Djurgårdens IF - Mora IK, 1/2 2013
Re: Djurgårdens IF - Mora IK, 2/1 2013
Nu börjar underhållningen!
- AdamPickard
- Medlem: Ja, vanlig medlem
hahah han verkar ha fobi för ögonkontakt också :////#87 skrev:Wener levererar igen.. Domarens fel alltihop!
Herregud vilken människa.
-
- Säsongskort: Ja
Djurgårdens IF - Mora IK, 2/1 2013
Fotbollsabstinens på läktaren idag?
Janos Hari får underkänt, resten av laget tycker jag är bra. Extra plus till Tim, Hank, Kalus, Pettersson, Honken och Åberg.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Grymt stabil match, knappt ens orolig vid 3-2.. Otto är fan gudomlig, vart fan hade vi varit utan denna mannen? F.ö. har vi 3 kedjor nu som är livfarliga för motståndet, men första linen är helt klart ES-klass, Wennberg är galet bra på att hålla puck och Åberg har ju verkligen fått igång sitt NHL-skott på allvar!
Skön match, älskar Kalus hockey-smile, nu kör vi för top3!
Skön match, älskar Kalus hockey-smile, nu kör vi för top3!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
- minalman
Sv: Djurgårdens IF - Mora IK, 2/1 2013
Utan att analysera särskilt djupt tycker jag att alla är bra samtidigt och sedan dåliga samtidigt under långa delar, inte bara den här matchen utan väldigt ofta. Det saknas den där klippan som aldrig är dålig och lyfter upp lägstanivån för hela laget. Ragge var en sådan.
Senast redigerad av minalman den 2013-02-01 21:56:59, redigerad totalt 1 gånger.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- -daniel-
Vi får vara otroligt nöjda med 3 pinnar här, att det står 2-0 efter första är heeeelt obegripligt. Tredje perioden var vi bra i, men resten sådär lagom... Mora hade alldeles för många spelvändningar, och lekte upp alldeles för många av våra backar på läktarna för att jag skall vara nöjd.
En annan dag hade vi LÄTT kunnat förlorat en sån här match... Nåja, otroligt sköna 3 pinnar.
Rädd för matchen mot Oskarshamn på söndag dock. De är inne i en ruggig form, plus att matchen just spelas på en söndag. Huga.
En annan dag hade vi LÄTT kunnat förlorat en sån här match... Nåja, otroligt sköna 3 pinnar.
Rädd för matchen mot Oskarshamn på söndag dock. De är inne i en ruggig form, plus att matchen just spelas på en söndag. Huga.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Skön vinst men Mora är verkligen inte bra. Är toknöjd med våra kedjor. Är det något lag i AS just nu som har tre kedjor som kan producera?
Avskaffa tre mot tre.
Petr Kalus alltså.. Spelade inte mycket, men fan det hände alltid nåt när han var inne. Så jävla härlig hockeyspelare!
- -daniel-
Tyckte Mora var sjukligt mycket bättre än jag trodde de skulle vara...i varje fall från mittzon och framåt. Såg vi samma match?Mattias_87 skrev:Skön vinst men Mora är verkligen inte bra. Är toknöjd med våra kedjor. Är det något lag i AS just nu som har tre kedjor som kan producera?
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Jag tror inte det :S-daniel- skrev:Såg vi samma match?Mattias_87 skrev:Skön vinst men Mora är verkligen inte bra. Är toknöjd med våra kedjor. Är det något lag i AS just nu som har tre kedjor som kan producera?
Avskaffa tre mot tre.
Kan inte svara för vilken nivå du trodde dom skulle hålla men jag tycker dom var rätt kassa. Det är vårt lama försvar i period 1 o 2 som gör att dom får sina chanser. Då menar jag inte bara backarna utan även backcheckingen av forwards. Vi ger dom utrymmet och tiden som dom egentligen inte ska få. Ett närmre man- manspel i den här matchen och Mora hade inte haft något alls.-daniel- skrev:Tyckte Mora var sjukligt mycket bättre än jag trodde de skulle vara...i varje fall från mittzon och framåt. Såg vi samma match?Mattias_87 skrev:Skön vinst men Mora är verkligen inte bra. Är toknöjd med våra kedjor. Är det något lag i AS just nu som har tre kedjor som kan producera?
Härligt med tre poäng!
Livstidskontrakt på Kalus tack (gärna Åberg också).
Livstidskontrakt på Kalus tack (gärna Åberg också).
Victory is sweetest when you've known defeat.
- -daniel-
Tyckte de spelade med en oerhörd fart, släppte pucken fint i mittzon och sågade sig igenom vårt försvar gång på gång på gång. När jag såg dem senast så var de verkligen bedrövligt dåliga på alla plan, därav min förvåning.crike skrev:Kan inte svara för vilken nivå du trodde dom skulle hålla men jag tycker dom var rätt kassa. Det är vårt lama försvar i period 1 o 2 som gör att dom får sina chanser. Då menar jag inte bara backarna utan även backcheckingen av forwards. Vi ger dom utrymmet och tiden som dom egentligen inte ska få. Ett närmre man- manspel i den här matchen och Mora hade inte haft något alls.-daniel- skrev:Tyckte Mora var sjukligt mycket bättre än jag trodde de skulle vara...i varje fall från mittzon och framåt. Såg vi samma match?Mattias_87 skrev:Skön vinst men Mora är verkligen inte bra. Är toknöjd med våra kedjor. Är det något lag i AS just nu som har tre kedjor som kan producera?
Tänk vad bra Åberg hade varit om han hade haft bättre spelsinne/lite mindre puckkär,!