VIK Västerås HK - Djurgårdens IF 20/9 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Mäklaren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: VIK Västerås HK - Djurgårdens IF 20/9 2013

Inlägg av Mäklaren »

Holm verkar verkligen aldrig växa upp och hitta sin seniornivå. Han är inte jätteung längre och kan inte hänvisa till att han är junior då han har spelat seniorhockey i typ fem år. Skärpning.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Fransson gör sitt livs match. Var ju oväntat! Samtidigt som vår kastar in en puck i egen bur. Saviano och Jocke Eriksson är bra. Brunkarna gör sitt jobb! Huddinge väger för lätt precis som väntat.

Nepp blir ett mellanår i år. Vi kanske kan spöa Troja och Asplöven men Västerås, Bik, Malmö osv spelar i en annan division rent tyngdmässigt tyvärr. Backsidan och Djurgårdsförmågan att ständigt ställa fel keeper i fel match kommer fälla oss. Tyvärr!
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

ciirree skrev:Tycker de ser ut som att man slår ett pass för mycket varje gång det blir målchans! Och vad tycker ni om målet? Skulle Reideborn tatt den?
Kan inte riktigt lasta Reideborn för den. Däremot så var han inte ens i närheten av att ta den, det tycker jag han borde varit iallafall.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Mäklaren skrev:Holm verkar verkligen aldrig växa upp och hitta sin seniornivå. Han är inte jätteung längre och kan inte hänvisa till att han är junior då han har spelat seniorhockey i typ fem år. Skärpning.
Var ju ändå vår bästa back ifjol och har spelat seniorhockey i två år. Tre år om man räknar året i Nacka.
Expert.
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

ciirree skrev:Tycker de ser ut som att man slår ett pass för mycket varje gång det blir målchans! Och vad tycker ni om målet? Skulle Reideborn tatt den?
Han kanske inte skulle tagit pucken, men han gav ju inte sig själv chansen genom att stå ute i sarghörnet och på så sätt lämna hela målet öppet.
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

Djurgården spelar bra, men det är svårt när man möter ett lag om VIK. Deras lineup i år är farligt vass. Deras nordamerikaner är svinbra allihop. Känner mig smått orolig.
Arnesson och Falk gör ett bra jobb bakåt. PP-spelet ser riktigt bra ut, nu är det bara målen som saknas .....
Användarvisningsbild
Godnoken

Inlägg av Godnoken »

Du är pinsam Manijock.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
ciirree

Inlägg av ciirree »

Mattias_87 skrev:
Kan inte riktigt lasta Reideborn för den. Däremot så var han inte ens i närheten av att ta den, det tycker jag han borde varit iallafall.
Nej precis.. det var lite så jag menade! Den är helt klart Holms!
ciirree

Inlägg av ciirree »

#87 skrev:
Han kanske inte skulle tagit pucken, men han gav ju inte sig själv chansen genom att stå ute i sarghörnet och på så sätt lämna hela målet öppet.
Haha ja de såg lite så ut!
Annars gillar jag matchen, men jag tycker inte om Mårtensson, riktigt jävlaaa irriterande! Och domarna - ja vad ska man säga!
Manijock

Inlägg av Manijock »

Godnoken skrev:Du är pinsam Manijock.
Vem är du? Jag är realiteten trevligt att träffas... Återgå till popcornen och kom igen när du har något konkret att komma med!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Tycker nog vi spelat rätt bra hockey under 40 minuter.

Haken är ju bara den att vi måste sätta någon av våra chanser.

Nu när vi möter bättre motstånd känns det också som att vi nog skulle må bra av att få in någon mer tyngre stygg back som orkar stå upp i kampmomenten.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Kall-El skrev:Tycker nog vi spelat rätt bra hockey under 40 minuter.

Nu när vi möter bättre motstånd känns det också som att vi nog skulle må bra av att få in någon mer tyngre stygg back som orkar stå upp i kampmomenten.
Har samma känsla. Vi har ju sannerligen haft våra chanser, men vi är inte riktigt där.
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

Tycker att Västerås är lite bättre än oss så här långt men jävligt rolig match måste jag säga!
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Kentta skrev:
Kall-El skrev:Tycker nog vi spelat rätt bra hockey under 40 minuter.

Har samma känsla. Vi har ju sannerligen haft våra chanser, men vi är inte riktigt där.
Det är ju bara osis att inte några av våra rena lägen suttit... tycker också vi spelar jävligt bra, både framåt och bakåt (förrutom några enstaka incidenter)... Ser bra ut, blir en jävligt bra säsong och lätt top3 om vi håller denna stil!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Helt Ok match från oss, stundtals riktigt bra t.om. Trist att vi slarvar i mittzon så att de får slinka igenom lite väl enkelt ibland, har tyvärr varit en tendens i alla matcher hittills.

Kämpa!
Skriv svar