Djurgårdens IF - Färjestads BK, 18/11 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
spocksbeard
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 18/11 2010

Inlägg av spocksbeard »

man ska sjunga oavsett.
Användarvisningsbild
jbknigts

Inlägg av jbknigts »

season skrev:"Kamrater" och er andra som kallar er klack.

Jag hatar er.

Ni som packar er samman på A18 och där ikring, med billiga säsongskort. Ni är en skam för Djurgården. En match som denna bekänner ni färg. Små gnagare i Djurgårdens färger. Efter en match som denna är mitt sinne inte fyllt av sorg för att vi förlorade matchen, utan för att vi har en klack som förvandlats till ett dagis.
Ni, ni som inte sjunger, i med och motgång, ni hör inte hemma här. Ni är inte Djurgårdare. Ni bara tror att ni är det.

Förr fick man stryk på klackläktaren om man inte var delaktig. Det fanns en outtalad regel - är du inte en av oss så var någon annan stans. Den har försvunnit med 90-talisternas intåg. Med fotbollsklackens intåg på hockeyn.

Jag säger försvinn. Om du inte vill vara här, köp inte den billigaste biljetten, köp inte en biljett till klacken. Den kommer med ett krav om att dyka upp på jobbet... förlåt mig.... i skolan, med sårig hals.
Endast då kan man stå upp dagen efter och säga att vi kan ha förlorat matchen, men vi gjorde vårt bästa från läktarna.

Ni som står i i klacken idag, ni gjorde att jag skämdes. Åter igen. Jag hatar er. Ni är inte värdiga vår sköld. "Ni" vet vilka ni är.
Kan bara instämma, klacken var helt jävla värdelös ikväll. Är ju sjuk när klacken blir utsjungda av sittplats. SKÄRPNING!
Blue Brigade STHLM A11 Hovet
PutteDIF

Inlägg av PutteDIF »

Som nagon skrev sa borjade matchen bra, sedan kontrollerade fbk matchen grymt bra i tredje.

Jag tycker anfallsspelet ser lika impotent ut nu som innnan Nisse blev skadad. Undrar om det ar en slump eller ar det sa att han forstor var forstakedja? Ganska kass da Widing ocksa ar totalt iskall vilket leder till att vara tva forsta kedjor inte kan producera...
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

spocksbeard skrev:man ska sjunga oavsett.
Mmh, vilken vacker värld det hade varit.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
spocksbeard

Inlägg av spocksbeard »

Ja den världen hade varit röd,gul ock blå:. )Vi ska iallafall visa att vi har hjärta. Även om inte spelarna på planen har det just nu.
Mash

Inlägg av Mash »

Det vettigaste som sades idag på läktaren var ''Vi har Sveriges sämsta ståplats''. Fy fan för nedre! Jag stod på AS med några andra och höll liv i ramsor med övre delen av klacken, nedre stod och kollade på oss som om ''vad fan gör ni?''. Så jävla ruttet av er som stod på nedre, ni pissade på skölden, ni pissade på oss som försökte och framförallt så pissade ni på Ragge, han var värd sång i 60 minuter på sin hyllningsdag. AVGÅ!

Jag var nöjd med de första åtta minuterna i första perioden, resten var... skit?

Bombom som inte kan hålla puck, han backade för puck och låter packet från Karlstad ta pucken först eller slå ut den.

Printz, vilka passar du lägger! Står bakom mål i PP, söker Ölvestad på mittplan, misslyckas totalt och slår den i gapet på Färjestad i slottet. Ska det vara så svårt att spela enkelt?

Widing, fan vad svårt det ska vara att sätta pucken i mål. Skjuta över, passa istället för att skjuta går hur fint som helst, fy fan säger jag.

Domarna, AVGÅ! Straffen förstod jag inte alls.. Inget friläge, inget ful som hände.

Ridderwall, kunglig i mål! Starkt att komma tillbaka och göra en sån match han gjorde idag. Starkt!

Marcus ''Ragge'' Ragnarsson, Tack för din tid på isen! Finns inga ord som kan förklara hur missnöjd jag är att du inte kan fortsätta spela hockey. Stort tack till dig för din tid i Djurgårdens IF.

Till sist, Kentta, riktigt fin banderoll! Bra jobbat med den ;)
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:
Jaaa.... man kanske t.om kunde få Montén, Hardy & Micke att dra en visa samtidigt som vi blir förnedrade på isen? Vad sägs om "En elefant balanserade.." the DIF-way? Kanske kan bli en Svensktop hit? Namnförslag till denna konstellation? "Djurgårds-trojkan", eller kanske "Tre Gringos"...
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Lee Harvey Oswald skrev:
Det är ju självklart att ingen ger 100% hela tiden, men idag var det ju uselt redan från början. I början av andra var jag till och med tvungen att säga till bruden framför mig att ställa sig upp.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Millwall

Inlägg av Millwall »

Fantastiskt kul att de som gnäller på klacken talar i "de"-form dvs, att dessa ser klacken som ett subjekt som man själv beskådar vilket talar för sig själv.

Slipsar vill bli underhållna av klacken medan man själv sitter och slår sig för bröstet när stämningen är på topp trots att det enda man bidragit med er ett duracellkaninsklappande.

"F-n! Jag var på DIF igår. Jävlar vilken stämning "vi" bidrog med."

Spelar DIF Hockey som sopor så är man inte förtjänta av något större engagemang. Spelar man med hjärta, då JÄVLAR... Då visas det hjärta från annat håll också.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

spocksbeard skrev:Ja den världen hade varit röd,gul ock blå:. )Vi ska iallafall visa att vi har hjärta. Även om inte spelarna på planen har det just nu.
Vad ska vi göra åt de som inte visar hjärta då? Slänga ut dem? Vi skulle behövt Martin idag, men vi ska fan i mig klara oss utan klackledare i vissa matcher!
lefflan

Inlägg av lefflan »

Hmm börjar fundera på om dessa "toppspelare" skulle få lön efter prestation och ha pengarna på ett bord framför dom å för varje slappa skär osv så kommer någon och rycker bort mer å mer pengar från bordet? lockar det kanske? (ironi)
Steelmountain

Inlägg av Steelmountain »

Helvete,Helvete,Helvete vad det känns jobbigt att vi signat Ekman och Widing det hade varit bättre med junisar....Ekman är ju sämre en Widing (om det nu är möjligt)
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Sveriges sämsta ståplats, ja vi har Sveriges sämsta ståplats.
Pinsamt är ordet.

Ni som stod där i klacken idag som små jävla muppar, stanna hemma på lördag. Ni äcklar mig, jävla medgångssvin.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Ääh, klacken var sämst idag.
Stod också på AS, och jag lyckades tillsammans med killen som sitter/står brevid mig överrösta klacken (Y) WOHOOO!

Varför är det ALLTID A18 nedre som håller käften? Nä, nu på Lördag flyttar jag mig dit och rör om lite i grytan.
DIF!
lefflan

Inlägg av lefflan »

Undrarar om man ska dit på lördag kanske å sota lungorna?:P
Senast redigerad av lefflan den 2010-11-18 22:44:26, redigerad totalt 1 gånger.
Skriv svar