Varje enskild spelare ansvarar för sin egen insats. Vi supportar kan chylla på challe, men det kan aldrig en spelare som deltagit i matchen tillåtas göra.Staten skrev:Hur såg Landeskog ut? Jag börjar bli orolig, har Challe förstört hans karriär?
Södertälje SK - Djurgårdens IF 27/10 2012
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Sv: Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF 27/10 2012
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Re: Sv: Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF 27/10 2012
Han håller på att förstöra den eftersom han envisas med att spela en avdankad/tjock/40-åring med Landeskog hela tiden, det blir tufft även för en sådan bra spelare som Gabbe att spela med en man mindre varje gång man är på isen.minalman skrev:Varje enskild spelare ansvarar för sin egen insats. Vi supportar kan chylla på challe, men det kan aldrig en spelare som deltagit i matchen tillåtas göra.Staten skrev:Hur såg Landeskog ut? Jag börjar bli orolig, har Challe förstört hans karriär?
- Lidingö DIF
Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF 27/10 2012
Ja, något känns inte så där mysigt velour-gosigt när Landeskog gör en Motley Crue och går lös på inredningen. http://www.expressen.se/sport/hockey/ho ... -glasruta/Staten skrev:Hur såg Landeskog ut? Jag börjar bli orolig, har Challe förstört hans karriär?
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Challe grämer sig efter förlusten, klurar på hur han ska lösa situationen.
http://instagram.com/p/RTV7Fyk_fZ/
Jaa, jag vet, klart han ska få gå ut och ha lite kul.
- minalman
Sv: Re: Sv: Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF 27/10 2012
Äh lägg ner! Om nu Gabbe e så bra som alla tror (jag med) så ska han kunna spela med min morsa utan att karriären blir förstörd. Han lär tappa formen i den här urusla omgivningen, men om det smittar av sig på hans karriär är han en bluff.Caveman skrev:Han håller på att förstöra den eftersom han envisas med att spela en avdankad/tjock/40-åring med Landeskog hela tiden, det blir tufft även för en sådan bra spelare som Gabbe att spela med en man mindre varje gång man är på isen.minalman skrev:Varje enskild spelare ansvarar för sin egen insats. Vi supportar kan chylla på challe, men det kan aldrig en spelare som deltagit i matchen tillåtas göra.Staten skrev:Hur såg Landeskog ut? Jag börjar bli orolig, har Challe förstört hans karriär?
Expressen och deras rubriker.. "Landeskog med olämpligt uppträdande". Det är inte lite högtravande, nu är Expressen moralens väktare också. Vi är naturligtvis tacksamma för det, de är högt stående väsen som jobbar där som vi vanligt folk ser upp till.
Om jag hade skrivit rubriken så hade jag skrivit "Landeskog visar lämpligt uppträdande." Jag föredrar spelare som hatar att förlora, till skillnad från moralens högborg på Expressen.
Jag tyckte matchen var rätt bra.. Hade väntat mig lite mer "fult" spel, men det var rätt lugnt vilket dock inte hindrade Lärking ifrån att gå in och avgöra med sina märkliga bedömningar.
Då folk säger att Tim E är bland de bättre, ser jag det som ett underbetyg åt resten av laget.
Som Daniel sa, det var inte den här machen vi skulle vinna. Nu finns det bara en sak om Challe ska sitta kvar, skeppet måste vändas.
Om jag hade skrivit rubriken så hade jag skrivit "Landeskog visar lämpligt uppträdande." Jag föredrar spelare som hatar att förlora, till skillnad från moralens högborg på Expressen.
Jag tyckte matchen var rätt bra.. Hade väntat mig lite mer "fult" spel, men det var rätt lugnt vilket dock inte hindrade Lärking ifrån att gå in och avgöra med sina märkliga bedömningar.
Då folk säger att Tim E är bland de bättre, ser jag det som ett underbetyg åt resten av laget.
Som Daniel sa, det var inte den här machen vi skulle vinna. Nu finns det bara en sak om Challe ska sitta kvar, skeppet måste vändas.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Re: Sv: Re: Sv: Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF 27/10 201
Det är väl klart som fan att inte karriären förstörs... Men han har gjort sina sämsta matcher när han fått spela med #23. Linkan är en spelare som förstör mer än vad han gör nytta, bort!minalman skrev:Äh lägg ner! Om nu Gabbe e så bra som alla tror (jag med) så ska han kunna spela med min morsa utan att karriären blir förstörd. Han lär tappa formen i den här urusla omgivningen, men om det smittar av sig på hans karriär är han en bluff.Caveman skrev:Han håller på att förstöra den eftersom han envisas med att spela en avdankad/tjock/40-åring med Landeskog hela tiden, det blir tufft även för en sådan bra spelare som Gabbe att spela med en man mindre varje gång man är på isen.minalman skrev:Varje enskild spelare ansvarar för sin egen insats. Vi supportar kan chylla på challe, men det kan aldrig en spelare som deltagit i matchen tillåtas göra.Staten skrev:Hur såg Landeskog ut? Jag börjar bli orolig, har Challe förstört hans karriär?
Förstår faktiskt inte alls logiken i att splitta Åberg-Ljungh-Landeskog. Det är ju bara dumt. En bra och fungerande formation, inte ofta det finns sådana i DIF på sistone.
- minalman
Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF 27/10
Linkan gör ju inte Gabbe bättre precis. Det håller jag med om. Jag har en stark känsla för att vi måste komponera generationskedjor med spelare i samma ålder och fas i karriären. Åberg, Gabbe, plus den av de yngre som tränar bäst. Otto, Ölvestad och Linkan. Johner, Hank, plus nån. Fimpen och Tim plus nån till.Caveman skrev:Det är väl klart som fan att inte karriären förstörs... Men han har gjort sina sämsta matcher när han fått spela med #23. Linkan är en spelare som förstör mer än vad han gör nytta, bort!minalman skrev:Äh lägg ner! Om nu Gabbe e så bra som alla tror (jag med) så ska han kunna spela med min morsa utan att karriären blir förstörd. Han lär tappa formen i den här urusla omgivningen, men om det smittar av sig på hans karriär är han en bluff.Caveman skrev:Han håller på att förstöra den eftersom han envisas med att spela en avdankad/tjock/40-åring med Landeskog hela tiden, det blir tufft även för en sådan bra spelare som Gabbe att spela med en man mindre varje gång man är på isen.minalman skrev:Varje enskild spelare ansvarar för sin egen insats. Vi supportar kan chylla på challe, men det kan aldrig en spelare som deltagit i matchen tillåtas göra.Staten skrev:Hur såg Landeskog ut? Jag börjar bli orolig, har Challe förstört hans karriär?
Åberg-Ljungh-Landeskog
Ölvestad-Otto-Wennberg
Linkan-Johner-Sörensen
Tim-Fimpen-Hank/Holmqvist
Holmqvist
Ölvestad-Otto-Wennberg
Linkan-Johner-Sörensen
Holmqvist
Caveman skrev:Åberg-Ljungh-Landeskog
Ölvestad-Otto-Wennberg
Linkan-Johner-Sörensen
Tim-Fimpen-Hank
Ser att du kan hockeyGlory1 skrev:Åberg-Ljungh-Landeskog
Sörensen-Johner-Linkan
Ölvestad-Otto-Wennberg
Tim-fimpen-Hank
Eller något liknande imorgon tack.. Andra linan känns väl lite väl tveksam defensivt kanske

Klappat och klart, så där ska det se ut. Framförallt måste vi få PP att fungera, hade vi haft ett fungerande PP så hade vi förmodligen sluppit de här förbannade uddamålsförlusterna (sista var i tom kasse) som man vant sig vid i två år nu.Caveman skrev:Åberg-Ljungh-Landeskog
Ölvestad-Otto-Wennberg
Linkan-Johner-Sörensen
Holmqvist
Och där är frågan vad för kedja man ska nöta, för Linkan är värvad främst för PP och om man inte ska spela honom där kan man lika gärna bänka honom permanent. Frågan är hur man får igång honom. Någon måste börja smyga in mot bortre också för att smälla in de där mackorna, det är något jag saknat så länge.
DIF om laget:
Vi har onödigt bra backar
Vi ska vända skutan med de spelare vi har
Vi har onödigt bra backar
Vi ska vända skutan med de spelare vi har

There is no I in TEAM!!!!
Järlan betalade entrén och hans mamma har efterfestenKentta skrev:Challe grämer sig efter förlusten, klurar på hur han ska lösa situationen.
Högdalen skrev:Järlan betalade entrén och hans mamma har efterfestenKentta skrev:Challe grämer sig efter förlusten, klurar på hur han ska lösa situationen.