Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Kentta
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Kentta »

Vad tror ni angående Cehlin och NHL/AHL? Om han fortsätter lira bra så är det väl ganska stor chans att han drar över, hemska tanke..

Edit; Dumjävel, han har ju kontrakt till 11/12 :P Ibland hinner man inte tänka efter innan man skriver inlägg!
Mash

Inlägg av Mash »

Kentta skrev:Vad tror ni angående Cehlin och NHL/AHL? Om han fortsätter lira bra så är det väl ganska stor chans att han drar över, hemska tanke..

Edit; Dumjävel, han har ju kontrakt till 11/12 :P Ibland hinner man inte tänka efter innan man skriver inlägg!
Haha, där blev jag lite skrämd :evil:

Nejmen jag tror inte Cehlin platsar i NHL/AHL, inte nu. Säkert gör han det inom en snar framtid, det är jag övertygad om men just nu känns han för ung. Han måste slipa på skottsiktet och kunna spela säkert i en hel match, tycker han känns lite nervös ibland med puck. I vilket fall som helst, mister vi Cehlin så blir det hemskt, han behövs.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Nilson - Zackrisson (ny) - Ekman
Kronwall-Printz

Ölvestad - Ottosson - Tjärnqvist
Boumedienne - Pettersson (ny)

Kempe - Norman - Cehlin
Eklund - Holmqvist

Brodin - Eklund - Eriksson
Lassen-Mitman/Sörensen

Tellqvist (ny)
Owuya

Vad sägs? Hur troligt är det att Zackrisson skulle vilja komma till oss? Skulle väldigt gärna se Pettersson tillbaka, gillade honom verkligen på slutet. Och så Tellan i mål med Owuya som backup!

Fast ändå på något sätt känns någon wingspelare överflödig.. Gillar inte att se Eriksson lira runt med Eklund och Brodin, Eriksson ska lira med några som kan passa runt pucken och komma fram till mål.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Kentta skrev:Nilson - Zackrisson (ny) - Ekman
Kronwall-Printz

Ölvestad - Ottosson - Tjärnqvist
Boumedienne - Pettersson (ny)

Kempe - Norman - Cehlin
Eklund - Holmqvist

Brodin - Eklund - Eriksson
Lassen-Mitman/Sörensen

Tellqvist (ny)
Owuya

Vad sägs? Hur troligt är det att Zackrisson skulle vilja komma till oss? Skulle väldigt gärna se Pettersson tillbaka, gillade honom verkligen på slutet. Och så Tellan i mål med Owuya som backup!

Fast ändå på något sätt känns någon wingspelare överflödig.. Gillar inte att se Eriksson lira runt med Eklund och Brodin, Eriksson ska lira med några som kan passa runt pucken och komma fram till mål.
Det var lite den här truppen jag eftersträvade i början av tråden, men att spela Tjärnqvist/Ölvestad är galenskaper. Cehlin ska spela i andrakedjan, Fimpen ska inte få kontrakt och Weigel bör få chansen i en fjärdekedja.

Jag är mer och mer inne på att låta Ridderwall och Owuya gå till förmån för Tellqvist och Hellberg från Almtuna. I'm telling you, den killen kommer bli riktigt jäkla bra.

Zackrisson är ett hett namn och bör vara högprioriterad, och det finns ju en artikel som indikerar på att det är fallet. Tycker dock inte att man ska vara oäven med att prata med Thoresen och Engqvist. Ingen av dem känns ens rimliga i nuläget men man ska alltid hålla kontakten och försöka.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2010-12-08 22:38:06, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

DIF_Soldier skrev: Det var lite den här truppen jag eftersträvade tidigare i tråden, men att spela Tjärnqvist/Ölvestad är galenskaper. Cehlin ska spela i andrakedjan, Fimpen ska inte få kontrakt och Weigel bör få chansen i en fjärdekedja.

Jag är mer och mer inne på att låta Ridderwall och Owuya gå till förmån för Tellqvist och Hellberg från Almtuna. I'm telling you, den killen kommer bli riktigt jäkla bra.
Angående Ölvestad med Tjärnqvist så var det den stora nöten att knäcka. Själv så gillar jag Eklund så otroligt mycket, samt att han har spelat så bra hittills, så att jag tycker att han borde få förlängt kontrakt. Och Tjärnqvist vill man ju inte direkt göra sig av med, eller?
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Kentta skrev:
DIF_Soldier skrev: Det var lite den här truppen jag eftersträvade tidigare i tråden, men att spela Tjärnqvist/Ölvestad är galenskaper. Cehlin ska spela i andrakedjan, Fimpen ska inte få kontrakt och Weigel bör få chansen i en fjärdekedja.

Angående Ölvestad med Tjärnqvist så var det den stora nöten att knäcka. Själv så gillar jag Eklund så otroligt mycket, samt att han har spelat så bra hittills, så att jag tycker att han borde få förlängt kontrakt. Och Tjärnqvist vill man ju inte direkt göra sig av med, eller?
Alla älskar Fimpen, men känslorna får inte övergå förståndet. Fimpen kan inte ha förtur när vi har killar som Mitman, Zibanejad, Åberg, Weigel, Sörensen. Strömberg, Söder som ska få en ärlig chans.

Ledsen Fimpen, men med tungt hjärta måste jag konstatera - det ÄR dags nu :(
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Daniel942
Säsongskort: Ja

Inlägg av Daniel942 »

DIF_Soldier skrev:
Kentta skrev:

Alla älskar Fimpen, men känslorna får inte övergå förståndet. Fimpen kan inte ha förtur när vi har killar som Mitman, Zibanejad, Åberg, Weigel, Sörensen. Strömberg, Söder som ska få en ärlig chans.

Ledsen Fimpen, men med tungt hjärta måste jag konstatera - det ÄR dags nu :(
Fimpen ska inte dissas. Fimpen går före sådana som Widing varje dag i veckan.
DIF!
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Daniel942 skrev:Fimpen går före sådana som Widing varje dag i veckan.
Fast Widing kommer ju lämna, det är ju redan nu klart (med 99,99999% säkerhet).
Fast däremot så håller jag med dig. Fimpen ska vi ha kvar!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Fimpen ska vara kvar tills han pensioneras. Förutom spelkvalitéer måste det finnas spelare med humor och hjärta.= Fimpen
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Inte ett rätt angående Fimpen, DIF_Soldier. Han är en av lagets givna ledare och en riktig kulturbärare som kommer till spel varje kväll och jobbar häcken av sig i varje match. Han har dessutom ett underskattat spelsinne och bra teknik/slagskott. Är dessutom lagets överlägset bästa straffskytt.

Han är dessutom den som bäst håller uppe stämningen i laget och tar bra hand om nya unga spelare.

Fimpen känns som den mest givna förlängningen av alla utgående kontrakt i mina ögon.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Mäklaren skrev:Inte ett rätt angående Fimpen, DIF_Soldier. Han är en av lagets givna ledare och en riktig kulturbärare som kommer till spel varje kväll och jobbar häcken av sig i varje match. Han har dessutom ett underskattat spelsinne och bra teknik/slagskott. Är dessutom lagets överlägset bästa straffskytt.

Han är dessutom den som bäst håller uppe stämningen i laget och tar bra hand om nya unga spelare.

Fimpen känns som den mest givna förlängningen av alla utgående kontrakt i mina ögon.
Okej, om vi vänder på det, då? Fimpen får sista centerpositionen och vi tappar talanger till konkurrerande klubbar. Är det bättre? Fimpen har knappast framtiden för sig. För att det ska finnas de som tar hand om juniorer måste ju även juniorer finnas, tycker du inte? Jag blir lite betänksam där. Det låter som att Fimpen är den enda som hjälper yngre förmågor och den enda som drar skämt, och alla andra är sura jävlar som bara tänker på sig själva.

Bästa straffskytt? Mjae. Fimpen har EN straff och det är mellan benen. Han gör ofta mål för att han inte kladdar, men den senaste straffen han fick lägga som jag minns blev han läst och sköt således rakt på.

Det finns juniorer som kan göra Fimpens jobb på isen och det finns spelare som kan ta hand om junisar utanför isen. Låt nu inte känslorna övergå förståndet och tänk rationellt. Vi har riktigt bra juniorer på väg upp och de MÅSTE få chansen.
Salas skrev:
Daniel942 skrev:Fimpen går före sådana som Widing varje dag i veckan.
Fast Widing kommer ju lämna, det är ju redan nu klart (med 99,99999% säkerhet).
Fast däremot så håller jag med dig. Fimpen ska vi ha kvar!
Tack, det var liksom det som var underförstått att Widing lämnar eftersom han inte var med i min trupp. Däremot tycker jag inte att någon bygger ett speciellt strongt case för Fimpen här. Han är GRYM och jag älskar honom, men det finns de som på sikt kan göra hans jobb mycket bättre och mer därtill.
Säg den glädje som varar
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Mäklaren skrev:Inte ett rätt angående Fimpen, DIF_Soldier. Han är en av lagets givna ledare och en riktig kulturbärare som kommer till spel varje kväll och jobbar häcken av sig i varje match. Han har dessutom ett underskattat spelsinne och bra teknik/slagskott. Är dessutom lagets överlägset bästa straffskytt.

+1

helt klart en solklar "Den behåller vi" på Fimpen. Kommer ihåg när jag var på väg till finalmatch 2 i våras. Klev ur bilen vid Gullmarsplan och började gå mot Globen. Helt plötsligt kommer det fyra grabbar gående i samma riktning. De hade alla på sig mörkblå träningsoveraller och matchande mörkblå mössor. Jag tittar på dem och går upp bredvid dem, sen säger jag: "Ska ni på matchen eller?!" och flinar lite.. De ler väl lite överseende mot mig men de tacklar mig i alla fall inte. När vi är nästan framme vid Globen (vi är nu på en av betong"ramperna" upp mot området) vänder jag mig om och frågar "Grabbar, äre okej att jag tar ett foto på er?" och till en 35årings odelade förtjusning säger en av dem "jarå" och det var Fimpen. De andra som ställde upp på fotot var Ölvestad, Ottosson och Tjärna. Fan, det var guld värt för mig och Fimpen var väl den som linade upp de andra tre för fotot. Se nedan:

Bild
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Härliga Fimpen!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Hahah Otto ser ut som den där lilla skolpojken som han kan göra ibland. Härliga Djurgår'n!

Brukar nästan alltid se några spelare kuta omkring utanför globenområdet när man är tidig till match...
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

-daniel- skrev:Hahah Otto ser ut som den där lilla skolpojken som han kan göra ibland. Härliga Djurgår'n!

Brukar nästan alltid se några spelare kuta omkring utanför globenområdet när man är tidig till match...
Jo, såg några skoterraggare lufsa omkring runt Hovet igår. Sen fick de stryk. Det var värt en del :)

Ölvestad ser grym ut på bilden medan de tre andra killarna ser mer mysiga ut.. inte den bästa uppladdning före match kanske. ;)
Låst