SHL 2014-15
Re: SHL 2014-15
Asså fan stackare. Herregud! Det känns så fel att Svartvadet sitter där.
Hade ett lag värvat Damien Brunner så hade sportchefen aldrig svarat, "Ja... vad säger man... en till kille i lineupen liksom, det är väl kul" på frågan om vad tränaren sa. Haha, ridå
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hade ett lag värvat Damien Brunner så hade sportchefen aldrig svarat, "Ja... vad säger man... en till kille i lineupen liksom, det är väl kul" på frågan om vad tränaren sa. Haha, ridå
Skickat från min iPhone med Tapatalk
"I think I can score goals and I think I can handle the puck"Djurgårdare86 skrev:Sparkar in den öppna dörren lite men tycker denna presskonferensen med Brashear är underbar! Svartvadet bara skruvar på sig och pratar i väldigt generella termer
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Expressen avslöjar att Simon Önerud är nära att skriva på för HV71 till nästa säsong. Den forwarden som får mest speltid i Modo som löper enormt stor risk för att kvala, och med halva säsongen kvar.
Snälla stoppa det här med att spelare får kontaktas och signas flera månader innan nuvarande säsong är klar.
Snälla stoppa det här med att spelare får kontaktas och signas flera månader innan nuvarande säsong är klar.
Expert.
Mike Helber är ute och svansar runt med idéer som att MIF skall få en gratisbiljett till SHL samt att lag som Mora och Asplöven inte borde tillåtas att gå upp.
Kan inte denna fara för svensk hockey ta första bästa flyg över Atlanten och stanna kvar i plastdammen NHL?
Förbjuda vissa lag att gå upp, skita i det sportsliga, ta bort streck och nedflyttning...Den mannen har antingen inte förstått vad svenska folket vill ha eller också har han som största mål att förstöra så mycket som möjligt för hockeyn.
För min del lutar det åt det sistnämnda då det är hans önskemål om mer eller mindre stängda serier tillsammans med färre streck och mindre spänning som blivit verklighet samtidigt som publiksiffrorna har sjunkit....
Kan inte denna fara för svensk hockey ta första bästa flyg över Atlanten och stanna kvar i plastdammen NHL?
Förbjuda vissa lag att gå upp, skita i det sportsliga, ta bort streck och nedflyttning...Den mannen har antingen inte förstått vad svenska folket vill ha eller också har han som största mål att förstöra så mycket som möjligt för hockeyn.
För min del lutar det åt det sistnämnda då det är hans önskemål om mer eller mindre stängda serier tillsammans med färre streck och mindre spänning som blivit verklighet samtidigt som publiksiffrorna har sjunkit....
Jävla pajas!Kall-El skrev:Mike Helber är ute och svansar runt med idéer som att MIF skall få en gratisbiljett till SHL samt att lag som Mora och Asplöven inte borde tillåtas att gå upp.
Skulle inte han sluta? Han kommer inte direkt vara saknad!
- SirDIFalot
Satan vad jag hoppas att typ Asplöven går upp och Modo åker ur. Du skulle SHL-pamparna få en riktigt svettig sommar när dom funderar på hur dom ska lösa det...
Expert.
Skulle något SHL lag åka ur skulle nog ledningen för SHL skita knäck.
Och just därför hoppas jag att ju detta inträffar också.
Mike har helt rätt i de fakta och ekonomiska samband han lägger fram. Det saknas helt grunder för att kalla honom dum eller pajas, med andra ord.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- SirDIFalot
Hur kan han förvänta sig att klubbarna i allsvenskan ska vara SHL-redo utan SHL-förutsättningar? Var LHC det innan dom gick upp eller? Ett lag som Vita Hästen är ju närmare division 1-mässig än SHL-mässig men går dom upp skulle dom ju mycket väl kunna bli ett nytt Växjö Lakers med förutsättningarna som finns i Norrköping.
Expert.
Varför vill du se SHL fortsätta sin kräftgång internationellt sett? Det finns ingen ekonomi att byta ut etablerade varumärken i en liga och raden av andra nackdelar med en öppen serie är mycket lång.Kall-El skrev:Skulle något SHL lag åka ur skulle nog ledningen för SHL skita knäck.
Sen inser jag absolut att svenskar har ett närmast perverst intresse av bottenstrider där de som är de allra största förlorarna är allra mests intressant att gottas över. Den historiken och kulturen bland vissa högljudda fans medför att SHL egentligen är dömd till att evig olycka ekonimiskt.
- SirDIFalot
Varför är du övertygad om att bottenstrider är dåligt ekonomiskt? Du säger ju själv att det är det är det som lockar mycket folk.sensei skrev:Varför vill du se SHL fortsätta sin kräftgång internationellt sett? Det finns ingen ekonomi att byta ut etablerade varumärken i en liga och raden av andra nackdelar med en öppen serie är mycket lång.Kall-El skrev:Skulle något SHL lag åka ur skulle nog ledningen för SHL skita knäck.
Sen inser jag absolut att svenskar har ett närmast perverst intresse av bottenstrider där de som är de allra största förlorarna är allra mests intressant att gottas över. Den historiken och kulturen bland vissa högljudda fans medför att SHL egentligen är dömd till att evig olycka ekonimiskt.
Expert.
Några år tidigare var det just vita hästen som skulle gå upp, och LCH fanns knappt på radarn. Så det är absolut en intressant frågeställning som måste lösas på något sätt om SHL stängs.SirDIFalot skrev:Hur kan han förvänta sig att klubbarna i allsvenskan ska vara SHL-redo utan SHL-förutsättningar? Var LHC det innan dom gick upp eller? Ett lag som Vita Hästen är ju närmare division 1-mässig än SHL-mässig men går dom upp skulle dom ju mycket väl kunna bli ett nytt Växjö Lakers med förutsättningarna som finns i Norrköping.
Du får se SHL som försöker saluföra sina varumärken. Har du ett varumärke som säljer bra så kastar man inte bara bort det (läs DIF) för att det finns temporära / slumpmässiga förhållanden (Läs Matte Carlsson, Almtorp, "nuvarande lag vänder skeppet") som egentligen inte spelar någon roll för intäkterna. Att byta ut DIF mot vilda väsby låter jättekul på pappret, men priset av den spännande tanken är enbart ekonomisk misär för alla inblandade under det långa loppet.SirDIFalot skrev:Varför är du övertygad om att bottenstrider är dåligt ekonomiskt? Du säger ju själv att det är det är det som lockar mycket folk.sensei skrev:Varför vill du se SHL fortsätta sin kräftgång internationellt sett? Det finns ingen ekonomi att byta ut etablerade varumärken i en liga och raden av andra nackdelar med en öppen serie är mycket lång.Kall-El skrev:Skulle något SHL lag åka ur skulle nog ledningen för SHL skita knäck.
- SirDIFalot
Idag? Ja! Men det är fortfarande sportslig verksamhet det handlar om. Det är väl i grunden det som ska avgöra. DIF kanske har gått i KK om 10 år och Vilda Väsby är ledande i svensk hockey med 10-raka SM-guld om 50 år. Vem vet vad som händer i framtiden? Varför ska man lyfta upp vissa lag och "förbjuda" vissa från att gå upp baserat på vart dom står IDAG? Varför är vi så övertygade om att lagen som vi vill ha där just idag är dom som är bäst att ha där långsiktigt?sensei skrev:Du får se SHL som försöker saluföra sina varumärken. Har du ett varumärke som säljer bra så kastar man inte bara bort det (läs DIF) för att det finns temporära / slumpmässiga förhållanden (Läs Matte Carlsson, Almtorp, "nuvarande lag vänder skeppet") som egentligen inte spelar någon roll för intäkterna. Att byta ut DIF mot vilda väsby låter jättekul på pappret, men priset av den spännande tanken är enbart ekonomisk misär för alla inblandade under det långa loppet.SirDIFalot skrev:Varför är du övertygad om att bottenstrider är dåligt ekonomiskt? Du säger ju själv att det är det är det som lockar mycket folk.sensei skrev:Varför vill du se SHL fortsätta sin kräftgång internationellt sett? Det finns ingen ekonomi att byta ut etablerade varumärken i en liga och raden av andra nackdelar med en öppen serie är mycket lång.Kall-El skrev:Skulle något SHL lag åka ur skulle nog ledningen för SHL skita knäck.
Expert.