DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Re: DIF i Media

Inlägg av Jim Morrison »

Raus skrev:Anrell har förstås pluggat in en mikrofon i Hardys anteckningsblock för att backa upp sitt uttalande om att Hardy inte har hälsat på en viss spelare under tre år.
:lol:

Ärligt talat, även om det är sant, hur ska vi veta att Anrell talar sanning?
Kanske frågat Kim.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
JIIR
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av JIIR »

Men hur jävla bra var Lennhammer då? Kanske är Hardy som försöker bli en elak jävel så att han ska spela upp sig för att sätta Hardy på plats. Man vet aldrig
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

JIIR skrev:Men hur jävla bra var Lennhammer då? Kanske är Hardy som försöker bli en elak jävel så att han ska spela upp sig för att sätta Hardy på plats. Man vet aldrig
Men för fan, klart man PRATAR med sina juniorer eller spelare öht? Att man skapar någon slags kontakt och god relation? Helt sjukt att ta Hardys parti i denna fråga, OM det nu är sant. Mer och mer information kommer ut om att DIF verkar vara en helt defekt klubb just nu där saker står i obalans. Vilken klubb, med lika mycket saknad av harmoni (seemingly, av vad man hört) har någonsin vunnit ett SM-guld? Nej, någonting måste göras. Det får inte gå till så här.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Gneblon
Säsongskort: Ja

Inlägg av Gneblon »

Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Ja, det är riktigt uselt om inte Hardy har en dialog med alla spelare.

Men det förvånar mig inte ett dugg, han hade väl aldrig hört talas om Zibanejad innan han fick chansen i en A-lags match förra säsong. Vilket engagemang & brinnande intresse vår headcoach måste ha om man inte ens pratar med J-lagstränarna om vilka spelare som "kan vara på gång" etc. :|
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Nu tycker jag att det är alldeles för mycket spekulationer och drev mot Hardy. Jag tycker inte heller att han är en bra coach, men att gå runt och påstå att han inte har dialoger med spelare och kräver att han ska ha koll på vilka i J18/J20 som är framtidslöften när han redan har ett elitserielag att träna är bara korkat.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Heaty skrev:Nu tycker jag att det är alldeles för mycket spekulationer och drev mot Hardy. Jag tycker inte heller att han är en bra coach, men att gå runt och påstå att han inte har dialoger med spelare och kräver att han ska ha koll på vilka i J18/J20 som är framtidslöften när han redan har ett elitserielag att träna är bara korkat.
Tjae, jag påstår inte saker genom att hört något löst internet-rykte, det får stå för andra...

Din sista mening är ett riktigt jävla bottennapp; det är väl klart som fan att en headcoach bör ha en dialog med juniorlagstränarna inför & under säsongen för att se vilka som kan vara på gång? Det visar på ett genuint ointresse om inte den dialogen finns.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Är väl en sak om han inte går och flanerar med alla juniorspelarna, men Kim har ju varit med på träningar och träningsmatcher med laget, och då bör man ju således prata med killen, om ryktet alltså skulle vara sant. Jag och Magnutz var ju ner till Oskarshamn på träningsmatchen där och snackade med Kim bland annat, sprudlande glad och trevlig, så om detta var något som tyngde honom så syntes det inte :D
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

-daniel- skrev:Ja, det är riktigt uselt om inte Hardy har en dialog med alla spelare.

Men det förvånar mig inte ett dugg, han hade väl aldrig hört talas om Zibanejad innan han fick chansen i en A-lags match förra säsong. Vilket engagemang & brinnande intresse vår headcoach måste ha om man inte ens pratar med J-lagstränarna om vilka spelare som "kan vara på gång" etc. :|

Jag säger inte att du har fel -daniel- men jag bara försöker se detta framför mig och jag har svårt att tro att Hardy tillåter att en junior är med i en match om han aldrig ens hört talas om honom...

Däremot håller jag med dig om att man som headcoach ska försöka ha ett lite större perspektiv. Iaf en gång per månad ha ett möte med resterande tränare i klubben och utvärdera och följa upp spelare, även ta in information om vad som händer i juniorlagen och vilka som är i rörelse. Dock arbetar folk olika och vad jag än tycker så måste ju ledningen anse att han gör rätt.

Gällande att han eventuellt inte hälsat på Kim så bryr jag mig inte ett dyft om en artikel som inte har någon som helst källa. Tog mig ett antal år av mitt liv men att kritiskt granska en "nyhetsartikel" är tyvärr ett måste idag.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

crike skrev:
-daniel- skrev:Ja, det är riktigt uselt om inte Hardy har en dialog med alla spelare.

Jag säger inte att du har fel -daniel- men jag bara försöker se detta framför mig och jag har svårt att tro att Hardy tillåter att en junior är med i en match om han aldrig ens hört talas om honom...

Däremot håller jag med dig om att man som headcoach ska försöka ha ett lite större perspektiv. Iaf en gång per månad ha ett möte med resterande tränare i klubben och utvärdera och följa upp spelare, även ta in information om vad som händer i juniorlagen och vilka som är i rörelse. Dock arbetar folk olika och vad jag än tycker så måste ju ledningen anse att han gör rätt.

Gällande att han eventuellt inte hälsat på Kim så bryr jag mig inte ett dyft om en artikel som inte har någon som helst källa. Tog mig ett antal år av mitt liv men att kritiskt granska en "nyhetsartikel" är tyvärr ett måste idag.
Tror t.om Hardy själv har uttalat sig om att han aldrig hade hört talas om Zibanejad innan han dök upp på en träning förra året.

Det är ju lite det du skriver jag menar; man måste ju för tusan ha kommunikation inom klubben och framförallt med spelarna själva. Jag tror faktiskt rent allmänt att det är usel kommunikation i den här klubben. Att det får fortgå är helt enkelt för att "det har ju fungerat hittils" (tycker väl ledningen). Jag säger inte att man behöver lägga ner timtal på möten med spelare, tränare osv men jag tycker det är huvudtränarens skyldighet att hålla en dialog, dels med spelarna i A-truppen och ge lite feedback om varför / varför inte vissa får speltid, men även ha en dialog med framförallt J-tränarna för att få en inblick i vilka karaktärer som kan bli aktuella i framtiden.

Men det spelar ingen roll hur mycket jag gnäller för det kommer naturligtvis inte bli någon ändring.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

-daniel- skrev: Tror t.om Hardy själv har uttalat sig om att han aldrig hade hört talas om Zibanejad innan han dök upp på en träning förra året.

Det är ju lite det du skriver jag menar; man måste ju för tusan ha kommunikation inom klubben och framförallt med spelarna själva. Jag tror faktiskt rent allmänt att det är usel kommunikation i den här klubben. Att det får fortgå är helt enkelt för att "det har ju fungerat hittils" (tycker väl ledningen). Jag säger inte att man behöver lägga ner timtal på möten med spelare, tränare osv men jag tycker det är huvudtränarens skyldighet att hålla en dialog, dels med spelarna i A-truppen och ge lite feedback om varför / varför inte vissa får speltid, men även ha en dialog med framförallt J-tränarna för att få en inblick i vilka karaktärer som kan bli aktuella i framtiden.

Men det spelar ingen roll hur mycket jag gnäller för det kommer naturligtvis inte bli någon ändring.
Ja att han inte hört talas om Zibbe innan han "dök upp" på en träning, det tror jag helt klart på. Troligen meddelar någon av Piff och Puff J-lagscoacherna att spelare X är sjuk/skadad och att det behövs utfyllnad. Vipps så var Zibbe på den stora scenen. Men jag var lite ordagrann där och tror nog att efter den träningen så visste även Hardy vem han var (innan han fick spela sin första match :wink: )
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

crike skrev:
-daniel- skrev: Tror t.om Hardy själv har uttalat sig om att han aldrig hade hört talas om Zibanejad innan han dök upp på en träning förra året.

Ja att han inte hört talas om Zibbe innan han "dök upp" på en träning, det tror jag helt klart på. Troligen meddelar någon av Piff och Puff J-lagscoacherna att spelare X är sjuk/skadad och att det behövs utfyllnad. Vipps så var Zibbe på den stora scenen. Men jag var lite ordagrann där och tror nog att efter den träningen så visste även Hardy vem han var (innan han fick spela sin första match :wink: )
Förstår vad du menar, jag överdrev väl en smula i min kritik... ;)

Men det är ju just det här jag menar; Hardy SKALL SOM HUVUDCOACH VETA vad som finns att tillgå inom de egna leden. Om inte annat kan väl det vara en riktigt bra morot för J-lagsspelarna att veta att man har en seriös huvudtränare i A-laget som är intresserad av ens egen utveckling?
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

-daniel- skrev:Förstår vad du menar, jag överdrev väl en smula i min kritik... ;)

Men det är ju just det här jag menar; Hardy SKALL SOM HUVUDCOACH VETA vad som finns att tillgå inom de egna leden. Om inte annat kan väl det vara en riktigt bra morot för J-lagsspelarna att veta att man har en seriös huvudtränare i A-laget som är intresserad av ens egen utveckling?
Absolut, att veta att man kan bli uppmärksammad för sina bedrifter och att dessa inte bara passerar i perferin är en väldigt bra morot.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Här är en ganska bra intervju med Mackan inför kvällens match och läget kring laget:

"Skiter i vad folk tycker om Hardy"

http://www.hockeysverige.se/article/125 ... r-om-hardy
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Edin skrev:Här är en ganska bra intervju med Mackan inför kvällens match och läget kring laget:

"Skiter i vad folk tycker om Hardy"

http://www.hockeysverige.se/article/125 ... r-om-hardy
Läste just den och det ges som vanligt sken av att allt är frid & fröjd, men en lagkapten skall ju så klart inte säga något annat utåt. Bra att de verkligen tycks ha kommit till insikt att det krävs jobb för att vinna, kan tycka den insikten kom 20 omgångar för sent...

Tycker Mackan sköter sig rätt OK i mediala sammanhang, dock vet jag inte om jag tycker att DIFs lagkapten skall säga att han skiter i vad andra (dvs vi, fansen - eller många av oss åtminstone) tycker om Hardy. Utan oss så är den här klubben inte ett jävla piss. Nu menade han väl förvisso främst det drev som varit mot Hardy i media.
Skriv svar