FieldFlower skrev:
Ok, vad bör man göra nu?...Varför inte kontakta Stefan Lundh (sund kille)!!!
Det vi behöver är erfarenhet/ödmjukhet i ledarstaben!
Kom igen...börja skrika på Falken å Ragge...tror DU att det kommer att funka!?!
Att prata om fossilen Boork lr Wikegård i DIF...snälla...kompetensen finns inte hos dessa tomtar!!!
Stefan Lundh är av allt att döma en genomtrevlig person, det är sant. Han tog ett guld med ett Frölunda som var totalt överlägset, ett självspelande piano. I övrigt har han dock knappast åstadkommit något av vikt, snarare tvärtom.
Att sedan påstå att Leif Boork skulle sakna kompetens, med nästan 30 års rutin som elittränare och med färsk erfarenhet från den tuffaste kvalserien i mannaminne, faller naturligtvis på sin egen orimlighet.
Finns bara ett bra alternativ idag som jag ser det Per Mårds. Han verkar ha det lilla extra som behövs för att entusiasmera spelarna till att göra sitt yttersta. Jag gillar inte hellaer att man pratar skit om Bork. han är en riktigt stor profil i hockeysverige
Patrik_N
Helt rätt om Boorken...gubben e gammal å har därmed varit med om 1 å annat...men en gnällig röst likt Bäckman tänder knappast vårt lag.
Sen så tillför knappast Boorken något rent taktiskt i vårt lag (samma gäller för Wikegård)
Tycker oxå att Boorken känns ganska ofräscht när det gäller som en långsiktigt lösning...
Ok...pratar vi en kortsiktig lösning (vilket innebär panikvärvning av tränare) så brukar såna kontrakt innebära tunga kostnader för föreningen...å hur tror du att Boorken (som knappast förknippas med diplomatik) skulle gå ihop med nuvarande tränare?
Jag förutsätter att OM man gör en förändring i laget så BEHÅLLER man nuvarande tränare men att dessa kliver åt sidan å tar lärdom HUR tränare ska agera...allt annat vore huvudlöst tänkande...
Kom ihåg...sparkar vi Micke & Tomas...vi får pynta deras löner iaf (om någon nu skulle ha missat det)!
Tror nog vi kan glömma tränarbyte om laget fortsätter spela som man har gjort den sista tiden.
Sett till de 15 sista omgångarna så ligger Djurgården på 4:e plats och räknat på de 10 sista på 2: plats.
Är det någon som har läst avhandlingen om tränarbyten som har gjorts i Elitserien mellan 1975 och 2006?
”Resultaten från vår studie pekar rätt tydligt att det var fel att byta tränare i samtliga dessa fall, säger Leif Arnesson vid Mittuniversitetet, som är en av de tre forskare som genomfört studien.
I studien har de granskat alla matchresultat och deras länk till tränarbyten i Elitserien under 1975 till 2006. Studien visar att byte av tränare sällan löser problemet oavsett när det sker. Funderar man på att byta tränare skall man åtminstone låta bli att byta under pågående säsong.”
Och det blev ju inte nått större lyft för Södertälje när dom bytte tränare.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande. Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
FieldFlower skrev:Patrik_N
Helt rätt om Boorken...gubben e gammal å har därmed varit med om 1 å annat...men en gnällig röst likt Bäckman tänder knappast vårt lag.
Sen så tillför knappast Boorken något rent taktiskt i vårt lag (samma gäller för Wikegård)
Tycker oxå att Boorken känns ganska ofräscht när det gäller som en långsiktigt lösning...
Ok...pratar vi en kortsiktig lösning (vilket innebär panikvärvning av tränare) så brukar såna kontrakt innebära tunga kostnader för föreningen...å hur tror du att Boorken (som knappast förknippas med diplomatik) skulle gå ihop med nuvarande tränare?
Jag förutsätter att OM man gör en förändring i laget så BEHÅLLER man nuvarande tränare men att dessa kliver åt sidan å tar lärdom HUR tränare ska agera...allt annat vore huvudlöst tänkande...
Kom ihåg...sparkar vi Micke & Tomas...vi får pynta deras löner iaf (om någon nu skulle ha missat det)!
Jag är inte så säker på att Boorken måste bli envåldshärskare bara för att han kliver in i båset och förstärker nuvarande tränarstab. Det funkade ju fint med Boork i par med Czarnecki i Brynäs under slutet av förra säsongen. Med det sagt, så är det väl ändå troligt att tre man i båset blir lite väl trångt.... Det får bli nån slags kostnades/nyttokalkyl: tror man som jag att Boork kan vara skillnaden mellan elitserien och allsvenskan nästa år, så lär det vara värt att betala Mickes och Tomas löner trots att de inte står kvar i båset.
Men nu såg det ju bra ut senast, så man kanske ska ha lite is i magen. Jag är som sagt inte mycket för att sparka tränare i onödan... Kanske vänta tills 10 matcher återstår och se hur trenden ser ut då.
Det låter som Boork är sugen på DIF (samt lite cred till Montén)
Några citat från chatten med honom på Expressen
Erik Vilket ES lag skulle du helst vilja träna?
Leif Boork Djurgården eller MoDo
Adam vilken vore din "realistiska" drömvärvning till dif?
Leif Boork Leif Boork som sportchef
jeb Om du hade ett lag, vilken eller vilka tränare från elitserien
el allsvenskan skulle du vilja ha. Inte dig själv...
Leif Boork Tomas Montén i DIF är en stark coming man. Roger Rönnbergs passion i Luleå är
härlig. Och så tror jag att Uffe Dahlén i Frölunda kan bli en bra Head coach på lite sikt.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande. Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Låt er inte luras av att vi vunnit tre matcher i rad. Första perioden idag DIF-MODO var helt ok men sen rasade allt igen. Ingen aktivitet i båset. Varför slutar man spela när man leder med 3-0??? Är vi världsbäst??? Ja det verkar som spelare och ledare tror det.Det är nu jobbet som ledare börjar. Vi kom undan den här matchen bara pga vilja eller kanske rent av bra målvaktsspel???
Det är dags att göra ett ledarbyte nu när vi har chansen att förbättra resultatet i tabellen.
Vi vill väl ändå inte kvala mot AIK
vi är fortfarande i den riskzonen.
Oroad över fortsättningen
Orka klaga på våra tränare när det går som bäst. Vem fan bryr sig om journalister? Dom är bara skit, och det vet dom om. Man kan inte sänka våra tränare innan säsongen är slut. För när säsongen är slut är vi kanske på 4e eller 5e plats. Då är det våran bästa säsong på många år... Och om vi åker ur, då har dom all rätt att sänka Monten och Johansson... Men vi ska till slutspel!
Alltså va fan håller tränarna på med!? va fan det går inte att försvara sig en hel jävla period! samma sak varje gång man leder fan fortsätt lira som vanligt!
robin_dif skrev:Alltså va fan håller tränarna på med!? va fan det går inte att försvara sig en hel jävla period! samma sak varje gång man leder fan fortsätt lira som vanligt!
Nu är det verkligen hög tid att ta in en strateg som vet hur man vinner med befintlig spelartrupp.
En person som kan få truppen att bli ett vinnande lag, som kan få varje spelare att höja sig ett snäpp, som verkligen vill att DIF ska komma till slutspel
Med rätt ledare kan man få vilket lag som helst att lyfta sig när det verkligen gäller. Var finns du som kan rädda DIF???
Vi kan inte räkna med att andra spelar dåligt. Vi måste spela bättre själva.Vi får inte tappa en ledning till förlust. Det är oförlåtligt.
Nu är jag fan förbannad, tillräckligt förbannad för att riskera att bli avstängd från detta forum.
Vad fan har vissa personer här inne innanför pannbenet?
Tidigare klagade man på tränarna när det gick uselt, medan en del personer tyckte att vi skulle ha kontinuitet så tyckte andra att vi ska byta tränare. Många vettiga personer här inne har påvisat fakta som visar att tränarbyte inte brukar fungera.
Nu har vi vunnit fem raka matcher och tagit 15 poäng, men så förlorade vi en match igår BORTA mot serieledarna. Det finns tydligen personer här inne som vill DIF jävligt illa och bara väntar på en förlust så att man kan klaga på tränarna och kräva tränarbyte. Är det populärt att hata våra tränare eller?
När vi vann många matcher i rad så skrev ingen i denna tråd. Nu förlorade vi en match och genast är den här tråden aktuell. Idioti!
Varför förväntar sig folk att tränarna ska göra spelarnas jobb? Det är upp till spelarna att spela som tränarna säger åt dom att spela. Jag är helt övertygad om att tränarna inte ville spela på resultat i tredje perioden, men att det låser sig för spelarna. Sen var ändå Linköpings andra mål jävligt mycket tur från deras sida, och Vesslan har tagit på sig de där två målen.
Jag skulle vilja passa på att be de personer utan vett i skallen som älskar att klaga på våra tränare, att ni drar åt helvete!
Om vi går till slutspel, eller ens ser till att inte åka ur elitserien, så kommer jag håna många av er här inne en väldigt lång tid framöver!
Nej, namnet "Kojak" har jag inte tagit från en TV-serie även om det råkar finnas en sådan serie. Namnet "Kojak" har en helt annan betydelse för mig!
Om du menar mig så får jag väl förklara mig med att jag tycvker att när DIF börjar backa hem osv så kanske någon tränare kan mana på istället för att stå som två frågetecken!
Tycker seriöst att Micke å Tomas har gjort det bra,verkligen senaste tidne har dom visat att dom verkligen behärskar den taktiska sidan av tränar jobbet.MEN någon gång måste någon av dom våga ryta till för att väcka spelarna när det går sämre under matcherna.