Djurgårdens IF - Rögle, 26/12 2008 - Storsatsningen, del 1!

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
LiteOn

Re: Djurgårdens IF - Rögle, 26/12 2008 - Storsatsningen, del 1!

Inlägg av LiteOn »

samiam skrev:Det är väl klart att man fördömmer dessa händelser men man ska väl inte sluta att gå på matcher för detta man måste istället ställa sig bakom föreningen och stödja sitt lag, sen kommer nog dessa pojkar få sitt straff jag tror nog att de vet vilka som bråkade med så många vittnen

Sen med pengarna som försvann är ju jävligt sorgligt ännu mera om det nu var DIF-anhängare men det kan ju vara vem som helst som tog tillfället iakt när kassan blev obemannad
Tyvärr så är det så att denna stöld hade aldrig kommit till om inte Djurgårdarna valt att vandra över till Röglesupportrarna vilket ledde till att denna funktionär gjorde det hans uppdrag kräver av honom, så någon del i skulden har de, även om pengarna är stulna av självaste Kenny Jönsson.

Så det är bara ta upp plånboken och slanta in dessa pengar som försvunnit till följd av deras agerande.
Jeremy Roenick

Inlägg av Jeremy Roenick »

Caveman skrev:Men om du är allvarlig när du skriver att du ska sluta att gå på hockey pga denna icke-händelse så undrar man hur stort ditt DIF-hjärta är..
Man kan ju undra hur ditt förstånd är och även ditt DIF-hjärta för den delen när du menar att supportrar som stöttar DIF ekonomiskt och sportsligt vill du ska dra medan nissar som förstör för DIF vill du ha kvar :shock:
Användarvisningsbild
Caveman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

xcomken skrev:
Caveman skrev:
sportfåne skrev:Hur i helvete kan man sno pengar från sitt eget lag? säger bara jävla idioter......
Var står det att det var "grabbar" ifrån DIF som tog pengarna?
Nej det står inget om det,men om din icke-händelse som du beskriver det nu faktiskt inträffade så är det pga händelsen som pengarna försvann eller?? eller Har Dif ledning fel i sin text på hemsidan även i det fallet??

Hur stort Dif hjärta har du igentligen själv då du inte kan ta till dig det som faktiskt Djurgården skriver själva som ett officiellt meddelande och fördömande?
Du behöver inte bry dig om hur stort mitt DIF-hjärta är, jag lever, jag andas DIF! Jag har vart med så pass länge att jag anser det var en icke-händelse, sedan tycker jag att det var för jävligt att pengar försvann. Men då jag inte vet hur det har gått till så fördömer jag ingen. Tycker det låter konstigt, att om man nu ska avstyra "oroligheter" så bör man väl inte ha en pengarkasse med sig?
Jaja, nu lägger jag detta bakom mig och ser fram emot DIF-ssk...
Senast redigerad av Caveman den 2008-12-30 15:06:25, redigerad totalt 2 gång.
rollejunior

Inlägg av rollejunior »

Tänker inte just gå in på denna händelse, men i allmänhet tycker jag det finns för mycket brudar härinne som tror det är div5 hockey man går och tittar på. Känslor, passion och hatkärlek är någonting som hör till dagens idrott. Klart som fan vi HATAR alla andra lag utom DIF. Att vara djurgårdare är något speciellt och jag tror 90% av alla djurgårdare håller med. Man är inte som en vanlig supporter, man älskar sitt eget lag lite mer och hatar de andra lite mer, och den som fan inte är frustrerad för tillfället kan omöjligt ha riktiga känslor för DIF. Man behöver knappast vara medgångare för det, eller onormal som många "flickor" här inne hade sagt om de som har väldigt mycket känslor. Vi djurgårdare är speciella, kom ihåg det, det är därför det är DIF MOT RUBBET.

Fö tycker att ni som gnäller på för mycket hat i klacken ska gå och kolla på hockey på andra orter där tom "gubbar" slänger in saker i båsen och skliper glåpord. Hetts hör till, sen att DIF inte har matchvärdar som kan kontrollera händelserna är en helt annan femma.
oswä0216

Inlägg av oswä0216 »

rollejunior skrev:Tänker inte just gå in på denna händelse, men i allmänhet tycker jag det finns för mycket brudar härinne som tror det är div5 hockey man går och tittar på. Känslor, passion och hatkärlek är någonting som hör till dagens idrott. Klart som fan vi HATAR alla andra lag utom DIF. Att vara djurgårdare är något speciellt och jag tror 90% av alla djurgårdare håller med. Man är inte som en vanlig supporter, man älskar sitt eget lag lite mer och hatar de andra lite mer, och den som fan inte är frustrerad för tillfället kan omöjligt ha riktiga känslor för DIF. Man behöver knappast vara medgångare för det, eller onormal som många "flickor" här inne hade sagt om de som har väldigt mycket känslor. Vi djurgårdare är speciella, kom ihåg det, det är därför det är DIF MOT RUBBET.

Fö tycker att ni som gnäller på för mycket hat i klacken ska gå och kolla på hockey på andra orter där tom "gubbar" slänger in saker i båsen och skliper glåpord. Hetts hör till, sen att DIF inte har matchvärdar som kan kontrollera händelserna är en helt annan femma.
Det är det här vi menar.

Man kan hata hur mycket som helst, det går jag med på. Man kan ha hur stor passion som helst för sin klubb men vissa tycker sig vara för tuffa för att hålla balansen mellan hat och våld.

Det är våldet vi vill få bort inte hatet.

Det sista du säger vill jag inte äns kommentera. Du menar att det är ordningsvakternas fel att det spårar ur...
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

rollejunior skrev:finns för mycket brudar härinne som tror det är div5 hockey man går och tittar på
Under det hittills spelade 35 omgångarna är det inte så stor skillnad tror jag :wink:
Förövrigt ett väldigt tröttsamt, testestoron & anceluktande inlägg.

Själv så HATAR jag inga andra lag, tycker däremot rätt så illa om lhc, frö, hv, fbk & gnaget, men det stor skillnad på dessa båda känslor.
Jag är inte sämre Djurgårdare för det, har svårt att tro att någon mår sämre än vad jag gör efter en blytung förnedringstorsk.
(ja, ska vara Daniel eller Knirre då)

Sånt här primitiv neanderthal resonemang (förlåt Caveman :wink: ) raserar mer än det bygger upp.
Vad hände med, Lite finare, Lite bättre...?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Jeremy Roenick

"En riktig supporter som älskar sitt lag, ger fan i våld mot ensam och svag!
Det é slut med skit som skadar vårt lag, för vi hatar inte vi älskar".

Det finns tillräckligt med hat ute i världen utan att vi ska behöva spä på det ytterligare. man kan vara en engagerad supporter utan att hata. Dess motsats är kärlek, och dess närmaste frände inom själslivet är vreden.

Puckon med små hjärnor hatar våra motståndare mer än dom älskar Djurgår´n!
Norjo

Inlägg av Norjo »

Jeremy Roenick skrev:"En riktig supporter som älskar sitt lag, ger fan i våld mot ensam och svag!

Det finns tillräckligt med hat ute i världen utan att vi ska behöva spä på det ytterligare. man kan vara en engagerad supporter utan att hata. Dess motsats är kärlek, och dess närmaste frände inom själslivet är vreden.

Vem fan är du att komma och berätta hur supportrar ska vara?
rollejunior

Inlägg av rollejunior »

Skiter fullständigt i hur du vill att en supporter ska vara, du låter som en ganska oengagerad supporter som bara kommer i medgång utan känslor. That`s it. Alla djurgårdare som lever i ur och skur vet nog vad jag snackar om, att hoppa mellan hopp och förtvivlan är jävligt jobbigt. Det är ju inte så att man mår bra just nu. Kalle anka supportrar kan hålla på DIF bandy är liknande..
rollejunior

Inlägg av rollejunior »

VAd jag menar med publikvärdar är att de är 18 år och våldsmän själva. Hur JK kan låte dessa stå där och vill motverka våld är en annan femma för mig..
xcomken

Inlägg av xcomken »

rollejunior skrev:Skiter fullständigt i hur du vill att en supporter ska vara, du låter som en ganska oengagerad supporter som bara kommer i medgång utan känslor. That`s it. Alla djurgårdare som lever i ur och skur vet nog vad jag snackar om, att hoppa mellan hopp och förtvivlan är jävligt jobbigt. Det är ju inte så att man mår bra just nu. Kalle anka supportrar kan hålla på DIF bandy är liknande..
Med ditt resonemang, så får jag gratulera att du precis skickade djurgården ner i div 1 ekonomiskt :wink:
rollejunior

Inlägg av rollejunior »

Är väl snarare medgångarna som gör. Vi som reser land och rike runt året om är väl snarare dom som håller föreningen levande.
Jeremy Roenick

Norjo skrev:
Jeremy Roenick skrev:"En riktig supporter som älskar sitt lag, ger fan i våld mot ensam och svag!

Vem fan är du att komma och berätta för andra som inte tycker som Er, hur en supporter ska vara?
Det förstnämnda är Coca Carola, men dom känner du väl inte till. Sedan är det tydligen OK för dig och andra som låtsas vara diehard att berätta hur man ska vara som supporter.
rollejunior skrev:Kalle anka supportrar kan hålla på DIF bandy är liknande...
Ja, hej på dig du! Hur mycket Djurgårdare är du som dissar en anrik DIF-sektion som DIF Bandy? :shock:
rubidium

Inlägg av rubidium »

oswä0216 skrev:
rubidium skrev:
LiteOn skrev:I England har man ju verkligen tagit krafttag inom detta område och en sådan här incident sker inte längre där, i supporterkulturens huvudland där de första ramsorna stals ifrån långt innan youtube fanns...
I England är det svårt att hitta läktarkultur idag. Publiken har bytts ut och nu sitter det folk som kan liknas vid de som kollar på Linköpings matcher på läktaren. Ståplatserna är borta för länge sen och den enda sång som hörs kommer från högtalaren eller några utstötta få. Engelsk fotboll glöder men kulturen är sargad. Jag vill inte vi i sverige ska ha dem som förebilder när vi försöker rensa ut huliganerna.
Jag undrar om du varit på en premier league match någon gång... Jag har varit på Tottenham, West Ham och Fulham. Ganska mediokra lag och sämst drag var det på Fulham matchen men att påstå att någon stämning i Sverige skulle mäta sig med Fulhams går fortfarande inte att göra. Man sjöng på långsidor som kortsidor, hela långsidor ställde sig upp och jublade när Fulham fick ett inkast mitt på planen. Den passionen och stämningen därefter finns inte i Sverige.
Börjar bli lite off topic men jag skriver mitt sista svar i ämnet:
Jag har varit på en handfull premier league-matcher. Har sett desto fler hemifrån. Såg bland annat Tottenham-Blackburn på plats för två-tre år sen. Dödstyst på läktaren. De hade inte ens ståplats då det är förbjudet där... Det finns lag som fortfarande har sjungande publik men de är inte många och det är oftast de sämre lagens publik som håller igång. Med stämning menar jag sång och inte jubel och applåder...
Slutsnackat om engelsk fotboll för min del nu!
Användarvisningsbild
eliaus

Inlägg av eliaus »

Vad har engelsk fotbollskultur att göra om Djurgården-rögle?Förresten såg jag Manchester United-Middelsbrough igår på plats. Det var underbar stämning o de var de bästa jag gjort i mitt liv men det var inte så mycket sång och sittplats närmast planen var väldigt lata och satt ner hela matchen. Förutom när United gjorde mål dåra.
Snälla... Lämna England nu, skapa en tråd om ämnen eller nåt:S
Alltid Oavsett! Förevigt Djurgården!
Skriv svar