Målvaktsfrågan.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
reservjesus

Re: Målvaktsfrågan.

Inlägg av reservjesus »

Vore underbart att se Karlsson i DIF nästa år! En riktigt bra målvakt som kan bygga laget med.
clowns to the left of me, jokers to the right
sportfåne
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av sportfåne »

han e väll klar för ssk ?
DIF <3
Torpedo Novgorod
Säsongskort: Ja

Inlägg av Torpedo Novgorod »

Får jag bara fråga vad som är så jvla speciellt med Henrik Karlsson?

Vad jag kan se så är det en 25årig Bajare som fått vara 1:a målvakt iår för första gången sedan säsongen 03/04 i Division 1.

Om vi ska få in en ny målvakt så vill jag att denne tar första spaden med enkelhet, inte att det ska bli en trio av halvdana målvakter...
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Torpedo Novgorod skrev: Om vi ska få in en ny målvakt så vill jag att denne tar första spaden med enkelhet, inte att det ska bli en trio av halvdana målvakter...
..och hur många sådana målisar finns det på marknaden som vår ekonomi tillåter? Nej just det, inga.

Hade väl varit utmärkt att signat upp honom för resterande del av säsongen och sett hur han håller på den här nivån.
Torpedo Novgorod

Inlägg av Torpedo Novgorod »

-daniel- skrev:
Torpedo Novgorod skrev: Om vi ska få in en ny målvakt så vill jag att denne tar första spaden med enkelhet, inte att det ska bli en trio av halvdana målvakter...
..och hur många sådana målisar finns det på marknaden som vår ekonomi tillåter? Nej just det, inga.

Hade väl varit utmärkt att signat upp honom för resterande del av säsongen och sett hur han håller på den här nivån.
Är det verkligen rätt läge att börja testa målvakter? Vi kämpar för att undvika kvalserien så att börja med 9 matcher kvar se om en målvakt håller känns som en felsatsning som kan bli riktigt kostsam.

Sen så har Wesslau bättre räddningsprocent än herren, fast Wesslan spelar i en högre division och i ett sämre placerad lag.
Och på dom senaste matcherna så har han haft nåt 95% i räddningsprocent så jag har inte riktigt samma panik som andra att börja slänga in målvakter utan några efarenheter alls i spel i högre ligor.

Blir det bättre av att vi slänger ut pengar på en tredje målvakt som inte kommer göra nån skillnad?
Användarvisningsbild
_Skogis

Inlägg av _Skogis »

Torpedo Novgorod skrev:
-daniel- skrev:

Är det verkligen rätt läge att börja testa målvakter? Vi kämpar för att undvika kvalserien så att börja med 9 matcher kvar se om en målvakt håller känns som en felsatsning som kan bli riktigt kostsam.

Sen så har Wesslau bättre räddningsprocent än herren, fast Wesslan spelar i en högre division och i ett sämre placerad lag.
Och på dom senaste matcherna så har han haft nåt 95% i räddningsprocent så jag har inte riktigt samma panik som andra att börja slänga in målvakter utan några efarenheter alls i spel i högre ligor.

Blir det bättre av att vi slänger ut pengar på en tredje målvakt som inte kommer göra nån skillnad?
"Wesslan" är en habil elitseriemålvakt, kommer att kunna kliva in och rädda några matcher då och då... Men någon "stormålvakt" lär han aldrig bli. Jag personligen anser att skulle vi få hem Tellan till nästa säsong så behåller vi "Wesslan" och släpper "Lill-Riddarn". "Wesslan" kan på sikt bli vår "Bosse Ahl".
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
LiteOn

Inlägg av LiteOn »

Ridderwall på is igen... Då kommer Wesslau att spela sämre igen då.

Den största frågan efter om elitlicensen kommer att klaras, är vad egentligen Rolf Ridderwall gör emot Wesslau för att hans grabb skall få stå...
Gömmer han Wesslaus benskydd konstant så att hela tiden får leta efter dem...
Står han bakom wesslaus mål på träningar och psykar?

För något händer med Wesslau då "lill-riddarn" är hel, samt de florerar en del snack om åren i Huddinge och kampen om 1:a spaden där bakom Jhonas Enroth.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

LiteOn skrev:Ridderwall på is igen... Då kommer Wesslau att spela sämre igen då.

Den största frågan efter om elitlicensen kommer att klaras, är vad egentligen Rolf Ridderwall gör emot Wesslau för att hans grabb skall få stå...
Gömmer han Wesslaus benskydd konstant så att hela tiden får leta efter dem...
Står han bakom wesslaus mål på träningar och psykar?

För något händer med Wesslau då "lill-riddarn" är hel, samt de florerar en del snack om åren i Huddinge och kampen om 1:a spaden där bakom Jhonas Enroth.
Ursäkta, men det där låter som spekulativt bullshit. Jag tror knappast Pappa Ridderwall har några som helst mandat att styra målvaktsläget i laget.

Dessutom så faller din teori platt då Wesslau knappast varit bländande senaste matcherna (trots att Lill-Riddarn fortfarande vart skadad & frånvarande).
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

Riddarn är en bättre målvakt med större potential. Han behöver jobba på sin spelförståelse och plockhandske så vi slipper målen utifrån. Glöm inte att Riddarn också är stor som ett hus men rör sig bra mycket bättre än Wesslan. Är det någon som ska bort så är det Wesslau.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Nån som har så pass bra koll på Owuya som kan säga hur han står sig mot dagens målvaktspar?
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Jepe skrev:Nån som har så pass bra koll på Owuya som kan säga hur han står sig mot dagens målvaktspar?
Jag har sett två matcher med Almtuna på tv och är riktigt imponerad. Han spelar, i mina ögon, med ett helt annat lugn och självförtroende än Wesslau och Ridderwall.

In med Mark!
Sjunger avgå Johnny...
foppa

Inlägg av foppa »

Emil Svelander skrev:
Jepe skrev:Nån som har så pass bra koll på Owuya som kan säga hur han står sig mot dagens målvaktspar?
Jag har sett två matcher med Almtuna på tv och är riktigt imponerad. Han spelar, i mina ögon, med ett helt annat lugn och självförtroende än Wesslau och Ridderwall.

In med Mark!
Tänk på att det är en jävla skillnad på allsvenskan och elitserien, fast båda håller rätt dålig klass :P (serierna).
Honken

Inlägg av Honken »

Har sett ett par matcher på TV, är inte överdrivet imponerad.
Och som sas tidigare, skillnad på allsvenskan och elitserien.
Hade han varit bättre så hade han naturligtvis stått i målet.
Målvaktstränarna har koll på killarna.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Highwind

Inlägg av Highwind »

Brynäs målvaktstränare hade säkert "koll" innan dom prövade Markström. Owuya är en starkt bidragande orsak till att Almtuna är ett topplag i allsvenskan.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Highwind skrev:Brynäs målvaktstränare hade säkert "koll" innan dom prövade Markström. Owuya är en starkt bidragande orsak till att Almtuna är ett topplag i allsvenskan.
Helt sant, skulle helt klart vara intressant att se vad killen går för i elitserien.
2014-04-07, vad hände?
Skriv svar