Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Enligt rykten är Wikegård ett av namnen som tänkbar sportchef för DIF!
Det vore ju drömmen. En stark karaktär som inte rädds för att ta strid med spelare och media.
Han skulle sälja in DIF på ett jävligt bra sätt!
Det vore ju drömmen. En stark karaktär som inte rädds för att ta strid med spelare och media.
Dogge
Rykten? Mer än Nyström på expressens krönika?jospi skrev:Enligt rykten är Wikegård ett av namnen som tänkbar sportchef för DIF!
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
I "maybe" stand corrected:Jepe skrev:Är nog inte Kempe nej utan Aulin i Örebro.Kentta skrev:Känns som att Kempe är på väg till Luleå:
http://www.kuriren.nu/bloggar/bloggare. ... gg=4171576
Edit: förutsatt att Abbots blir "svenskar"
http://hockeysverige.se/article/1303837 ... kvaliteter
2014-04-07, vad hände?
-
Musse vore en mardröm. Vi behöver hungriga killar, inte trötta gubbar. Musse är slut som spelare och är dessutom knappast motiverad för spel i allsvenskan. Samma sak med Micke Holmqvist, med skillnaden att Holmqvist dessutom inte är särskilt träningsvillig.
-
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Håller med, vafan skall vi göra med gamla föredettingar; dyra, skadebenägna och helt omotiverade att spela i sunkhallar på en fredagskväll (vilket alla kommer vara, men....).jensa öhling skrev:Musse vore en mardröm. Vi behöver hungriga killar, inte trötta gubbar. Musse är slut som spelare och är dessutom knappast motiverad för spel i allsvenskan. Samma sak med Micke Holmqvist, med skillnaden att Holmqvist dessutom inte är särskilt träningsvillig.
Det märks att det är många yngre som skriver här då man sågar i princip alla över en viss ålder som "omotiverade". Om jag inte minns helt fel så har Musse tillfört en hel del i Linköping när han inte har varit skadad. Så om han ska sågas är det i så fall för sin skadebenägenhet, motivationen tror jag inte att det är nåt fel på.
- -daniel-
Vi pratar om Allsvenskan nu. En skitig smutsig serie med en hel del sunkhallar och en del riktigt tråkiga motståndare. Lycka till att få gamla spelare (framförallt sådana som inte varit med och satt DIF i den här skiten själva) att tända till en fredag kväll i Borås...Don66-2 skrev:Det märks att det är många yngre som skriver här då man sågar i princip alla över en viss ålder som "omotiverade". Om jag inte minns helt fel så har Musse tillfört en hel del i Linköping när han inte har varit skadad. Så om han ska sågas är det i så fall för sin skadebenägenhet, motivationen tror jag inte att det är nåt fel på.
Vad har det överhuvudtaget med ålder på den som postar att göra?

Därför att det oftast är samma personer som oftast har hojtat om att mer eller mindre byta ut hela truppen mot juniorer när det har gått tungt, något som skulle skapa fullständig hönsgård med tanke på bristen på erfarenhet. En kärna av medelålder, några äldre med erfarenhet och kryddat med hungriga junisar är ju det optimala generellt, givetvis måste ALLA vara motiverade oavsett ålder.-daniel- skrev:Vi pratar om Allsvenskan nu. En skitig smutsig serie med en hel del sunkhallar och en del riktigt tråkiga motståndare. Lycka till att få gamla spelare (framförallt sådana som inte varit med och satt DIF i den här skiten själva) att tända till en fredag kväll i Borås...Don66-2 skrev:Det märks att det är många yngre som skriver här då man sågar i princip alla över en viss ålder som "omotiverade". Om jag inte minns helt fel så har Musse tillfört en hel del i Linköping när han inte har varit skadad. Så om han ska sågas är det i så fall för sin skadebenägenhet, motivationen tror jag inte att det är nåt fel på.
- -daniel-
Förstår fortfarande inte kopplingen till åldern på den som skriver här... I sak håller jag väl med dig (dock inte om Musse som jag absolut inte vill ha hit i det här läget).Don66-2 skrev:Därför att det oftast är samma personer som oftast har hojtat om att mer eller mindre byta ut hela truppen mot juniorer när det har gått tungt, något som skulle skapa fullständig hönsgård med tanke på bristen på erfarenhet. En kärna av medelålder, några äldre med erfarenhet och kryddat med hungriga junisar är ju det optimala generellt, givetvis måste ALLA vara motiverade oavsett ålder.-daniel- skrev:Vi pratar om Allsvenskan nu. En skitig smutsig serie med en hel del sunkhallar och en del riktigt tråkiga motståndare. Lycka till att få gamla spelare (framförallt sådana som inte varit med och satt DIF i den här skiten själva) att tända till en fredag kväll i Borås...Don66-2 skrev:Det märks att det är många yngre som skriver här då man sågar i princip alla över en viss ålder som "omotiverade". Om jag inte minns helt fel så har Musse tillfört en hel del i Linköping när han inte har varit skadad. Så om han ska sågas är det i så fall för sin skadebenägenhet, motivationen tror jag inte att det är nåt fel på.
-
Om det var mig du syftade på är jag 32 och har följt DIF sen 1987. Vilket möjligen märks på nickname
-
Mårten: Strandfelt verkar vara en riktigt intressant spelare. Dessvärre har han kontrakt som sträcker sig över nästa säsong. Född i Årsta, spelat i Djurgårn som ung. 12+7 på 7 matcher i slutspelet i Norge, användbar i PP och BP. Hade varit en given värvning i min bok.
Håkansson hade varit intressant om han inte hade varit så skadebenägen. De gånger jag har sett honom har han haft bra fart. Dessutom är han en duktig målskytt. Han och Bremberg skulle nog kunna bli ett bra radarpar.
Håkansson hade varit intressant om han inte hade varit så skadebenägen. De gånger jag har sett honom har han haft bra fart. Dessutom är han en duktig målskytt. Han och Bremberg skulle nog kunna bli ett bra radarpar.
Alla pratar om äldre spelare som tex Musse som omotiverad slut som spelare osv, Men ändå hyllar många Mackan och vill ha kvar han, Varför? Tycker ni han Är/ser ung,pigg,kämpande ut, motiverad? Jag tycker han blir bara äldre tröttare omotiverad loj slö skiter i allt och ännu värre.
har jag missat nåt med Mackan som är bra? som vissa här har sett?
har jag missat nåt med Mackan som är bra? som vissa här har sett?
- SkönaDjurgårn
Ni kan ju inte på allvar mena att Musse Håkansson och Broder Honken ska vara vår framtid?! Två skadade gamla gubbar! Vakna!!
Det är Kempe som är på väg till Luleå.
http://www.kuriren.nu/nyheter/default.a ... id=6372690
http://www.kuriren.nu/nyheter/default.a ... id=6372690
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.