Djurgårdens IF - Modo Hockey, 20/11 2010
Re: Djurgårdens IF - Modo Hockey, 20/11 2010
Jag har svårt att tycka att vi spelar dåligt, jag menar, vi borde ha haft ledningen med 3-0 efter första perioden, men vi dominerar ju spelet i princip hela matchen. Det enda som saknas är den där sista skärpan i avsluten och en stor skopa självförtroende.
Jag är nöjd, bra DIF!
Jag är nöjd, bra DIF!
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
-
- Säsongskort: Ja
FAN VAD UNDERBART! Kvällen är räddad!
Upp med humöret fan! Vi går om Modo, Hv och lägger oss på en 6e plats efter ajk (1 p mer..)
(om jag har räknat rätt dvs
)
Upp med humöret fan! Vi går om Modo, Hv och lägger oss på en 6e plats efter ajk (1 p mer..)
(om jag har räknat rätt dvs

Djurgår'n tills jag dör!
Printz må göra ett gott jobb i det tysta, men tar men en utvisning i boxplay när vi har pucken under kontroll genom att slasha en motståndares vader skall man nog bänkas i minst en match. Haken är att alternativen vi har att kasta in är så bedrövliga att det inte blir fallet. HUr i helvete tänker man i det läget. Vi har puck, hyggligt kontringsläge, boxplay och killen yxar ner en spelare bakifrån. Hade jag varit tränmare hade snubben inte spelat mer efter det tilltaget.
I övrigt är Widing brutalt usel precis om Ekman.
De båda spelarna som skulle ersätta våra stjärnor bidrar inte med mer än våra nya junisar trots detta får de chans på chans. Ekmans treåriga avtal gör att man får ha tålamod. Widings 9 månader gör att man bör leta ny adress åt killen redan i januari; Men frågan måste åter ställas: Vem kom på att värva Widing i första läget???
De båda spelarna som skulle ersätta våra stjärnor bidrar inte med mer än våra nya junisar trots detta får de chans på chans. Ekmans treåriga avtal gör att man får ha tålamod. Widings 9 månader gör att man bör leta ny adress åt killen redan i januari; Men frågan måste åter ställas: Vem kom på att värva Widing i första läget???
Du har rätt. Såg nu en bild på expressen, och absolut, det är armbågen som är där. Oavsett vad det är som träffar ansiktet så är det checking to the head och utvisning. Att Honken inte kan se Hedman, det är ett resonemang som är ganska flummigt, tror inte det leder någon vart att diskutera det.Caveman skrev:Axeln???sensei skrev:Två usla lag och en sönderblåst match. Även om tre poäng alltid är välkommet, kan man verkligen fråga sig vad underhållningsvärdet är.
Trist med honkens näsa, men jag tror absolut inte att det är med flit att axeln träffar näsan. Det är sånt som händer. Matchen får tre till utvisningar för tacklingar, eftersom det automatiskt är charging i Elitserien om den som tar emot tacklingen inte är beredd.
Vi som vill se hockey istället för svensk rinkbandy får kolla Capitals-Flyers inatt på viasat.
Det var en solklar armbågstackling (en armbåge som slog av näsbenet), det är inte sånt som händer, det var Hedman då händer det ständigt. Som det inte vore nog med armbågen så kommer han farandes från en vinkel som gör att Honken inte kan se honom. Det var riktigt fult och framför allt FEGT.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Frågan att ställa sig är nog om det inte är så här vi får leva med vårt älskade Djurgården denna säsong?! Det finns lite för många spelare som inte lyfter sig och det ser tunt ut på center/backsidan. Om vi lyckas skaka rätt på Ekman/Widing och om backarna kommer igång ordentligt och smäller på och offrar sig som det anstår alla spelare som bär vår sköld.. då blir säsongen rolig, annars icke.Kall-El skrev:Printz må göra ett gott jobb i det tysta, men tar men en utvisning i boxplay när vi har pucken under kontroll genom att slasha en motståndares vader skall man nog bänkas i minst en match. Haken är att alternativen vi har att kasta in är så bedrövliga att det inte blir fallet. HUr i helvete tänker man i det läget. Vi har puck, hyggligt kontringsläge, boxplay och killen yxar ner en spelare bakifrån. Hade jag varit tränmare hade snubben inte spelat mer efter det tilltaget.
Död åt ful-fega lösmuttor till spelare som hedman...
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Honken vänder upp efter att ha blivit upphakad av en annan MoDo-rallare. Precis när han svängt runt kommer armbågen. Han hinner väl bara konstatera "Oh shit, nu är det sängdags..." och sen blir det mörkt. Hedman å andra sidan ser Honken vända upp och laddar med armbågen och sätter dit den perfekt i möte med Honkens uppvändning...sensei skrev:Du har rätt. Såg nu en bild på expressen, och absolut, det är armbågen som är där. Oavsett vad det är som träffar ansiktet så är det checking to the head och utvisning. Att Honken inte kan se Hedman, det är ett resonemang som är ganska flummigt, tror inte det leder någon vart att diskutera det.Caveman skrev:Axeln???sensei skrev:Två usla lag och en sönderblåst match. Även om tre poäng alltid är välkommet, kan man verkligen fråga sig vad underhållningsvärdet är.
Trist med honkens näsa, men jag tror absolut inte att det är med flit att axeln träffar näsan. Det är sånt som händer. Matchen får tre till utvisningar för tacklingar, eftersom det automatiskt är charging i Elitserien om den som tar emot tacklingen inte är beredd.
Vi som vill se hockey istället för svensk rinkbandy får kolla Capitals-Flyers inatt på viasat.
Det var en solklar armbågstackling (en armbåge som slog av näsbenet), det är inte sånt som händer, det var Hedman då händer det ständigt. Som det inte vore nog med armbågen så kommer han farandes från en vinkel som gör att Honken inte kan se honom. Det var riktigt fult och framför allt FEGT.
Jävligt fegt och otroligt ointelligent.
Och läser man kommentarer som fälls av folk på t ex ab's artikel om armbågstacklingen så är det lätt att förstå hur illa det är fatt med världen.. Vilka utstuderade stolpskott det finns. Någon skriver:
Banjoådran i det släktträdet är enorm. Att mamma inte ska gifta sig med sin bror och göra barn med honom är något som många släkter ungått att fatta. Begåvningsreserven är en utbredd fara...
Lite oturligt att armbågen GLED UPP???Tyckte det var en ok tackling.. Lite oturligt att ambågen gled upp bara... Men i den farten kan sånt hända...
Banjoådran i det släktträdet är enorm. Att mamma inte ska gifta sig med sin bror och göra barn med honom är något som många släkter ungått att fatta. Begåvningsreserven är en utbredd fara...
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Kall-El skrev:Printz må göra ett gott jobb i det tysta, men tar men en utvisning i boxplay när vi har pucken under kontroll genom att slasha en motståndares vader skall man nog bänkas i minst en match. Haken är att alternativen vi har att kasta in är så bedrövliga att det inte blir fallet. HUr i helvete tänker man i det läget. Vi har puck, hyggligt kontringsläge, boxplay och killen yxar ner en spelare bakifrån. Hade jag varit tränmare hade snubben inte spelat mer efter det tilltaget.
Jag sa väl precis att sådana situationer får inte förekomma i sådana lägen? Som tur va blev vi inte bestraffade. Och jag tror att David själv vet med sig att det va förbannat onödigt
Men ifall ingen mer en jag fattar att Printz är grymt viktig för Dif oavsett sina ''grodor'' i vissa matcher så får ni väl snacka med någon som fattar, konstigt är ju hur en som knappt håller i elitserieklass är en av dom som i vissa matcher får mest istid i hela laget.
Men jag förstår ju varför
Spela fult
Fan vilken Järnkamin Fimpen är.
Fan vad dålig Bombom aka Dumdum är, segare hockeyspelare får man leta efter. Gräv ner han i ett slutet bergrum och låt han leva på snorkråkor i tre års tid.
Vet dock inte hur glad man kan vara över den här vinsten, vi levde farligt under en lång tid. Fast i tredje jobbade hela laget förjävla bra, och till och med Hardy levde rövare i båset, kul att se!

Fan vad dålig Bombom aka Dumdum är, segare hockeyspelare får man leta efter. Gräv ner han i ett slutet bergrum och låt han leva på snorkråkor i tre års tid.
Vet dock inte hur glad man kan vara över den här vinsten, vi levde farligt under en lång tid. Fast i tredje jobbade hela laget förjävla bra, och till och med Hardy levde rövare i båset, kul att se!
Härlig seger.
Vår ineffektivitet är dock sorglig, och att vi vinner matchen idag med vår oskärpa är fan ett mysterium.
Det är dags att träna skott nu.
Våga skjuta, tufft att göra mål!
Vår ineffektivitet är dock sorglig, och att vi vinner matchen idag med vår oskärpa är fan ett mysterium.
Det är dags att träna skott nu.
Våga skjuta, tufft att göra mål!
- DIF_Soldier
Det fanns ingen som kunde förutspå Widings kräftgång när säsongen började - tråkigt nog har inte målen kommit, men assistskörden är ändå skaplig. Jag kan hålla med om att foten hade varit ett alternativ om han nu hade visat noll vilja och spelat uppgivet, men nu är det faktiskt så att han innerligt försöker att skapa chanser utan att målen har kommit. Det finns ingen i dagens DIF som jag unnar en balja mer än Widing. I de matcher vi har varit usla är Widing en av få som kommit undan med beröm godkänt. Jag tycker fruktansvärt synd om honom, men jag vidhåller att om han bara får peta in en ynka liten puck så kommer målen att trilla in.Kall-El skrev:Widings 9 månader gör att man bör leta ny adress åt killen redan i januari; Men frågan måste åter ställas: Vem kom på att värva Widing i första läget???
Tre år eller ej... ska det överhuvudtaget talas om spelare som sitter löst så är det Nils Ekman. Nu är jag fortfarande fullständigt stensäker på att både Widing och Ekman kommer igång inom en snar framtid, och då lär det inte vara tal om någon avskedsansökan i januari för någon.
Häng i, Widing!
Säg den glädje som varar
Spelare från de egna leden som Cehlin, John Norman, Deilert och Brodin har lyft sig. De som håller för låg nivå är Ekman, Kempe, Widing och Lassen.Magnutz skrev:Frågan att ställa sig är nog om det inte är så här vi får leva med vårt älskade Djurgården denna säsong?! Det finns lite för många spelare som inte lyfter sig och det ser tunt ut på center/backsidan. Om vi lyckas skaka rätt på Ekman/Widing och om backarna kommer igång ordentligt och smäller på och offrar sig som det anstår alla spelare som bär vår sköld.. då blir säsongen rolig, annars icke.
Död åt ful-fega lösmuttor till spelare som hedman...
DIF har till den här säsongen ersatt Kyle, Timmy och Ragge med Staffan, Josef och Stefan Lassen. Tyvärr har bytet inneburit en betydligt sämre defensiv än föregående säsong. Det blir svårt för DIF att göra sig av med Ekman. Widing, Kempe och Lassen borde däremot kunna gå att göra sig av med. DIF borde därefter kunna matcha följande lag:
Ölvestad - Otto - Nilson
Kronwall - Holmqvist
Tjärnqvist - Krüger - Cehlin
Josef B - Ny toppback
Ekman - John N - Tim E
Oscar E - Printz
Fimpen - Falken - Brodin
- diftobbe89
DIF_Soldier skrev:Det fanns ingen som kunde förutspå Widings kräftgång när säsongen började - tråkigt nog har inte målen kommit, men assistskörden är ändå skaplig. Jag kan hålla med om att foten hade varit ett alternativ om han nu hade visat noll vilja och spelat uppgivet, men nu är det faktiskt så att han innerligt försöker att skapa chanser utan att målen har kommit. Det finns ingen i dagens DIF som jag unnar en balja mer än Widing. I de matcher vi har varit usla är Widing en av få som kommit undan med beröm godkänt. Jag tycker fruktansvärt synd om honom, men jag vidhåller att om han bara får peta in en ynka liten puck så kommer målen att trilla in.Kall-El skrev:Widings 9 månader gör att man bör leta ny adress åt killen redan i januari; Men frågan måste åter ställas: Vem kom på att värva Widing i första läget???
Tre år eller ej... ska det överhuvudtaget talas om spelare som sitter löst så är det Nils Ekman. Nu är jag fortfarande fullständigt stensäker på att både Widing och Ekman kommer igång inom en snar framtid, och då lär det inte vara tal om någon avskedsansökan i januari för någon.
Häng i, Widing!
Håller med dig Soldier, jag lider med Widing och man kan riktigt se hans tveksamma beslut och nervositet i bl.a PP, jag tro han känner en enorm press på sig, och jag uppskattar hans slit i varje match som många andra inte visar
Häng i Daniel
Spela fult
DIF_Soldier skrev:Det fanns ingen som kunde förutspå Widings kräftgång när säsongen började - tråkigt nog har inte målen kommit, men assistskörden är ändå skaplig. Jag kan hålla med om att foten hade varit ett alternativ om han nu hade visat noll vilja och spelat uppgivet, men nu är det faktiskt så att han innerligt försöker att skapa chanser utan att målen har kommit. Det finns ingen i dagens DIF som jag unnar en balja mer än Widing. I de matcher vi har varit usla är Widing en av få som kommit undan med beröm godkänt. Jag tycker fruktansvärt synd om honom, men jag vidhåller att om han bara får peta in en ynka liten puck så kommer målen att trilla in.Kall-El skrev:Widings 9 månader gör att man bör leta ny adress åt killen redan i januari; Men frågan måste åter ställas: Vem kom på att värva Widing i första läget???
Häng i, Widing!
Så sant , håller med dig angående Widing. Idag led jag verklligen med honom , måste lossna för honom snart.
Härligt med vinst! Medverkade inte idag men av det jag sett så, första perioden var den sämsta. Andra och tredje så verkade vi trycka tillbaka Modo.
Hedman den jäveln. Hoppas han får lång avstängning.
Hedman den jäveln. Hoppas han får lång avstängning.