Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Hoppas verkligen att Challe sitter kvar. Tycker faktiskt att han har gjort det bra.
Jag gillar Challe och han har gjort ett bra jobb utifrån de resurserna DIF hockey har. MEN, jag skulle älska att ha Garpenlöv som sportchef. Ville så gärna ha honom innan Challe kom.
Garpenlöv är en väldigt kunnig person med ett enormt kontaktnätverk.
Garpenlöv är en väldigt kunnig person med ett enormt kontaktnätverk.
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
Det ryktades ju om privat jobb i Sundsvall(?) för nått år sedan.SirDIFalot skrev:http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... att-lamna/
Men en kul grej på slutet där. Jocke Eriksson. Mina kollegor i Södertälje (jobbar där) som är initierade i hockeyn på ungdomsnivå gick ju tidigare ihop om att ersätta Nygårds med just Eriksson och Eriksson ska ha tackat nej. Jag tror han kan passa som sportchef, fast jag skulle vilja att han spelade minst 1 år till om han känner suget.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Jag var lite "Lyckas inte lösningen med Säcken nu så vettefan vad Challe har gjort som är så lyckat egentligen..." och tycker inte man ska helt svänga åsikt på några veckor.Hildi skrev:Hoppas verkligen att Challe sitter kvar. Tycker faktiskt att han har gjort det bra.
OM det nu stämmer. Garpen? Vore skitbra. Enorm erfarenhet. Stor förespråkare av Zabel var han. Gillar inte Säcken så mycket har jag för mig. Står väl för en annan typ av hockey.
Jocke Eriksson? All respekt åt Jocke som ledare, människa och spelare. Men man ska aldrig gå från att vara spelare till sportchef på direkten sådär. Se på Rudslätt. Han tog en break på ett år. Man saknar helt enkelt erfarenheten från den rollen och har inte samma kontaktnät som andra sportchefer. Det vore för riskfyllt.
Expert.
Challe har gjort det förjävla bra (och det har jag tyckt hela tiden). Ni minns alla när vi behövde förstärkningar/uppbackning i Elitserien med Järlefelt vid rodret. På den tiden hade vi en bättre ekonomi, men inte ett skit hände. Nu har vi sämre ekonomi, men ändå har han lyckats plocka fram fina spelare på pappret.Hildi skrev:Hoppas verkligen att Challe sitter kvar. Tycker faktiskt att han har gjort det bra.
Lofquist, Honken för en billig peng, Jocke E, Saviano, Kalus, Hagelin, Nyberg, Guter, Jakobs (om än med DH pengar), Lundberg och även Högström. Säger inte att alla varit succé, men som jag sagt förut - Hellre att man plockar in vad fan som helst och har en chans att det blir succé än att bara stå helt lamslagen. Sen har jag alltid gillat Challe p.g.a hans personlighet som kanske väger upp mitt omdömme en del. Att vara kaxig/lurig och smart i media är på något sätt så som det var i fotbollen förr när vi regerade med Lukic/Åkeby. Lukic var stundtals kaxig, men ändå väldigt smart i sin kommunikation utåt, det gillar i alla fall jag.
Oavsett hur långt detta långskott är så bör man iallafall höra sig med Mikael Tellqvist inför kommande säsong. Vet att han vill spela på så hög nivå som möjligt men saker kan ju ändras. Enligt EP har han kontrakt 13/14. Om inte annat så vore det tjänstefel att inte försöka.
2014-04-07, vad hände?
Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in
Håller med dig helt.SirDIFalot skrev:Jag var lite "Lyckas inte lösningen med Säcken nu så vettefan vad Challe har gjort som är så lyckat egentligen..." och tycker inte man ska helt svänga åsikt på några veckor.Hildi skrev:Hoppas verkligen att Challe sitter kvar. Tycker faktiskt att han har gjort det bra.
OM det nu stämmer. Garpen? Vore skitbra. Enorm erfarenhet. Stor förespråkare av Zabel var han. Gillar inte Säcken så mycket har jag för mig. Står väl för en annan typ av hockey.
Jocke Eriksson? All respekt åt Jocke som ledare, människa och spelare. Men man ska aldrig gå från att vara spelare till sportchef på direkten sådär. Se på Rudslätt. Han tog en break på ett år. Man saknar helt enkelt erfarenheten från den rollen och har inte samma kontaktnät som andra sportchefer. Det vore för riskfyllt.
Sen ser i alla fall jag gärna att Jocke fortsätter i DIF, gärna som kapten!
Skulle också vilja ha Garpen.
EDIT: Om det nu är som du skriver att han inte gillar Säcken så kommer denna Silly bli högintressant eftersom Säcken med stor sannolikhet kommer bli erbjuden fortsatt jobb med det suveräna arbetet han gjort nu!
Senast redigerad av ciirree den 2014-03-26 18:33:13, redigerad totalt 1 gånger.
- SirDIFalot
Surras väl om en budget på 7 mille nästa år. Det känns rätt meningslöst att slösa tid på Tellan. Tyvärr.Jepe skrev:Oavsett hur långt detta långskott är så bör man iallafall höra sig med Mikael Tellqvist inför kommande säsong. Vet att han vill spela på så hög nivå som möjligt men saker kan ju ändras. Enligt EP har han kontrakt 13/14. Om inte annat så vore det tjänstefel att inte försöka.
Expert.
Känslan dock iom att SHL kommer utökas är att det kommer jobbas stenhårt med att få in kapital till nästa säsongs spelarbudget. Så där tror jag inte sista ordet är sagt. Och som jag skrev, så är det ett långt långskott...SirDIFalot skrev:Surras väl om en budget på 7 mille nästa år. Det känns rätt meningslöst att slösa tid på Tellan. Tyvärr.Jepe skrev:Oavsett hur långt detta långskott är så bör man iallafall höra sig med Mikael Tellqvist inför kommande säsong. Vet att han vill spela på så hög nivå som möjligt men saker kan ju ändras. Enligt EP har han kontrakt 13/14. Om inte annat så vore det tjänstefel att inte försöka.
2014-04-07, vad hände?
Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in
Vadå 7 mille (?!) Drick mycket Alberget och vipps 7,5 milleSirDIFalot skrev:Surras väl om en budget på 7 mille nästa år. Det känns rätt meningslöst att slösa tid på Tellan. Tyvärr.Jepe skrev:Oavsett hur långt detta långskott är så bör man iallafall höra sig med Mikael Tellqvist inför kommande säsong. Vet att han vill spela på så hög nivå som möjligt men saker kan ju ändras. Enligt EP har han kontrakt 13/14. Om inte annat så vore det tjänstefel att inte försöka.

Hur mycket ligger budgeten på för dagens trupp?SirDIFalot skrev:Surras väl om en budget på 7 mille nästa år. Det känns rätt meningslöst att slösa tid på Tellan. Tyvärr.Jepe skrev:Oavsett hur långt detta långskott är så bör man iallafall höra sig med Mikael Tellqvist inför kommande säsong. Vet att han vill spela på så hög nivå som möjligt men saker kan ju ändras. Enligt EP har han kontrakt 13/14. Om inte annat så vore det tjänstefel att inte försöka.
7/4-2014
13 tror jag det är!Tobbe350 skrev:Hur mycket ligger budgeten på för dagens trupp?SirDIFalot skrev:Surras väl om en budget på 7 mille nästa år. Det känns rätt meningslöst att slösa tid på Tellan. Tyvärr.Jepe skrev:Oavsett hur långt detta långskott är så bör man iallafall höra sig med Mikael Tellqvist inför kommande säsong. Vet att han vill spela på så hög nivå som möjligt men saker kan ju ändras. Enligt EP har han kontrakt 13/14. Om inte annat så vore det tjänstefel att inte försöka.
"Djurgården är ett svårt lag att förutspå. De har fått reducera sin sportsliga satsning kraftigt. Spelarbudgeten är nu 12 miljoner mot förra säsongen 17,5 miljoner."
Vet ej om källan är trovärdig:
http://blogg.st.nu/tikare/2013/07/27/an ... ardens-if/
Vet ej om källan är trovärdig:
http://blogg.st.nu/tikare/2013/07/27/an ... ardens-if/
Så vi kommer alltså gå från 12-13 till ca 7 mille till nästa säsong om vi spelar i HA?! 

- SirDIFalot
Den var 30-35 i ES, halverades första säsongen i AS till 17. Gick ner till 12 i år. Och väntas landa på kring 7 nästa år.
Expert.