Timrå IK - Djurgårdens IF 16/11 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF 16/11 2013

Inlägg av Mattias_87 »

Mitt livs största misstag var att köpa säsongskort igen när jag förstod att det skulle gå såhär.
Avskaffa tre mot tre.
spocksbeard
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av spocksbeard »

Mörka november Here we come :( vill inte uppleva en sån till. Så vakna Djurgården.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

ciirree skrev:
förevigtdjurgården skrev:Vi behöver ingen målskytt. Vi har målskyttar. Att de inte producerar är en annan sak men man löser det inte genom att köpa flera målskyttar som inte producerar. Problemet är djupare än så.

Men man kan inte ägna en hel säsong till att få målskyttarna att fungera, ibland är det bara så att de inte kan producera i denna miljö eller med dessa spelare.

Visst, vi har målskyttar, och visst, efter 5-10 matcher kan man säga: Ne vi får vänta. Dem kan komma igång snart. Vi jobbar på det! Men när snart halva serien har gått så måste man vakna upp och inse att det inte går längre, man måste göra nånting. Värva en målskytt för att göra mål.. eller värva en smart center som kan få igång målskyttarna åtminstone, men gör något!
Menade med mitt inlägg att det inte är en målskytt vi behöver värva utan det är något annat som kan lösa upp knutarna. Ber om ursäkt för att jag inte specificerade i mitt första inlägg men allt är piss och orkar inte utveckla det jag säger eftersom jag vet vad jag menar och inte tänker särskilt mycket längre än så.

Heja Djurgårn
25/4-2025
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

Även om Pulverapa inte tycker det borde Djurgården byta plats på Säärkijärvi och Zabel. Eller ge DH pengarna till Wikegård så kör vi.
Norenfalk

Inlägg av Norenfalk »

sjunker som en sten i tabellen! Sjukt roligt. Sämsta laget ever, och något är ju allvarligt fel
RÖTT FÖR BLODET GENOM HJÄRTA OCH VEN
GULT FÖR SOLENS VÄRMANDE SKEN
BLÅTT FÖR HIMMEL,REGN OCH HAV
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Örebroarn skrev:Även om Pulverapa inte tycker det borde Djurgården byta plats på Säärkijärvi och Zabel. Eller ge DH pengarna till Wikegård så kör vi.
Säcken skulle aldrig förnedra sig så.

Wikegård skulle inte vilja ta över ett gäng losers.
25/4-2025
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Ut med Zabel och in med Wikegård..
ciirree

Inlägg av ciirree »

förevigtdjurgården skrev:
ciirree skrev:
förevigtdjurgården skrev:Vi behöver ingen målskytt. Vi har målskyttar. Att de inte producerar är en annan sak men man löser det inte genom att köpa flera målskyttar som inte producerar. Problemet är djupare än så.

Men man kan inte ägna en hel säsong till att få målskyttarna att fungera, ibland är det bara så att de inte kan producera i denna miljö eller med dessa spelare.

Visst, vi har målskyttar, och visst, efter 5-10 matcher kan man säga: Ne vi får vänta. Dem kan komma igång snart. Vi jobbar på det! Men när snart halva serien har gått så måste man vakna upp och inse att det inte går längre, man måste göra nånting. Värva en målskytt för att göra mål.. eller värva en smart center som kan få igång målskyttarna åtminstone, men gör något!
Menade med mitt inlägg att det inte är en målskytt vi behöver värva utan det är något annat som kan lösa upp knutarna. Ber om ursäkt för att jag inte specificerade i mitt första inlägg men allt är piss och orkar inte utveckla det jag säger eftersom jag vet vad jag menar och inte tänker särskilt mycket längre än så.

Heja Djurgårn
Ingen fara.. jag tänker lite likadant. Men frustrationen tar över och då vil man bara ha mål!
Undra vad oddsen är på 4-3 efter full tid.
Användarvisningsbild
Malto

Timrå IK - Djurgårdens IF 16/11 2013

Inlägg av Malto »

Läste nån intervju med Nils där han tyckte att alla åker runt och är rädda för att göra fel och frångå grundspelet. Vore tacksam om nån kunde ge fan i att passa längst sargen till motståndaren.
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

Påminner obehagligt mycket om förra året vid samma tidpunkt. Ungefär då Challe avgick efter bortatorsk mot Karlskoga.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Byta plats på Säcken och Zabel tänkte jag sedan starten av denna serie! Dock bara en tanke på att Säcken har en DEL mer erfarenhet på denna nivån!
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

förevigtdjurgården skrev:
Örebroarn skrev:Även om Pulverapa inte tycker det borde Djurgården byta plats på Säärkijärvi och Zabel. Eller ge DH pengarna till Wikegård så kör vi.
Säcken skulle aldrig förnedra sig så.

Wikegård skulle inte vilja ta över ett gäng losers.
Men de kanske kan ändra på situationen? Wikegård hade bänkat Arnesson, Sörensen och Ljungh efter den här bedrövliga perioden. Zabel kommer matcha dem hårdare. Varför är Krüger utanför laget? Han lär ju inte vara sämre än de som är på plan? Sundberg skulle behöva en personlig tränare då hans skott är på knattenivå.
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

Malto skrev:Läste nån intervju med Nils där han tyckte att alla åker runt och är rädda för att göra fel och frångå grundspelet. Vore tacksam om nån kunde ge fan i att passa längst sargen till motståndaren.

Låter som Mr #51 det där. Det är hans specialitet har jag märkt.
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

1962FenderStrat skrev:
Malto skrev:Läste nån intervju med Nils där han tyckte att alla åker runt och är rädda för att göra fel och frångå grundspelet. Vore tacksam om nån kunde ge fan i att passa längst sargen till motståndaren.

Låter som Mr #51 det där. Det är hans specialitet har jag märkt.
Äh klaga inte på Lidström. Han har faktiskt varit mycket bättre i år. Bättre än Nisse i försvaret iaf.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Är verkligen den huvudsakliga diskussion här vilken före detta DIF-tränare vi ska ta tillbaka (Hej, inavel igen) och ersätta Zabel vars poängsnitt är så högt att det skulle räckt till en kvalserieplats alla allsvenska säsonger sedan 52 omgångar införts?
Expert.
Skriv svar