Edit; Dumjävel, han har ju kontrakt till 11/12

Haha, där blev jag lite skrämdKentta skrev:Vad tror ni angående Cehlin och NHL/AHL? Om han fortsätter lira bra så är det väl ganska stor chans att han drar över, hemska tanke..
Edit; Dumjävel, han har ju kontrakt till 11/12Ibland hinner man inte tänka efter innan man skriver inlägg!
Det var lite den här truppen jag eftersträvade i början av tråden, men att spela Tjärnqvist/Ölvestad är galenskaper. Cehlin ska spela i andrakedjan, Fimpen ska inte få kontrakt och Weigel bör få chansen i en fjärdekedja.Kentta skrev:Nilson - Zackrisson (ny) - Ekman
Kronwall-Printz
Ölvestad - Ottosson - Tjärnqvist
Boumedienne - Pettersson (ny)
Kempe - Norman - Cehlin
Eklund - Holmqvist
Brodin - Eklund - Eriksson
Lassen-Mitman/Sörensen
Tellqvist (ny)
Owuya
Vad sägs? Hur troligt är det att Zackrisson skulle vilja komma till oss? Skulle väldigt gärna se Pettersson tillbaka, gillade honom verkligen på slutet. Och så Tellan i mål med Owuya som backup!
Fast ändå på något sätt känns någon wingspelare överflödig.. Gillar inte att se Eriksson lira runt med Eklund och Brodin, Eriksson ska lira med några som kan passa runt pucken och komma fram till mål.
Angående Ölvestad med Tjärnqvist så var det den stora nöten att knäcka. Själv så gillar jag Eklund så otroligt mycket, samt att han har spelat så bra hittills, så att jag tycker att han borde få förlängt kontrakt. Och Tjärnqvist vill man ju inte direkt göra sig av med, eller?DIF_Soldier skrev: Det var lite den här truppen jag eftersträvade tidigare i tråden, men att spela Tjärnqvist/Ölvestad är galenskaper. Cehlin ska spela i andrakedjan, Fimpen ska inte få kontrakt och Weigel bör få chansen i en fjärdekedja.
Jag är mer och mer inne på att låta Ridderwall och Owuya gå till förmån för Tellqvist och Hellberg från Almtuna. I'm telling you, den killen kommer bli riktigt jäkla bra.
Alla älskar Fimpen, men känslorna får inte övergå förståndet. Fimpen kan inte ha förtur när vi har killar som Mitman, Zibanejad, Åberg, Weigel, Sörensen. Strömberg, Söder som ska få en ärlig chans.Kentta skrev:Angående Ölvestad med Tjärnqvist så var det den stora nöten att knäcka. Själv så gillar jag Eklund så otroligt mycket, samt att han har spelat så bra hittills, så att jag tycker att han borde få förlängt kontrakt. Och Tjärnqvist vill man ju inte direkt göra sig av med, eller?DIF_Soldier skrev: Det var lite den här truppen jag eftersträvade tidigare i tråden, men att spela Tjärnqvist/Ölvestad är galenskaper. Cehlin ska spela i andrakedjan, Fimpen ska inte få kontrakt och Weigel bör få chansen i en fjärdekedja.
Jag är mer och mer inne på att låta Ridderwall och Owuya gå till förmån för Tellqvist och Hellberg från Almtuna. I'm telling you, den killen kommer bli riktigt jäkla bra.
Fimpen ska inte dissas. Fimpen går före sådana som Widing varje dag i veckan.DIF_Soldier skrev:Alla älskar Fimpen, men känslorna får inte övergå förståndet. Fimpen kan inte ha förtur när vi har killar som Mitman, Zibanejad, Åberg, Weigel, Sörensen. Strömberg, Söder som ska få en ärlig chans.Kentta skrev:Angående Ölvestad med Tjärnqvist så var det den stora nöten att knäcka. Själv så gillar jag Eklund så otroligt mycket, samt att han har spelat så bra hittills, så att jag tycker att han borde få förlängt kontrakt. Och Tjärnqvist vill man ju inte direkt göra sig av med, eller?DIF_Soldier skrev: Det var lite den här truppen jag eftersträvade tidigare i tråden, men att spela Tjärnqvist/Ölvestad är galenskaper. Cehlin ska spela i andrakedjan, Fimpen ska inte få kontrakt och Weigel bör få chansen i en fjärdekedja.
Ledsen Fimpen, men med tungt hjärta måste jag konstatera - det ÄR dags nu
Fast Widing kommer ju lämna, det är ju redan nu klart (med 99,99999% säkerhet).Daniel942 skrev:Fimpen går före sådana som Widing varje dag i veckan.
Okej, om vi vänder på det, då? Fimpen får sista centerpositionen och vi tappar talanger till konkurrerande klubbar. Är det bättre? Fimpen har knappast framtiden för sig. För att det ska finnas de som tar hand om juniorer måste ju även juniorer finnas, tycker du inte? Jag blir lite betänksam där. Det låter som att Fimpen är den enda som hjälper yngre förmågor och den enda som drar skämt, och alla andra är sura jävlar som bara tänker på sig själva.Mäklaren skrev:Inte ett rätt angående Fimpen, DIF_Soldier. Han är en av lagets givna ledare och en riktig kulturbärare som kommer till spel varje kväll och jobbar häcken av sig i varje match. Han har dessutom ett underskattat spelsinne och bra teknik/slagskott. Är dessutom lagets överlägset bästa straffskytt.
Han är dessutom den som bäst håller uppe stämningen i laget och tar bra hand om nya unga spelare.
Fimpen känns som den mest givna förlängningen av alla utgående kontrakt i mina ögon.
Tack, det var liksom det som var underförstått att Widing lämnar eftersom han inte var med i min trupp. Däremot tycker jag inte att någon bygger ett speciellt strongt case för Fimpen här. Han är GRYM och jag älskar honom, men det finns de som på sikt kan göra hans jobb mycket bättre och mer därtill.Salas skrev:Fast Widing kommer ju lämna, det är ju redan nu klart (med 99,99999% säkerhet).Daniel942 skrev:Fimpen går före sådana som Widing varje dag i veckan.
Fast däremot så håller jag med dig. Fimpen ska vi ha kvar!
+1Mäklaren skrev:Inte ett rätt angående Fimpen, DIF_Soldier. Han är en av lagets givna ledare och en riktig kulturbärare som kommer till spel varje kväll och jobbar häcken av sig i varje match. Han har dessutom ett underskattat spelsinne och bra teknik/slagskott. Är dessutom lagets överlägset bästa straffskytt.
Han är dessutom den som bäst håller uppe stämningen i laget och tar bra hand om nya unga spelare.
Fimpen känns som den mest givna förlängningen av alla utgående kontrakt i mina ögon.
Jo, såg några skoterraggare lufsa omkring runt Hovet igår. Sen fick de stryk. Det var värt en del-daniel- skrev:Hahah Otto ser ut som den där lilla skolpojken som han kan göra ibland. Härliga Djurgår'n!
Brukar nästan alltid se några spelare kuta omkring utanför globenområdet när man är tidig till match...