Är fullständigt absurt att det var så länge sedan. Sjukligt.SirDIFalot skrev:Åh, en legoknekt som gör 20-25 mål på en säsong som på beställning. Det låter så underbart. Tänk om man kunde få uppleva något sånt.-daniel- skrev:Tänker mest på forwards som presterar...kommer fan inte på en enda (om vi inte tänker korttidskontrakt a'la Hannula).SirDIFalot skrev:Ja, vad det är som gör att tilltänkta toppspelare i Djurgården floppar år efter år är nog ett jävla mysterium.
Pressen? Ja. Det kan ju vara samma sak i Frölunda som värvar spelare som dominerat i andra ES-lag som sedan floppar där.
Men scoutar man någorlunda rätt så borde man ju pricka rätt någon gång... Förr eller senare. Den senaste externa värvningen som lyckades var nog Kyle 09/10, eller möjligtvis Ossi 07/08.
Den senaste var nog Stefan Pettersson som gjorde 18 mål för DIF säsongen 03/04. Innan det är det nog Orszagh från säsongen 00/01. 23 mål.
Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm
Jag tror att första steget till en förändring är att sluta med den här jäkla inaveln som vi pysslat med det senaste decenniet börja med att ta in en tränare som inte har någon anknytning till DIF likt det Södertälje gjort med Strömvall låt han sedan få 2 3 år till att forma ett lag
- Jim Morrison
Den senaste framgången vi hade var när vi tog in en norrländsk tränare som hade tränat i Tyskland under hela sin karriär i princip.Donkels skrev:Jag tror att första steget till en förändring är att sluta med den här jäkla inaveln som vi pysslat med det senaste decenniet börja med att ta in en tränare som inte har någon anknytning till DIF likt det Södertälje gjort med Strömvall låt han sedan få 2 3 år till att forma ett lag
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm
SSK fansen är väldigt missnöjda med strömwall. Han har ju räddats enormt av lockouten.Donkels skrev:Jag tror att första steget till en förändring är att sluta med den här jäkla inaveln som vi pysslat med det senaste decenniet börja med att ta in en tränare som inte har någon anknytning till DIF likt det Södertälje gjort med Strömvall låt han sedan få 2 3 år till att forma ett lag
Född till sportchef.
Äsch, kör det i denna tråden...
Medlemsmöte på tisdag igen.. Jag drar dit. Vilka kommer? Ska jag twittra igen?
- BaronVonDif
Sv: Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter m
Jag går nog igen, vi kan träffas upp som sist.Sjöwall skrev:Äsch, kör det i denna tråden...
Skickat från min GT-I9305N
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
Perfekt, vi bokar in det!BaronVonDif skrev:Jag går nog igen, vi kan träffas upp som sist.Sjöwall skrev:Äsch, kör det i denna tråden...
Skickat från min GT-I9305N
Det skulle uppskattats enormt om du kunde skriva några raderSjöwall skrev:Äsch, kör det i denna tråden...

Det skulle uppskattats enormt om du kunde skriva några raderSjöwall skrev:Äsch, kör det i denna tråden...

UCS bör egentligen finnas med där med tanke på att de diskuterar polisens tidigare insatser så kan det väl vara bra att föra fram vad man vill ha sagtSjöwall skrev:Äsch, kör det i denna tråden...
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
På tal om ingenting såhär i landslagsuppehållsdagar...
http://www.expressen.se/sport/hockey/el ... opaproffs/
Fan tänk om Janne hade fått igenom någon av dessa värvningar ifjol. Då jävlar hade vi aldrig åkt ur....
Herregud. Inavel gånger två som dessutom är rätt mycket "Past prime" och Hellström spelar fan i division 1 i år.
http://www.expressen.se/sport/hockey/el ... opaproffs/
Fan tänk om Janne hade fått igenom någon av dessa värvningar ifjol. Då jävlar hade vi aldrig åkt ur....
Herregud. Inavel gånger två som dessutom är rätt mycket "Past prime" och Hellström spelar fan i division 1 i år.
Expert.
- SkönaDjurgårn
Sv: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm
Haha fingerspitzgefuhl eller hur fan det stavas.
Intressant med Janos Hari. Tror att det är en spelare med tillräckligt mycket attityd och kunnande för att kunna leverera direkt.
Född till sportchef.
Ja på allsvensk nivå tror jag verkligen han kan ösa in poäng eller åtminstone ligga på ca 0,7-0,8 p/match!android skrev:Intressant med Janos Hari. Tror att det är en spelare med tillräckligt mycket attityd och kunnande för att kunna leverera direkt.
Men bara till 28 dec? JVM håller väl på längre? Har det siskuterats förlängningar med Hari och söder! Två målskyttar iaf och det behöver vi! Sen har de ju inte lyckats än på högsta nivå men de har det iaf i sig!
- John Terry
- Djurgården Hockey
Stort att du bröt mönstret med ett frågetecken iafmb81 skrev:Ja på allsvensk nivå tror jag verkligen han kan ösa in poäng eller åtminstone ligga på ca 0,7-0,8 p/match!android skrev:Intressant med Janos Hari. Tror att det är en spelare med tillräckligt mycket attityd och kunnande för att kunna leverera direkt.
Men bara till 28 dec? JVM håller väl på längre? Har det siskuterats förlängningar med Hari och söder! Två målskyttar iaf och det behöver vi! Sen har de ju inte lyckats än på högsta nivå men de har det iaf i sig!