Om den uppställningen skulle bli sanning sitter vi på en hygglig första lina. Två tredjelinor ( Där Alvarez - Rundqvist - Hedman känns väldigt, väldigt svag. ) samt en fullt godkänd 4e lina. Skall jag vara helt ärlig känns inte den uppställingen bättre än den vi hade föregående säsong. Enda skillnaden är att vi fått in en bättre center till priset av sämre forwards. ( Vilket iofs är rätt väg att gå enligt mig. )jensa öhling skrev:Jaha, kan man gissa sig till att det kommer se ut såhär då:
Sörensen-Sallinen-Fällström
NY (Cehlin?)-Ljungh-Brodin
Alvarez-Rundqvist-Hedman
Hank-Hage-Lundberg
Utanför laget: Heinerö, Vejdemo, Bernhardt
Vore ju bra om "NY" var någon bättre än Cehlin, men väljer vara realistisk. Även om vi har 7 millar mer än förra året så äter ju Sallinen, Hultström och Brodin upp den kakan + lite därtill. Tror inte heller Jocke och Samuelsson satt på några monsterlöner som vi sparar in nu.
Frågetecken för centersidan då vi återigen blir otroligt skadekänsliga där, samt att i endast kommer ha en riktigt producerande lina.
Skulle den forwardsbesättningen bli sanning, menar jag att det MÅSTE finnas pengar över till ytterligare en bra center.