KS: Djurgårdens IF - Örebro HK, 29/3 - 2012.

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
litto
Säsongskort: Ja

Re: KS: Djurgårdens IF - Örebro HK, 29/3 - 2012.

Inlägg av litto »

Orkar inte mer. Om vi vinner ikväll så ger segern oss bara falska förhoppningar. Att vi ska tro att allt ordnar sig till slut trots allt...
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
Användarvisningsbild
crike
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av crike »

SirDIFalot skrev:
crike skrev:Brukar inte gnälla på honom då många andra gör det så det räcker och blir över men seriöst, Honken. I egen zon är han fruktansvärt klen och feg att han får mig att vilja ringa hans morsa som får sticka dit och ge honom en avhyvling.
Idag har han väl spelat betydligt rejälare än vanligt? Det är i alla fall det intryck jag fått.
Håller inte med, därav min kommentar :wink:
Tycker han släpper förbi motståndarna oerhört enkelt och är otroligt loj med klubban i egen zon. Kanske inte är värre än vanligt men tillslut rinner bägaren över.
Användarvisningsbild
Acke83

Inlägg av Acke83 »

litto skrev:Orkar inte mer. Om vi vinner ikväll så ger segern oss bara falska förhoppningar. Att vi ska tro att allt ordnar sig till slut trots allt...
Enda anlednignen att jag klarar av att jobba, eller ens att ta mig till jobbet ar for att jag gar pa angor ifran det lilla hoppet som ar kvar sa snalla snalla, ge oss liiite mer hopp!
macin

Inlägg av macin »

Att vi gör två mål i PP är inte p.g.a att vi spelar så jävla bra och hittar kombinationer.

Ni som såg Örebro - DIF senast såg själva att vårat egna PP såg bättre ut än på länge - faktumet är dock att Örebro ställer upp sig i en medioker box likt DIF gör. Den är inte för liten för att få DIF att ta sopiga avslut, och den är inte så pass stor att den kan störa spelarna till misstag.

att DT + Zibbe lirar som backar i PP är dock jävligt positivt. Det har jag velat se länge nu.

Gå för att vinna med ännu fler mål - det kommer vi behöva om vi på något vänster fortfarande är med i racet sista omgången.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Jim Morrison skrev:
Cendun skrev:
Jim Morrison skrev:Fan vad skönt att Klubertanz är borta.
Varför är han borta?
Bänkad. För dålig.
Äntligen
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Axel_K skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Axel_K skrev:
Jim Morrison skrev:
Axel_K skrev: Überklant spelar inte i PP(eller i matchen). Det är därför det blivit 3(TRE!!!!) mål på två perioder!
+1. Det märks VERKLIGEN att ärkesopan Kyle är borta. Vi är plötsligt helt ok i PP.
Från 5.56% till 15% i en match. Ganska bra jobbat.
Beror på att vi har haft bra utdelning. Vi har spelat bra andra pp, inte minst Örebro borta.
Då sköt DT i ramen hela tiden. Ikväll träffar han innanför.

Vill inte på något vis försvara Kyle, rätt att han är petad. Men jag tycker många drar slutsaster enbart utifrån resultaten.

Ikväll hade jag kunnat förstå om vi legat under med 2 mål, spelet är dåligt långa stunder.
Tidigare 4 matcher har vi spelat betydligt bättre och då legat under.

Vänder det ikväll för oss? Vi är förtjänta av betydligt fler poäng än vi har. Stjäl vi tillbaka några pinnar ikväll?
Jag hoppas det.
Jag har sett alla matcher, Kyle har varit värdelös i PP. Han skjuter bra och han träffar målvakt/mål när han får tag i pucken. Vilket är sällan, han dräller med pucken och tappar den på blålinjen. Han missar puckar som går genom sarg.

Det hoppas jag med.
Framåt Kämpa Djurgården!
Håller helt och fullt med vad du skriver om Kyle här. Men att vi får utdelning ikväll skriver jag inte på Kyles frånvarokonto.
Ikväll får vi utdelning på ett fåtal chanser, rakt motsatt tidigare matcher.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Staten

Inlägg av Staten »

...the end
Senast redigerad av Staten den 2012-03-29 19:41:26, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Acke83

Inlägg av Acke83 »

Jahopp da far man sitta pa nalar igen da...
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Så nu vänder Örebro.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

ta ut vesslan ffs! han måste väl kunna ta något jävla skott , 2 mål innan 1a minuten.....
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Det är pojklagshockey på Hovet. Vafan gör vi?!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Staten

Inlägg av Staten »

VARFÖR kan man inte öppna match med initiativ. Jävla råttor till hockeylirare alltså. Dö.
litto

Inlägg av litto »

Hahahaha.
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
Användarvisningsbild
kronwalled

Inlägg av kronwalled »

Morwin skrev:ta ut vesslan ffs! han måste väl kunna ta något jävla skott , 2 mål innan 1a minuten.....
Inget av målen har väl direkt varit hans fel. Han har gjort en hel del bra räddningar i matchen med. Lugna ner dig...
Alltid, Oavsett
coolacrille

Inlägg av coolacrille »

Blev fan tvungen att logga in här för första gången på evigheter. NU RÄCKER DET MED SLARV. Så jävla trött på långsamma fittor som inte går in i situationer på isen. Man kan inte släppa in såna mål. Helvete vad sur jag är, skiter i om det blir 3p idag.
Skriv svar