Elitserien 2011/2012

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Elitserien 2011/2012

Inlägg av Mattias_87 »

Bara jag som njuter av att se FBK ligga sist i tabellen? Nu förlorade dom ännu en gång på straffar.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Mattias_87 skrev:Bara jag som njuter av att se FBK ligga sist i tabellen? Nu förlorade dom ännu en gång på straffar.
Kul så länge det varar..

Kolla på Igguldens avgörande straff, otroligt snygg.
Som sagt, honom kommer växjö ha löjligt stor nytta av
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av -daniel- »

Iggulden är så sjukt bra så jag kräks...(ok en liten överdrift kanske) men han har allt. Snacka om komplett forward!

Annars reagerar jag över att jag tycker det är så sjukt bra fart i alla andra matcher som inte DIF är inblandad i. Är det bara jag som tycker så?
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

-daniel- skrev:Iggulden är så sjukt bra så jag kräks...(ok en liten överdrift kanske) men han har allt. Snacka om komplett forward!

Annars reagerar jag över att jag tycker det är så sjukt bra fart i alla andra matcher som inte DIF är inblandad i. Är det bara jag som tycker så?
Du är verkligen inte ensam, vi spelar ju en jävligt seg och trött hockey.
clowns to the left of me, jokers to the right
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

reservjesus skrev:
-daniel- skrev:Iggulden är så sjukt bra så jag kräks...(ok en liten överdrift kanske) men han har allt. Snacka om komplett forward!

Börjar vi lira våra unga, snabba spelare mer så kan vi nog också få fart i spelet. Annars har det väl sett rätt segt ut överlag för vår del.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

reservjesus skrev:

Asså vaa??..

Känns som att jag är ensam om att tycka att Djurgården äntligen har fått upp farten dom senaste matcherna. Tycker i alla fall att det är ljusårs skillnad från förra säsongen.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

reservjesus skrev:

Jo, det ligger något i det ni säger. Och det beror troligen på att vi har en enkelspårig spelidé, som alla lag kan och väldigt effektivt manövrerar ut, vilket leder till att vi inte får upp någon fart i spelet, och motståndarna inte behöver använda någon fart i sitt spel.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

reservjesus skrev:

Tycker också att våra matcher känns oerhört tröga, men när jag pratar med andra så tycker de exakt samma sak om deras lag. Kan väl vara så att vi är mer kritiska och negativa till vårt eget spel medan vi samtidigt "bara" ser de andra lag gör bra?
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

DIF är lite som Tre Kronor var på 90-talet och som Fotbollslandslaget under Lagerbäcks ledning.
Ett hyfsat jobbigt lag att besegra men också ett lag med stora svårigheter att själv styra och avgöra matcher.
Så fort DIF är inblandat så sjunker både tempo och spelkvalitet enormt, vi saknar helt enkelt kreativa spelare och en tydligt fungerande spelidé.

Nu väntar en tuff serie matcher som kommer sätta stor prägel på resten av säsongen.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Lee Harvey Oswald skrev:DIF är lite som Tre Kronor var på 90-talet och som Fotbollslandslaget under Lagerbäcks ledning.
Ett hyfsat jobbigt lag att besegra men också ett lag med stora svårigheter att själv styra och avgöra matcher.
Så fort DIF är inblandat så sjunker både tempo och spelkvalitet enormt, vi saknar helt enkelt kreativa spelare och en tydligt fungerande spelidé.

Nu väntar en tuff serie matcher som kommer sätta stor prägel på resten av säsongen.
Bra liknelse, tyvärr är den också skrämmande sann.
Mattias_87 skrev:Bara jag som njuter av att se FBK ligga sist i tabellen? Nu förlorade dom ännu en gång på straffar.
Nej du, jag suger på den karamellen så länge det bara går.
HV´s vändning mot ajk var väl inte helt fel det heller? :D
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Är det någon mer än jag som regerar på att Luleå drar på sig väldigt mycket tuffa och hårda tacklingar?

Det vore kanske läge för skotrraggarna att börja inse att i hockey får man tacklas och du måste koncetrera dig lite på vad som händer runt dig också och inte bara glo på pucken.

Börjar undra om inte Luleå spelarna har satt det lite i system att bjuda in till tacklingar som dessa för att få med sig utvisningar, dock hade de kanske inte räknat med att drabbas av så mycket skador.

Oavsett vilket skulle det införas tacklingsförbud i hockey skulle jag sliuta titta direkt.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Kall-El skrev:Är det någon mer än jag som regerar på att Luleå drar på sig väldigt mycket tuffa och hårda tacklingar?

Det vore kanske läge för skotrraggarna att börja inse att i hockey får man tacklas och du måste koncetrera dig lite på vad som händer runt dig också och inte bara glo på pucken.

Börjar undra om inte Luleå spelarna har satt det lite i system att bjuda in till tacklingar som dessa för att få med sig utvisningar, dock hade de kanske inte räknat med att drabbas av så mycket skador.

Oavsett vilket skulle det införas tacklingsförbud i hockey skulle jag sliuta titta direkt.

Mmh, jag tror jag vet några till, men det kommer givetvis aldrig att hända.
Det var väl bara AB:s egna lilla "Fet-Ros" som tyckte han hade lösningen på problemet

Tror bara disciplinnämnden måste träna upp sig lite och bli bättre på att avgöra vad som verkligen är tackling mot huvud och farlig tackling bakifrån mot sarg.
Men ibland är det verkligen gränsfall och det ser vi ju även bland diskussionerna i våra egna trådar hur olika man kan se på saker och ting.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Kall-El skrev:Är det någon mer än jag som regerar på att Luleå drar på sig väldigt mycket tuffa och hårda tacklingar?
Jag har funderat i exakt samma banor. Det kan såklart vara en slump, men med tanke på hur lite de själva tacklas, i linje med deras övriga sega skitspel, så känns det lite misstänkt.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

sensei skrev:
Jag har funderat i exakt samma banor. Det kan såklart vara en slump, men med tanke på hur lite de själva tacklas, i linje med deras övriga sega skitspel, så känns det lite misstänkt.

Hahaha... :lol:
Det känns otroligt långsökt, tänk er taktiksnacket från Rönnqvist innan match.
-Jaa nu gubbar väät ni vaad som gällär, dela int uut nååh tacklingar och se sään till att åk på några riktiga fetingar från Blind Side så vi får litä PP med oss.

Givetvis är det bara en slump...
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Lee Harvey Oswald skrev:
sensei skrev:

Hahaha... :lol:
Det känns otroligt långsökt, tänk er taktiksnacket från Rönnqvist innan match.
-Jaa nu gubbar väät ni vaad som gällär, dela int uut nååh tacklingar och se sään till att åk på några riktiga fetingar från Blind Side så vi får litä PP med oss.

Givetvis är det bara en slump...
Haha, nej så går det troligtvis inte till.

Men om vi bortser från tramset, så är det inte en helt orimlig tanke att det inte är en slump att just luleå-spelare oftare är oförberedda på att ta emot tacklingar. Anledningen skulle då vara att man själva varken tränar eller spelar med tacklingar. Om det nu är så. Who knows.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Skriv svar