Herregud, jag som tyckte att det var Fimpen och Brodin som lyfte Sörensen från att få betyget Horribel. Fimpen är fantastiskt bra på att ta hand om och vägleda yngre spelare med sitt eviga slit och glada humör/peppande. Sörensen presterade sämst av alla juniorer som har kommit upp de senaste åren. Slarvig med puck, dåligt markeringsspel och vägde lätt. Zibanjenad däremot tycker jag såg riktigt vass ut med bra kraft och speed i allt han gjorde.android skrev:Sörensen och Zibanejad presterade ungefär som jag trott.
Sörensen har så mycket offensivt spel och tänk i sig, han ska spela med andra offensivt skickliga spelare. Han hade gjort 1+2 igår med bättre offensiv omgivning. Att skolas av Fimpen och Brodin är dock inte fel, han lär ju sig att kriga. Hans defensiv är dock under kritik. Den måste bli bättre för att han ska kunna nå en ordinarieplats i a-laget. Man ska väl nämna att Marcus form senaste veckorna har varit lite dippande. Hade varit kul att se honom i toppform (möjligt att han var det igår, omöjligt att jämföra en junior och seniormatch.)
Zibanejad fick lite av en widing-roll. Vara först ner i sarghörnet, checka fast pucken och sedan ofta vara ensam. Mika har ett extremt bra handleds- och direktskott som bör användas i PP. Dock får man väl tänka på att killen fortfarande är J18 spelare. Lätt att glömma bort när man ser hans storlek, fart och mognad i spelet. Hoppas verkligen inte att vi tappar Mika till någon collegeliga eller liknande till nästa säsong.
Jag skulle gärna se att Gerard Hanson fick chansen i nästa match. Gerard är en blandning av Mika och Marcus och hade nog kunnat göra jobbet i a-laget.
Underbart att se Oscar Eklund igår. Spelade som han ska, kylig i egen zon och tar egna intiativ. Kom igen Oscar!
Djurgårdens IF - Luleå HF, 7/12 2010
Re: Djurgårdens IF - Luleå HF, 7/12 2010
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Som sagt Mäklaren. Defensivt riktigt dålig, offensivt så serverade han Fimpen i bra lägen minst två gånger. 3-4 små styrningar som blev farliga målchanser och ett offensivt tänk som signalerar spelsinne. Dock försökte han spela som i J20 och det fungerar inte. Fimpen och Brodin är ju inte killar som direkt får snurr i anfallszon. Dom checkar fast och skjuter sen jobbar dom hem. Dock finns det ingen annanstans att skicka in honom. Tror även att han var rätt nervös.
Egentligen skiljer sig inte det du skriver från mig, men du gör om det till en mer negativ ton bara. Jag skrev bara att han hade tjänat på mer offensiva spelare brevid sig. Att han behöver förbättre defensiven (Dina ord "Slarvig med puck, dåligt markeringsspel och vägde lätt"). Sedan nämner jag att han inte är i toppform (Dina ord " Sämst av alla juniorer som har kommit upp senaste åren").
Jaja, vi är överens om detta och om Zibanejad!
Egentligen skiljer sig inte det du skriver från mig, men du gör om det till en mer negativ ton bara. Jag skrev bara att han hade tjänat på mer offensiva spelare brevid sig. Att han behöver förbättre defensiven (Dina ord "Slarvig med puck, dåligt markeringsspel och vägde lätt"). Sedan nämner jag att han inte är i toppform (Dina ord " Sämst av alla juniorer som har kommit upp senaste åren").
Jaja, vi är överens om detta och om Zibanejad!
Född till sportchef.
Haha, nu skrattade till och med jag åt hur negativ jag lät. Instämmer med dina ord istället. Stjärngosse-strut på.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Tycker ändå de nya killarna gjorde bra ifrån sig igår. Det finns fin potential hos grabbarna. Tycker Sörensen gjorde bra jobb de byten han fick göra. Gjorde mål och backcheckade. Kanon. Det förvånade mig dock att Zibanejad och Sörensen inte var rappare på rören. De såg ganska långsamma ut och dålig skridskoteknik. Kanske nerver?
Snarare avsaknad av benstyrka. Ge Zibanejad tre-årsträning till. Då är han senior och har gjort ca 20 000 knäböj. Lite mer stuns i avstampen då.
Kanske är skridskotekniken, är för kass för att bedöma sådant. Tvivlar dock på det då Zibanejad är snabb i J20 serien.
Kanske är skridskotekniken, är för kass för att bedöma sådant. Tvivlar dock på det då Zibanejad är snabb i J20 serien.
Född till sportchef.
Håller med om att vi bränner bra lägen och då framför allt Widing. Jag stod häpen och såg hur han missade ett .. givet mål i 1a..Lee Harvey Oswald skrev:Bra spel DIF.......i en period.
I 2:a & 3:e perioden blir vi lite passiva & bjuder så när in luleå i matchen igen.
Otroligt skönt med 3p & att passera ajk i tabellen givetvis, men annars är det mesta sig likt.
Problemen att omsätta skapade lägen i mål fortsätter.
1-0, självmål
2-0 backskott, retur.
3-0 backskott
4-1 i tom bur.
Facit.
5p på 3 raka hemmamatcher, G- på det
Widing kommer bli den dyraste "grovjobbaren" DIF någonsin signat...
Håller inte med om att "det mesta var sig likt." Det var betydande skillnader i spelet från vår sida. Fart, forechecking och allmän aggro. Det piggaste DIF på denna sidan slutspelet 09/10. ;D
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Förstår inte riktigt vad du vill ha sagt här. Betyder frampressade självmål, returer efter backskott och backskott inte att vi omsätter chanserna?Lee Harvey Oswald skrev:Bra spel DIF.......i en period.
I 2:a & 3:e perioden blir vi lite passiva & bjuder så när in luleå i matchen igen.
Otroligt skönt med 3p & att passera ajk i tabellen givetvis, men annars är det mesta sig likt.
1-0, självmål
2-0 backskott, retur.
3-0 backskott
4-1 i tom bur.
Facit.
Att vi går på mål och rafsar in returer är oerhört viktigt för målgörandet, inget snack. Fortsätter vi med det så kommer vi vinna fler matcher. Förhoppningsvis är det slut med förluster efter stort spel- och skottövertag.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag håller med. Det lag som både kan göra eleganta mål och skitmål kombinerat är det lag som till slut står som segrare. Nu kan vi åtminstone göra skitmål och det är ju positivt.AMMC skrev:Förstår inte riktigt vad du vill ha sagt här. Betyder frampressade självmål, returer efter backskott och backskott inte att vi omsätter chanserna?Lee Harvey Oswald skrev:Bra spel DIF.......i en period.
1-0, självmål
2-0 backskott, retur.
3-0 backskott
4-1 i tom bur.
Facit.
Att vi går på mål och rafsar in returer är oerhört viktigt för målgörandet, inget snack. Fortsätter vi med det så kommer vi vinna fler matcher. Förhoppningsvis är det slut med förluster efter stort spel- och skottövertag.
Säg den glädje som varar