Färjestads BK - Djurgårdens IF, 4/2 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Färjestads BK - Djurgårdens IF, 4/2 2010

Inlägg av SirDIFalot »

Från Hallmans blogg

Snack med Ottosson (DIF) och Lehoux (SSK) på ingång..
... har precis pratat lite med Ottosson, det är ledbandet i knät som fått sig en smäll, han tror det tar 2-3 veckor att komma tillbaka, dvs missar matcherna före uppehållet men sedan borde han vara tillbaka.
Expert.
Användarvisningsbild
djurgårdsj*vel
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av djurgårdsj*vel »

Mäklaren skrev:Hur fan kan en målvakt som Wesslau få stå i Elitserien? Han gör minst en tavla varje match och agerar som vanligt väldigt osäkert i de flesta situationer.

Åhhhhh...
Herregud människa, inser du inte hur fånigt och uttråkande ditt gnäll på Wesslan är??!! Vi vet att du avskyr honom vid det här laget så du behöver inte ta upp det mer. Det börjar faktiskt lukta riktig dålig självkänsla hos dig....som du sen försöker ta ut bakom en skärm där ingen ser dig.
Jag brukar i vanliga fall aldrig kommentera folks kommentarer eller hur de är, men kunde inte låta bli i ditt fall, då ditt samma tjat match efter match börjar bli såååå jävla långtråkigt. Du får säga eller tycka vad fan du vill om Wesslan, men hade han varit så kass som du säger han är hade vi aldrig kunnat legat på 4:e plats som vi nu gör.
Jag gillar båda våra målvakter och båda ligger på topp 5 (åtminstonde förra veckan) och det finns det inget annat Elitserielag som har
Senast redigerad av djurgårdsj*vel den 2010-02-05 01:18:33, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henkos »

Jahapp, har precis sett klart reprisen på matchen och historien upprepar sig. Vi kan inte vinna mot FBK under ordinarie. Hade det på känn redan efter deras reducering i slutet av andra eller egentligen redan innan när vi inte kunde sätta trean trots massa chanser och massivt spelövertag.
Jag gillar Falk men han håller inte längre tyvärr. Herregud vad sysslar han med på offensiv blå innan de kontrar och fitt-Dick lägger in den i öppet mål (han lyckas dock nästan med konststycket att missa). Typiskt att deras båda nyförvärv ska göra deras mål under ordinarie.

Aja vi kommer igen, jobba in topp4-platsen nu!

Den som skrev att han är jättenöjd om vi klarar slutspel kan ju inte må riktigt bra. Vi är alldeles för bra för att inte komma åtminstone sexa.
Slutspel

Inlägg av Slutspel »

Henkos skrev:Jahapp, har precis sett klart reprisen på matchen och historien upprepar sig..
Å fan du menar att det blev samma resultat nu som på ordinariesändningen? :wink:
Sorry kunde inte låta bli, måste skämta en sådan här kväll, annars går vi under hela bunten!

Skott på mål från blå, ska det va så jävla svårt? Det är tydligen roligare att lägga ner dem i hörnorna. Sen frågar jag mig varför Hardy inte tar timeout när det är fem minuter kvar och säger till grabbarna, "Nu är det 0-0, kyl ner er och börja om från grunderna!" istället för att låta FBK:s press fortsätta! Suck..
Användarvisningsbild
elklingo

Inlägg av elklingo »

Var på plats och blev som alla andra positivt överraskad över Djurgårdens massiva tryck genom första hälften av matchen. Man spelar smart, effektivt (sånär som på målgörandet) och man har ett enormt puckinnehav.

Efter 0-2 blev Färjestad ordentligt nedtryckta och har inte mkt puck i offensivzon. 3an kändes näramare 1-2, som gubbarna säger "ett mål hänger i luften". Men istället kommer reduceringen och luften går totalt ur DIF.

Hade det inte varit för att jag på förhand var inställd på 0p så hade jag i vanlig ordning blivit tokig för att tappa en solklar ledning.

Att förlora placeringen till FBK i tabellen gör mig ingenting i nuläget, det är fortfarande många omgångar kvar och än är inte sista ordet sagt, MEN, det som är desto mer oroväckande är det faktum att vi faktiskt inte vunnit i Karlstad ännu denna säsong. I ett eventuellt slutspel kan detta bli en grej i huvudet på lirarna.

Nu är det bara att titta framåt. Efter OS kommer vi ha ett mer komplett lag som förhoppningsvis blir riktigt vasst i slutspelet!
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Det som var bra med matchen var att alla fick se att vi är ett bättre lag än FBK, det är vi verkligen. Sen tror jag mycket sitter i psyket, jag tror helt enkelt inte att spelarna är 100% övertygade om att de kan åka ner till Karlstad, pinka på FBK och sen åka hem.
Det låter sjukt och många motsätter sig säkert min tanke men jag får alltid den känslan. Varför inte spela så bra i tredjeperioden som man gjorde i de två första perioderna? Sluta fegspela med bara ett måls ledning, gå ut och kör över dem istället!
Tyvärr fick vi en tung skada på Ottosson och det underlättade ju såklart inte slutförandet av matchen....
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Kul med match igen. Kan vi ta fjärde raka trean? FBK har väl en del avstängningar och skador på backsidan va?
Född till sportchef.
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

android skrev:Kul med match igen. Kan vi ta fjärde raka trean? FBK har väl en del avstängningar och skador på backsidan va?
Så det är recycling som gäller nu istället för nya trådar :)?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SÅ JÄVLA ROLIGT ATT LÄSA GAMLA MATCHTRÅDAR.

Fortsätt.

Kan ingen leta rätt på den där 0-1 förlusten uppe i Ö-vik i 19:59?
Benjamin L. Willard

-daniel- skrev:SÅ JÄVLA ROLIGT ATT LÄSA GAMLA MATCHTRÅDAR.

Fortsätt.

Hehe har fortfarande mardrömmar om den förlusten, var väl samma år som vi vart degraderade?
Rix

Inlägg av Rix »

Benjamin L. Willard skrev:

Fortsätt.

Hehe har fortfarande mardrömmar om den förlusten, var väl samma år som vi vart degraderade?
Det var den avgörande förlusten som skicka oss till kvalserien och rätt ner i HA. Jävla mardröms match.
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Kontakt:

Inlägg av 136_Djurgårdare »

Fortsätt.

VARNING: Känsliga läsare varnas!!!!

viewtopic.php?f=9&t=3751

Målet kommer på sidan 24
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Benjamin L. Willard

Rix skrev:
Benjamin L. Willard skrev:

Fortsätt.

Det var den avgörande förlusten som skicka oss till kvalserien och rätt ner i HA. Jävla mardröms match.
Va så sjukt jobbigt att det gjordes på spark också och att sedan se spelarna leka under den kommande straffläggningen.

Var det under samma säsong som även Modo gjorde mål på oss när klockan stod på 19:59 i sista perioden och vann? Ett jäkla slagskott från blå eller något som gick in.
Låst