Mycket bra och riktigt inlägg! Skulle inte förvåna mig alls om exempelvis Hedmans tackling på Rickard Wallin, som faktiskt är sjysst men som blir olycklig på grund av att den sistnämnda står och sover i egen zon, renderar i 10 matcher eller liknande. Medans äcklet Andersson, som praktiskt taget går in för att spoilera Nisses karriär klarar sig ostraffad. Rättvisa i våran kära inkompetenta Diciplinämnds ögon. Usch för Cecilia Hager och det övriga patrasket!Kall-El skrev:Kul att vi fick poäng i alla fall.
Trist om det är slut för Ragge, men tyvärr är det väl mycket som talar för detta.
Än värre att tappa vår bästa back och vi kan nog glömma ersättare så nu vill det ta mig tusan till att Lassen visar att an håller i elitserien.
Skall för övrigt bli intressant att se hur många matcher den inavlade LHC snubben får i avstängning. Tyvärr tror jag att den hjärndöda DN inte kommer bestraffa detta direkt hårt alls om de ens tar upp det till behandling för en bentackling ser ju inte så farligt ut på isen. En regelrätt hård tackling som tar lite fel ser däremot hemskt ut så det måste självfallet bestraffas samt då olämpligt uppträdande. Jävla puckon, är det något som skall bestraffas så är det just handlingar som leder till svåra skador. Vår egen Josef fick ju ett par matcher och Bremberg lirade sitt nästa byte. Sett i relationen till den bestraffningen skall LHC-snubben ha minst 10 matcher.
Det enda positiva med Ekmans skada är att Tim borde få spela mer nu, vilket han borde fått göra redan förut i min mening.
Djurgårdens IF - Linköpings HC, 28/10 2010
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 28/10 2010
100% DJURGÅRDSJ***L
Glöm inte bort att berätta för arbetskamraterna hur jävla dåligaMagnutz skrev:Äsch, larva dig inte. Du vet lika väl som de flesta andra här inne att dessa 2 pinnar inte förändrade ett skit från hur det sett ut innan. DIF spelar fortfarande skitdåligt i uppspelsfasen. Med backar som "OleDolyckan" Printz och "Slash n Go"-Boumedienne + några andra blir det svårt att vända spelet snabbt och sätta press på motståndet (om det inte är nåt riktigt sopgäng vi möter då...). En tydlig vinst med låt oss säga 4-0 hade förändrat laget till det bättre. 00 förändrar inte mycket.janne08 skrev:Är det ingen på detta forum som tyckte att det var bra att DIF vann kvällens match ?
Man blir rätt förvånad vilka höga krav en del av elithockeyspelarna här inne har.
Själv är jag helt tillfreds med att det blev 2 poäng i kväll.
För det är väl det saken gäller att vinna matcher, stilpoäng får man inget extra för.
Hur många pass går till rätt adress i ovan nämnda uppspelsfas? 1/3? 1/5?
0 gjorda mål under ordinarie tid 6 perioder i rad. Det gör att dagens "seger" smakar jävligt lite i min mun.. sen ska jag villigt erkänna att jag tog mig en Tullamore efter slutsignalen, som jag lovat. Jag ska också ha på mig både tröjan & halsduken på jobbet imorgon.
"OleDolyckan" Printz och "Slash n Go"-Boumedienne + några andra var "
Dom var trots allt inne på 0 mål bakåt !!
Lagerbäck-mentalitet är kass. Att bara säkra bakåt och hoppas att vi kan kontra in nått mål.. fyfan.Om de då kunde se till att arbeta med tanken framåt också så kanske... ett litet + till Bom-Bom kan vara att han försökte skjuta ett par gånger också även om han sköt dåligt.janne08 skrev:Glöm inte bort att berätta för arbetskamraterna hur jävla dåligaMagnutz skrev:Äsch, larva dig inte. Du vet lika väl som de flesta andra här inne att dessa 2 pinnar inte förändrade ett skit från hur det sett ut innan. DIF spelar fortfarande skitdåligt i uppspelsfasen. Med backar som "OleDolyckan" Printz och "Slash n Go"-Boumedienne + några andra blir det svårt att vända spelet snabbt och sätta press på motståndet (om det inte är nåt riktigt sopgäng vi möter då...). En tydlig vinst med låt oss säga 4-0 hade förändrat laget till det bättre. 00 förändrar inte mycket.janne08 skrev:Är det ingen på detta forum som tyckte att det var bra att DIF vann kvällens match ?
Man blir rätt förvånad vilka höga krav en del av elithockeyspelarna här inne har.
Själv är jag helt tillfreds med att det blev 2 poäng i kväll.
För det är väl det saken gäller att vinna matcher, stilpoäng får man inget extra för.
Hur många pass går till rätt adress i ovan nämnda uppspelsfas? 1/3? 1/5?
0 gjorda mål under ordinarie tid 6 perioder i rad. Det gör att dagens "seger" smakar jävligt lite i min mun.. sen ska jag villigt erkänna att jag tog mig en Tullamore efter slutsignalen, som jag lovat. Jag ska också ha på mig både tröjan & halsduken på jobbet imorgon.
"OleDolyckan" Printz och "Slash n Go"-Boumedienne + några andra var "
Dom var trots allt inne på 0 mål bakåt !!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Nyss hemkommen efter 20mils bilfärd från hovet. Seger 1-0 i straffar, WOW! Jag är fruktansvärt nöjd med två poäng idag för jag ahde räknat med NOLL. Men detta spel är så fruktansvärt jävla dåligt så jag ärligt talat skäms över att läsa tidningen dagen efter. Ärligt talat, finns det ingen som helst spelkänsla i detta lag? Vi lever på Printz och han spelar verkligen nonstop (känns det som) och det tycker jag säger en hel del om vad våran filiosofi är......Faktiskt så ser det ut som vi inte har nån gameplan, vi är passiva, backar hem och är till 80% i egen zon. Inget passningsspel och vi lever på REN VILJA. Och ändå krossar tattar laget AJK oss på den posten!!!
Ärligt talat är det nån som ser en ljusglimt härinne? Är det detta spel vi Djurgårdare vill se när vi går på hockey? NEJ, jag har köpt årskort och åker varenda match 40mil totalt och jag mår illa när jag åker upp till Sthlm för jag vet att jag kmr se en skitmatch, men jag bara MÅSTE dit...
Det börjar lukta Hardy Nilsson långväg, 2 år sen drar han och våran ekonomi är åt helvete som senast. Jag kan knappt sova om nätterna för jag har så fruktansvärt magont över våran ekonomi, jag tror tyvärr denna styrelse har köpt upp sig över öronen. Jag hoppas verkligen de har bra försäkringar på Ragge och Ekman nu, för nu behöver det förstärkas, för det här laget kommer ALDRIG ta sig till slutspelet. Går vi back detta år också då är mitt förtroende för dessa toppar i styrelsen över, och då har jag med många sätt färdigt på Djurgården under deras ledning, detta luktar fuskbygge rakt av.
Jag va inne på det redan under fjolåret, fjolårets trupp va inte änns top6 i elitserien, Djurgården som förening hade en sådan extrem formtopp som Järlan verkligen har trott varar i 10 år framöver. Så nu har vi har satt oss i en stor jävla Yacht med flera hål i som håller på att sjunka. Våran ekonomi/trupp/publik sjunker allt på engång, och det har Järlan det största ansvaret för....
Går man på hockey vill man se hockey och inte nån jävla brunkarhockey. Det va ni själva som sågade Brynäs förra året för att vara spelförstörare, VI är ju de största själva???
En sak till, Widing är så fruktansvärt sågad härinne så jag förstår ingenting, kan ni inte hockey? Ser ni ingenting? Det är ju han som ska göra detta ihop med Mackan... Den som inte ser att Widing har saker i sig bör gå till närmaste synoptiker, det är snarare synd om honom att han inte har några kamrater. Vi har 4:a fjärdelinor
Ingen blir gladare än jag om detta vänder, men vad är ärligt talat oddsen? 5%? Eller är jag blind?
Ärligt talat är det nån som ser en ljusglimt härinne? Är det detta spel vi Djurgårdare vill se när vi går på hockey? NEJ, jag har köpt årskort och åker varenda match 40mil totalt och jag mår illa när jag åker upp till Sthlm för jag vet att jag kmr se en skitmatch, men jag bara MÅSTE dit...
Det börjar lukta Hardy Nilsson långväg, 2 år sen drar han och våran ekonomi är åt helvete som senast. Jag kan knappt sova om nätterna för jag har så fruktansvärt magont över våran ekonomi, jag tror tyvärr denna styrelse har köpt upp sig över öronen. Jag hoppas verkligen de har bra försäkringar på Ragge och Ekman nu, för nu behöver det förstärkas, för det här laget kommer ALDRIG ta sig till slutspelet. Går vi back detta år också då är mitt förtroende för dessa toppar i styrelsen över, och då har jag med många sätt färdigt på Djurgården under deras ledning, detta luktar fuskbygge rakt av.
Jag va inne på det redan under fjolåret, fjolårets trupp va inte änns top6 i elitserien, Djurgården som förening hade en sådan extrem formtopp som Järlan verkligen har trott varar i 10 år framöver. Så nu har vi har satt oss i en stor jävla Yacht med flera hål i som håller på att sjunka. Våran ekonomi/trupp/publik sjunker allt på engång, och det har Järlan det största ansvaret för....
Går man på hockey vill man se hockey och inte nån jävla brunkarhockey. Det va ni själva som sågade Brynäs förra året för att vara spelförstörare, VI är ju de största själva???
En sak till, Widing är så fruktansvärt sågad härinne så jag förstår ingenting, kan ni inte hockey? Ser ni ingenting? Det är ju han som ska göra detta ihop med Mackan... Den som inte ser att Widing har saker i sig bör gå till närmaste synoptiker, det är snarare synd om honom att han inte har några kamrater. Vi har 4:a fjärdelinor

Ingen blir gladare än jag om detta vänder, men vad är ärligt talat oddsen? 5%? Eller är jag blind?
Min Point är, om man har spelat 3 tim 13min 20sek och av dessa har man spelat 21 min i PP utan att göra mål så gör man det jävligt enkelt för sig att skylla på backarna.
Lägg ner tramset och sluta drick Whiskey det trubbar av ditt omdöme, det är ett lag vi talar om där alla är delaktiga!
Lägg ner tramset och sluta drick Whiskey det trubbar av ditt omdöme, det är ett lag vi talar om där alla är delaktiga!
+1 på den. Håller med dig fullständigt.henka83 skrev:Nyss hemkommen efter 20mils bilfärd från hovet. Seger 1-0 i straffar, WOW! Jag är fruktansvärt nöjd med två poäng idag för jag ahde räknat med NOLL. Men detta spel är så fruktansvärt jävla dåligt så jag ärligt talat skäms över att läsa tidningen dagen efter. Ärligt talat, finns det ingen som helst spelkänsla i detta lag? Vi lever på Printz och han spelar verkligen nonstop (känns det som) och det tycker jag säger en hel del om vad våran filiosofi är......Faktiskt så ser det ut som vi inte har nån gameplan, vi är passiva, backar hem och är till 80% i egen zon. Inget passningsspel och vi lever på REN VILJA. Och ändå krossar tattar laget AJK oss på den posten!!!
Jag va inne på det redan under fjolåret, fjolårets trupp va inte änns top6 i elitserien, Djurgården som förening hade en sådan extrem formtopp som Järlan verkligen har trott varar i 10 år framöver. Så nu har vi har satt oss i en stor jävla Yacht med flera hål i som håller på att sjunka. Våran ekonomi/trupp/publik sjunker allt på engång, och det har DU det största ansvaret för....
Går man på hockey vill man se hockey och inte nån jävla brunkarhockey. Det va ni själva som sågade Brynäs förra året för att vara spelförstörare, ni är ju de största själva???
Visst är man nöjd efter 2pinnar men spelmässigt sätt så spyr man. Har skrivit det innan men fy f*n vad laget spelar dåligt! Ingen koll på varann alls, Ölvestad leker delfin och kastar sig vilt efter puckar. Finns en lista med saker som är fel med laget just nu, passningarna sitter 4/10 känns det som, annars så driver killarna själva in med pucken och tappar den. Usch fy fan, hoppas det vänder nästa vecka för en förlust mot råttorna tål jag inte, då gräver jag ner mig själv.
Allt kan inte skyllas på backarna - nej - men fan.. äsch skitsamma.. vi spelar skitdåligt över hela banan. backsidan är bara lite mer nervös...janne08 skrev:Min Point är, om man har spelat 3 tim 13min 20sek och av dessa har man spelat 21 min i PP utan att göra mål så gör man det jävligt enkelt för sig att skylla på backarna.
Nu ska det laddas inför Globen den 4 november!
Magnutz skrev:Allt kan inte skyllas på backarna - nej - men fan.. äsch skitsamma.. vi spelar skitdåligt över hela banan. backsidan är bara lite mer nervös...janne08 skrev:Min Point är, om man har spelat 3 tim 13min 20sek och av dessa har man spelat 21 min i PP utan att göra mål så gör man det jävligt enkelt för sig att skylla på backarna.
Nu ska det laddas inför Globen den 4 november!
Så ska det låta Magnutz

- SkönaDjurgårn
Vad det gäller Nisse så är jag precis lika arg som ni andra över tacklingen. Men jag säger det som ingen annan vågar/vill säga: sanningen är ju den att det är vår sämsta spelare hittills. Klart han har en uppsida men ja, han har faktiskt varit sämsta forward. Flame away!
Annars så har ju mardrömmen slagit till med full kraft. Många här inne var oroliga över lagbygget och de har fått rätt. Man hoppades ju att det inte skulle spela någon roll att vi inte hade centrar t.ex. men oj så fel det blivit. Vi har byggt laget på etablerade namn och dessutom är vi väldigt "framtunga". Det hade ju varit okej om dessa forwards levererat men det gör de ju inte!
Läxan blir att man måste bygga ett lag bakifrån. Målvakt och backar är viktigast, sedan centrar och sist forwards. Vi har gjort precis tvärtom och det får vi äta upp nu.
Annars så har ju mardrömmen slagit till med full kraft. Många här inne var oroliga över lagbygget och de har fått rätt. Man hoppades ju att det inte skulle spela någon roll att vi inte hade centrar t.ex. men oj så fel det blivit. Vi har byggt laget på etablerade namn och dessutom är vi väldigt "framtunga". Det hade ju varit okej om dessa forwards levererat men det gör de ju inte!
Läxan blir att man måste bygga ett lag bakifrån. Målvakt och backar är viktigast, sedan centrar och sist forwards. Vi har gjort precis tvärtom och det får vi äta upp nu.
Såg Montén och jag samma match? ; Spännande match? Två bra lag?
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Spännande match kan man väl inte annat än säga...? Två bra lag är ju mer diskutabelt. Två stycken riktigt formsvaga lag passar nog bättre som epitet.pinga19 skrev:Såg Montén och jag samma match? ; Spännande match? Två bra lag?
Kan bara säga: vad var det jag sa? Fuskbygget rullar vidare.
Sen får ni andra gärna säga att ''vi spelade dåligt i inledningen ifjol'' och ''det tar tid att spela ihop lag''. Bara ett fruktansvärt jävla skitsnack.
Sen får ni andra gärna säga att ''vi spelade dåligt i inledningen ifjol'' och ''det tar tid att spela ihop lag''. Bara ett fruktansvärt jävla skitsnack.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Mäklaren skrev:Kan bara säga: vad var det jag sa? Fuskbygget rullar vidare.
Jag missade inledningen av förra säsongen så jag undrar: Såg det lika håglöst ut då eller fanns det - under ytan - det som skulle komma att bli så bra?
Nu ser jag inga såna tendenser än så länge, att det finns något att plocka fram. Det känns som att det saknas något väsentligt. Vi har ramen, skinnet if you will, men innanför är det kaos/tomt. Saknas det centrar? Ja. Som fan.
Under inledningen av förra säsongen spelade vi en kraft- och fartfylld anfallshockey där alla spelare visade upp en enorm glädje och bara öste på. De långa anfallen avlöste varandra och det var bara en tidsfråga innan poängen skulle trilla in. Var väl egentligen bara att svagt målvaktsspel och virrigt försvar som gjorde att vi inte hade fler poäng efter 15 omgångar. Denna säsongs upplaga av DIF är ett stort skämt i jämförelse med fjolårets.Magnutz skrev:Mäklaren skrev:Kan bara säga: vad var det jag sa? Fuskbygget rullar vidare.
Jag missade inledningen av förra säsongen så jag undrar: Såg det lika håglöst ut då eller fanns det - under ytan - det som skulle komma att bli så bra?
Nu ser jag inga såna tendenser än så länge, att det finns något att plocka fram. Det känns som att det saknas något väsentligt. Vi har ramen, skinnet if you will, men innanför är det kaos/tomt. Saknas det centrar? Ja. Som fan.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Då är iakttagelsen: "Vi har tappat hjärtat och humorn" - vissa spelartyper som gick förlorade blev inte ersatta. Jag hoppas då att någon lever upp, drar några grova grabbskämt i duschen, ollar Monténs kaffekopp och drar på Hårde Hardy en wedgie som heter duga.. och tar sig an isen och motståndet som sig bör: Med ett vansinnigt skratt och yvigt skägg stormandes mot mål i en galen dans som inte går ut på att hålla jämt skägg med packet utan lägga an på motståndermålvakt med bakom varande målbur utan pardon, barmhärtighet eller rädsla. För fan ut och ät flugsvamp!!!Mäklaren skrev:Under inledningen av förra säsongen spelade vi en kraft- och fartfylld anfallshockey där alla spelare visade upp en enorm glädje och bara öste på. De långa anfallen avlöste varandra och det var bara en tidsfråga innan poängen skulle trilla in. Var väl egentligen bara att svagt målvaktsspel och virrigt försvar som gjorde att vi inte hade fler poäng efter 15 omgångar. Denna säsongs upplaga av DIF är ett stort skämt i jämförelse med fjolårets.Magnutz skrev:Mäklaren skrev:Kan bara säga: vad var det jag sa? Fuskbygget rullar vidare.
Out