Caveman skrev:HALLÅ!!!
DIF tog tre mycket viktiga poäng inför över 12000 personer, vilka är ni att sitta och klaga över att det föll bort lite publik.
Sedan så ser jag att någon här uppe hävdar att tacklingen i ryggen på Fimpen var enligt reglerna. NEJ, det var den inte och NEJ Fimpen hade inte huvudet speciellt lågt. Ossi har tacklat på öppen is, ej i ryggen men han har fått matchstraff likförbannat pga motståndaren kunnat visa lite blod...
Sedan måste jag säga att detta var nog en av dem sämsta matcher jag har skådat. Men underbart med tre poäng.
Tror landslagsuppehållet kommer lägligt för DIF då jag tycker dem ser trötta ut..
Om sedan Tottenham-United bjöd på mer underhållningsvärde vet jag inte då jag befann mej i Globen. Men eftersom det var Lördagsmatch så var det väl EN eller annan som valde att stanna hemma.
Du får gärna tala om vad exkat du tycker är felet med den tacklingen, annat då än att den drabbade än spelare i DIF. Dessutom helst utan att jämföra den med andra tacklingar då dessa i sammanhanget är av mindre intresse. ( Om jag inte kommer ihåg helt fel hade väl dessutom Ossi sina armar rätt högt upp vid det tillfället han blev avstängd. )
Personligen tycker jag det ser ut som att tacklingen tar från sidan.
Armarna är inte högt uppe.
Skären är inte många.
Fimpen är puckförare.
Finnen har som jag ser det all rätt att tackla Fimpen i det där läget och han gör det helt oki.
Att tacklingen sedan tar lite olyckligt skall inte han få skit för då Fimpen nog borde räkna med att det kan komma en tackling och därför måste han hålla blicken lite högre. Hade han sedan dessutom haft på sig sin hjälm riktigt hade den inte flugit av så dramatiskt som den nu gjorde. Nä ger man sig in i spelet hockey får man räkna med att bli tacklad, ser man inte upp kan de dessutom ta rätt hårt.
Om Nyllet läser detta kanske han kan reda ut det hela vad vet jag?