Kvalserien 11/12

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Kvalserien 11/12

Inlägg av minalman »

Jim Morrison skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/el ... a-i-timra/

Helvete. Han kommer säkerligen sänka oss.
Ser man på närmre spelare (DT, Jimmie) som återkommit efter hjärnskakning lirar de inte på topp första månaden. Med tanke på Linkans ålder (som gör att all rehabilitering går långsammare för oss alla) tror jag inte han blir fullt så vass under mars.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Harold Camping

Re: Kvalserien 11/12

Inlägg av Harold Camping »

Skulle vilja se följande kedjor i kvalserien:

Zibanejad - Ottosson - Nilson

Tim Eriksson - Norman - Ölvestad

Brodin - Fimpen - Kempe

Cehlin - Almtorp - Blomstrand

Extra: Dotterbolaget till JYSK Bäddlager: Carlsson&Tjärnqvist

Kommentarer: Zibanejad ser het ut och därmed får lite mera ansvar. Tim Eriksson tycker jag har varit strålande på slutet och bildar tillsammans med Ölvestad och Norman en skridskostark som måste skapa tryck i anfallszon. Tredje och fjärde ska agera 100% vidrigt i 60 min.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Challe har idag snackat med killarna om framförallt inställningen i KS. Hur man i MoDo hade gått in lite för mycket med tron att det skulle räcka att glida på en skena. Han påpekade att AS-lagen inte är så dåliga i jämförelse med ES-lagen som media ibland målar upp det och det kommer bli tighta bataljer som ofta avgörs med uddamålet.

Får hoppas att han använder sin erfarenhet från förra året väl och känner igen signalerna när killarna börjar bli slappa och eldar på dom vid rätt tidpunkt.
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tessan »

Var helt sänkt och nere igår, men idag totaltaggad inför Kvalserien! Läser om allt och alla, om landsbygd, lag, arenor, förutsättningar och spelprogram. Jag bara är sån, min idrottsbakgrund har byggt upp mig. Hoppas spelarna reagerar på samma sätt - knyter näven i fickan och kör. För VI E DIF!!!

Karlskoga och Långfredagens match i Skåne/ Oskarshamn/ Västerås är givna, hur många plåtar vi nu kan få.

Challe är så jävla skön - hoppas han gör skillnad i det (över)fulla båset. Hans erfarenhet från KS kan betyda mycket, hans djurgårdshjärta kan betyda ännu mer!
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Tessan skrev:Var helt sänkt och nere igår, men idag totaltaggad inför Kvalserien! Läser om allt och alla, om landsbygd, lag, arenor, förutsättningar och spelprogram. Jag bara är sån, min idrottsbakgrund har byggt upp mig. Hoppas spelarna reagerar på samma sätt - knyter näven i fickan och kör. För VI E DIF!!!

Karlskoga och Långfredagens match i Skåne/ Oskarshamn/ Västerås är givna, hur många plåtar vi nu kan få.

Challe är så jävla skön - hoppas han gör skillnad i det (över)fulla båset. Hans erfarenhet från KS kan betyda mycket, hans djurgårdshjärta kan betyda ännu mer!
En av anledningarna till att man kan hoppas på Malmö är att bortaklacken brukar få rätt mycket platser och det är inget litet bås som hos vissa av ES-arenorna. Tror även spelarna uppskattar Malmö mer än både Ängelholm och Oskarshamn som spelplats. Västerås är nog rätt bra, med tanke på avståndet.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Harold Camping skrev:Skulle vilja se följande kedjor i kvalserien:

Zibanejad - Ottosson - Nilson

Tim Eriksson - Norman - Ölvestad

Brodin - Fimpen - Kempe

Cehlin - Almtorp - Blomstrand

Extra: Dotterbolaget till JYSK Bäddlager: Carlsson&Tjärnqvist

Kommentarer: Zibanejad ser het ut och därmed får lite mera ansvar. Tim Eriksson tycker jag har varit strålande på slutet och bildar tillsammans med Ölvestad och Norman en skridskostark som måste skapa tryck i anfallszon. Tredje och fjärde ska agera 100% vidrigt i 60 min.
Visst, men fan vad deprimerad man blir när man ser kedjorna. Förstakedjan kan leverera kanske, men kolla in resten! Vem ska göra målen?!

Jag hoppas verkligen att de andra lagen bjuder på svängdörrar i försvaren.
Senast redigerad av SkönaDjurgårn den 2012-03-08 15:55:40, redigerad totalt 1 gånger.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Kanske skall vi återgå till Sirapskedjan... :)
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Mäklaren skrev:Kanske skall vi återgå till Sirapskedjan... :)
Japp, och sätta den på bänken! :)
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

SkönaDjurgårn skrev:
Mäklaren skrev:Kanske skall vi återgå till Sirapskedjan... :)
Japp, och sätta den på bänken! :)
Eller på läktaren tillsammans med keps mannen.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
SmalandRules

Inlägg av SmalandRules »

Jag tror att det är lika bra att DIF åker ner. Trist kanske men tyvärr sant och välbehövligt. Tror att föreningen och dess fans behöver nyktra till och inse att det inte går att leva på gamla meriter och namn. Tror att storstadslagens tid är lite förbi och att det finns många hungriga klubbar runtom i vårt avlånga land som kommer att ge DIF en ordentlig omgång med smörj i kvalserien.
Användarvisningsbild
Sudden

Inlägg av Sudden »

SmalandRules skrev:Jag tror att det är lika bra att DIF åker ner. Trist kanske men tyvärr sant och välbehövligt. Tror att föreningen och dess fans behöver nyktra till och inse att det inte går att leva på gamla meriter och namn. Tror att storstadslagens tid är lite förbi och att det finns många hungriga klubbar runtom i vårt avlånga land som kommer att ge DIF en ordentlig omgång med smörj i kvalserien.
Dra du åt helvette.

Ibland blir man bara så less...
Senast redigerad av Sudden den 2012-03-08 16:19:45, redigerad totalt 1 gånger.
Vi är inte Bajen. Vi ska tillbaka.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

SmalandRules skrev:Jag tror att det är lika bra att DIF åker ner. Trist kanske men tyvärr sant och välbehövligt. Tror att föreningen och dess fans behöver nyktra till och inse att det inte går att leva på gamla meriter och namn. Tror att storstadslagens tid är lite förbi och att det finns många hungriga klubbar runtom i vårt avlånga land som kommer att ge DIF en ordentlig omgång med smörj i kvalserien.
:lol:
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Stavhoppet

Inlägg av Stavhoppet »

Blir lika trött varje gång det är någon som skapar en profil bara för att skriva ett meningslöst nonsensinlägg....

Tror och hoppas på att vi får en bra start i första matchen och kan göra lite mål i början för att det ska skapa lite självförtroende.

//Henke
Användarvisningsbild
pulverapa

Re: Re: Kvalserien 11/12

Inlägg av pulverapa »

Stavhoppet skrev:
Blir lika trött varje gång det är någon som skapar en profil bara för att skriva ett meningslöst nonsensinlägg....

Tror och hoppas på att vi får en bra start i första matchen och kan göra lite mål i början för att det ska skapa lite självförtroende.

//Henke
Varannandags-DIF kommer inte bygga upp självförtroende och skapa långvariga trender. Vi får hoppas på Wesslau, hemmaplan och tur.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Det var ju ett glatt första inlägg.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Skriv svar