Leksands IF - Djurgårdens IF 5/10 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Tibbe
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Leksands IF - Djurgårdens IF 5/10 2012

Inlägg av Tibbe »

Lee Harvey Oswald skrev:
Tibbe skrev:Varför slutar vi spela efter 3-3? Vi hade ju momentum där. Leksand har noll! Fattar inte. Ser ju precis likadant iår som förra året.
Därför att alla, precis alla vet om att det blir förlust igen iaf.

Det fan ett skämt detta som pågår, det måste vara det.
Förutom Almtuna & möjligen Karlskrona så vette sjutton vilka lag DIF ska kunna ta 3p mot.
Det är så många grunder inom spelet hockey som DIF inte klarar av att genomföra, så mycket som görs fel i alla matcher att det känns totalt hopplöst.
Helt tydligt är att vi förfogar över AS individuellt oskickligaste och mest korkade spelare.
Ingenting ser ut att fungera lite bättre för varje ny match, snarare tvärt om.

Vi förtjänade att komma sist i ES, vi kommer grymt rättvist förtjäna att missa KS.
Jag håller med i mycket. MEN om man är så rädd för att förlora och det gång på gång på gång får kämpas för att ta ifatt en ledning. Så slutar man helt sonika tänka framåt. Alla står på hälarna. Tom Challe sa vid sista time outen att lägg ner spelet i anfallszon. Men ändå försöker vi knappt komma ur egen zon.

Vad är farten, energin och viljan att göra så många mål det bara går? Nu är det ju tvärtom, viljan att släppa in så få mål som möjligt.

Längtar till att få DIF vinna en riktig jävla raggarhockey match med typ 8-5. Vill se anfallshockey!!! Inget tråkspel! Hockey är underhållning. Men att se DIF Hockey lira nu är allt annat än roligt.
KYLERKYLER

Inlägg av KYLERKYLER »

Dags att bänka ett par av återvändarna.
Sörensen: Helt enkelt för dålig i varje match
"Hank the Tank": I DIF:s Juniorlag ja.

Weigel var tydligen skitdålig. Det var inte bra att komma in i matchen och ligga bakom ett mål och vara ytterst nära att hänga en också. Lite Lagerbäck över Challe. Skapar du något får du nöta bänk.

Märkligt att Challe sagt åt Tim att lägga på extra mycket kladdisso. Inte många passar där inte.

Dumpa pucken fungerar bara när vi har spelare som jagar efter pucken. Nu står alla och tittar och ser vad som ska hända.

Hade inte Pickard storspelat idag hade vi åkt på däng med 8-1 med tanke på målchanserna. Visst får Leksand tre bjudningsmål, men DIF fick ett par billiga de med. Kändes aldrig farligt när DIF var i anfallszon. I egen zon satte jag chipsen och pilsnern i halsen :shock:

Lite nyfiken på vad Dogge har för +/-. Har väl varit inne på fyra bakåt och inget framåt än (tror jag att det är). Det måste bli bättre.

Hyffsat med en pinne i alla fall.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

KYLERKYLER skrev:Dags att bänka ett par av återvändarna.

Weigel var tydligen skitdålig. Det var inte bra att komma in i matchen och ligga bakom ett mål och vara ytterst nära att hänga en också. Lite Lagerbäck över Challe. Skapar du något får du nöta bänk.

Märkligt att Challe sagt åt Tim att lägga på extra mycket kladdisso. Inte många passar där inte.

Dumpa pucken fungerar bara när vi har spelare som jagar efter pucken. Nu står alla och tittar och ser vad som ska hända.

Hade inte Pickard storspelat idag hade vi åkt på däng med 8-1 med tanke på målchanserna. Visst får Leksand tre bjudningsmål, men DIF fick ett par billiga de med. Kändes aldrig farligt när DIF var i anfallszon. I egen zon satte jag chipsen och pilsnern i halsen :shock:

Lite nyfiken på vad Dogge har för +/-. Har väl varit inne på fyra bakåt och inget framåt än (tror jag att det är). Det måste bli bättre.

Han har ju haft otur dock. Varit inne på isen när vissa medspelare gjort enorma tabbar. Som Pickards tabbe förra matchen. Sörensens idag. Då är han ensam kvar utan klubba.
Expert.
DIFÖrebro
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIFÖrebro »

Kastar in en fackla:

Jag fick ett svar idag, det är att det inte är Challe det är fel på. Han gör klockrena analyser av vad som är fel i periodpaus och time out. Han ger helt rätt instruktioner till spelarna, men dom lyder inte. Övertaggade? Dumma i huvudet? Ingen aning, men Challe har all rätt att vara så förbannad som han var. Skönt att se att han visar känslor (och skönt att slippa MP på kastat föremål på isen)

Tycker Rhyno plockas bort riktigt bra av Ölvestad. Såklart väldigt många saker som är katastrofalt dåliga, det har jag vant mig med. Tycker denna match gett lite positiva besked.

Otroligt positivt överaskad att vi stjäl en poäng och inte blir helt våldtagna.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

DIFÖrebro skrev:Kastar in en fackla:

Jag fick ett svar idag, det är att det inte är Challe det är fel på. Han gör klockrena analyser av vad som är fel i periodpaus och time out. Han ger helt rätt instruktioner till spelarna, men dom lyder inte. Övertaggade? Dumma i huvudet? Ingen aning, men Challe har all rätt att vara så förbannad som han var.
Upprepar: Challe har en bra plan som stegrar vårt lag match för match och toppar i KS. Om man inte tror på sig själv i Challes plan och faller tillbaka på sitt eget spel där man själv trivs bäst, trots att coachen säger att man klarar det spel som coachen ser, så behövs mental träning för att våga ta steget med bibehållen kapacitet.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Vet inte vad som finns att säga; vi torskade.

Jag verkligen avskyr att vi bjuder på så satans många chanser för motståndaren, oavsett vilka det är. Håller inte att slänga och slarva bort puckar innuendo.

Antar vi får vara nöjda med en poäng, även fast det naturligtvis känns jävligt tungt...
KYLERKYLER

Inlägg av KYLERKYLER »

SirDIFalot skrev:
KYLERKYLER skrev:Dags att bänka ett par av återvändarna.

Han har ju haft otur dock. Varit inne på isen när vissa medspelare gjort enorma tabbar. Som Pickards tabbe förra matchen. Sörensens idag. Då är han ensam kvar utan klubba.
Lite som Kyle alltås :wink:
kalle99

Inlägg av kalle99 »

minalman skrev:Senast vi var i Leksand var vi mycket mycket längre från en seger. Jag tror att vi är på rätt väg men att de flesta här på Forumet inte har den riktiga tron på det.
Håller med dig. Det kommer att ta sig så småningom och respekten för DIF kommer att infinna sig hos de andra lagen. Men Bremberg skall absolut bänkas. Han är bedrövlig i sin arbetsinsats. Han är bara på isen för att lyfta lönen. Han stod still och tittade på vid ett av Leksands mål. Skönt att höra att Challe skällde ut honom i pausen.
Då sa jag till domaren på ren svenska: "Go home".
- Christer Abrahamsson

Det ska göra ont att möta Djurgården :

http://www.youtube.com/watch?v=ydao4l6Eb74
Användarvisningsbild
DIF#1

Inlägg av DIF#1 »

Det var faktiskt skönt att höra Challe efter matchen. Trodde han skulle vara nöjd och säga att vi gjorde det bra bara för att vi lyckades få oavgjort. Men han kastade skit hit och dit på dom som skulle ha det. Mycket bra! Efter 1a perioden ville jag att vi skulle kasta Challe åt hel**te, men att lyssna på honom efter matchen så bör han faktiskt få chansen ett tag till. Men spelarna måste för FAN börja lyssna på hans instruktioner!!! Dom gör ju fan precis tvärtemot vad han säger. Spelarna verkar än mer dumma i huvudet och trögfattade än förra säsongen :evil:

KOM IGEN NU DIF! En poäng får trots allt anses som godkänt i dagens läge.
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
12139

Inlägg av 12139 »

Nu tycker jag att alla pinsamma själar på detta forum skall lägga ner dessa fullständigt smaklösa sågningar av individuella prestationer. När det verkligen handlar om att laget kämpar för dåligt eller helt enkelt har för dålig inställning, då kan man börja kritisera individuellt. Men i det här läget anser jag att det är något helt annat. Vi har nämligen en översittare till tränare som inte bara kritiserar, utan även hånar sina spelare efter var och varannan match. Det är ''stora misstag'', det är outande av enskilda spelares pucktapp, det är idiotförklaringar hit och dit.

Jag vet, av egen erfarenhet (från fotboll), att om man blir hånad, utskälld och häcklad av en tränare efter att man har gjort ett misstag - då skapar det en oerhörd osäkerhet inför nästa gång man hamnar i en liknande situation. Och då, när man som spelare känner osäkerhet, då är man riktigt illa ute. Hur tror ni att Marcus Sörensen känner sig ikväll? Jag tror att han är helt bedrövad, och då behöver han knappast få veta av sin flickvän eller mamma/pappa att hans tränare hånade honom i en TV-intervju efter matchen. Skulle han ha lyckats med dragningen, vilket han gör nio gånger av tio, då hade det förmodligen lett till en kontring med målchans som följd, för den farten har han.

Jag tror att Djurgårdens skrala inledning på Allsvenskan beror på osäkerhet bland spelarna, otydligt ledarskap från huvudtränaren (de andra två vet jag arbetar hårt med personlig utveckling av sina spelare), samt en spelidé som, än så länge, inte passar den spelartrupp som vi besitter.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

12139 skrev:Nu tycker jag att alla pinsamma själar på detta forum skall lägga ner dessa fullständigt smaklösa sågningar av individuella prestationer.
Jag tycker du är för känslig. Vi "rosar" och "risar". Utan det ena blir det inte trovärdigt.

Rörande din analys kring den mentala upplevelsen att bli petad, så tror jag personligen att det är enklare att hantera när det finns ett konkret misstag som poängteras, än att bli petad utan att man direkt har gjort något fel. "Varför då", liksom.

Att inte förstå varför man blir åtsidosatt måste vara värre än den tydlighet som Challe ändå visar i Sörensens fall.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
12139

Inlägg av 12139 »

sensei skrev:
12139 skrev:Nu tycker jag att alla pinsamma själar på detta forum skall lägga ner dessa fullständigt smaklösa sågningar av individuella prestationer.
Jag tycker du är för känslig. Vi "rosar" och "risar". Utan det ena blir det inte trovärdigt.

Rörande din analys kring den mentala upplevelsen att bli petad, så tror jag personligen att det är enklare att hantera när det finns ett konkret misstag som poängteras, än att bli petad utan att man direkt har gjort något fel. "Varför då", liksom.

Att inte förstå varför man blir åtsidosatt måste vara värre än den tydlighet som Challe ändå visar i Sörensens fall.
Petningen i sig har jag inte överdrivet mycket emot. Däremot sättet som Challe pissar på sina egna spelare efter matcherna, det är tragiskt att höra.
Senast redigerad av 12139 den 2012-10-05 23:01:04, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
DIF#1

Inlägg av DIF#1 »

12139 skrev:Nu tycker jag att alla pinsamma själar på detta forum skall lägga ner dessa fullständigt smaklösa sågningar av individuella prestationer. När det verkligen handlar om att laget kämpar för dåligt eller helt enkelt har för dålig inställning, då kan man börja kritisera individuellt. Men i det här läget anser jag att det är något helt annat. Vi har nämligen en översittare till tränare som inte bara kritiserar, utan även hånar sina spelare efter var och varannan match. Det är ''stora misstag'', det är outande av enskilda spelares pucktapp, det är idiotförklaringar hit och dit.

Jag vet, av egen erfarenhet (från fotboll), att om man blir hånad, utskälld och häcklad av en tränare efter att man har gjort ett misstag - då skapar det en oerhörd osäkerhet inför nästa gång man hamnar i en liknande situation. Och då, när man som spelare känner osäkerhet, då är man riktigt illa ute. Hur tror ni att Marcus Sörensen känner sig ikväll? Jag tror att han är helt bedrövad, och då behöver han knappast få veta av sin flickvän eller mamma/pappa att hans tränare hånade honom i en TV-intervju efter matchen. Skulle han ha lyckats med dragningen, vilket han gör nio gånger av tio, då hade det förmodligen lett till en kontring med målchans som följd, för den farten har han.

Jag tror att Djurgårdens skrala inledning på Allsvenskan beror på osäkerhet bland spelarna, otydligt ledarskap från huvudtränaren (de andra två vet jag arbetar hårt med personlig utveckling av sina spelare), samt en spelidé som, än så länge, inte passar den spelartrupp som vi besitter.
Klart att det är så. Dock borde man på den här nivån kunna ta lite skit och använda det som tändvätska. Vet också genom fotbollen att det inte är så kul att höra om sina misstag, man vet ju om det själv. Men det är bara kämpa och gå vidare och lära sig av misstagen. Kanske spela enklare? Men som du så är det LAGET det är fel på. Ingen kämparglöd alls! Fan, det är väl bara att gå ut och gasa. Vi vågar ju knappt tacklas, utan åker i en halvcirkel ut ur situationen istället.
Användarvisningsbild
DIF#1

Inlägg av DIF#1 »

12139 skrev:
sensei skrev:

Petningen i säg har jag inte överdrivet mycket emot. Däremot sättet som Challe pissar på sina egna spelare efter matcherna, det är tragiskt att höra.
Ska man kunna hylla så måste man ju även få såga i vissa fall (man behöver ju inte hugga huvudet av enskilda spelare, men det var ju de individuella misstagen som ledde till baklängesmål idag. Då är det väl inget fel att påpeka det? Även fast det finns en jävla massa mer som måste förbättras).
Mash

Inlägg av Mash »

Roppan skrev:
Mash skrev: + Holms mål - Han gör inte mycket bra men det skottet var tamefan underbart!
Holm spelade ett par byten innan han klev av med bruten näsa. Åberg tänker du på?
Blandar alltid ihop dom två... Självklart menar jag Åberg!
Skriv svar