Djurgårdens IF - Brynäs IF, 2/2 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
easer90
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av easer90 »

Dif_Julle skrev:
easer90 skrev:
Rash skrev:Kom precis hem från jobbet, slår på webradion. Inom några minuter blir 1-1 till 3-1, så jävla viktigt! Tar lite cred för att jag slog på webradion när jag gjorde :wink:

Över 12 000 i bollen!

Härliga Djurgårn!!!
Hehe :P Webradion funkade inte på hel första och halva andra perioden ^^

Publiksiffran: 12106

13 127 sålda
12106 närvarande :/

Visst vi får in pengar men köper man ska man gå på matchen..

Sen stod de ju på ticnet att de va uppbokat!?
Konstigt tycker ja, kan ju inte vara så att 1700 personer bara skiter i att gå dit??

Men men de viktiga va att vi tog 3 pinnar!
Bara önska Larson och Bengan lycka till i LG Games!

Jag tror att det var omkring 1200 sponsor biljetter och dom kom antagligen inte
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Aftonbladets "fantastiska" målservice om matchen:
1-0 M.Ask
1-1 M.Månsson
2-1 J.Marusak
3-1 J.Ölvestad

Hmm... Hur länge sedan var det Morten lämnade oss? Ett par månader iallafall. Typiskt aftonblaskan.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Undermålig insats av båda lagen och då känns det extra skönt med seger. Faktum är dock att egentligen var nog inget av lagen förtjänta av några poäng alls. Tror inte jag sett mycket sämre hockeymatch på år och dag. Man kan lugnt påstå att Totenham - United som gick samtidigt bjöd på bra mycket skarpare underhållning.

Inte ofta jag brukar klaga på domare, men i första perioden höll jag på att implodera ett par gånger:

* Ölvestad får visst 2+2 i ett läge där den som borde fått en utvisning är BIFs målvakt som slashar Ölvestad.

* Lite senare har BIF en avvaktande utvisning mot sig. En av våra forwards ( Eklund? ) spela bort Sjödin som bara går in och ställer sig ivägen, som jag ser det en klockren tvåa till.

* Lite efter tekningen som följer håller en BIF-back fast Bäckers skridsko i säkert 20 sekunder. Ingen reaktion från domaren. Dennes reaktion kommer typ 30 sekunder senare då Bäcker plockas ut.

Så mycket fel får inte en domare göra på en period så är det bara. Dock får jag nog ge honom rätt vid tacklingen på Eklund. Den var hård, men schysst. Eklund skall lära sig att hålla uppe huvudet när han står vid sargen samt sätta fast hjälmen riktigt. Hade Ossi genonfört en liknande tackling hade hela Globen jublat. Det måste finnas ett givande och ett tagande när det kommer till det hårda spelet, om man inte vill uppföra sig som småflickorna från Luleå då vill säga....
Dif_Julle

Inlägg av Dif_Julle »

easer90 skrev:
Dif_Julle skrev:
easer90 skrev:
Rash skrev:Kom precis hem från jobbet, slår på webradion. Inom några minuter blir 1-1 till 3-1, så jävla viktigt! Tar lite cred för att jag slog på webradion när jag gjorde :wink:

Över 12 000 i bollen!

Härliga Djurgårn!!!
Hehe :P Webradion funkade inte på hel första och halva andra perioden ^^

Publiksiffran: 12106

13 127 sålda
12106 närvarande :/

Visst vi får in pengar men köper man ska man gå på matchen..

Sen stod de ju på ticnet att de va uppbokat!?
Konstigt tycker ja, kan ju inte vara så att 1700 personer bara skiter i att gå dit??

Men men de viktiga va att vi tog 3 pinnar!
Bara önska Larson och Bengan lycka till i LG Games!

Jag tror att det var omkring 1200 sponsor biljetter och dom kom antagligen inte

Läste nyss på första sidan att ALLA biljetter va sålda, men av nån andledning så kom inte alla, men iallafall så blev de fint klirr i kassan för DIF Hockey, ca 1 mille i fickan=)
Användarvisningsbild
Stocky
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stocky »

Stocky skrev:Ja spelar dom som mot saik blir man jävligt irri. Men tror dom kommer tagga till alá storsattsnings matcherna.

3-1
Ganska bra tippat 8)
KRNI
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av KRNI »

blocco skrev:Aftonbladets "fantastiska" målservice om matchen:
1-0 M.Ask

Hmm... Hur länge sedan var det Morten lämnade oss? Ett par månader iallafall. Typiskt aftonblaskan.
Kanske inte bara Aftonbladets fantastiska insats, sist jag var i Globen, mot HV71 så räknades 29. M Ask upp på jumbotronen inför matchen. Kanske skulle Djurgårn se över sitt intro så kanske tidningarna kan hänga på med korrekt info!!

Vi ska inte bara skylla på media...
"-Man får rysningar av publiken” (Marcus Ragnarsson)
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

Fricke skrev:Annars riktigt blek insats idag. Tycker ändå DIF var något bättre även om ingen riktigt vågade idag. Att Ölvestad får fortsatt förtroende med Anger/Ottosson är otroligt. Hela den kedjan känns otroligt trubbig. 3-1 målet var fortfarande bara en delbetalning av Ölvestad för alla idiot utvisningar i offensivzon.

Säcken är för snål med Ryno, Engqvist och hela fjärdekedjan. Känns som att det sliter att gå runt på bara tre kedjor. Dessutom behöver Engqvist mer speltid för att utvecklas (för han skadades väl inte idag?). Jag vill också ha kvar Ryno!
Svår avvägning för Säcken för hur gör man med en lagkapten som inte platsar i en annan kedja än den fjärde? Samma sak med Tompa J, som är assisterande lagkapten. Tompa dräller på blå i PP och får inga skott på mål. Tycker att Ryno blir allt bättre och vi får hoppas att DIF kan spela på fyra kedjor nästa match, så att både Ante och Ryno kan få mer speltid.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

HALLÅ!!!

DIF tog tre mycket viktiga poäng inför över 12000 personer, vilka är ni att sitta och klaga över att det föll bort lite publik.

Sedan så ser jag att någon här uppe hävdar att tacklingen i ryggen på Fimpen var enligt reglerna. NEJ, det var den inte och NEJ Fimpen hade inte huvudet speciellt lågt. Ossi har tacklat på öppen is, ej i ryggen men han har fått matchstraff likförbannat pga motståndaren kunnat visa lite blod...

Sedan måste jag säga att detta var nog en av dem sämsta matcher jag har skådat. Men underbart med tre poäng.

Tror landslagsuppehållet kommer lägligt för DIF då jag tycker dem ser trötta ut..

Om sedan Tottenham-United bjöd på mer underhållningsvärde vet jag inte då jag befann mej i Globen. Men eftersom det var Lördagsmatch så var det väl EN eller annan som valde att stanna hemma.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Andra perioden var bland de sämsta jag sätt men i övrigt tycker jag att det var underhållande eftersom det gällde så mycket. I tredje perioden var det grymt bra tryck under Olé Olé Ola ramsan och även stundtals på Särkijärvis Järnkaminer. Lärking väljer jag att inte ens kommentera för det mesta har redan sagts i tidigare inlägg. Riktigt synd att det inte var riktigt fullsatt. Gapade tomt på flera ställen. Tyckte även att spelarna verkade ganska griniga efter matchen, ingen hade ett leende på läpparna efter slutsignalen. Endast Ölve och Falken visade några som helst känslor till oss i klacken efteråt.

Jag håller med att Ryno har växt. Grymt härlig tackling i första perioden :D
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Viktigast var ju att vinna efter förlusten mot Skellefteå..
Sen lär det nog se ut så här när man möter botten lagen.
Inget skönspel och bara en massa kamp..
Fast såna segrar är ju sköna med..
spiik

Inlägg av spiik »

2-1 målet var bland de skönaste känslorna jag upplevt på väldigt länge. Just för att allt tydde på förlängning och något mål hängde inte på nåt vis i luften.

Ett stort jävla plus till Dicken som var sitt forna jag idag. Avig i finterna och grym i backcheckingen.

Håller med om att Engqvist måste få mer speltid. Dels för att han är värd det och dels för att risken om han inte får det går han nån annanstans. Efter att han var med i landslaget har hans självförtroende fått sig en rejäl boost och han vet att han borde få spela mer. Hoppas ledningen inser det så det inte blir nån annanstans bara...

Gillar också Ryno mer och mer. Som Jockmaniac sa: grym tackling i första perren!
Blue Brigade Sthlm
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

KRNI skrev:
blocco skrev:Aftonbladets "fantastiska" målservice om matchen:
1-0 M.Ask

Kanske inte bara Aftonbladets fantastiska insats, sist jag var i Globen, mot HV71 så räknades 29. M Ask upp på jumbotronen inför matchen. Kanske skulle Djurgårn se över sitt intro så kanske tidningarna kan hänga på med korrekt info!!

Vi ska inte bara skylla på media...
Jo men jag tror att andledningen är att Morten hade nr29, som Jiri har nu istället. Men det är märkligt att de lyckas pricka rätt på Jiris andra mål då. Om de ser att Nr29 har gjort båda målen så borde väl det vara samma person.
KRNI

Inlägg av KRNI »

blocco skrev:Jo men jag tror att andledningen är att Morten hade nr29, som Jiri har nu istället.
Jo visst är det så, precis samma sak som i Globen när 29. M Ask dyker upp på jumbotronen samtidigt som de säger 29. J Marusak. Snäppet än mer pinsamt när den egna intron visar fel spelare, eller tycker du Aftonbladet är värst...!? :?
"-Man får rysningar av publiken” (Marcus Ragnarsson)
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Caveman skrev:HALLÅ!!!

DIF tog tre mycket viktiga poäng inför över 12000 personer, vilka är ni att sitta och klaga över att det föll bort lite publik.

Sedan så ser jag att någon här uppe hävdar att tacklingen i ryggen på Fimpen var enligt reglerna. NEJ, det var den inte och NEJ Fimpen hade inte huvudet speciellt lågt. Ossi har tacklat på öppen is, ej i ryggen men han har fått matchstraff likförbannat pga motståndaren kunnat visa lite blod...

Sedan måste jag säga att detta var nog en av dem sämsta matcher jag har skådat. Men underbart med tre poäng.

Tror landslagsuppehållet kommer lägligt för DIF då jag tycker dem ser trötta ut..

Om sedan Tottenham-United bjöd på mer underhållningsvärde vet jag inte då jag befann mej i Globen. Men eftersom det var Lördagsmatch så var det väl EN eller annan som valde att stanna hemma.
Du får gärna tala om vad exkat du tycker är felet med den tacklingen, annat då än att den drabbade än spelare i DIF. Dessutom helst utan att jämföra den med andra tacklingar då dessa i sammanhanget är av mindre intresse. ( Om jag inte kommer ihåg helt fel hade väl dessutom Ossi sina armar rätt högt upp vid det tillfället han blev avstängd. )

Personligen tycker jag det ser ut som att tacklingen tar från sidan.

Armarna är inte högt uppe.

Skären är inte många.

Fimpen är puckförare.

Finnen har som jag ser det all rätt att tackla Fimpen i det där läget och han gör det helt oki.

Att tacklingen sedan tar lite olyckligt skall inte han få skit för då Fimpen nog borde räkna med att det kan komma en tackling och därför måste han hålla blicken lite högre. Hade han sedan dessutom haft på sig sin hjälm riktigt hade den inte flugit av så dramatiskt som den nu gjorde. Nä ger man sig in i spelet hockey får man räkna med att bli tacklad, ser man inte upp kan de dessutom ta rätt hårt.

Om Nyllet läser detta kanske han kan reda ut det hela vad vet jag?
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

KRNI skrev:
blocco skrev:Jo men jag tror att andledningen är att Morten hade nr29, som Jiri har nu istället.
Jo visst är det så, precis samma sak som i Globen när 29. M Ask dyker upp på jumbotronen samtidigt som de säger 29. J Marusak. Snäppet än mer pinsamt när den egna intron visar fel spelare, eller tycker du Aftonbladet är värst...!? :?
Jo jag håller med dig. Det är värre, Absolut. Hoppas de tar bort Morten snart. Fredrik Ericson också, om han fortfarande är kvar?

Men vad har Jiri för nr på introt? 13 som han hade tidigare?
Skriv svar