Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg
Hur mycket man än gillar Nisse så är inte han en lämplig ersättare. Till Hulta, ja, men Högström har en helt annan spelstil som ingen annan i laget har, vilket är ett gudomligt tvåvägsspel. Vår backsida var redan innan detta tapp på gränsen till för offensivt lagd och vi måste därmed få in en stabil pjäs framför en PP-back som Nisse. För vår offensiv har vi redan Hulta, Bernhardt, Simon och Alsing. Vår högsta prio måste vara Ahnelöv.
Några free agents i SHL som skulle kunna vara (nåja) rimliga:
Marc Zanetti
Stefan Elliott
Topi Jaakola
Victor Bartley (kanske för offensiv)
Michael Kostka
Annars ser det ganska tunt ut, i alla fall i Sverige.
Edit: Kollar man KHL finns endast Ahnelöv som svensk och ingen vettig finne. Däremot några transatlantchansningar:
Nicholas Schaus
Karl Stollery
Geoff Kinrade (ja tack)
Marc Zanetti
Stefan Elliott
Topi Jaakola
Michael Kostka
Edit: Kollar man KHL finns endast Ahnelöv som svensk och ingen vettig finne. Däremot några transatlantchansningar:
Nicholas Schaus
Karl Stollery
Geoff Kinrade (ja tack)
Senast redigerad av Skidlöparn den 2018-06-12 00:40:37, redigerad totalt 1 gånger.
Nils Andersson plus en billigare defensiv back. Adam Ollas Mattsson verkar inte få NHL-kontrakt. Då breddar vi backsidan på ett bra sätt. Dessutom en av våra egna spelare.Skidlöparn skrev:Hur mycket man än gillar Nisse så är inte han en lämplig ersättare. Till Hulta, ja, men Högström har en helt annan spelstil som ingen annan i laget har, vilket är ett gudomligt tvåvägsspel. Vår backsida var redan innan detta tapp på gränsen till för offensivt lagd och vi måste därmed få in en stabil pjäs framför en PP-back som Nisse. För vår offensiv har vi redan Hulta, Bernhardt, Simon och Alsing. Vår högsta prio måste vara Ahnelöv.
Marc Zanetti
Stefan Elliott
Topi Jaakola
Michael Kostka
Nils borde ligga på ungefär samma lön som Högström och med NHL-pengarna så finns det utrymme även för AOM.
-
Adam skulle jag verkligen inte säga nej till. Frågan är om det är värt att lägga Högströms lön på en Nisse-typ med den backuppsättningen vi har?mb81 skrev:Nils Andersson plus en billigare defensiv back. Adam Ollas Mattsson verkar inte få NHL-kontrakt. Då breddar vi backsidan på ett bra sätt. Dessutom en av våra egna spelare.Skidlöparn skrev:Hur mycket man än gillar Nisse så är inte han en lämplig ersättare. Till Hulta, ja, men Högström har en helt annan spelstil som ingen annan i laget har, vilket är ett gudomligt tvåvägsspel. Vår backsida var redan innan detta tapp på gränsen till för offensivt lagd och vi måste därmed få in en stabil pjäs framför en PP-back som Nisse. För vår offensiv har vi redan Hulta, Bernhardt, Simon och Alsing. Vår högsta prio måste vara Ahnelöv.
Marc Zanetti
Stefan Elliott
Topi Jaakola
Michael Kostka
Nils borde ligga på ungefär samma lön som Högström och med NHL-pengarna så finns det utrymme även för AOM.
Edit: Tror mycket på Hulta till nästa säsong. Nu får han äntligen en hel försäsong och gå in med självförtroende och styrka till premiären! Så vi kommer klara oss på en secondary PP-back efter Hulta. För mig är det antingen Hulta eller Nisse i laget. Båda blir för dyra då de har så smalt register.
- Daniel942
- Säsongskort: Ja
Högström kommer tillbaka innan jul. Odds?
DIF!
-
Finns en risk attadam också sticker, odraftad så det kan ju bli huggsexa där innan den 15:e också.
- Doyle
Vilken jäkla baksmälla nu på morgonen. Såg faan inte denna bangers komma. Högström är ju faan DIF och ersätta honom med random back blir ju i stort sätt en omöjlighet. Ser dock stora möjligheter att han är tillbaka till jul. Högströms personlighet är att han vill ha trygghet runt sig för att fungera optimalt. I NHL är den önskan inte aktuell. Det handlar mer om att äta eller ätas. Så min förhoppning är att Höga kommer tillbaka. Men har jag fel så är det bara att önska honom lycka till. En stor spelare som är värd sin chans alla dagar i veckan säger jag fast gråter inombords.
Aj aj aj. Jag trodde på guld inför säsongen, nu ser det mörkare ut. Oersättlig spelare. Marknaden är för tunn.
All in på Ahnelöv, Jocke får kidnappa KJP och kräva degen av Stefan Persson om så krävs. Vill högga sen hem får man hosta upp emissionspengar till löneposten.
- Jim Morrison
Ahnelöv? Hur många här inne har sett honom spela på sistone? Jag kan säga att jag kommer bli väldigt mycket mer orolig om det är Jonas Ahnelöv som ska ersätta Högströms roll och lön.
Nils Andersson är den enda rimliga ersättaren. Bara en ren jävla röta att han fortfarande står utan kontrakt. Utöver honom kanske det finns någon utländsk back - men då kommer det bli snordyrt och dom pengarna har vi inte. Bara att inse att Högström satte oss i skiten rejält.
Nils Andersson är den enda rimliga ersättaren. Bara en ren jävla röta att han fortfarande står utan kontrakt. Utöver honom kanske det finns någon utländsk back - men då kommer det bli snordyrt och dom pengarna har vi inte. Bara att inse att Högström satte oss i skiten rejält.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Motgång på motgång....... den här sillyn börjar likna nåt i hästväg, tror påriktigt att högga inte går att ersätta helt, utan nu handlar det bara om att ta det bästa alternativet sett till övrig trupp, men nån som är helt som högga finns inte, där är han unik!!
Måste förstå Högström ändå. Han är 29 år, detta är förmodligen sista chansen. I grunden så är det ju regelverket som är åt helvete.Jim Morrison skrev:Ahnelöv? Hur många här inne har sett honom spela på sistone? Jag kan säga att jag kommer bli väldigt mycket mer orolig om det är Jonas Ahnelöv som ska ersätta Högströms roll och lön.
Förlänger med 3 år i Februari och sedan rycker en NHL-klubb honom i Juni, så ska det inte kunna gå till. Åtminstone inte utan en rejäl övergångssumma.
Jag tippar på att Jocke kommer med ett uttalande om att man förväntar sig att Hultström tar nästa steg och att vi har bra bredd på backsidan, därför kommer vi inte ersätta Högström just nu.
Varför skulle han göra det?ciirree skrev:Jag tippar på att Jocke kommer med ett uttalande om att man förväntar sig att Hultström tar nästa steg och att vi har bra bredd på backsidan, därför kommer vi inte ersätta Högström just nu.
För att Jocke är Jocke, och så lät det när Thoresen drog.mb81 skrev:Varför skulle han göra det?ciirree skrev:Jag tippar på att Jocke kommer med ett uttalande om att man förväntar sig att Hultström tar nästa steg och att vi har bra bredd på backsidan, därför kommer vi inte ersätta Högström just nu.
Edit: Det var lite med glimten i ögat jag säger detta. Jocke brukar inte uttala sig om framtida värvningar eller ersättare, så det var lite det jag menade. Och iof så kanske det är bättre att vänta. Med 240 000 dollar + Högströms lön så lär vi kunna landa en väldigt bra back, men just nu är marknaden tunn.
Ser verkligen folk Ahnelöv som en ersättare till SHL's bästa back?
Håller med!Och om inte ska det vara ersättning med rejäla pengar, inga 400k USDVikas skrev:SHL som organisation måste bli tuffare mot NHL.
Det ska inte vara möjligt för spelare att bryta kontrakt när de vill så fort någon på andra sidan pölen vinkar åt deras håll.