Jag håller med. Första tipset är att genomföra donationen vi pratade om förut. Att ha en barometer där vi visar hur mycket pengar som supportrar, sponsorer m m lyckats samla in åt klubben. Styrelsen kan ju i a f svara på ifall de skulle kunna tänka sig en donation från oss för t ex ett spelarköp.Att starta en namninsamling som säger "avgå styrelsen" är inte speciellt smart.
Att avsluta sitt medlemskap bara för att det är väldigt tungt just nu, även om man har varit bortskämd med framgångar fram till nu, är SÅ JÄVLA DÅLIG STIL.
Istället kan man kanske skriva ett brev till styrelsen, inte hatiskt, men allvarligt, om vad vi på DIF Hockeys forum tycker om dagens situation, och vad man borde göra åt det.
Det är NU vi fans ska stå upp och stötta styrelsen när de knappt vet vad de gör. Vi ska ge dem tips och råd, visa vårt missnöje på ett bra sätt
Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget
Är så jävla besviken och förbannand på ledningen just nu så det finns inte ord.
Dom har fan misslyckats med alla värvningar som vi har haft konkurrens på.
Hur fan kan man vara så dålig?
AVGÅ ALLA och in med Putte Carlsson som sportchef!
Eller kanske Håkan Södergren...
Senast redigerad av Bladman den 2007-04-10 16:57:45, redigerad totalt 3 gång.
Djurgår'n tills jag dör!
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Doyle
- Säsongskort: Ja
Håller med många här bland forumkamraterna, var katten finns handlingskraften och marknadsföringen kring hockeylaget.
Herregud, det var ju bra drag kring hockeyn kring de sista omgångarna, t.o.m Globen fylldes och massmedia hakade på...t.o.m Calle Johansson uttryckte att hela Sverige ville se Djurgården i slutspel.
Efter all turbulens kring Linköpingsmatchen med böter och avstängning av fans stängdes plötsligt butiken
Tvärtyst
Jo, man skulle storsatsa det var helt klart. Efter den rubriken har man inte hört ett enda knyst, spelare verkar lämna föreningen i parti och minut, klara spelare tillhör efter något dygn helt plötsligt en annan förening
Hade man haft en marknadsavdelning med hjärta hade det varit guldläge att glida på den hockeytemp som rådde i Sthlm, men inget hände, suck, det känns på något sätt uppgivet i föreningen.
Forfarande har inte nåtts någon lösning kring träningstiderna utan laget verkar även nästa säson få konka runt i buss för att slipa formen.
Känner mig som en stor optimist men någon behöver snart övertyga mig att Djurgården inte är osänkbart som Titanic en gång framställdes som, fruktar att vi snart går på ett isberg och hockeyn i Stockholm sakta sjunker mot något en Djurgårdssupporter varken vill eller önskar...
Snälla, nån ansvarig, ge oss trogna Djurgårdare ett litet hopp innan det känns försent
Herregud, det var ju bra drag kring hockeyn kring de sista omgångarna, t.o.m Globen fylldes och massmedia hakade på...t.o.m Calle Johansson uttryckte att hela Sverige ville se Djurgården i slutspel.
Efter all turbulens kring Linköpingsmatchen med böter och avstängning av fans stängdes plötsligt butiken

Hade man haft en marknadsavdelning med hjärta hade det varit guldläge att glida på den hockeytemp som rådde i Sthlm, men inget hände, suck, det känns på något sätt uppgivet i föreningen.
Forfarande har inte nåtts någon lösning kring träningstiderna utan laget verkar även nästa säson få konka runt i buss för att slipa formen.
Känner mig som en stor optimist men någon behöver snart övertyga mig att Djurgården inte är osänkbart som Titanic en gång framställdes som, fruktar att vi snart går på ett isberg och hockeyn i Stockholm sakta sjunker mot något en Djurgårdssupporter varken vill eller önskar...
Snälla, nån ansvarig, ge oss trogna Djurgårdare ett litet hopp innan det känns försent
- Remy Lebeau
Mycket riktigt. Två till tre personer har mailat styrelsen om detta. Dock så har styrelsen totalt ignorerat dessa mail. Jävligt klantigt, då jag tappade mitt intresse för att donera på grund av detta.Emil svelander skrev:Vad jag vet så har dom inte ens reagerat på att nästan alla här inne är villiga att donera pengar. Jag tror tom att folk skrivit mail om det utan att få svar.
- Diffe89
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2616
Fostrad i DIF, och barnbarn till Lasse Björn. Det räcker väl nästan för att förstärka vår backbesättning? Vill han komma hem?
Fostrad i DIF, och barnbarn till Lasse Björn. Det räcker väl nästan för att förstärka vår backbesättning? Vill han komma hem?
Jag förstår att det är principen att man inte lyckas locka till sig spelare man vill ha som är problemet. Men hur många av er har tex. sett Klasén spelat? Jag själv följer Almtuna och har därför följt Klasén lite. Han är bra, men kom ihåg att det är en VÄLDIGT stor skillnad på Huddinge, där han spelat alla pp och fått gigantiskt med speltid och elitserien. Han är ju en spelare som skall spela i en offensiv kedja och jag tror inte att han är bra nog för att ta en plats i en offensiv elitserie-kedja. Kom ihåg att Danielsson som var hos oss ifjol var våran bästa anfallare och hos er har han lirat i fjärdeformationen... Jag tror istället att Klasén nu får göra en säsong hos SSK, som sen kommer åka ur (pga av att man har ett top-allsvenskat lag och inte ett elitserielag) och sen kommer Klasén (ett åt äldre) till DIF
Vill även fråga en sak, vet nån hur det är med Daniel Tjärnqvist? Han vore enligt mig drömspelaren för DIF, han är en sån som kan lyfta ett helt försvar. Fernholm är bra, men han går trots allt inte att jämföra med Tjärna...

Vill även fråga en sak, vet nån hur det är med Daniel Tjärnqvist? Han vore enligt mig drömspelaren för DIF, han är en sån som kan lyfta ett helt försvar. Fernholm är bra, men han går trots allt inte att jämföra med Tjärna...
Nä men va e detta? All denna panik bara för att inte Linus Klasen inte går till oss?Bladman skrev:Är så jävla besviken och förbannand på ledningen just nu så det finns inte ord.
Personligen stör jag mig mer på (den förvisso obekräftade) värvningen av Frylén än att man missade Klasen. Vi behöver spets framåt snarare än talang och bredd. Backsidan däremot är riktigt dålig och blir knappast bättre med Edvin i laget.
I grund och botten beror väldigt mycket på ledningens oförmåga att hantera information utåt. Hur det är inåt har jag naturligtvis ingen aning om. Mycket av dagens förhoppningar beror på en liten kommentar om satsning. Sådant får man bara inte säga om det inte ligger något bakom det. Även om det räddar personen som drar till med det ur en kortsiktigt jobbig situation blir de långsiktiga konsekvenserna katastrofala. Förtroendet sjunker mot fryspunkten när man inte lever upp till det man tidigare sagt.
Ska man säga något måste det vara sant och om man inte säger något kommer rykten av alla de slag att fylla informationsvakuumet.
I grund och botten beror väldigt mycket på ledningens oförmåga att hantera information utåt. Hur det är inåt har jag naturligtvis ingen aning om. Mycket av dagens förhoppningar beror på en liten kommentar om satsning. Sådant får man bara inte säga om det inte ligger något bakom det. Även om det räddar personen som drar till med det ur en kortsiktigt jobbig situation blir de långsiktiga konsekvenserna katastrofala. Förtroendet sjunker mot fryspunkten när man inte lever upp till det man tidigare sagt.
Ska man säga något måste det vara sant och om man inte säger något kommer rykten av alla de slag att fylla informationsvakuumet.
Det börjar bli kaos här på forumet, vi supportrar har vissa krav som nu börjar bli mer tydliga: vi vill ha in nytt blod i truppen!Affse skrev:Nä men va e detta? All denna panik bara för att inte Linus Klasen inte går till oss?Bladman skrev:Är så jävla besviken och förbannand på ledningen just nu så det finns inte ord.
Jag har nämnt några av mina tankar kring vad som händer tidigare och ska nu berätta om ännu en möjlighet som jag nu inser är nästan skrämmande 100% korrekt.
Satsningen har säkert gått åt skogen men då måste man ha en back-up plan, vilket man tydligen inte hade och man har nu börjat arbeta och försökt fundera ut denna. Därför har det stått stilla för oss en längre tid på värvnings fronten för man vet inte vad eller hur man vill ha det.
Felsteg 1: Ragnarssons signatur hamnade på Almtunas papper.
Felsteg 2: Jonsson valde ett som det ser ut redan Slutspels-klart lag istället för oss.
Felsteg 3: Fernholm vill ta SM-guld, och hur stor är chansen att Djurgården kommer att få det de närmsta 4-5 åren?
Marusak?
Det är honom det handlar om nu, får vi honom så ökar chanserna till ännu ett år i ES radikalt, men vi kan ännu falla platt.
Ser man till skaderiskerna så skiter man nästan på sig! Vi har helt enkelt spelare som under inga omständigheter får missa en enda match kommande säsong. Spelare som Fredrik, Thomas och Daniel kommer bli de bärande länkarna och hur länge orkar dom? Fredrik kör för 3:e säsongen sitt race och måste vara spelsugen, Thomas får sluta visa upp ålderstecknen och börja lira som den landslagsback han en gång var och ännu kan vara och till sist, Daniel Larsson. Han måste få ut all sin talang och vinnarskalle annars blir det många gamnackar nästa säsong.
Ett annat problem som kommer med nästa säsong är publiken. Hur många av er, ärliga svar nu, är sugna på att gå på över 20 matcher och se den trupp vi kan presentera i dagsläget?
Problem problem problem....
Jag ska fundera lite över lösningar på det ovan nämnda och försöka återkomma inom några dagar, men jag ser gärna att Ni kommer med lite hjälp eller rättar till mig om jag har fel på någon punkt.
- DIF_Soldier
Jag har sagt det tidigare: ALLA Djurgårdare har under årens lopp matats med framgångar, och det fanns en tid då vi ansåg att en fjärde plats var lite utav en flopp, något man skulle dö för idag.
Nej, det är NU de riktiga Djurgårdarna träder fram. Är ni med alltid oavsett, eller var det bara snack? Ni som sticker när det går illa - gå med i Black Army. Er vill vi inte ha!
Pepp91: Jag kommer att gå på 4-5 hemmamatcher som mest. Bor i Finspång, är minderårig och har dessutom inga nära vänner som är Djurgårdare. Därför måste jag förlita mig på att någon utav mina föräldrar skjutsar mig, och jag tror inte de är så sugna på att ränna till Sthlm hela tiden, även om jag vill det. Men, jag ska göra allt jag kan för att nå 10 matcher nästa säsong.
Kommer även göra annat genom att köpa matchtröja (gör det varje år) och fortsätta vara medlem. Kan man inte bidra med röst gör man det med pengar.
För övrigt bryr jag mig inte hur truppen ser ut när det väl är matchdags. Spelarna har skölden på bröstet, det är allt som räknas just då.
Oavsett hur truppen ser ut nästa år; DIF MOT GULDET!
Nej, det är NU de riktiga Djurgårdarna träder fram. Är ni med alltid oavsett, eller var det bara snack? Ni som sticker när det går illa - gå med i Black Army. Er vill vi inte ha!
Pepp91: Jag kommer att gå på 4-5 hemmamatcher som mest. Bor i Finspång, är minderårig och har dessutom inga nära vänner som är Djurgårdare. Därför måste jag förlita mig på att någon utav mina föräldrar skjutsar mig, och jag tror inte de är så sugna på att ränna till Sthlm hela tiden, även om jag vill det. Men, jag ska göra allt jag kan för att nå 10 matcher nästa säsong.
Kommer även göra annat genom att köpa matchtröja (gör det varje år) och fortsätta vara medlem. Kan man inte bidra med röst gör man det med pengar.
För övrigt bryr jag mig inte hur truppen ser ut när det väl är matchdags. Spelarna har skölden på bröstet, det är allt som räknas just då.
Oavsett hur truppen ser ut nästa år; DIF MOT GULDET!
Säg den glädje som varar