Hv71 - Djurgårdens IF 8/2 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
fd skuggan

Re: Hv71 - Djurgårdens IF 8/2 2010

Inlägg av fd skuggan »

djurgårdsj*vel skrev:
Tengil skrev:Den konstanta jävla jakten på syndabockar och smutskastningen av egna spelare på det här forumet gör mig fan spyfärdig, fy fan!
så jävla sant..... :twisted:
+1
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev: Kommer vi 5:a är jag rätt säker på att både lhc&Hv väljer DIF före typ frölunda el modo.
Vårat facit mot topplagen är tandlöst.
Jag delar väl som vanligt lite av din oro men så länge HV & LHC toppar tabellen och vi inte sjunker ner till 6:e plats så kan vi ju åtminstone glömma något av de lagen i kvartsfinalen. 1:an väljer 7-8, 2:an väljer mellan 6:an och den som är kvar av 7:an och 8:an.
Användarvisningsbild
season
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av season »

Caveman skrev:
Det finns något som heter forwards, dom ska hjälpa till i försvars-arbetet, men det skiter väl du i, då du redan har bestämt dig vems fel det är. Hur fan kan Danielsson få istid match efter match te.x?
I dag finns det en spelare som får godkänt i DIF.
Nej det skiter jag absolut inte i. Jag har bara hittat en som jag tycker under lite för lång tid har stuckit ut ur mängden, dåliga insatser har vi ibland från många.
Vad gäller hjälp blir det såklart svårt när vi på grund av den offensiva hockeyn som vi spelar att hinna få hem forwards, ens till andralägen. Det är ju fler som tack vare detta tidvis kontrat sönder oss. Det är också av den anledningen jag skulle önska lite mer tyngd i försvaret med några mindre tabbar per match.

Men som någon sa här, vi ligger ju trea så något måste ju göras rätt ändå.
ALLTID, OAVSETT, FÖR EVIGT.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

-daniel- skrev:
Lee Harvey Oswald skrev: Kommer vi 5:a är jag rätt säker på att både lhc&Hv väljer DIF före typ frölunda el modo.
Jag delar väl som vanligt lite av din oro men så länge HV & LHC toppar tabellen och vi inte sjunker ner till 6:e plats så kan vi ju åtminstone glömma något av de lagen i kvartsfinalen. 1:an väljer 7-8, 2:an väljer mellan 6:an och den som är kvar av 7:an och 8:an.

Vet du att det är så?

Var säker på att:
1:an väljer först mellan lag 5-8.
Sedan 2:an följt av 3:an.
4:an får följaktligen det lag som är kvar, som ingen ville ha..? (troligen modo el frölunda)

Så har det väl varit det senaste åren, reglerna skulle väl göras om till säsongen 2010/2011? :?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Lee Harvey Oswald skrev:
-daniel- skrev:

Vet du att det är så?

Var säker på att:
1:an väljer först mellan lag 5-8.
Sedan 2:an följt av 3:an.
4:an får följaktligen det lag som är kvar, som ingen ville ha..? (troligen modo el frölunda)

Så har det väl varit det senaste åren, reglerna skulle väl göras om till säsongen 2010/2011? :?
Förra säsongen användes det systemet som -daniel- pratar om, dvs 1an väljer mellan 7an och 8an osv.
Då inget annorlunda sagts från ishockeyförbundet så bör det vara enligt samma mall även i år.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Hum, jag har varit helt övertygad om att 1:an väljer mellan 7-8:an... märks att man varit lagom fokuserad när det gäller slutspelslottning (efter 1 slutspel på 750 jävla ökenvandringsår). Men visst fan var det så säsongen 08/09 att HV kom etta och valde mellan 7:an som var vi och 8:an SAIK och valde SAIK pga deras påstådda "lottning"?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

sthlm_dif skrev:Förra säsongen användes det systemet som -daniel- pratar om, dvs 1an väljer mellan 7an och 8an osv.
Då inget annorlunda sagts från ishockeyförbundet så bör det vara enligt samma mall även i år.
Har inte det använts minst 2 säsonger...? Helt övertygad om att det var så senast vi gick till kvarten.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Äh, jag får väl skylla på åldern eller nåt då. :?
Hallucinationer & slutspelsdrömmar blandas i en enda röra, till slut mins man sånt som kanske aldrig hänt... :wink:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:Äh, jag får väl skylla på åldern eller nåt då. :?
Hallucinationer & slutspelsdrömmar blandas i en enda röra, till slut mins man sånt som kanske aldrig hänt... :wink:
Hehe, jo jag var förvisso inte helt säker... men jag vill verkligen minnas TV-sändningen 08/09 inför slutspelet när Kenta Johansson stod och påstod att de hade lottat när de valde SAIK istället för oss (var aldrig något 3:e lag inblandat då om jag minns rätt). Sen valde LHC oss och Montén satt och flinade med det största leendet någonsin i DIF-TV och man såg bara hur nöjd han var eftersom vi hade spelat bra mot plastklubben under säsongen. Sen vet vi alla hur det gick....
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Jag är däremot helt säker, så nu tar vi det en gång för alla! :D

Lagen som placerat sig 1-3 i serien väljer i turordning bland de två sämst placerade lagen som finns kvar och får hemmafördel. Lag ett väljer alltså först mellan lag 7 och lag 8. Lag två väljer sedan mellan lag 6 och det sämre placerade som är kvar.

Laget som placerar sig fyra i tabellen "tvingas" att möta det lag som är kvar sist, men får hemmafördel. Vet inte hur länge systemet använts, men några år är det i alla fall.

Och förövrigt minns jag med situationen när LHC valde oss för två år sedan. Säcken såg inte allt för besviken ut han heller vill jag minnas.
Senast redigerad av B.I.B.A den 2010-02-10 08:19:23, redigerad totalt 1 gånger.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

-daniel- skrev:
sthlm_dif skrev:Förra säsongen användes det systemet som -daniel- pratar om, dvs 1an väljer mellan 7an och 8an osv.
Har inte det använts minst 2 säsonger...? Helt övertygad om att det var så senast vi gick till kvarten.
Stämmer som du säger.
I minst 2 år har man använt sig av systemet, kanske eventuellt längre än så, dock så minns jag inte hur det var 2006/2007.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

B.I.B.A skrev:Jag är däremot helt säker, så nu tar vi det en gång för alla! :D

Lagen som placerat sig 1-3 i serien väljer i turordning bland de två sämst placerade lagen som finns kvar och får hemmafördel. Lag ett väljer alltså först mellan lag 7 och lag 8. Lag två väljer sedan mellan lag 6 och det sämre placerade som är kvar.

Laget som placerar sig fyra i tabellen "tvingas" att möta femman, men får hemmafördel. Vet inte hur länge systemet använts, men några år är det i alla fall.

Och förövrigt minns jag med situationen när LHC valde oss för två år sedan. Säcken såg inte allt för besviken ut han heller vill jag minnas.
Nja, inte med säkerhet. Teoretiskt kan lag 4 få möta lag 8. I år kan det dessutom ske även i praktiken då inte många lag lär välja Modo om de placerar sig 8.
Då kan lag ett välja lag 7 för att undvika Modo.
Sedan kan lag 2 välja lag 6. Laget som slutar trea kan då för att undvika Modo välja lag 5 och då möter alltså laget som slutar 4:a i serien i detta exempel Modo (lag 8.).
I övrigt har du helt rätt.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Du har helt rätt, ändrade mitt inlägg.
Avgå Jocke.
Skriv svar