Allsvenskan 2012/13

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Staten

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Staten »

22 % av Karlskronas totala poängskörd hittills i år har vi bjudit på. Fan, pinsamt.
Isabo
Säsongskort: Ja

Inlägg av Isabo »

Staten skrev:22 % av Karlskronas totala poängskörd hittills i år har vi bjudit på. Fan, pinsamt.
Är det så jävla illa alltså? Fyra nyanser av skit.
Användarvisningsbild
wolsey100
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av wolsey100 »

Leksand har dragit in 2.3 miljoner i skrivande stund till sin rekonstruktion. Tycka vad man vill om LIF men måste säga att jag är imponerad av deras fans och passionen för klubben.

Gillar också att klubben lyckas promota olika alternativ för fans som vill stötta klubben finansiellt. Tror att dom tar plats i Elitserien iår om inte något märkligt händer.

Vi skulle också behöva lite mer fokus i klubben på att få pengar från fansen så ekonomin inte liknar ett blödande hål varje säsong där man måste vända på varje mynt för att överleva.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

wolsey100 skrev:Vi skulle också behöva lite mer fokus i klubben på att få pengar från fansen så ekonomin inte liknar ett blödande hål varje säsong där man måste vända på varje mynt för att överleva.
Tycker du att Djurgården ska gå runt och tigga pengar dag in och dag ut? Nej tack, det kan vi vara utan. Vi är ingen klubb som ska leva på andra. Föreningen ska kunna sköta ekonomin så att den går ihop utan att fans ska samla in massa pengar för att justera misstag av en styrelse. Som medlem och säsongskortsinnehavare så kräver jag att Djurgården Hockeys styrelse budgeterar trupp och övrigt efter klubbens ekonomi, och inte fuskar som Leksand för att sedan luta sig tillbaka mot supportrar som får tömma sparkonton för att sitt lag ska överleva konkurs.

Går Leksand upp till elitserien i år så kommer jag rent av spy. Jag hoppas innerligt att dom floppar i kvalserien och blir kvar i serien där dom hör hemma. Nästa säsong blir i så fall en verklighet som Leksand förtjänar, när man tävlar på samma villkor som alla andra, och får infinna sig i att vara ett mittenlag som torskar.
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

wolsey100 skrev:Leksand har dragit in 2.3 miljoner i skrivande stund till sin rekonstruktion. Tycka vad man vill om LIF men måste säga att jag är imponerad av deras fans och passionen för klubben.

Gillar också att klubben lyckas promota olika alternativ för fans som vill stötta klubben finansiellt. Tror att dom tar plats i Elitserien iår om inte något märkligt händer.

Vi skulle också behöva lite mer fokus i klubben på att få pengar från fansen så ekonomin inte liknar ett blödande hål varje säsong där man måste vända på varje mynt för att överleva.
Ja tydligen kan man tycka så med ..... Så du är okey att dem fått löner betalda av skattebetalare, att dem får 75 % av sina skulder avskrivna och sen att dem kommer floppa i kvalserien i år igen...
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Salas skrev:
wolsey100 skrev:Vi skulle också behöva lite mer fokus i klubben på att få pengar från fansen så ekonomin inte liknar ett blödande hål varje säsong där man måste vända på varje mynt för att överleva.
Tycker du att Djurgården ska gå runt och tigga pengar dag in och dag ut? Nej tack, det kan vi vara utan. Vi är ingen klubb som ska leva på andra. Föreningen ska kunna sköta ekonomin så att den går ihop utan att fans ska samla in massa pengar för att justera misstag av en styrelse. Som medlem och säsongskortsinnehavare så kräver jag att Djurgården Hockeys styrelse budgeterar trupp och övrigt efter klubbens ekonomi, och inte fuskar som Leksand för att sedan luta sig tillbaka mot supportrar som får tömma sparkonton för att sitt lag ska överleva konkurs.

Går Leksand upp till elitserien i år så kommer jag rent av spy. Jag hoppas innerligt att dom floppar i kvalserien och blir kvar i serien där dom hör hemma. Nästa säsong blir i så fall en verklighet som Leksand förtjänar, när man tävlar på samma villkor som alla andra, och får infinna sig i att vara ett mittenlag som torskar.
Delar Salas åsikt. Vi betalar medlemsavgift, köper souvenirer, betalar för att se matcher och köper korv och dricka. (det sista ger väl inte så mycket men ändå)

Jag bidrog till Ottokampanjen, men är tveksam till fler sådana satsningar. Nu när DIF var så jävla klumpiga och höll på att missa vår bästa spelare fick man rycka in och rätta till tillsammans med många andra DIF-hjältar.

Det jag skulle kunna se mer av är externa finansiärer. Om vi får ihop en vettig trupp, exempelvis den i år, så hade det varit kul om några miljonärer pyntat in och sett till att vi kunnat värva några riktigt fina russin till kakan.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Föreningen får väl lära sig att sköta sin ekonomi snart. Vad har vi.. röda siffror 9 av 10 senaste åren?
Expert.
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

wolsey100 skrev:Leksand har dragit in 2.3 miljoner i skrivande stund till sin rekonstruktion. Tycka vad man vill om LIF men måste säga att jag är imponerad av deras fans och passionen för klubben.

Hade lif-packet haft passion för sin klubb hade man ifrågasatt den dåliga hanteringen av ekonomin för 10 år sedan redan. Hade tillräckligt många gjort det då hade inte detta u-lag vart i den situation man själva satt sig i idag.

Är det jag faktiskt till viss mån uppskattar med de som höjer kritiska röster mot spontana insamlingar till föreningen. (Även om jag varit av en annan åsikt tidigare.)

Passion för klubben är inte enbart att ställa upp när allting gått åt pipsvängen, utan det är även att ställa krav och kritisera en ledning som gör saker som kan leda till att det går åt pipsvängen.

Om lif-packet brytt sig om sin förening hade man börjat uppmärksamma detta långt tidigare.

Är av denna anledning som jag ser det positivt att det börjar höjas kritiska röster bland annat här på forumet, över hur föreningens ekonomi sköts. Genom att visa att vi inte tolererar att man misshandlar den klubb som vi alla älskar visar vi passion för klubben. Tog mig ett tag att nå till denna insikt, men desto fler som gör det desto bättre.

Styrelsen måste lära sig att hantera de pengar den faktiskt har på ett ansvarsfullt sätt, och gör den inte det kommer vi ha helvetiska problem oavsett om vi kommer upp i ES igen eller inte.

Jag ser hellre ett DIF med stabil ekonomi en säsong till i HA, än ett DIF med en ekonomi som läcker som ett blödande rövhål efter våldtäkt med kaktus i ES.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Om vi går upp den här säsongen tror jag nog att Andreas Engqvist kommer hem och blir vår Johan Davidsson. Även Nicklas Danielsson har jag en känsla av.

Men som sagt bara en magkänsla, inget annat.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
minalman

Allsvenskan 2012/13

Inlägg av minalman »

Det är så riktigt jättesvårt att förstå att ett så starkt varumärke som Djurgården hockey inte kan skaffa ett fetare sponsorkontrakt.
Jag vet att stora företag inte vill bli förknippade med Stockholm och att man som Stockholmsföretagare inte vill välja sida mellan DIF och gnaget. Men Djurgården hockeys varumärke är störst i Sverige, det har årets säsong i HA bevisat. Det borde gå att ragga upp ett fett kontrakt. Vems är felet?
Vi kanske måste släppa slogans som Stockholms stolthet och bli hela Sveriges stolthet. Den titeln har ju varit något som bl.a. lif försökt leva på, men de har ju gjort bort sig ordentligt i år.
Vi har supportrar i hela landet. För att få de fetaste sponsorerna måste vi kanske skaffa oss en annan framtoning, mindre Stockholmsk. Åsikter på det?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

Och där tar BIK ledningen i slutet av matchen.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Mattias_87 skrev:Och där tar BIK ledningen i slutet av matchen.
Frågan är vad som är bäst för oss i längden... Västerås eller BIK Karlskoga seger?
Expert.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Ja, det här är väl en sån där match där man inte är helt missnöjd hur det än slutar
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
Frågan är vad som är bäst för oss i längden... Västerås eller BIK Karlskoga seger?
Jag föredrar nog en jämn utdelning av poängen, 2 till VIK och ett till BIK. Eller något.

Men Bofors lär vinna... :(
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

SirDIFalot skrev:
Tror faktiskt en trepoängare till VIK hade varit det bästa.
Avskaffa tre mot tre.
Skriv svar