VIK Västerås HK - Djurgårdens IF 20/9 2013
Re: VIK Västerås HK - Djurgårdens IF 20/9 2013
Holm verkar verkligen aldrig växa upp och hitta sin seniornivå. Han är inte jätteung längre och kan inte hänvisa till att han är junior då han har spelat seniorhockey i typ fem år. Skärpning.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Fransson gör sitt livs match. Var ju oväntat! Samtidigt som vår kastar in en puck i egen bur. Saviano och Jocke Eriksson är bra. Brunkarna gör sitt jobb! Huddinge väger för lätt precis som väntat.
Nepp blir ett mellanår i år. Vi kanske kan spöa Troja och Asplöven men Västerås, Bik, Malmö osv spelar i en annan division rent tyngdmässigt tyvärr. Backsidan och Djurgårdsförmågan att ständigt ställa fel keeper i fel match kommer fälla oss. Tyvärr!
Nepp blir ett mellanår i år. Vi kanske kan spöa Troja och Asplöven men Västerås, Bik, Malmö osv spelar i en annan division rent tyngdmässigt tyvärr. Backsidan och Djurgårdsförmågan att ständigt ställa fel keeper i fel match kommer fälla oss. Tyvärr!
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Kan inte riktigt lasta Reideborn för den. Däremot så var han inte ens i närheten av att ta den, det tycker jag han borde varit iallafall.ciirree skrev:Tycker de ser ut som att man slår ett pass för mycket varje gång det blir målchans! Och vad tycker ni om målet? Skulle Reideborn tatt den?
Avskaffa tre mot tre.
- SirDIFalot
Var ju ändå vår bästa back ifjol och har spelat seniorhockey i två år. Tre år om man räknar året i Nacka.Mäklaren skrev:Holm verkar verkligen aldrig växa upp och hitta sin seniornivå. Han är inte jätteung längre och kan inte hänvisa till att han är junior då han har spelat seniorhockey i typ fem år. Skärpning.
Expert.
Han kanske inte skulle tagit pucken, men han gav ju inte sig själv chansen genom att stå ute i sarghörnet och på så sätt lämna hela målet öppet.ciirree skrev:Tycker de ser ut som att man slår ett pass för mycket varje gång det blir målchans! Och vad tycker ni om målet? Skulle Reideborn tatt den?
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Djurgården spelar bra, men det är svårt när man möter ett lag om VIK. Deras lineup i år är farligt vass. Deras nordamerikaner är svinbra allihop. Känner mig smått orolig.
Arnesson och Falk gör ett bra jobb bakåt. PP-spelet ser riktigt bra ut, nu är det bara målen som saknas .....
Arnesson och Falk gör ett bra jobb bakåt. PP-spelet ser riktigt bra ut, nu är det bara målen som saknas .....
Du är pinsam Manijock.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Nej precis.. det var lite så jag menade! Den är helt klart Holms!Mattias_87 skrev:Kan inte riktigt lasta Reideborn för den. Däremot så var han inte ens i närheten av att ta den, det tycker jag han borde varit iallafall.ciirree skrev:Tycker de ser ut som att man slår ett pass för mycket varje gång det blir målchans! Och vad tycker ni om målet? Skulle Reideborn tatt den?
Haha ja de såg lite så ut!#87 skrev:Han kanske inte skulle tagit pucken, men han gav ju inte sig själv chansen genom att stå ute i sarghörnet och på så sätt lämna hela målet öppet.ciirree skrev:Tycker de ser ut som att man slår ett pass för mycket varje gång det blir målchans! Och vad tycker ni om målet? Skulle Reideborn tatt den?
Annars gillar jag matchen, men jag tycker inte om Mårtensson, riktigt jävlaaa irriterande! Och domarna - ja vad ska man säga!
Vem är du? Jag är realiteten trevligt att träffas... Återgå till popcornen och kom igen när du har något konkret att komma med!Godnoken skrev:Du är pinsam Manijock.
Tycker nog vi spelat rätt bra hockey under 40 minuter.
Haken är ju bara den att vi måste sätta någon av våra chanser.
Nu när vi möter bättre motstånd känns det också som att vi nog skulle må bra av att få in någon mer tyngre stygg back som orkar stå upp i kampmomenten.
Nu när vi möter bättre motstånd känns det också som att vi nog skulle må bra av att få in någon mer tyngre stygg back som orkar stå upp i kampmomenten.
Har samma känsla. Vi har ju sannerligen haft våra chanser, men vi är inte riktigt där.Kall-El skrev:Tycker nog vi spelat rätt bra hockey under 40 minuter.
Tycker att Västerås är lite bättre än oss så här långt men jävligt rolig match måste jag säga!
Det är ju bara osis att inte några av våra rena lägen suttit... tycker också vi spelar jävligt bra, både framåt och bakåt (förrutom några enstaka incidenter)... Ser bra ut, blir en jävligt bra säsong och lätt top3 om vi håller denna stil!Kentta skrev:Har samma känsla. Vi har ju sannerligen haft våra chanser, men vi är inte riktigt där.Kall-El skrev:Tycker nog vi spelat rätt bra hockey under 40 minuter.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Helt Ok match från oss, stundtals riktigt bra t.om. Trist att vi slarvar i mittzon så att de får slinka igenom lite väl enkelt ibland, har tyvärr varit en tendens i alla matcher hittills.
Kämpa!
Kämpa!