Vikas skrev:Ju bättre han spelar i finalserien, desto mindre tror man på att han hamnar här nästa säsong.
Tror inte på det där. Thoresen lär knappast saknat mer lukrativa alternativ än DIF innan slutspelet. Jag tror beslutet att spela i DIF handlar om att komma "hem" och att familjen vill rota sig i en trygg miljö.
Det är det enda rimliga i att han hamnar hos oss, att det är ett familjebeslut.
Vikas skrev:Ju bättre han spelar i finalserien, desto mindre tror man på att han hamnar här nästa säsong.
Tror inte på det där. Thoresen lär knappast saknat mer lukrativa alternativ än DIF innan slutspelet. Jag tror beslutet att spela i DIF handlar om att komma "hem" och att familjen vill rota sig i en trygg miljö.
Det vore väl inte första gången en spelare gör ett makalöst slutspel och får ett bud "han inte kan tacka nej till" som ändrar tidigare planer. Tror inte det sker men risken finns förstås.
Det vore väl inte första gången en spelare gör ett makalöst slutspel och får ett bud "han inte kan tacka nej till" som ändrar tidigare planer. Tror inte det sker men risken finns förstås.
Ja det finns väl en liten risk men att det verkar bli DIF tyder ju på att pengarna i det här fallet inte är det viktigaste.
Känns iallafall som att han är klar med Ryssland och det som skulle kunna locka är ett riktigt bra envägskontrakt i NHL, eftersom han inte lyckades där tidigare. Men där lär han inte få mer än 1-2 miljoner? Steve Moses fick väl 1 miljon efter sin succésäsong?
Jag tror att om han får vinna Gagarin nu så känner han sig "färdig" med utlandsspel (nej, Sverige räknas inte som utlandet för en norsk hockeyspelare!). Skulle väl vara ifall Rangers kom och slantade upp massa stålar för ett envägskontrakt då...
Enbom skrev:Jag tror att om han får vinna Gagarin nu så känner han sig "färdig" med utlandsspel (nej, Sverige räknas inte som utlandet för en norsk hockeyspelare!). Skulle väl vara ifall Rangers kom och slantade upp massa stålar för ett envägskontrakt då...
Du har nog rätt. Vinner han Gagarin Cup så blir det en fin avslutning på hans år där borta. Nu har han ju redan vunnit Gagarin Cup en gång med Salavat Julajev (mitt lag) 09/10, men det är alltid skönt att vinna igen.
Enbom skrev:Jag tror att om han får vinna Gagarin nu så känner han sig "färdig" med utlandsspel (nej, Sverige räknas inte som utlandet för en norsk hockeyspelare!). Skulle väl vara ifall Rangers kom och slantade upp massa stålar för ett envägskontrakt då...
Du har nog rätt. Vinner han Gagarin Cup så blir det en fin avslutning på hans år där borta. Nu har han ju redan vunnit Gagarin Cup en gång med Salavat Julajev (mitt lag) 09/10, men det är alltid skönt att vinna igen.
Sen får han gärna vinna ett SM-guld.
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
Mottagningen och backhandsskottet. Där snackar vi klass.
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
Nu är Nicklas Danielsson klubblös då hans lag i NLA åkte ur högstaligan. Synd att vi har fullt hus. Även där gick ju snacket "Det är omöjligt för ett lag underifrån att gå upp i bäst av sju".
Mattias_87 skrev:Nu är Nicklas Danielsson klubblös då hans lag i NLA åkte ur högstaligan. Synd att vi har fullt hus. Även där gick ju snacket "Det är omöjligt för ett lag underifrån att gå upp i bäst av sju".
Hur mycket skiljer sig en lönebudgeten för nla-klubbar och toppskiktet i NLB? I Sverige handlar det ju om att SHL-klubbarna kommer år för år växa ifrån HA