Djurgårdens IF - Luleå HF, 30/9 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Mash

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF, 30/9 2010

Inlägg av Mash »

Efter bortdömda målet så föll killarna fortare än World Trade Center... Någonting är helt klart fel när det blir domslut/mål emot oss. Det var inte som förra säsongen då killarna slet och kämpade och sket i målen/domsluten. Dock så var det bra press stundtals men jag hade gärna bara betalat för tredje perioden. På Söndag tar vi råttorna och på Tisdag tar vi Timrå. Sluta deppa nu, låset kommer låsas upp så småningom och då jävlar blir det att åka av!

FORZA!!!!
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF, 30/9 2010

Inlägg av -daniel- »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Helt rätt. Det jag är inne på är att när fler börjar inse att vi verkligen inte spelar bra så kanske vi kan få igång en diskussion kring hur vi ska komma ur det. Så länge ett stort antal här på forumet envisas med att "det löser sig, det gjorde det ifjol" blir det ingen utveckling.
Först när man ser att spelet är långtifrån fjolårets inledning kan man komma vidare.

Tycker det varit lite "stoppa huvudet i sanden" bland både spelare och fans. "Det ordnar sig med tiden" kan vara en farlig väg att gå.

Ingenting görs längre rejält i DIF. Man spelar inte klart och då ser det extremt slarvigt ut.
T.ex när vi vänder hem (läs bakåtpass). För att behålla pucken inom laget så är det för dåliga pass där mottagaren får ägna för stor tid till att få ordning på pucken. Vi blir lätta att checka fast och uppspelsfasen helt förstörd. Lägg ett koncentrerat pass på bladet så att man ger kamraten tid på sig att slå en öppnande passning. Men istället är spelarna bekväma och "vågar" inte ta tacklingen som man får ifall man ska lägga den fina passningen och hafsar iväg pucken.

Sedan synkar inte vår forechecking heller. En kille kan visserligen göra sitt jobb och smälla på men de andra är för långt ifrån och motståndarna kan enkelt spela sig ur situationen.

Ekman, Widing har inte lärt sig vad långa anfall betyder utan chanspassar flera gånger mitt in i anfallszon som oftast leder till kontringar.

Jag skulle kunna fortsätta hur länge som helst. Men helt klart är att vi skulle kunna så mycket bättre. Lite av det fick vi se i 3:e igår och även mot HV. Men varför gör vi det så svårt hela tiden?

Min förklaring är att vi inte varit tillräckligt ödmjuka inför säsongen. När vi sedan gör en bra insats mot HV i premiären får killarna "vattenskallar". Tyvärr är det inte bara att ta i och trycka på en knapp för att det ska lösa sig.
¨

Håller helt med dig. Nu gäller det att ta på sig blåstället och kriga till 200% kommande matcher. Nu jävlar skall den här piss-trenden vändas. Kräver mer av Widing, Ekman & Boumedienne.
Skriv svar