Timrå IK - Djurgårdens IF, 23/11 2009

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF, 23/11 2009

Inlägg av -daniel- »

Osca Eklund måste göra den sämsta backinsatsen jag sett i DIF på senaste 3-4 säsongerna...Helt sanslöst att han inte blev bänkad. Ragge är inte speciellt mycket bättre.

Pinsamt usel jävla pissmatch. Blir på så jävla dåligt humör att se ett sånt här lojt spel. Vart i helvete är Hardy någonstans? Kasta om lite i formationerna, bänka USLA spelare, byt målvakt.
stella_artois

Inlägg av stella_artois »

Jag tycker att det är en genuint dålig insats från i princip hela laget,
bortsett från A.Holmqvist.
Ragge va usel, Ottosson va usel. ALLA va usla.
Var finns viljan??
Varför går man in i andra period som trötta åsnor?

PINSAM INSATS!

EDIT* Cehlin gör faktiskt stundtals en bra match!
Senast redigerad av stella_artois den 2009-11-23 21:31:05, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

sensei skrev:[
Du är så trött.

Min spontana kommentar från ppv där hemma är ett stort frågetecken på Brodins agerande med 2 minuter kvar. Ska han försöka ta en fight, om det nu var det han gjorde, får han väl göra det ordentligt?!! Fullständigt makalös utvisning, meningslös fasthållning i ett relativt ofarligt läge under vår slutforcering.

Nya tag på torsdag.
Jaa, det var knasigt gjort.
Men vad vet man, pojkvaskern Brodin kanske blev frustrerad & försökte sig på att visa upp lite vilja (om än helt missriktad)
Förövrigt en av få i DIF som inte verkar tycka det var ok med 0p igen.

Hans ringa ålder tycker jag ursäktar honom..... denna gång iaf
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Sen tyvärr alltså, Mackan är fan inte bra...han och Ziggy ser så inihelvete loja ut framåt; åker och duttar med klubban och tror att man automatiskt ska få tag på pucken genom att sträcka fram klubbjäveln.

Man vinner och förlorar i hockey, men att man inte lärt sig att det är 110% hårt jobb som gäller i varje match för att vinna är för mig en gåta...

Härligt att piss-Brynäs skulle vinna mot FBK också. Börjar kännas som härliga november kommer ikapp oss...
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Fricke skrev: * Du kan lura november med röda tröjor. Men november kommer hitta dig. Och äta upp dig.
Snyggt, perfekt tagline till "DIF Hockey - The Movie" [Rated R for embarrassing goaltending]
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

-daniel- skrev:Osca Eklund måste göra den sämsta backinsatsen jag sett i DIF på senaste 3-4 säsongerna...Helt sanslöst att han inte blev bänkad. Ragge är inte speciellt mycket bättre.

Pinsamt usel jävla pissmatch. Blir på så jävla dåligt humör att se ett sånt här lojt spel. Vart i helvete är Hardy någonstans? Kasta om lite i formationerna, bänka USLA spelare, byt målvakt.
Japp, han är och har alltid varit dålig i Elitserien. Idag orsakar han 2 mål bakåt, 3 om man räknar in hans insats vid 2-0 målet också där han fumlar i markeringsspelet..
Vid 1-0 totalmissar han ett uppspel och vid deras 4:e blir han rundat likt en A-pojkspelare.

Sedan borde Andreas E bli bänkad nu när flera spelare är på väg tillbaka. Kanske kunde det få honom att vakna?

Annars helt okey första 2 perioderna (bortsett Eklund). Sista ägde däremot Timrå helt och hållet.
Wesslan kan inte lastas för något av målen men han sprider inget lugn direkt. Sprider en hel del returer om man säger så.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

*Knirre skrev:
Fricke skrev: * Du kan lura november med röda tröjor. Men november kommer hitta dig. Och äta upp dig.
Snyggt, perfekt tagline till "DIF Hockey - The Movie" [Rated R for embarrassing goaltending]

Ha ha haa :lol:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

BOMBOM BOUCHARD skrev: Japp, han är och har alltid varit dålig i Elitserien. Idag orsakar han 2 mål bakåt, 3 om man räknar in hans insats vid 2-0 målet också där han fumlar i markeringsspelet..
Vid 1-0 totalmissar han ett uppspel och vid deras 4:e blir han rundat likt en A-pojkspelare.
Ja, riktigt jävla uselt. Den bistra sanningen är att det känns som vi har en extremt jävla tunn backsida...Ragge är ju tyvärr ungefär på 20% av sin nivå förra året (oväntad dipp på honom, kan det ha stigit en sån rutinerad spelare åt huvudet att alla hyllade honom efter förra säsongen? Eller är han bara slut?). Känns ju som den enda som är riktigt bra i år är A.Holmqvist. Framförallt hans defensiv imponerar - speciellt om man jämför med förra säsongen. Han och Klubertanz är duktiga åt båda hållen, sen har vi ett gäng som blandar och ger alltför mycket... Och Oscar Eklund räknar jag kallt med har gjort sin sista match från start.

Har man en tunn backsida och vill nå slutspel måste man ha en matchvinnande målvakt. Hur många tycker Wesslau är det...? ..... :|
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

BOMBOM BOUCHARD skrev: Sedan borde Andreas E bli bänkad nu när flera spelare är på väg tillbaka. Kanske kunde det få honom att vakna?
Har också funderat på det.. men jag tycker/tror faktiskt inte att anledningen till att han underpresterar är att han är loj.. är mer att.. jaa.. det sitter i självförtroendet tror jag. Han har ju i alla år alltid tagit för sig mindre än vad han borde, och nu när det går tungt så tror jag att han verkligen börjat tvivla på sig själv. Tycker faktiskt mest synd om honom, när man ser att han faktiskt vill väldigt mycket... skulle han bänkas så tror jag att han kan hamna ännu djupare ner.. tror och hoppas istället att han får stänka någon enkel kasse snart så att det lossnar för honom..
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Om det är nån som kanske borde bänkas så är det Mackan.
Kanske kan få han att vakna upp ur dvalan
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

*Knirre skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev: Sedan borde Andreas E bli bänkad nu när flera spelare är på väg tillbaka. Kanske kunde det få honom att vakna?
Har också funderat på det.. men jag tycker/tror faktiskt inte att anledningen till att han underpresterar är att han är loj.. är mer att.. jaa.. det sitter i självförtroendet tror jag. Han har ju i alla år alltid tagit för sig mindre än vad han borde, och nu när det går tungt så tror jag att han verkligen börjat tvivla på sig själv. Tycker faktiskt mest synd om honom, när man ser att han faktiskt vill väldigt mycket... skulle han bänkas så tror jag att han kan hamna ännu djupare ner.. tror och hoppas istället att han får stänka någon enkel kasse snart så att det lossnar för honom..
Håller lite med. Tycker man borde testa Engqvist i någon annan formation för att se om det kan lossna något. Grymt tråkigt att han lyckats med precis noll....
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Misstänker att det blir en lång jäkla resa hem från Sundsvall med litteraturen 'En dåres försvarstal' nu är det dax starta om delita hårddisken och få in vinnarmentaliteten igen. Vi har
ett bra utgångsläge men måste vinna ett par fighter nu. Brynäs ska fan göras till kogödsel på Hovet och stämningen i klacken ska väcka våra krigare till stordåd igen. Kom igen nu DIF
Senast redigerad av Doyle den 2009-11-23 22:04:04, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

*Knirre skrev:
Ja, du har nog rätt i det. Det är inte viljan som saknas och då är bänken kanske inte det bästa i hans fall.

Sedan glömde jag liksom fler varit inne på, Ragge är inte bra just nu. Hoppas han ligger efter i träning så att det inte är kapaciteten som sjunkit. Han börjar vara till åren den gode Ragnarsson.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Honken

Inlägg av Honken »

Jag undrar om inte hans "skada" har hindrat honom hela säsongen.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
DIF 4 EVER

Inlägg av DIF 4 EVER »

A Holmqvist gör sin bästa match i DIF-dressen hittills, han och bror hans är de enda som inte behöver skämmas.

Ragge gör tyvärr en av sina sämsta insatser sen han återkom till DIF, undra om han verkligen är helt skadefri, inte alls samma rörlighet som tidigare, ser stabbig och seg ut, Oscar Eklund var ett skämt, inte elitseriemässig, inte bara det att han tappar pucken hela tiden, han är vek också och förlorar varenda närkamp.

Våra så kallade "lagbärare" Ragge och Mackan var riktigt kassa idag, fattar inte att de har flera hundra NHL-matcher på meritlistan så som de spelare idag.

Wesslau skulle ha tagit åtminstone andra och fjärde målet. Snälla Snälla Snälla, låt Riddarna få chansen i nästa nu! Wesslau presterar ju inte.
Skriv svar