Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 4/11 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Isabo
Säsongskort: Ja

Re: Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 4/11 2013

Inlägg av Isabo »

förevigtdjurgården skrev:
Isabo skrev:Kan han sluta med sitt "Te-nutt"?!
Tyvärr är de inte så bekanta med Engelska att de klarar av uttalen..
Inte med svenska heller tydligen. "Mattias Günter"...
Användarvisningsbild
captcash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av captcash »

Fan vad Malmö är taggade, helt sjukt vad de öser på!

Nu hoppas jag att det blir en astråkig och seg period 2 som slutar 0-0 i mål och typ 4-6 i skott! Tempot måste ner för vi hänger inte med idag! :(
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Nyberabb

Inlägg av Nyberabb »

bastis7 skrev:Kan nån fråga Zabel när vårt 5 mot 5 spel ska komma igång!
när vi får en tränare som behärskar det spelet, tydligt att det handlar om ledarskap detta kaos
Först och Främst- ALLTID OAVSETT
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

Jisses. En period vi leder med 3-0 är man glad att den inte slutar i malmö-favör.
Användarvisningsbild
Henke95

Inlägg av Henke95 »

Domaren har varit dålig.
Victory is sweetest when you've known defeat.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

#87 skrev:Jisses. En period vi leder med 3-0 är man glad att den inte slutar i malmö-favör.
+1

Vi gör absolut ingenting rätt, inte ens i 5v3 lyckas vi ens träffa mål. Zabel skulle tagit timeout kort efter 1-3 målet.

Är helt inställd på förlust. Ska vi säga....6-3?
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Tycker MIF:s första period rent offensivt då är den bästa jag sett i HA.
Fysik, fart & hyfsad teknik.
Kommer oerhört lätt fram till avslut.

Får hoppas på en mer låst matchbild framöver, att detta var "wild & crazy " perioden.
Annars blir det svettigt att få med några poäng hem
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Tycker Malmö är hetare i 20 minuter egentligen. Vi lyckades dock få några slumpmål och är riktigt giftiga i PP som vanligt.
Expert.
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

Henke95 skrev:Domaren har varit dålig.
Dålig? Snarare totalt jävla urusel. Totalt 5-6 solklara utvisningar som man missat (blundat för?) åt båda hållen. Sen den misstänkta sparken vid 1-3.
Isabo

Inlägg av Isabo »

Jag fattar inte att det ska vara sån tombola vad gäller videogranskning. Eller egentligen inte tombola, utan snarare beroende på vilket lags mål som ska granskas...
ciirree

Inlägg av ciirree »

Oväntat att ni skulle klaga på Kalus där, fråga vart våra veka backar va vid båda reduceringarna. Malmö spelarna flyttar på våra spelare så sjukt enkelt, sen har vi en center vid namn Sundberg som bromsar in vid sargen istället för att trycka till Malmöspelaren, varpå Kollar kommer och bara trycker till Sundberg så han flyger som en vante!

Den enda som visar någonting, motivation om ni så vill kalla det, är Kalus - och det var precis de ni ville! Sen att domaren bara tar honom det är ju hans misstag!
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Vikas skrev:
#87 skrev:Jisses. En period vi leder med 3-0 är man glad att den inte slutar i malmö-favör.
+1

Vi gör absolut ingenting rätt, inte ens i 5v3 lyckas vi ens träffa mål. Zabel skulle tagit timeout kort efter 1-3 målet.

Är helt inställd på förlust. Ska vi säga....6-3?
Träffade visst mål i 5 mot 3 spel, flertalet gånger dessutom.

Funderat lite på varför du inte satsar på att bli tränare? Du som verkar så extremt kunnig.
25/4-2025
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Det är som om det vore seniorer mot J18. Malmö tacklas och flyttar på våra småkillar som ibland lurar upp gubbarna på läktaren. Det kan bara sluta på ett sätt. Så vi måste ändra matchbilden. Det är vid sådana här tillfällen man önskar att Zabel hade fler verktyg i lådan. Men om det är för klent virke i truppen så kan inte ens jag kritisera coachen.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

ciirree skrev:Oväntat att ni skulle klaga på Kalus där, fråga vart våra veka backar va vid båda reduceringarna. Malmö spelarna flyttar på våra spelare så sjukt enkelt, sen har vi en center vid namn Sundberg som bromsar in vid sargen istället för att trycka till Malmöspelaren, varpå Kollar kommer och bara trycker till Sundberg så han flyger som en vante!

Den enda som visar någonting, motivation om ni så vill kalla det, är Kalus - och det var precis de ni ville! Sen att domaren bara tar honom det är ju hans misstag!
Det är väl klart att det kommer klagas på honom när han tar skolboksexempel på onödiga utvisningar.

Vart är den där energin du ser hos honom? Nu har jag knappt sett honom på fyra perioder förut när han hade tappat skenan och drog på sig utvisningen.

Jag gillar Kalus, men vi kan ju inte låtsas att han har varit grym bara för att det är passande när han värvades med "våra" pengar. Och nej, det betyder inte att man "skrivit av honom" eller så. Bara att konstatera att hans första fyra perioder har varit väldigt anonyma.
Expert.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Årets störst rättsskandal?
Efter ca 16 min under en avblåsning när vi har 5vs3 så lyfter en malmöspelare pucken i ryggen på Jocke. Jocke säger något tillbaka o får en crosdchecking i bröstet. Linjedomaren ser allt men gör ingenting. Hade det varit på Hovet trot jag taket hade flygit av.

I övrigt 3-2 efter första perioden tar jag alla dar i veckan.
Skriv svar