid 5 mot 6 för att han ska få en balja. Få det att lossna. Jocke vet detta och försöker således ge pucken till honom, det blir en kontring, det blir tryck, det blir mål. Jävligt snöpligt men förståeligt av Säcken. Vår lägstanivå är fortfarande väldigt låg men när vi ligger på högstanivå ser det väldigt bra ut stundtals. Falk, Nordlund, Norell, Guter alla grymma. Sörensen och Samuelsson gör inte sin bästa match i karriären.

Tror fan aldrig jag sett Tellqvist så här bra.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Tellqvist är gulrödblå på riktigt och stortrivs i Djurgården Hockey. Ovärderligt.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Det vart fler folk på Hovet än 6900, snackade med J.Björk han sa att dagens siffra borde hamna mellan 7400-7100.

Tellqvist är kung men Samuelsson bör få cred som han hånade #55 i fbk
Túrin Turambar

Inlägg av Túrin Turambar »

Om man räknar med skott utanför förlorade vi skottstatistiken med 67-36 idag. :O

Hur många mer än jag var det som kände sig ungefär såhär när Färjestad kvitterade? ;)
Användarvisningsbild
Jepe

SHL: Djurgårdens IF - Färjestad BK 25/9 2014

Inlägg av Jepe »

Caveman skrev:Det vart fler folk på Hovet än 6900, snackade med J.Björk han sa att dagens siffra borde hamna mellan 7400-7100.

Tellqvist är kung men Samuelsson bör få cred som han hånade #55 i fbk

Kändes som 69xx var i underkant, dock var det en hel del i klacken som inte bidrog med annat än att agera fågelholk. Så där kanske de drog av några hundra.

Tycker laget gör en bra andra & tredje period idag. Känns hittills i de fem första matcherna (adrenalinstarten mot Växjö undantaget) som om att vi känt på och respekterat motståndet för mycket. När vi väl spelar ut så skapar vi så mycket mer

Plus till backarna idag, samt Hank Honken och Ahlén. Minus till domarkvartetten som gjorde en del horribla felbedömningar samt tyvärr till klacken. Vad gjorde ni i förlängningen, väldigt spridda skurar matchen igenom. Pang behövs onekligen på räcket annars blir det bara en massa mummel och en kvinnoröst som försökte skrika igång några ramsor.
2014-04-07, vad hände?
Praetori

Inlägg av Praetori »

Túrin Turambar skrev:Om man räknar med skott utanför förlorade vi skottstatistiken med 67-36 idag. :O

Hur många mer än jag var det som kände sig ungefär såhär när Färjestad kvitterade? ;)
98% på Tellan. Det är RIKTIGT bra och han tog ju 3 straffar totalt. Om han kan hålla den här nivån (och då menar jag inte 98% utan kanske lite mer mänskligt normala nuffror) och inte gå sönder så kommer vi fortsätta kunna plocka poäng samtidigt som övriga laget blir bättre ju längre säsongen lider. Kan bli en intressant höst.
Ändå lite imponerad av att vi fick iväg nästan 40 skott (varav 28 på mål). Aningen lite och vi kanske skulle behöva 30-40 per match på mål för att verkligen vara med men det är en bra början mot ett FBK som ändå gjorde sin bästa match hittills.

Som svar på din andra fråga så kändes det ju bara som en tidsfråga. När FBK började spela chanspuckar med 2-3min kvar och vi inte klarade av att hålla nere tempot så kändes det som att det var givet att det skulle in en. Skrek och härjade lite om att äta upp pucken eller helt sonika lägga sig på den när det var 10-15sek kvar men blev faktiskt inte upprörd när den slank in ändå. Man blev luttrad sedan förra året så det kom inte som någon överraskning direkt och matchbilden under 59min gjorde ju inte direkt att man trodde att det skulle bli poäng till att börja med.
Svepte hela whiskyn som jag småsmuttat på under perioden när baklängesmålet kom och en fet prilla på det tog udden av chocken och kände mig ändå rätt nöjd med att vi fick en poäng när slutsignalen gick. Att vi skulle ta det hela på straffar kändes konstigt nog givet som Tellan spelade.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Túrin Turambar

Inlägg av Túrin Turambar »

Jag var säker på kvittering tills Jocke och Trukhno stod nere i offensiv zon med pucken med en halvminut kvar. Då började jag tro på det och genast fick jag förstås en bitchslap av gudarna. ;)
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Grymt, grymt bra match av Tellqvist. Han är såpass bra jag hoppades han skulle vara.

I övrigt gör vi en bra arbetsinsats, och våra unga backar är riktigt duktiga. Norell, Holm & Englund gör det fantastiskt bra. I anfallet så...ja... njae. Bättre kan vi.

Skönt att vara tillbaka på Hovet för min del dock. Senast var den obeskrivbara matchen mot Västerås den 7:e april och känslan satt kvar.

Inte en chans att det bara var 6900 på plats igår, skulle tippa på kring 7200-7500.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Jim Morrison skrev:Trukhno är inne vid 5 mot 6 för att han ska få en balja. Få det att lossna. Jocke vet detta och försöker således ge pucken till honom, det blir en kontring, det blir tryck, det blir mål. Jävligt snöpligt men förståeligt av Säcken. Vår lägstanivå är fortfarande väldigt låg men när vi ligger på högstanivå ser det väldigt bra ut stundtals. Falk, Nordlund, Norell, Guter alla grymma. Sörensen och Samuelsson gör inte sin bästa match i karriären.

Är du full? Enskilda individer går ALDRIG före en lagseger på det där sättet. Jag kan köpa ditt resonemang om vi leder med två kassar med så lite tid kvar, men fan inte i det läget. Honk-kedjan och Jocke-kedjan är dem enda som ska vara på isen sista minuten när det ska försvaras. Att kasta in en iskall självisk halvdassig ryss i det läget är en sån fruktansvärd tabbe att jag har svårt att se Säcken göra det. Ännu mindre förståeligt resonemang med tanke på att jag aldrig ens sett Trucken ha den växeln i sig, att det är värt att råchansa bara för att "få igång" honom. Det är inte en stjärna som Samuelsson vi talar om här. Truhkno är en bra allsvensk spelare, inget mer, och då ska han också matchas efter form, precis som alla andra. I hans fall med andra ord, så ska han inte matchas alls.

Den här poängen är svår att släppa. Så satans onödigt alltsammans. Tacka fan för Tellan och Pettersson Wentzels usla straffläggning.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Manijock skrev:
Jim Morrison skrev:Trukhno är inne vid 5 mot 6 för att han ska få en balja. Få det att lossna. Jocke vet detta och försöker således ge pucken till honom, det blir en kontring, det blir tryck, det blir mål. Jävligt snöpligt men förståeligt av Säcken. Vår lägstanivå är fortfarande väldigt låg men när vi ligger på högstanivå ser det väldigt bra ut stundtals. Falk, Nordlund, Norell, Guter alla grymma. Sörensen och Samuelsson gör inte sin bästa match i karriären.

Är du full? Enskilda individer går ALDRIG före en lagseger på det där sättet. Jag kan köpa ditt resonemang om vi leder med två kassar med så lite tid kvar, men fan inte i det läget. Honk-kedjan och Jocke-kedjan är dem enda som ska vara på isen sista minuten när det ska försvaras. Att kasta in en iskall självisk halvdassig ryss i det läget är en sån fruktansvärd tabbe att jag har svårt att se Säcken göra det. Ännu mindre förståeligt resonemang med tanke på att jag aldrig ens sett Trucken ha den växeln i sig, att det är värt att råchansa bara för att "få igång" honom. Det är inte en stjärna som Samuelsson vi talar om här. Truhkno är en bra allsvensk spelare, inget mer, och då ska han också matchas efter form, precis som alla andra. I hans fall med andra ord, så ska han inte matchas alls.

Den här poängen är svår att släppa. Så satans onödigt alltsammans. Tacka fan för Tellan och Pettersson Wentzels usla straffläggning.
Det var inte mitt beslut att ha Trukhno inne på isen. Så det måste uppenbarligen ha varit Säckens. Jag försöker bara komma fram till varför.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Försök inte slingra dig Morrison.
Kan tänka mig att du ställde dig upp, skrek, fick Säckens uppmärksamhet, och pekade med hela handen. "In med Trucken nu, han har för fan öppen kasse, det här kan han inte missa".
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Försök inte slingra dig Morrison.
Kan tänka mig att du ställde dig upp, skrek, fick Säckens uppmärksamhet, och pekade med hela handen. "In med Trucken nu, han har för fan öppen kasse, det här kan han inte missa".
:lol: :lol:

Aldrig brölat så mycket. Onda ögat av Säcken vid kvittering...
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Jim Morrison skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Försök inte slingra dig Morrison.
:lol: :lol:

Aldrig brölat så mycket. Onda ögat av Säcken vid kvittering...
Jag fattar om han var riktigt förbannad.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Skriv svar