Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg
Hoppas och antar att Falk är mest tänkt för att tävla om att vara sjunde eller åttonde back. Då skulle jag vilja påstå att det är en bra värvning som ändå har rätt mycket Shl matcher spelade och hjärtat på rätt plats! För skador och sjukdomar kommer såklart uppstå
Ny-Ny
Ny-Arnesson
Odelius-Hedström
Falk.
Ny-Ny
Ny-Arnesson
Odelius-Hedström
Falk.
Falk är ju en hyfsad back för att lira +/- 0.
Antagligen billig. Okej värvning.
Men med de backar vi redan har börjat det bli fullt och det finns ju absolut 0 gläns om ingen skrällar eller juniorerna utvecklas till Makar under sommaren.
Antagligen billig. Okej värvning.
Men med de backar vi redan har börjat det bli fullt och det finns ju absolut 0 gläns om ingen skrällar eller juniorerna utvecklas till Makar under sommaren.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Som jag tolkar det är det ungefär;Nattuggla_ skrev: ↑2022-04-28 13:06:16 "/.../ Han har formats i våra egna juniorled och vet därför hur Djurgår'n fungerar och vad som krävs när man spelar här, kommenterar tf. sportchef K-G Stoppel."
Det här måste sluta vara ett slutgiltigt krav för att få komma till Djurgården. Det går när det är spelare som kan leverera, men vi kan inte ta in vem som helst bara man är fostrad här och kan Djurgården.
"Det här blir inte en av våra förstabackar precis, men vi vet ungefär vad vi får, han kostar inte så mycket och han har hjärtat för klubben iallafall......"
"De hade fem, men de ville ha sex, och de fick de när Foppa tryckte in den!"
KG sa på mötet att vi förhandlade med två backar som skulle vara typ back 5 och back 7. Falk är en av de backarna. Som många varit inne på en rätt bekväm värvning av KG.
- Jim Morrison
Om vi förutsätter att Falk är back 5 och Odelius inte är tänkt att starta i top6 så ska det in ytterligare en av Falks dignitet? Blir väl allt krut på Erik och Claesson med tanke på att det inte finns plats kvar sen.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Går vi för både Gustafsson och Claesson så blir backsidan ändå för dålig med de som finns.Jim Morrison skrev: ↑2022-04-28 13:37:03Om vi förutsätter att Falk är back 5 och Odelius inte är tänkt att starta i top6 så ska det in ytterligare en av Falks dignitet? Blir väl allt krut på Erik och Claesson med tanke på att det inte finns plats kvar sen.
Ser hellre en av dessa ovan isåfall.
Blir för första gången på Sillyn ganska orolig.
Backsidan kommer inte sluta bra alltså.
Förhoppningsvis har den andra av back 5/7 andra egenskaper. Sen ska tre backar till in. Är inte nöjd över backsidan än men väntar ett tag till för att se vad som kommer.Jim Morrison skrev: ↑2022-04-28 13:37:03Om vi förutsätter att Falk är back 5 och Odelius inte är tänkt att starta i top6 så ska det in ytterligare en av Falks dignitet? Blir väl allt krut på Erik och Claesson med tanke på att det inte finns plats kvar sen.
Med tanke på att KG sagt att mer fokus kommer att ligga på försvaret (eftersom det havererade denna säsong), så får man hoppas att han har några ess i rockärmen. Annars spelar det ingen roll hur bra forwards vi har!
Mja, inte den back som kommer få Reideborn att signa för oss.
Men, välkommen Alexander! Hoppas du kan motbevisa tvivlarna.
Men, välkommen Alexander! Hoppas du kan motbevisa tvivlarna.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Vi är i Hockeyallsvenskan gott folk!
Falk kommer kunna avlasta gott som 6/7-back och står framförallt upp för skölden. Som vissa varit inne på behöver vi breddspelare som både är taggade på Östersund borta i november, kan ligan, föreningen och ge utrymme åt våra stjärnspelare. Få kommer mopsa upp sig när de får en ettrig, fäktande Falk efter sig.
Falk kommer kunna avlasta gott som 6/7-back och står framförallt upp för skölden. Som vissa varit inne på behöver vi breddspelare som både är taggade på Östersund borta i november, kan ligan, föreningen och ge utrymme åt våra stjärnspelare. Få kommer mopsa upp sig när de får en ettrig, fäktande Falk efter sig.
Kan Andreas Englund vara på tapeten?
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Helt klart måste dom 3 återstående backplatserna fyllas av backar som är oerhört mycket än dom 4 som är på kontrakt nu även med Odelius utvecklingskurva i beaktande
-
En sak jag älskar med Falk dock är att han viker inte en tum för att skydda målvakt eller annat oschysst som sker.
Sen behöver det inte vara allt, jag förstår det.
Men jag är så fruktansvärt trött på alla backar de senaste 3-4 åren som har den här "Skitsamma"-attityden som tillåter motståndarna att göra allting i målgården.
Räkna med att det kommer vara mer sådant i Hockeyallsvenskan också, framförallt när de möter Djurgården på Hovet.
Sen behöver det inte vara allt, jag förstår det.
Men jag är så fruktansvärt trött på alla backar de senaste 3-4 åren som har den här "Skitsamma"-attityden som tillåter motståndarna att göra allting i målgården.
Räkna med att det kommer vara mer sådant i Hockeyallsvenskan också, framförallt när de möter Djurgården på Hovet.
Välkommen Falk ! Har inget emot denna värvning alls , i hockeyallsvenskan duger denna värvning. Närminnet kanske sviker mig men kan inte komma ihåg att jag har blivit gråhårig av hans backspel.
-
Falk är väl het okej att ha i vårt lag som sjunde/åttonde back.
Jag tror nämligen att Ragge kommer se att det finns bättre backar i truppen att använda som sjunde back.
Någon ska ju tas in för att kriga om den platsen oxå. Nu blev det Falk. Het okej för mig.
Tror som sagt att han kommer se sig från sprungen av tex Odelius..Det här var bara något som var tvunget att göras. En billig, hyfsat duglig back långt ner i hierarkin.
Dom bästa och mest talangfulla spelarna ska spela. Det får man hoppas alltid går före släktskap.
Jag tror nämligen att Ragge kommer se att det finns bättre backar i truppen att använda som sjunde back.
Någon ska ju tas in för att kriga om den platsen oxå. Nu blev det Falk. Het okej för mig.
Tror som sagt att han kommer se sig från sprungen av tex Odelius..Det här var bara något som var tvunget att göras. En billig, hyfsat duglig back långt ner i hierarkin.
Dom bästa och mest talangfulla spelarna ska spela. Det får man hoppas alltid går före släktskap.
Senast redigerad av Djurgårdseken den 2022-04-28 14:25:39, redigerad totalt 1 gånger.
Fredrik Claessons Järnkamimer