Ja herregud!! Bredare trupp än så måste vi ha!! Jävla sopgängJepe skrev:Håller med och speciellt med endast 8 man borta från laguppställning!DIFVästertorp skrev:Sjukt uselt att bara vinna med 1 mål borta mot SSK!! Nu måste Hardy avgå han kan ju inte motivera spelarna!!!
Södertälje SK - Djurgårdens IF, 28/12 2010
-
- Säsongskort: Ja
Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF, 28/12 2010
Djurgårdens IF
Är det bara min ironi-barometer som går i taket här?!DIFVästertorp skrev:Ja herregud!! Bredare trupp än så måste vi ha!! Jävla sopgängJepe skrev:Håller med och speciellt med endast 8 man borta från laguppställning!DIFVästertorp skrev:Sjukt uselt att bara vinna med 1 mål borta mot SSK!! Nu måste Hardy avgå han kan ju inte motivera spelarna!!!

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Fyfan, rejält med sotsvart solk i segerbägaren, riktigt jävla trist att höra om Nisse.
KÄMPA NISSE!
KÄMPA NISSE!
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Matchresultat & analyser blir liksom helt jävla ointressant. Satt i periodpaus 1 i Tälje och surfade in på Aftonblaskan och fick läsa om Nisse; helt bedövad sen dess. Fy fan vad tragiskt. Tänker på Ekman & hans familj. Det hockeymässiga kan vi glömma för stunden utan det viktiga är ju naturligtvis att han kommer tillbaka och inte får alltför stora men.
KÄMPA, NISSE.
KÄMPA, NISSE.
Det är fan tur i oturen att han inte fick bristningen under match när blodet pumpar runt som mest.Edin skrev:Fyfan, rejält med sotsvart solk i segerbägaren, riktigt jävla trist att höra om Nisse.
KÄMPA NISSE!
Nu ska han ta det skapligt lugnt fram till påsk. Sen .. ja, det tar vi väl då.
Nisse!!!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Överlägset bäst idag är Otto (som varit fruktansvärt bra på slutet) och Boumedienne, som är vår klart bästa back idag.
Stora plus också till Brodin, Fimpen (som vanligt), Tim, Jimmie, Mackan och Staffan.
Stora plus också till Brodin, Fimpen (som vanligt), Tim, Jimmie, Mackan och Staffan.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- Daniel942
Hemma efter en härlig bortaresa med många sköna personer!
Snazzi, AVGÅ
Och RIKTIGT TRÅKIGT att höra om Nisse, hoppas han kommer på benen snart igen så han kan vara med sin familj. Vi kanske ska starta en insamling och ge Nisse någon present medans han ligger på sjukan?
Kämpa Nisse!
Snazzi, AVGÅ

Och RIKTIGT TRÅKIGT att höra om Nisse, hoppas han kommer på benen snart igen så han kan vara med sin familj. Vi kanske ska starta en insamling och ge Nisse någon present medans han ligger på sjukan?
Kämpa Nisse!
DIF!
Det stämmer bra det.Mäklaren skrev:Överlägset bäst idag är Otto (som varit fruktansvärt bra på slutet) och Boumedienne, som är vår klart bästa back idag.
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Nyktert var det. AVGÅ ALLA!Daniel942 skrev:Hemma efter en härlig bortaresa med många sköna personer!
Snazzi, AVGÅ![]()
Kämpa på Nisse! Vi é med dig överallt!
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Tänk vilken jävla lycka för hela föreningen att ha haft äran att ha en kille som Tim Eriksson spelandes här! Så stort att få se honom i Djurgårdströjan!
Kan inte minnas att jag gillat en hockeyspelare mer någonsin nästan (ska väl vara Linkan då). Tim är fruktansvärt stor i mina ögon!
Kan inte minnas att jag gillat en hockeyspelare mer någonsin nästan (ska väl vara Linkan då). Tim är fruktansvärt stor i mina ögon!
Kan inte tänka mig att Ekman spelar mer denna säsong, frågan är om han spelar mer alls.
Hade jag varit i hans skor hade jag nog valt att lägga av.
Förekommer ju en hel del tacklingar i hockey om man säger så.
Om inte för min egen skull så för mina motståndare. Lagom kul att sänka en spelare med en schysst tackling och sedan inse att snubben strukit med på kuppen.
I övrigt väl detta en hafsig tillställning utan större kvalité.
Skall vi vinna mot FBK krävs det ett BETYDLIGT bättre spel den saken är säker.
Skulle dock vara kul att veta vilken back det var tänkt att Lassen skulle ersätta.
Visst kan man ha något större tålamod med "etablerade" spelare som inte presterar, men inte tusan skall de kunna glida på räkmacka i 10+ matcher eller fler. Detta sänder helt fel signaler till överiga spelare.
I natt blir det junishockey i alla fall.
Hade jag varit i hans skor hade jag nog valt att lägga av.
Förekommer ju en hel del tacklingar i hockey om man säger så.
Om inte för min egen skull så för mina motståndare. Lagom kul att sänka en spelare med en schysst tackling och sedan inse att snubben strukit med på kuppen.
I övrigt väl detta en hafsig tillställning utan större kvalité.
Skall vi vinna mot FBK krävs det ett BETYDLIGT bättre spel den saken är säker.
Skulle dock vara kul att veta vilken back det var tänkt att Lassen skulle ersätta.
Visst kan man ha något större tålamod med "etablerade" spelare som inte presterar, men inte tusan skall de kunna glida på räkmacka i 10+ matcher eller fler. Detta sänder helt fel signaler till överiga spelare.
I natt blir det junishockey i alla fall.
- SirDIFalot
Haha visst har han varit bra senaste 5-6 matcherna men lugn nu...erik_dif skrev:Tänk vilken jävla lycka för hela föreningen att ha haft äran att ha en kille som Tim Eriksson spelandes här! Så stort att få se honom i Djurgårdströjan!

Expert.
- season
- Medlem: Ja, ständig medlem
SSK var bara en liten del av min uppmärksamhet den här kvällen.
Alla tankar går till Nisse Ekman, hans familj och hopp om ett snabbt tillfrisknande. Vi älskar våran YXA!
Alla tankar går till Nisse Ekman, hans familj och hopp om ett snabbt tillfrisknande. Vi älskar våran YXA!
ALLTID, OAVSETT, FÖR EVIGT.
Nu har jag inget emot Widing men det finns inget i hans historik som tyder på han kommer att explodera direkt efter den här starten. Inför förra omgångens match hade Tim gjort 4p på 4 matcher, han fick ändå "bara" 10min. Jag anser att han hade visat sig vara värd mer än så, på vems bekostnad? Det kan jag inte riktigt avgöra men några namn är redan nämnda och då menar jag inte att dom ska bänkas utan att tiden ska spridas ut. Jag tycker att Fimpen och Tim varit våra formstarkaste spelare de senaste 5 omgångarna och det ska också synas i antalet minuter dom får spendera på isen, speciellt i 5 mot 5. Dagens 18 min kan vi med stor säkerhet säga var en engångsföretelse, mot fbk lär det vara runt 10 min igen om iaf 6 av de 8 som var borta idag är tillbaka.Caveman skrev:Hade hellre sett Widing på blå i PP istället för O.Eklund eller BomBom.SirDIFalot skrev: Tycker man kan resonera så första 10-15 matcherna, men där efter cirka 15 omgångar borde deras smekmånad vara över på något sätt. Då bör väl ändå de som förtjänat speltiden få den. Vi kan ju inte fortsätta med Widing i PP i slutspelet till exempel om han står kvar på två mål under hela grundserien? Känns lite fel, då ger jag hellre den tiden till Kempe eller Cehlin.
men så är det ofta att det gnälls på våra äldre spoelare för att dom inte levererar i Okt-Nov, men när det börjar dra i hop sig så lovar jag att du vill ha med dom, det är då dom kommer att vara ledande.... Te.x Kempe, vi kan vi inte räkna med att han ska vara ledande i DIF när det börjar att brännas, inte än, det kommer...
Haha, vet inte vilka glasögon du har på dig men så "stor" är han inte, är man kortast i laget så får man nog gå i kategorin, liten.erik_dif skrev:Tänk vilken jävla lycka för hela föreningen att ha haft äran att ha en kille som Tim Eriksson spelandes här! Så stort att få se honom i Djurgårdströjan!