Säsongen 2010/2011

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Magnutz skrev:Ja, Brunäs spelar så otroligt tråkig hockey att de borde skämmas. De ställer upp i mittzon och låser sönder spelet där... Vore skönt att möta dem i slutspelet och mosa dem. Rejält.
Som förra året. :)
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

SkönaDjurgårn skrev:
Magnutz skrev:Ja, Brunäs spelar så otroligt tråkig hockey att de borde skämmas. De ställer upp i mittzon och låser sönder spelet där... Vore skönt att möta dem i slutspelet och mosa dem. Rejält.
Som förra året. :)
4-0 i matcher med en förkrossande överlägsenhet i målprotokollet. 16-2 vore trevligt.

4-0
4-0
4-1
4-1

Hata brunäs
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Ja, de ligger fan högt upp på hatlistan (efter HV, FBK och AIK). Tråkigare lag får man leta efter!
Användarvisningsbild
Salas
Säsongskort: Ja

Inlägg av Salas »

SkönaDjurgårn skrev:Tråkigare lag får man leta efter!
Jag blev fan arg när aik mötte Brunäs idag. Det var nästan så att jag hejade på aik bara för att få se Brunäs förlora. Det finns fan inget värre än lag som enbart riktar in sig på att göra hockeymatcherna till ett helvette genom att dra ner på tempot hela tiden. Brunäs går mig rejält på nerverna, och jag hoppas innerligt att dom får tokstryk i slutspelet. Jävla hockeymördare!
mb81

Inlägg av mb81 »

Ja fan vad jag avskyr Brynäs! Skittråkigt spel, Svedberg som är elitseriens största tönt, att de behandlar oss fans sämre än nötkreatur i belgien och att de alltid har domaren på sin sida är en härlig blandning! Fast kommer gärna 4 och får trycka dit Brynäs rikitgt ordentligt! Det håller inte att spela så över en 7 matcher lång serie!

Bättre komma fyra och fåbrynäs och en hemmamatch extra än komma 5-6 och få plastcluben eller linköping.

Men är det inte rätt stor risk/chans att få linköping även om vi kommer fyra? Känns väl inte som jättemånga kommer välja de?
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

mb81 skrev:Ja fan vad jag avskyr Brynäs! Skittråkigt spel, Svedberg som är elitseriens största tönt, att de behandlar oss fans sämre än nötkreatur i belgien och att de alltid har domaren på sin sida är en härlig blandning! Fast kommer gärna 4 och får trycka dit Brynäs rikitgt ordentligt! Det håller inte att spela så över en 7 matcher lång serie!

Bättre komma fyra och fåbrynäs och en hemmamatch extra än komma 5-6 och få plastcluben eller linköping.

Men är det inte rätt stor risk/chans att få linköping även om vi kommer fyra? Känns väl inte som jättemånga kommer välja de?
ja vilka vi ska välja av plastcuben och Linköping? Det är en tuff nöt att knäcka :wink:

Om tabellen ser ut som den gör just nu även när serien är slut så tror jag inte att det är så lättvalt som alla verkar tro. Skellefteå bör ta Timrå och efter det blir det tuffare.
HV har bara + statistik på oss, mot Brynäs och Luleå är den rent av dålig. Att vi är på G gillar dom inte men jag tror ändå att dom kan välja oss för dom vet att över 7 matcher har dom riktigt goda chanser att gå vidare.
Kvar skulle då FBK ha Luleå eller Brynäs och där har dom bra mycket bättre statistik på Luleå som också spelar en hockey som jag tror passar FBK bättre då slutar det med LHC-BIF.

Förutom SAIK-TIK så blir det 3 riktiga getingbon.

edit. Men va fan vet jag.
mb81

Inlägg av mb81 »

crike skrev:
mb81 skrev:Ja fan vad jag avskyr Brynäs! Skittråkigt spel, Svedberg som är elitseriens största tönt, att de behandlar oss fans sämre än nötkreatur i belgien och att de alltid har domaren på sin sida är en härlig blandning! Fast kommer gärna 4 och får trycka dit Brynäs rikitgt ordentligt! Det håller inte att spela så över en 7 matcher lång serie!

ja vilka vi ska välja av plastcuben och Linköping? Det är en tuff nöt att knäcka :wink:

Om tabellen ser ut som den gör just nu även när serien är slut så tror jag inte att det är så lättvalt som alla verkar tro. Skellefteå bör ta Timrå och efter det blir det tuffare.
HV har bara + statistik på oss, mot Brynäs och Luleå är den rent av dålig. Att vi är på G gillar dom inte men jag tror ändå att dom kan välja oss för dom vet att över 7 matcher har dom riktigt goda chanser att gå vidare.
Kvar skulle då FBK ha Luleå eller Brynäs och där har dom bra mycket bättre statistik på Luleå som också spelar en hockey som jag tror passar FBK bättre då slutar det med LHC-BIF.

Förutom SAIK-TIK så blir det 3 riktiga getingbon.

edit. Men va fan vet jag.
Menade färjestad såklart!
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Ser nästan givet ut att vi får LHC i kvartsfinal. Någon som ser ett annat scenario?????
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

pulverapa skrev:Ser nästan givet ut att vi får LHC i kvartsfinal. Någon som ser ett annat scenario?????
Jag satt och dagdrömde häromdagen, här är drömscenariot:

HV kommer etta och vi plats 5-8. HV med Janne Karlsson i spetsen vill passa på att förnedra förra årets finalmotståndare som inte riktigt presterat i år på vägen till SM-guldet. Lite kaxigt i C+ studion så kommenterar han valet med att DIF har ett dåligt lag som lika gärna kunde missat slutspel och att man ändå måste slå alla motståndare för att vinna.

Facit: Efter fyra väldigt jämna matcher så åker DIF till Jönköping med 3-1 i matcher, gör processen kort och går till semi efter en rejäl urladdning och 7-1.

Tänk er att få vara på plats match 5, då skulle i alla fall jag må bra. 8)
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

Hmm, detta är ju lite knivigt. Jag var först bergsäker på att LHC skulle välja oss i kvarten. Men nu är jag inte lika säker. LHC kan faktiskt gå om FBK och sluta 3:a, vilket för vår del skulle innebära FBK i kvarten. Men likväl kan det bli omvänt, att vi går förbi LHC och slutar 4:a, vilket troligen ger oss LHC och hemmafördel i kvartsfinal.

Fast va fan, finns ju 10 inte helt osannolika scenarion som jag kom på nu. Fortfarande 15 poäng kvar att spela om... :cry:
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Användarvisningsbild
Datsyuk_13

Inlägg av Datsyuk_13 »

pulverapa skrev:Ser nästan givet ut att vi får LHC i kvartsfinal. Någon som ser ett annat scenario?????
Oavsett om vi kommer att sluta topp 4 eller plats 5-8 i grundserien så är jag till 99,9 % övertygad om att vi får möta antingen Linköping eller Färjestad. Det är de enda två möjliga alternativen, kan nämligen inte se det på något annat sätt.

Personligen hoppas jag ju naturligtvis på att vi får möta FBK i en eventuell kvartsfinal. Sportsligt sett kanske vi rentav hade haft en större chans mot LHC, men glöm inte heller att de lär vara grymt revanschsugna från fjolårets slutspelssorti. Det är en aspekt som inte nog kan underskattas.

Dessutom så har jag en svag känsla av att Färjestads spelstil passar DIF mycket bättre som lag än LHC:s, där jag faktiskt tror att vi skulle kunna få det svårt med Särkijärvis defensivhockey. Att möta lag med defensiv inriktning har ju som vi alla vet aldrig riktigt varit Djurgårdens grej, och jag är av den bestämda uppfattningen om att Färjestads något öpnnare, Hawaii-liknande ishockey skulle passa DIF mycket bättre i längden...
Senast redigerad av Datsyuk_13 den 2011-02-24 00:05:18, redigerad totalt 5 gång.
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Särkijärvis Plastpraliner... Jotack. Det skulle vara grymt mycket skönare att tvåla till fpk i kvarten och slippa plastcluben helt. fpk/skelleftååå/Hv - så ser jag motståndet på vår väg mot toppen. ;)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Datsyuk_13

Inlägg av Datsyuk_13 »

En fråga bara:

Är det någon här inne som har koll på när slutspelet egentligen kommer att "lottas"? Sker det direkt efter den sista omgången på lördagen 5 mars eller skjuter man rentav på det till söndagen istället? Någon som har uppgifter eller vet något? Dessutom, vilken tv-kanal kommer i så fall att sända? Blir det SVT eller Canal +?
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Bild
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Klockrent, Salas. Men byt ut Riddarn mot mot en vessla :)
Säg den glädje som varar
Skriv svar