Kvalserien: Djurgårdens IF - Örebro HK 1/2 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Örebro HK 1/2 2014

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Jim Morrison skrev:Scenariot att aik skulle kunna vinna över rövle och således kunna spela upp oss till SHL, finns fortfarande. Glöm inte det.
Men ska man verkligen tro att det är möjligt, varför skulle aik bry sig i den matchen isf?
Utmärkt läge för dom att "hålla kvar lillebror i dyn"
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Boeman
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Boeman »

captcash skrev:
Boeman skrev:
captcash skrev:
Boeman skrev:
captcash skrev:Asså nu lär ju inte Örebro köra fullt ös i kommande matcher, Rövle ligger före oss och vår målskillnad suger.... Det är nog tyvärr game over för SHL tankarna nu,... Örebro och Rövle är båda rätt klara nu! :(

Mörker, mörker och åter mörker... jävla piss med ALLT nu!

Sådär så alla i början på KS också. Detta är en sjuk serie, allt kan hända. Man kan inte vika ner sig nu
Problemet är att vi är beroende av sjukt mkt andra resultat nu... plus att vi måste slakta Malmö borta för att fixa målskillnaden igen efter denna match (vi får -3 och andra lagen ca +3)... Det är sjukt jobbigt läge om ni räknar på det. AJK måste få spö i nästa match mot klara Örebro och sen vinna i sista matchen mot Rögle som är taggade som fan. Får AJK stryk mot Örebro så skiter de garanterat i Rögle-matchen, och då är Rögle klara vad vi än gör!

Kort sagt, kolla tabellen och räkna på hur resultaten måste gå... det är inte bara 1p som ska ifatt.. vi snackar att avhängda lag och klara Örebro måste gå in och vinna!

Jaa.. jag är inte så jäkla optimistik just nu... är rätt deppig på alla plan! :(

Inget illa menat men du låter som en brud som ska försöka förstå sig på en kille, Analyserar för mycket. Jag ser det mer som att vi inte sitter i en guldsits men har bra utgångsläge och allt att vinna. Som sagt inte meningen att låta nedlåtande
Läs tabellen och räkna på det så kommer du också låta som en brud!

Jag tror dig så jag hoppar över det :wink:
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Sjukt väntat, känner inte så mycket, vi förlorar mot ett mycket bättre ishockeylag vilket jag förberedde mig på.

Nya tag på Fredag.
Spela fult
Användarvisningsbild
Edin
Säsongskort: Ja

Re: Sv: Kvalserien: Djurgårdens IF - Örebro HK 1/2 2014

Inlägg av Edin »

Morwin skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
Morwin skrev:fortfarande inte en godkänd ursäkt att spela som tattare på isen. Ska dem upp ska dem fan inte spela sämre även om något sådant hänt.

Skickat från min C6603 via Tapatalk
Nääh, du har säkert rätt.
Nåt dödsfall hit och dit, sånt är ju alla med om, so whats the big deal.
ja folk dör hela tiden? Inte så att jag inte kan göra mitt jobb bara för en människa har dött.

Vad är det för jävla fel på dig? Skäms!
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Boeman skrev:Jag tror dig så jag hoppar över det :wink:
Bra val! :cry:
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Hur fan det än går resterande matcher så har laget gjort en riktigt bra andra halva av detta år i HA.
YNWA

Inlägg av YNWA »

Skäms för det som skrevs på förra sidan, usch.

VIF MYGGAN.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

4.9.5 och Morwin förtjänar avstängning här ifrån på obestämt tid.
Så totalt osmakligt beteende i detta läget.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
4.9.5

Inlägg av 4.9.5 »

Edin skrev:
Morwin skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
Morwin skrev:fortfarande inte en godkänd ursäkt att spela som tattare på isen. Ska dem upp ska dem fan inte spela sämre även om något sådant hänt.

ja folk dör hela tiden? Inte så att jag inte kan göra mitt jobb bara för en människa har dött.

tror jag tar ledigt från jobbet imorgon, någon dog nog någonstans ikväll. Känner mig träffad av det

Och nej, det är inte oempatiskt, spelarna kände inte Stefan, dom hade förm aldrig hört talas om honom innan och det är deras jävla jobb att leverera på isen

Sent from my Nokia Lumia 925 using tapatalk
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,

One man does not simply "dömma ut Djurgården"

Brase yourself - The Djurgården fans is coming
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Får hoppas att resten av Örebroarna likt Conny kan prestera bakis. Fri bar i Örebro ikväll enligt Fahlander.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Jag räknar iskallt med att vi spelar kvar i hockeybockeyligan kommande säsong. Något annat är inte rimligt. Och det är lika bra att förlika sig med den tanken så blir jag positivt överraskad om det skulle ske något annat.

Det som gör mig sne är att vi hela tiden blöder pengar på grund av var vi tränar och var vi spelar hemmamatcherna och kostnaderna som vi har. Så mycket pengar vi måste lägga på sånt som inte har med sporten att göra.

Näe, dags för att försöka göra annat.

Edit. Träningen på Hovet och matcherna där har med sporten att göra men menar att vi får lägga pengarna vi har på hyra istället för att kunna knyta spelare till oss.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
kalle99

Inlägg av kalle99 »

Nu samlar vi in pengar till Västerås. De måste ha en sporre att sabba festen för Rögle!!
Då sa jag till domaren på ren svenska: "Go home".
- Christer Abrahamsson

Det ska göra ont att möta Djurgården :

http://www.youtube.com/watch?v=ydao4l6Eb74
spocksbeard

Inlägg av spocksbeard »

4.9.5 skrev:
Edin skrev:
Morwin skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:

L

Verkar som alla hästarna inte är i stallet här....är du på riktigt?:(
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

går det bra med quote:sen spocksbeard? ;)
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
dutti

Inlägg av dutti »

Bra med bara 13 sidor (hittills) efter en förlust - Det visar att folk här inne har släppt hoppet på riktigt. På ett sätt känns drömmen om elitserien som ett jävligt dåligt aprilskämt som någon drog igång för ett par veckor sedan, bara för att skriva "april april" med svart tuschpenna på ett basebollträ och sedan slå den i magen på oss.

Det finns ju inte en chans att Rögle INTE går fullt i de två sista matcherna. De hade sin svacka med två raka förluster mot oss, nu är de tillbaks på elitserieplats.. De kommer inte släppa den för något i världen - framförallt inte när motståndet heter Klar-för-allsvenskan 1 och Klar-för-allsvenskan 2. Rögle kör ända in i kaklet.

Jag tror på förlust mot Malmö. Nog för att Örebro är riktigt skickliga med deras nyköpta kvalseriekedja, men den brist på precision, kämpaglöd, tajming, vilja och fart vi visar upp idag tyder på att vi har spelat färdigt i kvalserien. Å andra sidan är det kanske lika bra - Då kan vi kliva in på hovet på måndag utan chans för besvikelse och således enbart fokusera på att hylla laget för de senaste månaderna.

Kul att nästa säsong kommer i paket med ångestmatcher mot solna också. Jag är glad att de åker ur, misstolka mig inte, men derbyn är inget jag ser fram emot överhuvudtaget. På sin höjd kan det skapa lite svarta rubriker och dålig PR.
Du är med oss överallt, Stefan.
Skriv svar