Säsongen 2010/2011
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Säsongen 2010/2011
Ja, inte bara Ottos aggressivitet har ökat utan han har verkligen lyft sig själv senaste 4-5 matcherna. Har sagt det förut men han är verkligen inne i en formtopp. Ruskigt pigga ben. I vanlig ordning så gör han inte ett fel på banan och är en av dem som jobbar hårdast i varje byte. Bara poängen som uteblivit men vem bryr sig om det när vi för stunden vinner?
Owuya har Elitseriens bästa räddningssstatistik just nu. Vem fan kunde tro det när den här säsongen började? Grymt kul för grabben, fan vad härligt för honom! 

Japp, men det är ingenting värt om han inte är lika bra i fortsättningen. Nu är allt mentalt för honom!Kentta skrev:Owuya har Elitseriens bästa räddningssstatistik just nu. Vem fan kunde tro det när den här säsongen började? Grymt kul för grabben, fan vad härligt för honom!
Vidhåller att man ska spela Stefan ikväll för att inte trötta ut en orutinerad Owuya och inte få honom att slappna av. Vi har inte råd med några plattmatcher.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Även fast jag är besviken på Stefan i år! Så borde han få spela ikväll eller några av de sista matcherna innan slutspelet. Kan vara kostsamt om han är helt matchotränad innan slutspelet samtidigt som det kan vara bra att vila Mark! Stefan borde verkligen tagit ett kliv iår vilket jag trodde då han fick vara förstavalet men tycker inte han ska få vara kvar nästa säsong om han inte gör ett Wesslau slutspel!Mäklaren skrev:Japp, men det är ingenting värt om han inte är lika bra i fortsättningen. Nu är allt mentalt för honom!Kentta skrev:Owuya har Elitseriens bästa räddningssstatistik just nu. Vem fan kunde tro det när den här säsongen började? Grymt kul för grabben, fan vad härligt för honom!
Vidhåller att man ska spela Stefan ikväll för att inte trötta ut en orutinerad Owuya och inte få honom att slappna av. Vi har inte råd med några plattmatcher.
Det är än mer kostsamt att Stefan står - och därmed bryter Marks streak - och gör en katastrofmatch än det är om han inte står, anser jag. Att ha en stark Mark längst bak är det bästa och om Stefan inte får stå framöver kan han lika gärna komma in och spika igen om Mark skulle gå sönder. Jag är jävligt tveksam till idéen att matcha båda så här nära slutspelet. Kanske kan vi låta Mark vila en match eller två när vi garanterat når slutspelet, men.. fan.. aja, de som får betalt för att coacha vet väl vad de gör. Spontant känns det som man inte rör en vinnande trend om man inte gärna ser att den tar slut. Det vore som att bänka Krüger som har poäng i 6 raka nu. Krejsi.mb81 skrev:Även fast jag är besviken på Stefan i år! Så borde han få spela ikväll eller några av de sista matcherna innan slutspelet. Kan vara kostsamt om han är helt matchotränad innan slutspelet samtidigt som det kan vara bra att vila Mark! Stefan borde verkligen tagit ett kliv iår vilket jag trodde då han fick vara förstavalet men tycker inte han ska få vara kvar nästa säsong om han inte gör ett Wesslau slutspel!Mäklaren skrev:Japp, men det är ingenting värt om han inte är lika bra i fortsättningen. Nu är allt mentalt för honom!Kentta skrev:Owuya har Elitseriens bästa räddningssstatistik just nu. Vem fan kunde tro det när den här säsongen började? Grymt kul för grabben, fan vad härligt för honom!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Det är skillnad på utespelare och målvakter. Viktigt att ha 2 målvakter igång till slutspelet och jag tycker det är värre att vila Owuya efter en förlust! Dessutom är slutspelet helt klart nu! Vi behöver inte oroa oss! Kolla uppåt istället!
mb81 skrev:Det är skillnad på utespelare och målvakter. Viktigt att ha 2 målvakter igång till slutspelet och jag tycker det är värre att vila Owuya efter en förlust! Dessutom är slutspelet helt klart nu! Vi behöver inte oroa oss! Kolla uppåt istället!
Vad pratar du om...? Det är 18 poäng kvar att slåss om!
Det kan vara klokt att vila Mark när vi garanterat når slutspelet. Inte innan. Hur fan ska DIF förklara sig om det visar sig att bytet Mark/Stefan visar sig (om det nu händer...) var det som orsakade missat slutspel?! Det kostar att hamna i ingenmansland mellan kvalserien och slutspel. Mycket intäkter som skiter sig då.mb81 skrev:Det är skillnad på utespelare och målvakter. Viktigt att ha 2 målvakter igång till slutspelet och jag tycker det är värre att vila Owuya efter en förlust! Dessutom är slutspelet helt klart nu! Vi behöver inte oroa oss! Kolla uppåt istället!
Vila Mark om/när det är klart att vi ska spela slutspel. Ridderwall ska INTE in och spela i viktiga matcher nu. Det ska Mark göra. För jag bestämmer! (Och då ska Kronwall vilas också!=)

- reservjesus
Klart att Owuya ska stå tills vi verkligen är helt klara. För inte tror tränarna att riddarn ska göra en Wesslau?
clowns to the left of me, jokers to the right
Klart Owuya ska stå de flesta atcherna som är kvar men ett par skadar det inte att Riddarn står. Var mest det jag menade. Och hur pessimistsiska kan man egentligen vara! Aldrig att vi släpper elva poäng ner! Klart vi går till slutspel!!! För 3 matcher sen kunde man vara lite orolig men inte nu! Skärpning!
it ain't over until..mb81 skrev:Klart Owuya ska stå de flesta atcherna som är kvar men ett par skadar det inte att Riddarn står. Var mest det jag menade. Och hur pessimistsiska kan man egentligen vara! Aldrig att vi släpper elva poäng ner! Klart vi går till slutspel!!! För 3 matcher sen kunde man vara lite orolig men inte nu! Skärpning!

Nu är det iaf!!! Surt med måndagsmatch så man måste jobba!Magnutz skrev:it ain't over until..mb81 skrev:Klart Owuya ska stå de flesta atcherna som är kvar men ett par skadar det inte att Riddarn står. Var mest det jag menade. Och hur pessimistsiska kan man egentligen vara! Aldrig att vi släpper elva poäng ner! Klart vi går till slutspel!!! För 3 matcher sen kunde man vara lite orolig men inte nu! Skärpning!JINX!
Tre pinnar ifrån fjärdeplatsen, det kan gå...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- Lee Harvey Oswald
Precis, & då "får vi" laget som är kvar, det som ingen ville ha.Edin skrev:Tre pinnar ifrån fjärdeplatsen, det kan gå...
Gissar på "Festfixar-Brynäs", äckligaste & tråkigaste laget som åker i ett par skridskor 2011.
Egentligen enda laget jag inte vill ha i en semi (förutom hv då)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Ja, Brunäs spelar så otroligt tråkig hockey att de borde skämmas. De ställer upp i mittzon och låser sönder spelet där... Vore skönt att möta dem i slutspelet och mosa dem. Rejält.