FBK - Djurgårdens IF 29/9 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: FBK - Djurgårdens IF 29/9 2011

Inlägg av Djurgårn »

Bra fart på rören men det är väl det enda vi har åstadkommit så här långt. Passningsspelet är under all kritik och vårt PP behöver jag nog inte ens nämna. 2 skott på mål på en period är faktist reeeejält dåligt.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Edin skrev:
Capcash skrev:Hysteriskt dålig period, igen! Vi tar som vanligt dessa idiotiska 2or direkt i början av matcherna, vi åker slött och dumpar pucken utan att ens försöka jaga. Vi mäktar med TVÅ jävla skott på hela perioden och detta trots 3st Powerplay, WTF? Hur kass kan det bli, tragiskt värdelöst och patetiskt!

Enda lilla ljusglimten är Söder och Åberg som kämpar och Pontus är vår enda målfarliga lirare (han har väl haft båda våra skott på mål?), i övrigt är detta en av de sämsta perioder jag sett i mitt liv!
Du överdriver, klart godkänt period. FBK får mycket press i början i och med de två utvisningarna. Annars så åker vi bra med skridskor och visar bättre vilja än tidigare. Det enda jag har synpunkter på är powerplayet.
Håller med, vi saknar 6 spelare och på pappret har vi egentligen ingen kedja idag som är starkare än någon av FBK's, juniorerna gör det bra!
Expert.
Zioun

Inlägg av Zioun »

Fan vad uddlösa vi är! Vi behöver verkligen förstärka eller i alla fall göra någonting.
Om inte styrelsen vill sparka tränarna så kan de bänka dem i ett par för att signalera att det inte är okej början. Om de inte kan få laget att lyfta efter bänkning så kickar vi dem.
Man lever bara en gång...
Användarvisningsbild
ludde-
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av ludde- »

kaminor skrev:Man kan ju inte ha så höga förväntningar med det manfall vi har.

Låter okej på radion i alla fall. De verkar åka skridskor och kämpa. Men PP är så klart uselt, och 2 skott på mål är ju kasst.

Låter ändå som att juniorerna gör det bra - det var den förhoppningen jag hade ikväll!

Åberg är grym. Järlan, ring Linkan?

Linkan hade lätt kunnat göra Åberg till en 20-målsskytt
Senast redigerad av ludde- den 2011-09-29 18:53:09, redigerad totalt 1 gånger.
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Magnutz

Re: Re: FBK - Djurgårdens IF 29/9 2011

Inlägg av Magnutz »

Zioun skrev:Fan vad uddlösa vi är! Vi behöver verkligen förstärka eller i alla fall göra någonting.
Om inte styrelsen vill sparka tränarna så kan de bänka dem i ett par för att signalera att det inte är okej början. Om de inte kan få laget att lyfta efter bänkning så kickar vi dem.
Skärp dig.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

SirDIFalot skrev: Håller med, vi saknar 6 spelare och på pappret har vi egentligen ingen kedja idag som är starkare än någon av FBK's, juniorerna gör det bra!
Läs och begrunda ni som kräver att det är i dagens match DIF ska börja göra allting rätt.
Så en förlust ikväll är absolut ingenting att bjäbba över.

Hemma mot Modo och BIF, där hade vi anledning att ta fram stora sågen
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Capcash

Inlägg av Capcash »

2 skott på mål under en hel period, inkl 3 powerplay är inte rätt i min bok.. hur man än vänder och vrider på det!
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Visst vi har en sjuhelvetes massa folk borta men hade dagens möte varit mot t.ex. BIF så hade vi åkt på dyngspö. tack för att Kafferosteriet är sämre än oss. Passningsspelet är under all kritik och man kan ju undra om våra spelare ens känner till begreppet "spelidé". Nästa gång jag har vägarna förbi Hovet en fm så tar jag med mig grickorna och tänker visa killarna hur man ser till att en puck kommer in i anfallszon och hur man sen etablerar någon form av PP spel, om det så bara varar i 5 sek. Det PP spel som visats upp är ta mig fan det absolut sämsta jag någonsin sett på en rike där det spelas ES-hockey. Kom nu inte och skyll på att våra ordinarie spelare är borta, det här är killar som ändå andas hockey varje dag dom ska kunna prestera bättre.
När jag är klar med PP instruktionerna det så ska jag ta Norman till sidan och tvinga honom att äta hästskit varje gång han förlorar en tekning mot mig...får nog ringa Stig H och låna några pollar.

I övrigt är det ju inte så dåligt...Wesslau gör ju sitt.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Vi måste sluta med att dumpa. Har för mig att Samuelsson blev kritiserad för det här nyligen efter att ha försökt införa det i Modo. Det spelet funkar i nordamerika, på liten rink, men inte i Sverige.

Tycker vi gör en bra första period. Bra defensiv, jobbar hårt, spelar fysiskt. Plus till Blomstrand (nya Brodin?), Åberg (SATAN vad grym han är, avstyrde t.o.m. en solklar målchans för FBK) och Gustafsson, som spelar mycket bättre i dag - såhär långt...

Stort fett minus till vårt PP. Vad är grejen?
Zioun

Re: Re: FBK - Djurgårdens IF 29/9 2011

Inlägg av Zioun »

Magnutz skrev:
Zioun skrev:Fan vad uddlösa vi är! Vi behöver verkligen förstärka eller i alla fall göra någonting.
Skärp dig.
Du har rätt som vanligt. Jag skall tagga ner lite
Man lever bara en gång...
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Vi har orutinerat folk på nya positioner, det är därför inte Tjärnqvistarna, Klubertanz, Boumedienne, Carlsson, Fimpen, Eriksson och Otto skjuter.

Avd dåliga ursäkter..
Användarvisningsbild
zOscaR

Inlägg av zOscaR »

Nu är det kaos..
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

DJURGÅRN - GÖR MÅL
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Claesson, du kan inte släppa förbi varenda jävel som går på din utsida..
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

JAAAAAAAAAAAAA

TURBO! FYFAN VAD BRA DU ÄR!!!
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Skriv svar