Slutspelet 2011

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Slutspelet 2011

Inlägg av -daniel- »

Bara jag som redan har gått in i en slutspelsbubbla? Grinig. Förbannad. Spänd. Nervös. Segerviss. Livrädd.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

-daniel- skrev:Bara jag som redan har gått in i en slutspelsbubbla? Grinig. Förbannad. Spänd. Nervös. Segerviss. Livrädd.
Redan..?
Det var i lördags kväll som "Vår-PMS:en" inträdde, man är en skör & känslig varelse i Mars/April numera :wink:
Skönt ändå att kunna unna sig såna I-landsproblem igen efter ökenvandringen 2005-2009
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev: Redan..?
Det var i lördags kväll som "Vår-PMS:en" inträdde, man är en skör & känslig varelse i Mars/April numera :wink:
Skönt ändå att kunna unna sig såna I-landsproblem igen efter ökenvandringen 2005-2009
:wink:
Okejrå, om sanningen ska fram så började väl det komatiska tillståndet hägra så smått redan i lördags... Men då var jag så sjukt nervös inför avgörandet med vilket lag vi skulle få möta. Nu börjar det kännas på allvar.

Underbart värdelös känsla.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

För första gången på åratal är jag relativt lugn. Nåja, bieffekten blir väl det dubbla när väl pucken släpps...

Måste Lulää ha pucken över huvud taget, undrar jag?
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

DIF_Soldier skrev: Måste Lulää ha pucken över huvud taget, undrar jag?
Tycker vi skickar en förfrågan till Hockeyligan om inte det hela kan avgöras i Kubb istället.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

-daniel- skrev:
DIF_Soldier skrev: Måste Lulää ha pucken över huvud taget, undrar jag?
Tycker vi skickar en förfrågan till Hockeyligan om inte det hela kan avgöras i Kubb istället.
Kubb spelar de på Raukland. I Luleee spelas Kast med liten kärring
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Andra delen i min analys. Skulle varit forwards men får bli tidigare matcher och saker att ta med sig från dessa.

Första matchen. (förlust hemma 2-3)
+ Vi vann skotten i sista perioden med 15-4
+ Det var Ridderwall och inte Mark som stod i mål

Andra matchen (förlust borta 3-1)
+ Vi vann skotten i sista med 14-9
+ Det var Ridderwall och inte Mark som stod i mål

Tredje matchen (Vinst hemma 4-1)
+ Vi vann skotten med 40-25
+ Ridderwall kan vinna mot luleå

Fjärde matchen (förlust 2-1 borta)
+ Vi tog en poäng, förlorade avgörandet under den tid då vi var katastrofala efter ordinarietid.
+ Owuya släppte bara ett mål under ordinarietid där uppe.

Femte matchen (förlust 2-4 borta)
+ Bra förstaperiod

Inte mycket positivt kanske.

Men ser man dom två första matcherna så var ju vi ganska kassa då, samtidigt hade Luleå sin chocktaktik och spelade på rus.Tredje matchen hade dom börjat dala och vi börjat få upp ångan. Då var det ju inget snack.

Sista matchen borde vi, enligt mig, avgjort första halvan av matchen

Övriga aspekter som kan påverka.

Bredd på laget vid skador:
Kan inte matchen luleås sjundebackar etc mot våra då jag inte har den kunskapen som krävs. I dagsläget är våran sjundeback Lassen. Det är väl sådär.
Forwards så har vi en spelare som Cehlin som extraforwad och om Jimmie kommer tillbaka Cehlin och Kempe. Det är bra.

Juniorlagen har vi en uppsjö av spelare som i två-tre matcher kan komma in och göra ett bra jobb, särskilt på forwardssidan. Det har INTE luleå.

Ser man på Coacherna så är ju Hardy en vinnare. Vad vi än spottar ur oss här inne så kan man se det på Hardys CV. Rönnqvist är ju mer osäker. Hans Almtuna var väl bättre i grundserien än i kvalserien förra säsongen
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

android skrev: Bredd på laget vid skador:
Kan inte matchen luleås sjundebackar etc mot våra då jag inte har den kunskapen som krävs. I dagsläget är våran sjundeback Lassen. Det är väl sådär.
Fast nu är väl ändå Falk tänkt att spela back vilket ju gör att Claesson är vår 7:e back. Det känns betydligt tryggare (även om han varit lite halvrisig formmässigt och haft en dipp sista 4-5 matcherna han spelade).

Nyckelfrågor i den här serien blir våra backar. Finns risk att de blir sönderstressade av Luleås ettriga små yrväder. Gäller att de är resoluta, slår snabba passningar och inte låses fast i egen zon. Gäller ju likväl att våra forwards möter upp på ett vettigt sätt och hjälper backarna i alla lägen.

Likväl gäller det att vi har den här extremt höga energinivån som laget har när det är framgångsrikt. Annars blir det platt fall.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:Dags för DIF att bli trendbrytare då i denna K1.
Sedan "väljsystemet" infördes (dvs att det bättre lagen väljer motståndare först) så har aldrig laget ingen ville ha/de som blev över gått vidare.
Detta blir en grymt svår match i flera aspekter.
-DIF har alltid svårt i lappmarken & vi måste ta minst en match däruppe.
-Luleå var seriens bästa lag defensivt.
-& så ständigt dessa Abbott-jävlar, bara att förbereda sig på att dom avgör minst 2 matcher, kanske fler.. :?

Ändå känns ju alla övriga alternativ (HV, Fbk, Saik) som klart svårare motståndare,
Vilket gör att om DIF ryker i denna kvart så blir besvikelsen enorm, vi fick ju trots allt det minst svåra motståndet (om man nu kan uttrycka sig så)

(ops sorry, fel tråd..)
Quotar din post i den här tråden istället.

Ja, det blir en svår serie. Helt klart. Men alla andra hade på förhand känts bra mycket värre...Luleå har inte mycket slutspelsrutin i laget, där har DIF en jättefördel. Men att knipa minst en match uppe i lappträsk är inte sådär jättelätt misstänker jag.

Tror det går till minst 6 matcher, antagligen 7. Kan sluta precis åt vilket håll som helst.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Lasse Anrell är rätt skön ibland. Som han sa för några år sen.

"Idag börjar det finaste ordet vi har i det svenska språket: Slutspelshockey"
Användarvisningsbild
true-blue

SLUTSPELET 2011

Inlägg av true-blue »

Är inte så frekvent på forumet, så jag kanske inte ska kritisera detsamma för mycket, men helt allvarligt...
Topptrådarna som påminner om slutspelet är om en tippningstävling och en omröstning?!

Kanske har jag missat nåt om vad som gäller här men jag föreslår i alla fall härmed en tråd om slutspelet i allmänhet, dvs spelsystem, orsaker till framgång och käftsmällar, publikengagemang, pubmöten innan matcher, pubmöten vid bortamatcher för de som inte kan åka mm mm, alltså allt som engagerar!

Som sagt, har jag missat nåt totalt så är det bara att ignorera det här, och admin kan stänga av, :) men jag ser ingen tråd som behandlar slutspelet generellt.

Hursomhelst

Mitt inslag i den här tråden berör 3 saker:
1. DIF har inte insett att slutspelet börjat, dvs var var de brinnande Järnkaminerna idag? Visserligen är nycklar som Ragge, Ekman och Ölvestad borta, men vi har ändå ett lag som KAN gå hela vägen.
2. Solna går på samma adrenalin nu i slutspelet som de gjorde de två första derbyna samtidigt som de blir konsekvent underskattade. Jag är inte ett dugg förvånad att de tog HV i första. HV är dessutom lika mätta som DIF Fotboll var efter -05
3. DIF 120 år på lördag. Själv är jag tyvärr INTE i sameland, utan ser matchen på O`learys Östermalm. De har utlovat nån form av 120 års-erbjudande i form av specialpris på öl och/eller mat. För de som inte vill ta sig dit så är ju DIF:s eget evenemang på Hovet att rekommendera. Bara ett par förslag i sammanhanget.
Användarvisningsbild
Daniel942

Re: SLUTSPELET 2011

Inlägg av Daniel942 »

Hur kan man missa en tråd som ligger 6 trådar nedanför denna? ;)
http://difhockey.se/forum/viewtopic.php?f=5&t=3443
Senast redigerad av Daniel942 den 2011-03-08 23:25:32, redigerad totalt 1 gånger.
DIF!
lilleman

Inlägg av lilleman »

true-blue skrev:Är inte så frekvent på forumet, så jag kanske inte ska kritisera detsamma för mycket, men helt allvarligt...
Topptrådarna som påminner om slutspelet är om en tippningstävling och en omröstning?!

Kanske har jag missat nåt om vad som gäller här men jag föreslår i alla fall härmed en tråd om slutspelet i allmänhet, dvs spelsystem, orsaker till framgång och käftsmällar, publikengagemang, pubmöten innan matcher, pubmöten vid bortamatcher för de som inte kan åka mm mm, alltså allt som engagerar!

Som sagt, har jag missat nåt totalt så är det bara att ignorera det här, och admin kan stänga av, :) men jag ser ingen tråd som behandlar slutspelet generellt.

Hursomhelst

Mitt inslag i den här tråden berör 3 saker:
1. DIF har inte insett att slutspelet börjat, dvs var var de brinnande Järnkaminerna idag? Visserligen är nycklar som Ragge, Ekman och Ölvestad borta, men vi har ändå ett lag som KAN gå hela vägen.
2. Solna går på samma adrenalin nu i slutspelet som de gjorde de två första derbyna samtidigt som de blir konsekvent underskattade. Jag är inte ett dugg förvånad att de tog HV i första. HV är dessutom lika mätta som DIF Fotboll var efter -05
3. DIF 120 år på lördag. Själv är jag tyvärr INTE i sameland, utan ser matchen på O`learys Östermalm. De har utlovat nån form av 120 års-erbjudande i form av specialpris på öl och/eller mat. För de som inte vill ta sig dit så är ju DIF:s eget evenemang på Hovet att rekommendera. Bara ett par förslag i sammanhanget.
Nej nu jävlar... Nu är det krig :wink:
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Användarvisningsbild
true-blue

Inlägg av true-blue »

Daniel942 skrev:Välkommen till forumet.

Det var ju det jag skrev Einstein! haha den tråden är ju nån form av omröstning, inte en en tråd om slutspelet i allmänhet! Det står ju "omröstning" och sen handlar det om hur matcherna ska sluta. Det är inte avsikten med min tråd. Comprende Compadre? :D
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

true-blue skrev:
Daniel942 skrev:Välkommen till forumet.

Det var ju det jag skrev Einstein! haha den tråden är ju nån form av omröstning, inte en en tråd om slutspelet i allmänhet! Det står ju "omröstning" och sen handlar det om hur matcherna ska sluta. Det är inte avsikten med min tråd. Comprende Compadre? :D
Kolla diskussionerna som förs i tråden :)
DIF!
Skriv svar