Caveman skrev:Det är en jävla skillnad på nu och då. Nu när DIF är klara för sluspel kan de ta det lite lugnare, ställa över småskadade spelare osv. Då när vi inte var klara och kvalserien fanns som ett hot, då gick vi för fullt, precis som det ska vara.
Luleå brukar vi inte slå där uppe oavsett om vi är klara eller inte.
Det är också en jävla skillnad på att komma 5-6 istället för 7-8, synd bara att grabbarna ute på isen inte riktigt orkar tänka så
Säcken förstod iaf allvaret & provade med både utskällning & taktisk genomgång i pausen, dock utan resultat.
Ja, det är skillnad på att komma 5-6 istället för 7-8 (än större skillnad är det att komma 4:a), men det är inte på liv & död som tidigare.
Är det någongång DIF ska ta´t lugnare så är det idag borta mot Luleå.
Sedan väntar Lhc & Hv, något av dessa två lag kan också bli vår motståndare i kvarten, så här blir det lagom att varva upp..
Skulle nog snarast vilja hävda att det är viktigare att undvika 7-8e platserna jämfört med att komma 4a. 4a ger visserligen en ev avgörande match hemma, men detta känns inte hälften så betydelsefullt som att få slippa möta ett lag som HV71 redan i kvarten. Får vi HV där blir det antagligen bara 2 hemmamatcher i slutspelet. Det andra lagen bör vi ha betydligt större chans att få till i vart fall 6 matcher mot och därmed kunna få möjlighet att spela ytterligare en match hemma.
Kall-El skrev:Skulle nog snarast vilja hävda att det är viktigare att undvika 7-8e platserna jämfört med att komma 4a. 4a ger visserligen en ev avgörande match hemma, men detta känns inte hälften så betydelsefullt som att få slippa möta ett lag som HV71 redan i kvarten. Får vi HV där blir det antagligen bara 2 hemmamatcher i slutspelet. Det andra lagen bör vi ha betydligt större chans att få till i vart fall 6 matcher mot och därmed kunna få möjlighet att spela ytterligare en match hemma.
Kommer DIF 4:a så får de match 2, 4, 5 & 7 hemma.
Är inte så säker på att Hv skulle välja DIF om vi hamnar 7-8.
BIF matchen i söndags var nog den mest sömniga matchjävel jag vart på. Allt var sanslöst tråkigt med den... Men, finns inte en chans att det endast var 3 tusen nånting på läktarna. Det var inte många, men fan mer än 4.5 tusen iallafall.
Kall-El skrev:Skulle nog snarast vilja hävda att det är viktigare att undvika 7-8e platserna jämfört med att komma 4a. 4a ger visserligen en ev avgörande match hemma, men detta känns inte hälften så betydelsefullt som att få slippa möta ett lag som HV71 redan i kvarten. Får vi HV där blir det antagligen bara 2 hemmamatcher i slutspelet. Det andra lagen bör vi ha betydligt större chans att få till i vart fall 6 matcher mot och därmed kunna få möjlighet att spela ytterligare en match hemma.
Tyvärr har jag delvis ändrat uppfattning beträffande risken att HV skulle välja oss i en kvart om de fick möjlighet till detta. För det första är HV seriens bästa lag och fruktar antagligen inte något lag, möjligen MoDo undantaget. När matchandet blir tätt, vilket är fallet i slutspelet blir restider hastigt och lustigt av större betydelse. Ponera att HV71s val står mellan oss och SAIK. Känns som att risken att HV väljer den korta och enkla resan till Stockholm är betydligt större jämfört med att mpöta det lite sämre laget och få väldigt långa resor på köpet.
Tror inte MoDo t ex vill möta oss alls med tanke på det jättelika komplex de har för att spela i Stockholm så klarar vi av att hålla oss borta från plats 7-8 i serien tror jag vi ställs mot LHC eller FBK. Antagligen de båda lag som vi har störst chans att störa för övrigt om man då undantar lag som vi inte kan få möta.
Tyvärr har jag delvis ändrat uppfattning beträffande risken att HV skulle välja oss i en kvart om de fick möjlighet till detta. För det första är HV seriens bästa lag och fruktar antagligen inte något lag, möjligen MoDo undantaget. När matchandet blir tätt, vilket är fallet i slutspelet blir restider hastigt och lustigt av större betydelse. Ponera att HV71s val står mellan oss och SAIK. Känns som att risken att HV väljer den korta och enkla resan till Stockholm är betydligt större jämfört med att mpöta det lite sämre laget och få väldigt långa resor på köpet.
Tror inte MoDo t ex vill möta oss alls med tanke på det jättelika komplex de har för att spela i Stockholm så klarar vi av att hålla oss borta från plats 7-8 i serien tror jag vi ställs mot LHC eller FBK. Antagligen de båda lag som vi har störst chans att störa för övrigt om man då undantar lag som vi inte kan få möta.
Så länge Modo har fördel av hemmaplan så är de nog inte allt för "rädda" för DIF, då vi nästan har samma komplex för att spela i Ö-vik.
Jag tror att Hv hellre tar den lite längre resan än att möta ett vilt kämpande & spelade DIF, det kam bli en obehaglig överraskning för dem. Visst Hv kanske står som vinnare när all rök har lagt sig, stolta men väldigt sårade &, slitna, det kan kosta dem väldigt mycket att välja DIF!
Nu kom jag på en sak. Det här var sista Globen matchen på troligtvis ett bra tag. Slutspelet går ju på Hovet och nästa säsong kommer vi bara lira på Hovet också. Riktigt jävla underbart måste jag säga, rustar vi upp Hovet lite, är det den perfekta arenan:)
John älskar DIF! skrev:Nu kom jag på en sak. Det här var sista Globen matchen på troligtvis ett bra tag. Slutspelet går ju på Hovet och nästa säsong kommer vi bara lira på Hovet också. Riktigt jävla underbart måste jag säga, rustar vi upp Hovet lite, är det den perfekta arenan:)
Mot GULDET!!
Allt är ju relativt men torsdag ligger ju inte såå långt fram i tiden.=)
John älskar DIF! skrev:Nu kom jag på en sak. Det här var sista Globen matchen på troligtvis ett bra tag. Slutspelet går ju på Hovet och nästa säsong kommer vi bara lira på Hovet också. Riktigt jävla underbart måste jag säga, rustar vi upp Hovet lite, är det den perfekta arenan:)
Mot GULDET!!
Precis som Spiik säger, Det är ju så långt som 29 timmar och 27 minuter till nästa match på Globen. Det är sjukt långt!
Sen får du tänka på att en eventuell Semifinal serie kommer att spelas på Globen om jag minns rätt.
Just de fan. Imorrn är ju sista matchen, hur dum får man vara på en skala. Ska ju för fan på matchen dessutom.
Hjärnkontoret hänger inte med ibland, ber om ursäkt och tänker efter i fortsättningen.