Djurgårdens nästa lagkapten

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens nästa lagkapten

Inlägg av -daniel- »

Calle skrev:Truppen 12/13 börjar arta sig. Tycker Jimmie blir den självklara kaptenen i detta bygge, även om Mackan kommer tillbaka. Fimpen är ju lika given för ett A på bröstet, tillsammans med Timmy kanske. Eller möjligen Linkan.

Inte helt oviktiga grejer när vi ska tillbaka!
Har svårt att se att Jimmie vill ta på sig kaptensbindeln igen, faktiskt. Han skulle naturligtvis vara det självklara valet om han själv ville.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Sv: Djurgårdens nästa lagkapten

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Jimpa har ju det mesta man kan kräva av en kapten men det gick ju inte så bra senast. Jag vill helst att han bara koncentrerar sig på sitt och kör på.

Granath är förvisso utifrån men han kanske kan vara en kandidat med tanke på att han varit kapten förr? Challe lär ju veta om han är passande för det i vårt lag också.

Fimpen måste ha ett gjutet A?

Timmy med någon bokstav på bröstet också kanske? Gärna för mig.
Senast redigerad av SkönaDjurgårn den 2012-05-26 08:37:47, redigerad totalt 1 gånger.
HomeOfSvenTumba

Djurgårdens nästa lagkapten

Inlägg av HomeOfSvenTumba »

C: Timmy
A: Fimpen
A: Linkan/Granath
Jag ser ett mönster...
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

C: Jimmie, om han klarar av det.

A: Fimpen, inte mycket att säga. Självskriven.
A: Tycker det är viktigt att ge någon yngre lite mer ansvar. Åberg/Gustafsson?
A: Här kör vi på ett nyförvärv. Timmy, Granath?

Tycker att man ska ha 3 alternates.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Magnutz

Sv: Re: Djurgårdens nästa lagkapten

Inlägg av Magnutz »

Sjöwall skrev:C: Jimmie, om han klarar av det.

A: Fimpen, inte mycket att säga. Självskriven.
A: Tycker det är viktigt att ge någon yngre lite mer ansvar. Åberg/Gustafsson?
A: Här kör vi på ett nyförvärv. Timmy, Granath?

Tycker att man ska ha 3 alternates.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
C skulle sabba Jimmies spel. Det är jag stensäker på. Skulle vilja ha någon med stor pondus men i ärlighetens namn vet jag inte vem det skulle vara just nu. Känner inte laget än.

Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Så som jag känner karaktärerna i truppen så är Ölvestad en självklar kapten. Att det inte "gick så bra" senast kan bero på en myriad av anledningar, han kanske var i en allmän formdipp. Who knows.

Varför inte sätta ett 'A' på linkan? Kanske sporrar honom att dra på lite extra vid byten för att föregå med gott exempel.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
carne

Inlägg av carne »

C. Christian Eklund
A. Fredrik Bremberg
A. Pontus Åberg
No Rules In The Animal Kingdom
Magnutz

Sv: Re: Djurgårdens nästa lagkapten

Inlägg av Magnutz »

sensei skrev:Så som jag känner karaktärerna i truppen så är Ölvestad en självklar kapten. Att det inte "gick så bra" senast kan bero på en myriad av anledningar, han kanske var i en allmän formdipp. Who knows.

Varför inte sätta ett 'A' på linkan? Kanske sporrar honom att dra på lite extra vid byten för att föregå med gott exempel.
Jimpa måste få vara Jimpa. Med C på tröjan tror jag han tappar fokus. Han är en målsökande missil på isen och behöver få vara det. Det gäller att hitta den person som växer med uppgiften.

Kanske Timmy P? Jag behöver uppleva truppen för att ens ha ett bra alternativ.. får åka på träningsmatcherna och kika.

Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Re: Sv: Re: Djurgårdens nästa lagkapten

Inlägg av Remy Lebeau »

Rent spontant tänker jag på följande.

C. Timmy Pettersson
A. Christian Eklund
A. Dustin Johner

Tycker Timmy visat prov på goda ledaregenskaper förut, och Fimpen är självskriven med ett "A" på bröstet.
Dustin Johner är med sin vinnarskalle en enorm ledare och pådrivare. Samtidigt har han mycket bra erfarenheter från allsvenskan, och vet vad som krävs.

Ölvestad och Bremberg är bättre som spelare än uttalade ledare på plan. Därför har jag inte med någon utav dom.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Magnutz

Sv: Re: Sv: Re: Djurgårdens nästa lagkapten

Inlägg av Magnutz »

Remy Lebeau skrev:Rent spontant tänker jag på följande.

C. Timmy Pettersson
A. Christian Eklund
A. Dustin Johner

Tycker Timmy visat prov på goda ledaregenskaper förut, och Fimpen är självskriven med ett "A" på bröstet.
Dustin Johner är med sin vinnarskalle en enorm ledare och pådrivare. Samtidigt har han mycket bra erfarenheter från allsvenskan, och vet vad som krävs.

Ölvestad och Bremberg är bättre som spelare än uttalade ledare på plan. Därför har jag inte med någon utav dom.
Får bra vibbar från dina alternativ. Sätter ett +1.

nevyn

Re: Sv: Re: Sv: Re: Djurgårdens nästa lagkapten

Inlägg av nevyn »

Magnutz skrev:

C. Timmy Pettersson
A. Christian Eklund
A. Dustin Johner

Får bra vibbar från dina alternativ. Sätter ett +1.
Bifalles.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Sv: Djurgårdens nästa lagkapten

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Håller med, bra val, Remy.
Användarvisningsbild
emilin

Re: Sv: Re: Djurgårdens nästa lagkapten

Inlägg av emilin »

C. Timmy Pettersson
A. Christian Eklund
A. Dustin Johner

Ser riktigt bra ut, gillar din argument varför de skulle passa, hoppas att tränar staben tänker likadant.
Användarvisningsbild
Daniel08
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Daniel08 »

C. Kristofer Ottosson
A. Christian Eklund
A. Timmy Pettersson

Har samma resonemang om Bremberg och Ölvestad som sagt tidigare. Dom ska bara göra det dom gör bäst alltså spela hockey. Jag tror Otto kan bli bra som C under förutsättning att han såklart väljer att fortsätta. Vet att han avsagt sig ansvaret tidigare men jag tror chansen att få leda skutan som tar oss tillbaka kan locka lite extra. Fimpen är självklar och Timmy är ett bra komplement till dem båda. Själv känner jag att jag vet för lite om Johner för att kunna ha med honom.
Ständig medlem säsongen DIF åkte ner i allsvenskan.
Frajn

Inlägg av Frajn »

Daniel08 skrev:C. Kristofer Ottosson
A. Christian Eklund
A. Timmy Pettersson

Har samma resonemang om Bremberg och Ölvestad som sagt tidigare. Dom ska bara göra det dom gör bäst alltså spela hockey. Jag tror Otto kan bli bra som C under förutsättning att han såklart väljer att fortsätta. Vet att han avsagt sig ansvaret tidigare men jag tror chansen att få leda skutan som tar oss tillbaka kan locka lite extra. Fimpen är självklar och Timmy är ett bra komplement till dem båda. Själv känner jag att jag vet för lite om Johner för att kunna ha med honom.
Håller inte med om Otto. Har svårt att se att han är den som kan lyckas tända laget mitt under match. Känns för snäll på något sätt men absolut en kandidat till ett A. Håller därför med Remy mer, känns som ett bra förslag. Speciellt med Johner. Om han har de ledaregenskaper han sägs ha så är det klockrent. Någon som kommer utifrån och inte har någon koppling till de andra sedan tidigare och därmed bör kunna ryta till när det behövs.
Ur spår bönder!
Skriv svar