KYLERKYLER skrev:pulverapa skrev:KYLERKYLER skrev:pulverapa skrev:
Jag tolkar twitter-inlägget som sa att det behövdes 300k som att DIF och Ottosson är överens om vilken summa som gäller. Det tyder på att det behövs ytterligare 200k.
Till KYLERKYLER: Det har inte läckt ut någon information här på forumet. Dessutom har DIF aldrig vädjat om pengar. Det är fansen som önskat ha ett konto att sätta in pengar på.
Pulverapa: Dif vädjade till fansen om att teckna medlemsskap, säsongskort samt skänka pengar när degraderingen var klar. Detta för att kunna bygga nytt lag snarast möjligt. Det fanns till och med en ruta på hemsidan där alla som tecknat kort, medlemsskap samt skänkt pengar syndes med namn och i vissa fall kommentarer. Du verkar ha missat det. Det låg ju trots allt bara någon månad som startsida.
Att det läcker ut information här i forumet kan du se bara några inlägg tidigare
Citat SirDifalot: "Eftersom DIF och Otto är i en förhandling är nog det en omöjlighet. Skillnad om Ottosson och DIF var överens bara det att pengarna fortfarande inte fanns" Hur många inlägg finns det inte som nämner olika summor och förhandlingsinfo? Jag har i alla fall sett en hel del. Du verkar ha missat det också.
Detta trots att du själv igår skrev följande:
"Ottosson är värd runt 70k/mån enligt mig. Det är nog pengar som finns tillgängliga nu. Ottosson lär vilja täppa till hålet han har varit arbetslös i nu.
Ottosson har sagt att han kan tänka sig samma deal som Ölvestad, dvs att gå ner lika mycket procentuellt. Nu verkar så inte vara fallet, Ottosson ser ut att få ett slutbud som gör att han får en större procentuell sänkning av sin gamla lön gentemot Ölvestad.
Dock verkar det som att parterna överens nu om vilken summa som krävs. Cirka 300k till, vilket är 25k per månad.
Hoppas de siffrorna var till hjälp.
Jag antar att du glömt ditt inlägg ovan.
Att insamlingen till Otto var fansens idé är jag väl medveten om, jag har aldrig påstått annat. Vilket du antyder. Insamlingen till Otto har ingenting att göra med DIF:s vädjan om pengar tidigare.
Du verkar ha en väldans massa åsikter om vad andra tycker, åsikterna går hela tiden ut på att andra har fel och du rätt. "Get over it" som du skriver åt andra.
Alla har rätt till sin egen åsikt. Jag tycker att det är dags att DIF löser detta snarast eller går vidare med någon annan spelare i Januari. Men, jag tycker då fansen har rätt att få reda på det. Jag tror inte att insamlingen gått lika bra om vi skulle skänka pengar till någon panikimport i Januari. I alla fall inte nu innan säsongen ens börjat.
Vi har olika åsikter om vad "läcka ut information". För mig är inte mina egna åsikter och tankar att läcka ut information. Tomas Ros eller RäddaOtto-kontot på twitter som går ut med siffror är de som "läcker" ut information, enligt mig. Här diskuterar vi kring den informationen.
Vi har också olika definitioner på "vädja om pengar". Det är väl så att DIF varje år har kampanjer, vill att folk ska köpa säsongskort och bli medlemmar? Alla lag inom alla sporter i hela världen jobbar så. Man vill alltid sälja. Jag sätter alltid in lite mer pengar än vad som står på fakturan när det gäller medlemsavgiften. Nu när vi åkte ur kändes det extra viktigt. Jag tyckte kampanjen "Jag har skrivit på för Djurgården" var en grymt rolig och snygg kampanj. Är det att vädja om pengar? Nej, det tycker jag inte.
Alla får ha sina egna åsikter, jag får ha min. Jag har aldrig sagt att jag har rätt (förutom på skoj häromdagen), men däremot tror jag ju att jag har rätt iochmed att jag argumenterar för det. Du måste acceptera dig att ta att någon ifrågasätter dig, annars har du inget på ett forum att göra.
Ingen har skrikit högre än jag om varför löner och liknande saker inte är öppna. Jag har ställt frågan på flera möten och det är en policy DIF har, det är inte offentliga uppgifter. Det är inte bara DIF som har den policyn, det är väl alla idrottsföreningar i hela Sverige. Jag tror inte man gör något annorlunda nu när man förhandlar med Ottosson.
Vi har nog samma definition på vad som är om att vädja om pengar i grunden. Vad jag kommer ihåg är det däremot första året DIF går ut på hemsidan och ber folk att utan motprestation skänka pengar. Är det att vädja om pengar? Ja det tycker jag. Håller med dig om att kampanjen var snygg och bra ordnad.
Vi verkar som du skriver ha olika definitioner på om att läcka ut information. Må så vara. Att skriva att "Otto har fått ett slutbud" eller "sägs ha fått ett slutbud" betyder för mig två olika saker. Där skiljer vi oss.
Att du får ha dina åsikter är en självklarhet, men när andra har en åsikt som du inte gillar tar du lätt till vad som kan kallas för personangrepp. Pajas, 64 årig gubbe som precis skaffat Facebook är ett par exempel. Jag tycker inte det är att argumentera för sin sak. Men, det är min åsikt och inte din. Vi skiljer oss där också
Självklart får du ifrågasätta vad du vill. Kanske ska du se om ditt eget bo också. Kan du inte ta att andra har åsikter som passar dig kanske du ska tänka på dina egna ord: "annars har du inget på ett forum att göra".
Din åsikt om öppna löner tycker jag däremot är bra. Är man tillräckligt nyfiken kan man dock ta sig till Skattemyndigheten och be att få låna en terminal.
Jag har förstår inte vad du menar med att jag inte kan ta att någon har en annan åsikt? Jag har haft en del åsikter genom säsongerna jag skrivit här, bl.a. var och är jag oförstående till varför JK har tagit konflikten med DIF Hockey så långt (eller jag förstår vad JK menar och vill, men jag håller inte med och har försökt vara en motpol i diskussionerna där). Där har jag haft andra åsikter än andra men det betyder inte att jag inte kan ta att de har andra åsikter. Det är samma sak med dig här nu. Jag förstår vad du menar med att DIF "vädjat" om pengar. Jag tycker bara det är helt fel ord i och med att då anser jag att DIF och alla andra lag i världen "vädjar" om pengar. DIF har enligt mig inte gått ut och bett fans "utan motprestation skänka pengar".
Det här är ett forum där hundratals människor skriver och slarvar med sina formuleringar, även jag. Om jag läser att någon skrivit "Otto har fått ett slutbud" förutsätter jag att han läst det någonstans (blogg, twitter, bajenbladet). När någonting "läcker" på forumet är det Frasse som kommit med ett tips eller liknande. Ta t.ex. SirDIFalot, han följer allt som händer kring DIF och har bra koll. Han skulle kunna använda sig av en "Otto har fått ett slutbud"-formulering - men det betyder inte att han läcker ut information. Han diskuterar till den informationen som finns tillgänglig. Jag förstår att det kan vara svårt att hoppa in i forumet mitt såhär i förhandlingarna eftersom det skrivits så extremt mycket, man kan inte ha koll på allt. Inte ens jag har koll på allt. Har du frågor om vad som gäller så dra iväg ett pm till SirDIFalot, han har stenkoll.
Angående min kommentar om han som sågade Ottosson längs fotknölarna så tyckte jag personligen att det var ganska rolig eftersom jag precis hade läst en liknande kommentar av en gubbe på aftonbladet. Efter att jag skrivit den roliga meningen fortsatte jag sakligt att tala om min ståndpunkt. Det måste man få göra på ett forum.
Jag håller mig alltid innanför ramarna på det här forumet, du ser mig aldrig skriva känsord till spelare, vare sig på match eller här på forumet.
Vill du fortsätta diskutera om definitioner om "vädjan" och det andra vi pratar om så bör vi nog ta det via PM, för nu börjar det bli lite OT.