Djurgårdens IF - Färjestad, 2/1 2010 - Järnkaminernas Dag!

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
diffarn1
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Färjestad, 2/1 2010 - Järnkaminernas Dag!

Inlägg av diffarn1 »

Ja vad kan man säga om Ölvestad förutom att han är den viktigaste spelaren för laget?? Det är fan svårt att med ord förklara hur grym han är. Han gör inte bara poäng utan han kämpar hela matchen går alltid in 1000% i en närkamp och vinner dessutom de flesta. Man blir ju fan tårögd av att se han den här matchen.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

En underbar kväll på alla sätt. Lite svårt att koncentrera sig på matchen med en sånt fruktansvärt mäktigt tryck, så jag vet inte riktigt vem som gjorde det bäst i DIF, förutom då naturligtvis Hannula.

Extra stort plus till klackledarna, det är otroligt vad ledarskap ger till den stora klacken. Gåshud! Även rådbjer får ett plus för väl genomförd match möjligen med undantag av den petiga chargingen på Timmy i 1:a.

Om den sk. disciplinnämnden delar ut straff till Goren och Printz kan man verkligen fråga sig vems ärenden de egentligen går, en av höjdpunkterna enligt 99% av publiken skulle jag uppskatta.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Stolt-Djurgårdare

Inlägg av Stolt-Djurgårdare »

Matchen går imorgon klockan 11 på repris, canal+ sport 1 för de som är intresserade!
Djurgårdare för livet
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Härlig hockeymatch. Kändes som slutspel rakt igenom!

Jag hoppas man gör precis allt i sin makt för att signa Hannula för resten av säsongen redan innan nästa omgång....Helt övertygad om att han skulle växa ut till en av våra viktigaste spelare om det så skulle bli - men är lite osäker på läget. Visst kan han tänka sig att stanna men hostar oligarkerna upp en bra deal med cash så tror jag även den gode Mika får svårt att tacka nej.

Blir förövrigt riktigt irriterad om Printz blir avstängd, vore ett ganska jobbigt avbräck då vi antagligen blir tvingade att spela med Oscar Eklund.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Vilken fantastisk afton på Hovet!

Räcker så.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Nu längtar man extra mycket efter slutspelet, kommer bli lika mentalt då.

Minns och saknar kvartsfinalerna mot Linköping...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Stolt-Djurgårdare

Djurgårdare för livet
Användarvisningsbild
melker

Inlägg av melker »

Slutspel skrev:Noterade att Dick Axelsson var på plats och såg matchen, inte alls långt från Aktiv sittplats så han hörde nog klacken riktigt bra! :mrgreen:
Han satt på den "nya" familjesektionen. Alltså sektion 6 ovanför FBK klacken.
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Polisen

Inlägg av Polisen »

Blev lite besviken när jag kollade på klippen från matchen här på DIFHockey.se. Ljudet är ju skitkass, låter som om det är samma tryck som i chokladboden. Jag var på matchen så jag vet att så inte var fallet.

Är ingen expert på foto och ljud, men t ex klippen från 2006-års storsatsning mot FBK där det är filmat på lite avstånd så hörs det vilket tryck det är. Klippen från igår som är filmade precis framför klacken, där hörs bara de som står närmast kameran, de som slår i reklamskyltarna extremt tydligt.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Håller med föregående - ta bort klippen!

Det blir fel när Wille har mikrofonen nedanför klacken, blir liksom inte samma ljudkuliss som när det är lite avstånd.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

-daniel- skrev:Härlig hockeymatch. Kändes som slutspel rakt igenom!

Jag hoppas man gör precis allt i sin makt för att signa Hannula för resten av säsongen redan innan nästa omgång....Helt övertygad om att han skulle växa ut till en av våra viktigaste spelare om det så skulle bli - men är lite osäker på läget. Visst kan han tänka sig att stanna men hostar oligarkerna upp en bra deal med cash så tror jag även den gode Mika får svårt att tacka nej.

Blir förövrigt riktigt irriterad om Printz blir avstängd, vore ett ganska jobbigt avbräck då vi antagligen blir tvingade att spela med Oscar Eklund.
Ja, den killen kan bli skillnaden mellan att få respass i kvarten & att trassla sig vidare till en final.
Så matchotränad & redan sååå bra!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
1891

Inlägg av 1891 »

Matchen såg rätt så loj ut från Djurgårdens sida. Var våran match i första periodens med ett riktigt bra boxplayspel, otur att de fick in ett skitmål där bara. andra perioden har Färjestad bättre press men då lyckas vi hänga två st istället.

Äntligen att Printz slängde handskarna, det har man ju väntat på i tre år nu. Fan att alla Djurgårdare hela tiden måste välja de värsta att köra mot.
Jimmie Ölvestad "Jag lämnar inte Djurgården för något annat lag i Sverige"
Användarvisningsbild
mannge
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av mannge »

Samba Djurgår'n!
Blue Brigade A11
Användarvisningsbild
Stolt-Djurgårdare

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6374492.ab

Jag vet att det är aftonbladet som har skrivit detta, men måste ändå säga att det värmer.

Och det är ju alltid roligt att läsa alla kommentarer från avundsjuka bönder :)
Djurgårdare för livet
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Stolt-Djurgårdare skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6374492.ab

Jag vet att det är aftonbladet som har skrivit detta, men måste ändå säga att det värmer.

Och det är ju alltid roligt att läsa alla kommentarer från avundsjuka bönder :)
Ojoj vilken underbar läsning. Då syftar jag främst på kommentarerna. Måste ju ara älska alla blåsta västkustspimplare som hyllar sin fantastiska stämning i Scandinavium och Frölundaborg :lol: Så skrattretande. Frölunda fyllde Ullevi men lyckades ändå inte komma i närheten stämningen på Hovet som det var igår. Jag satt framför TVn och tittade på utomhusmatchen och jag satt som en fågelholk. Så patetiskt pinsamt tyst, trots att de ledde matchen. Strax efteråt får jag ett sms från en klasskompis som hejar på Frölunda, det stod ungefär: "Gud, vad häftigt med sånt drag asså". Då brast det och jag skrattade tills jag grät. Jag kunde inte ens svara på meddelandet. Jag skulle vilja sticka ut hakan och säga att det är bättre drag på Brynäs storsatsningar. Mycket bättre till och med.

Men Djurgårn berör eller hur var det 8) Alla vill va som oss, men ingen kan det!
100% DJURGÅRDSJ***L
Skriv svar