Tingsryd AIF - Djurgårdens IF 23/11 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Tingsryd AIF - Djurgårdens IF 23/11 2012

Inlägg av BaronVonDif »

spocksbeard skrev:
Magnutz skrev:Gnäller man för att Douglas drar är man dum i huvudet, på riktigt.

Vi klarar oss för övrigt ändå och jag tror att han gjort stor nytta som det varit. Han har satt standarden hoppas jag! :)
Ja han har säkert påverkat backarna:) ..sedan vet man aldrig vad Challe hittar på han kanske har nån bra back på G redan.(hoppas kan man alltid ..vi behöver ett ankare som Murray..men våra backar kanske stiger fram nu när Murray är borta )
En pricksäker högerskytt,por favor.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
Tibbe
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Tibbe »

#10 skrev:
SirDIFalot skrev:Trist att Lanedskog mer eller mindre bekräftade att han också måste dra snart.
Tycker dock inte landeskog har bidragit med så värst mycket sista matcherna, lite väl puckkär och nonchalant på slutet! Fast det är jävligt trist ändå, hoppas dom kommer tillbaka efter nyår om hela nhl blir inställt!
Idag var han dock jävligt bra! Fan va glad jag är idag! Fredag, löning och tredje raka segern! :D
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

Skönt med tre raka, otroligt jävla skönt. Kul för Pickard att hålla nollan ochså.
De kommande två matcherna är KHK (b) och Asplöven (b). 6 enkla pinnar.

Eller?
Skulle vara så jävla typiskt DIF och torska mot dessa två bottenlag efter att ha vunnit mot två topplag (Lif o Öhk).

Tror dock att vi vinner båda, nu jävlar ska vi tillbaka!
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Enligt stats.swehockey.se så är fortfarande Tim Eriksson målskytt på 2-0.

Var han ens på isen då?
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

SirDIFalot skrev:Enligt stats.swehockey.se så är fortfarande Tim Eriksson målskytt på 2-0.

Var han ens på isen då?
Så fruktansvärt oproffsigt. Jag blir seriöst irriterad.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
John Terry
Djurgården Hockey

Inlägg av John Terry »

SirDIFalot skrev:Enligt stats.swehockey.se så är fortfarande Tim Eriksson målskytt på 2-0.

Var han ens på isen då?
Ja han var på isen. Låg på kasse med Johner, jag tror att Tim är på pucken efter Johner och den sen droppar till Wennberg.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

John Terry skrev:

Var han ens på isen då?
Ja han var på isen. Låg på kasse med Johner, jag tror att Tim är på pucken efter Johner och den sen droppar till Wennberg.
Det var Murray till Wennberg, till Johner och sedan Wennberg igen. Kom på att Tim stod på mållinjen typ.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Fortfarande så fruktansvärt oproffsigt att man inte ens dubbelkollar. Även om man trodde att Tim hade gjort mål så borde antingen Wennberg eller Murray ha assist på det målet. Jag vet inte, känns så jävla bonnigt bara.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
John Terry
Djurgården Hockey

Inlägg av John Terry »

Aha, det var så det var =) Finns det highlights någonstans?

FÖr övrigt så måste jag säga att 0-1-målet är ett väldigt sällsynt mål för DIF i år. Kontring och direktskott efter sidledsförflyttning. Har inte hänt ofta. Men kommit nu två gånger de senaste tre matcherna (Johners powerplaymål mot Leksand, visserligen inte en kontring).

Dessa mål är ett av du tydliga tecken på att det kanske på riktigt är på väg att vända. Det här är mål som man oftast gör när det finns förtroende. Det är tekniskt ganska svåra mål.
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

Mycket ska man höra.. Gnällspikarna brevid mig på läktaren idag tyckte att det var hemskt att "Djurgårdaren Rådbjer" fick döma dagens match.. :lol:

Viktiga 3 poäng även idag, perfekt att få med sig en vinst till uppehållet här nu.
Jolly

Inlägg av Jolly »

sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Jim Morrison skrev:Fortfarande så fruktansvärt oproffsigt att man inte ens dubbelkollar. Även om man trodde att Tim hade gjort mål så borde antingen Wennberg eller Murray ha assist på det målet. Jag vet inte, känns så jävla bonnigt bara.
Det är ju också ett irritationsmoment för spelarna. Om det nu är fel, alltså. Alltid en målskytt, alltid två assist. De som var sist på pucken oavsett hur. Så borde det vara.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Manijock

Inlägg av Manijock »

Här surfar man in och får två kors i taket samtidigt.

Nr 1(också det största korset): Hank har gjort mål

Nr 2(även detta ett smått fantastiskt kors): Pickard spelar bra för andra matchen i rad. Två matcher i rad utan tabbar! Skönt att äntligen få bocka av den bedriften.

Dock så faller allt detta in i min plan, DIF skulle även vinna idag men nu när vi blir av med allsvenskans bästa back så kommer förlusterna tyvärr tillbaka och vi får återigen börja blicka nedåt. Ni som varit här på forumet länge vet att mina tippningar av Djurgårdens framtid är av en sådan hög rang, att en person som lefflan, framstår som en smärre mongolid :wink: Ingen förolämpning mot dig leff, bara det att min framtidsläsning när det gäller DIF Hockey är smått spektakulär...
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

SirDIFalot skrev:
Axel_K skrev: Bengan gör så mycket mer än att leka med pucken. Han tillför energi, tacklas, täcker målvakten, stressar motståndarna.
Tycker du att Bengan tillför mer energi i sitt spel än Landeskog? Och tacklas mer? Bengan undviker ju gärna att tacklas. (Det behöver inte vara dåligt, det menar jag inte)

Håller inte med dig alls om ovanstående. Gabriel är mycket bättre overall.
Nja, kanske. Som dom står just nu med den åldersskillnad som finns så är jag inte lika kategoriskt säker på det. Däremot har Gabbe lite mer talang/potential troligtvis.

Oavsett vilket så är det två väldigt värdefulla spelare, älskar spelartypen.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Manijock skrev:Här surfar man in och får två kors i taket samtidigt.

Nr 1(också det största korset): Hank har gjort mål

Nr 2(även detta ett smått fantastiskt kors): Pickard spelar bra för andra matchen i rad. Två matcher i rad utan tabbar! Skönt att äntligen få bocka av den bedriften.

Dock så faller allt detta in i min plan, DIF skulle även vinna idag men nu när vi blir av med allsvenskans bästa back så kommer förlusterna tyvärr tillbaka och vi får återigen börja blicka nedåt. Ni som varit här på forumet länge vet att mina tippningar av Djurgårdens framtid är av en sådan hög rang, att en person som lefflan, framstår som en smärre mongolid :wink: Ingen förolämpning mot dig leff, bara det att min framtidsläsning när det gäller DIF Hockey är smått spektakulär...
Ja du är så häftig och duktig. Du framstår som att du blir glad om ditt "tips" skulle gå in. Sjukt att "skryta" om att man tippar rätt angående motgång för laget i sitt hjärta.
Skriv svar