Djurgårdshjälpen
Re: Vägen hem börjar nu - tillsammans kan vi göra det
Angående BRB så kunde detta läsas på deras facebook sida.
Det här populära fotot(bild på fimpen) var bara en av de saker vi i BRB gjorde förra säsongen. Förutom nämnda fotokampanj anordnade vi ett uppskattat löpevent i Hammarbybacken, jobbade stenhårt för att öka säsongskortsförsäljningen, delade ut 5 000 flyers på Stadion, tryckte upp "Alltid Stolt"-pins mm. Vill du också vara med och arbeta för Djurgårdens återkomst i Elitserien ber vi dig höra av dig till oss snarast då vi kallar till ett brainstorm-möte onsdag den 17/4 kl.18. Vi återkommer om plats till er som anmäler ert intresse!
Kanslipersonal från DIF Hockey kommer finnas på plats.
Kanske det finns någon som skulle vilja vara med o bidra med idéer, ni har ju nu möjligheten att leverera dessa till BRB o kanslipersonal, så sitt inte och håll inne med era förslag, utan anmäl ert intresse.
http://www.facebook.com/BeRightBackse?fref=ts
Det här populära fotot(bild på fimpen) var bara en av de saker vi i BRB gjorde förra säsongen. Förutom nämnda fotokampanj anordnade vi ett uppskattat löpevent i Hammarbybacken, jobbade stenhårt för att öka säsongskortsförsäljningen, delade ut 5 000 flyers på Stadion, tryckte upp "Alltid Stolt"-pins mm. Vill du också vara med och arbeta för Djurgårdens återkomst i Elitserien ber vi dig höra av dig till oss snarast då vi kallar till ett brainstorm-möte onsdag den 17/4 kl.18. Vi återkommer om plats till er som anmäler ert intresse!
Kanslipersonal från DIF Hockey kommer finnas på plats.
Kanske det finns någon som skulle vilja vara med o bidra med idéer, ni har ju nu möjligheten att leverera dessa till BRB o kanslipersonal, så sitt inte och håll inne med era förslag, utan anmäl ert intresse.
http://www.facebook.com/BeRightBackse?fref=ts
- Andy
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
I tråden om informationsmötet finns en liten uppdatering om hur vi tänker och vad som händer.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Vill påminna er om att BRB har brainstorm-möte på onsdag kl.18 då de välkomnar nya medlemmar. Så känner du att du vill hjälpa DIF så gott du kan, anmäl dig till BRB för vidare info.
För er som känner för att vara med och bolla idéer.
Funderar faktiskt på att själv gå på detta, då det kan vara kul att få känslan av att man kanske kan bidra med något, för att hjälpa klubben i ens hjärta.
För er som känner för att vara med och bolla idéer.
Funderar faktiskt på att själv gå på detta, då det kan vara kul att få känslan av att man kanske kan bidra med något, för att hjälpa klubben i ens hjärta.
- SirDIFalot
Jag trodde BRB mer eller mindre var nerlagt. Har inte hört något från dom sedan förra sommaren när de försökte hypa säsongskortsförsäljningen lite.
Expert.
- Andy
Vår nya kampanj kommer att heta "Djurgårdshjälpen".
Syftet är det samma som under "Rädda Otto" - att möjligöra förstärkningar av truppen utöver befintlig budget.
Vi kommer att lansera det hela under våren. Kampanjen kulminerar sedan i samband med någon av de första matcherna under säsongen med en heldag (förhoppningsvis på eller i anslutning till Hovet) där det kommer att bli aktiviteter för alla smaker, åldrar och intressen.
Vi har en bra dialog med DIF, men är angelägna om att behålla vårt oberoende precis som under Rädda Otto.
Just nu arbetar vi i det tysta med att knyta upp sponsorer, göra planer och producera det material vi behöver ha på plats innan vi kickar loss.
Vill du hjälpa till och driva någon del av vår kampanj tar vi gärna emot din hjälp. Detta är n kampanj av Djurgårdare för Djurgården.
Hjälp Djurgårdare hjälpa Djurgården! Bli en del av Djurgårdshjälpen!
Syftet är det samma som under "Rädda Otto" - att möjligöra förstärkningar av truppen utöver befintlig budget.
Vi kommer att lansera det hela under våren. Kampanjen kulminerar sedan i samband med någon av de första matcherna under säsongen med en heldag (förhoppningsvis på eller i anslutning till Hovet) där det kommer att bli aktiviteter för alla smaker, åldrar och intressen.
Vi har en bra dialog med DIF, men är angelägna om att behålla vårt oberoende precis som under Rädda Otto.
Just nu arbetar vi i det tysta med att knyta upp sponsorer, göra planer och producera det material vi behöver ha på plats innan vi kickar loss.
Vill du hjälpa till och driva någon del av vår kampanj tar vi gärna emot din hjälp. Detta är n kampanj av Djurgårdare för Djurgården.
Hjälp Djurgårdare hjälpa Djurgården! Bli en del av Djurgårdshjälpen!
Låter logiskt eftersom det stora målet var väl att hypa just säsongskortsförsäljningen.SirDIFalot skrev:Jag trodde BRB mer eller mindre var nerlagt. Har inte hört något från dom sedan förra sommaren när de försökte hypa säsongskortsförsäljningen lite.
Tomten såg jag senast på julafton. Märkligt att man inte sett honom efter det. Han måste lagt ner sin verksamhet.
Såg dem på hovet ett par gånger. Delade ut flyers och sålda pins.
- Andy
I morgon lanserar vi Djurgårdshjälpen.
Då kan alla som vill vara med och bidra till en starkare spelartrupp göra det!
De pengar som kommer in går till den spelare Challe och resten vill ha in hoppas jag?Andy skrev:I morgon lanserar vi Djurgårdshjälpen.
Jag kan absolut slänga in 200-300 kronor men då vill jag att det ska vara bestämt att Challe får avgöra vart pengar går och inte att det är någon specifikt spelare.
Att ni jobbar så aktivt ska ni ha stort hyll för, men det kommer bli en enorm skillnad på insamlingen nu och den vi tillsammans (DIF-familjen) drev för Otto.
- BaronVonDif
Sv: Re: Vägen hem börjar nu - tillsammans kan vi göra det
Upplägget blir annorlunda denna gång, håll utkik i morgon. Självklart startas inte en insamling för att få in en ny Almtorp utan det måste vara en klass-spelare och profil, givetvis har Challe sista ordet när det gäller värvningar.Rix skrev:De pengar som kommer in går till den spelare Challe och resten vill ha in hoppas jag?Andy skrev:I morgon lanserar vi Djurgårdshjälpen.
Jag kan absolut slänga in 200-300 kronor men då vill jag att det ska vara bestämt att Challe får avgöra vart pengar går och inte att det är någon specifikt spelare.
Att ni jobbar så aktivt ska ni ha stort hyll för, men det kommer bli en enorm skillnad på insamlingen nu och den vi tillsammans (DIF-familjen) drev för Otto.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
Re: Sv: Re: Vägen hem börjar nu - tillsammans kan vi göra de
Härligt, då är jag absolut på att skänka en slant!BaronVonDif skrev:Upplägget blir annorlunda denna gång, håll utkik i morgon. Självklart startas inte en insamling för att få in en ny Almtorp utan det måste vara en klass-spelare och profil, givetvis har Challe sista ordet när det gäller värvningar.Rix skrev:De pengar som kommer in går till den spelare Challe och resten vill ha in hoppas jag?Andy skrev:I morgon lanserar vi Djurgårdshjälpen.

Bra inativ och kul med aktiva supportrar.
- Andy
Re: Sv: Re: Vägen hem börjar nu - tillsammans kan vi göra de
tack - det behövs mer än någonsin.Rix skrev:Härligt, då är jag absolut på att skänka en slant!BaronVonDif skrev:Upplägget blir annorlunda denna gång, håll utkik i morgon. Självklart startas inte en insamling för att få in en ny Almtorp utan det måste vara en klass-spelare och profil, givetvis har Challe sista ordet när det gäller värvningar.Rix skrev:De pengar som kommer in går till den spelare Challe och resten vill ha in hoppas jag?Andy skrev:I morgon lanserar vi Djurgårdshjälpen.
Att ni jobbar så aktivt ska ni ha stort hyll för, men det kommer bli en enorm skillnad på insamlingen nu och den vi tillsammans (DIF-familjen) drev för Otto.![]()
Bra inativ och kul med aktiva supportrar.
Det känns extra viktigt att visa att vi Djurgårdssupportrar kan bidra positivt till klubben i våra hjärtan.
Jag såg att ni har dragit igång ert arbete.
https://www.facebook.com/pages/Djurg%C3 ... 8653094769
Kul och kanon.
Min fråga till er.
Har ni bara funderat i banorna, att detta arbete endast skall bedrivas fram till hemma premiären?
Eller finns det möjligheter att detta initiativ skulle kunna vara ett arbete som har kommit för att stanna?
Tror att Djurgården behöver stöd vare sig division. För även om ni inte skulle orka driva vidare, så finns det säkert folk som skulle kunna vara beredda på att axla ert arbete.
https://www.facebook.com/pages/Djurg%C3 ... 8653094769
Kul och kanon.

Min fråga till er.
Har ni bara funderat i banorna, att detta arbete endast skall bedrivas fram till hemma premiären?
Eller finns det möjligheter att detta initiativ skulle kunna vara ett arbete som har kommit för att stanna?
Tror att Djurgården behöver stöd vare sig division. För även om ni inte skulle orka driva vidare, så finns det säkert folk som skulle kunna vara beredda på att axla ert arbete.
Senast redigerad av emilin den 2013-04-30 20:39:44, redigerad totalt 1 gånger.
- Lucky Luke
5000 kr redan insatt på Djurgårdshjälpens konto. Det känns alltid bra att vara med och stödja positiva initiativ vars målsättning är att hjälpa DIF hockey tillbaks till finrummet igen. Det är naturligtvis där man hör hemma.
Jag vill passa på att uppmana alla företagare som liksom jag är Djurgårdare att gå in och stödja med så mycket ni kan. Djurgårdshjälpen är en registrerad ideell förening och därmed är sponsringen avdragsgill!! Ett riktigt win win upplägg med andra ord. Kan inte bli bättre!! Kom med in i matchen nu. Tillsammans kan vi nå långt. Naturligtvis kan alla vara med och stödja, inte bara företagare. Men eftersom jag själv är företagare känns det naturligt att vända sig till den gruppen.
Ett stort tack till Martin och Andy och ni andra bakom initiativet. Ibland behövs det att nån tar tag i saker och ting för att nåt skall hända. Ni är tändstiften som kickar igång oss andra.
Självklart kommer jag och mitt företag även att sponsra DIF hockey. Självklart!!
Jag vill passa på att uppmana alla företagare som liksom jag är Djurgårdare att gå in och stödja med så mycket ni kan. Djurgårdshjälpen är en registrerad ideell förening och därmed är sponsringen avdragsgill!! Ett riktigt win win upplägg med andra ord. Kan inte bli bättre!! Kom med in i matchen nu. Tillsammans kan vi nå långt. Naturligtvis kan alla vara med och stödja, inte bara företagare. Men eftersom jag själv är företagare känns det naturligt att vända sig till den gruppen.
Ett stort tack till Martin och Andy och ni andra bakom initiativet. Ibland behövs det att nån tar tag i saker och ting för att nåt skall hända. Ni är tändstiften som kickar igång oss andra.

Självklart kommer jag och mitt företag även att sponsra DIF hockey. Självklart!!

Lucky Luke Du är en jävla hjälte det vet duLucky Luke skrev:5000 kr redan insatt på Djurgårdshjälpens konto. Det känns alltid bra att vara med och stödja positiva initiativ vars målsättning är att hjälpa DIF hockey tillbaks till finrummet igen. Det är naturligtvis där man hör hemma.
Ett stort tack till Martin och Andy och ni andra bakom initiativet. Ibland behövs det att nån tar tag i saker och ting för att nåt skall hända. Ni är tändstiften som kickar igång oss andra.![]()

Vägen hem börjar nu - tillsammans kan vi göra det
Vad är det för företag du driver?Lucky Luke skrev:5000 kr redan insatt på Djurgårdshjälpens konto. Det känns alltid bra att vara med och stödja positiva initiativ vars målsättning är att hjälpa DIF hockey tillbaks till finrummet igen. Det är naturligtvis där man hör hemma.
Ett stort tack till Martin och Andy och ni andra bakom initiativet. Ibland behövs det att nån tar tag i saker och ting för att nåt skall hända. Ni är tändstiften som kickar igång oss andra.![]()
2014-04-07, vad hände?