Kolla på Hasek texEdin skrev:30 år är ingen ålder för en hockeymålvakt. Han lär ju spela i minst fem år till.ludde- skrev:Frågan är hur länge vi skulle få behålla Daniel Larsson denna gång?
Känns som att om Tellan kommer hit så stannar han tills han lägger av, hur många säsonger det nu kan tänkas vara?
Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Är bara rädd att Tellan kommer bli en ny Johan Holmqvist..
Elitserien Goalie of the Year "Honken Trophy"
2008-2009 Johan Holmqvist (G)
Hela Frölunda har varit värdelösa denna säsong, tror inte han fått lika mycket hjälp av backar som t ex. Wesslau.
2008-2009 Johan Holmqvist (G)
Hela Frölunda har varit värdelösa denna säsong, tror inte han fått lika mycket hjälp av backar som t ex. Wesslau.
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Titta på Marty Brodeur, han är 38 år och spelar över 70 matcher per säsong.Edin skrev:30 år är ingen ålder för en hockeymålvakt. Han lär ju spela i minst fem år till.ludde- skrev:Frågan är hur länge vi skulle få behålla Daniel Larsson denna gång?
Känns som att om Tellan kommer hit så stannar han tills han lägger av, hur många säsonger det nu kan tänkas vara?
En 1:a målvakt av klass vill jag ha, sedan kan vi lyfta upp T. Sandberg.
Sedan måste man undra vad fan NHL klubbarna håller på med, hur scoutar dom, visst Wesslau var grym i slutspelet men i NHL kommer det att gå för fort för honom. Sedan ska Islanders vara intresserade av Ridderwall, vad fan, har inte dom redan ca 40 målvakter i sin organisation?
- Ritterwand
Det är inte Tellans ålder som är problemet. Problemet är att han inte är skolad i den moderna stilen, vilket Daniel Larsson är.
Precis som signatur "Isolerad" så skulle jag också välja Danne över Tellan varje dag i veckan. Inget ont om Tellan dock, det är en ok lösning.
Precis som signatur "Isolerad" så skulle jag också välja Danne över Tellan varje dag i veckan. Inget ont om Tellan dock, det är en ok lösning.
Ritterwand skrev:Det är inte Tellans ålder som är problemet. Problemet är att han inte är skolad i den moderna stilen, vilket Daniel Larsson är.
Stefan Liv är inte heller skolad i den moderna stilen..Går rätt så bra för han ändå..
- andersson013
Någon mer än jag som tittade på Sverige - Ryssland och intervjun med Tellan? Lät som om han har pratat med Djurgården. Har glömt exakt vad som sades men något i stil med "om jag ska spela i Elitserien så kommer det vara djurgården om det inte blir så får jag hitta något annat" eller något liknande.
Djurgårdare på landsbyggden
Pga skrikande barn uppfattade jag inte vad Tellan sa i hockeystudion under Sverige-Ryssland matchen. Är det någon som kan återge?
Edit: Såg att det var fler som undrade.
Edit: Såg att det var fler som undrade.
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Lyssnade också, och av det att döma kommer han aldrig sätta sin fot i Ryssland igen. Han gav dem rätt så mycket skit.andersson013 skrev:Någon mer än jag som tittade på Sverige - Ryssland och intervjun med Tellan? Lät som om han har pratat med Djurgården. Har glömt exakt vad som sades men något i stil med "om jag ska spela i Elitserien så kommer det vara djurgården om det inte blir så får jag hitta något annat" eller något liknande.
Han pratade varmt om tiden i Finland och DIF.
Det verkar som så, att om det inte blir NHL blir det DIF. Skulle det av någon anledning inte funka med DIF så ligger Finland närmast. (Eftersom han helst inte vill representera någon annan elitserieklubb)
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Låter ganska tryggt. Om man nu vill ha TellanSnazzi skrev:Lyssnade också, och av det att döma kommer han aldrig sätta sin fot i Ryssland igen. Han gav dem rätt så mycket skit.andersson013 skrev:Någon mer än jag som tittade på Sverige - Ryssland och intervjun med Tellan? Lät som om han har pratat med Djurgården. Har glömt exakt vad som sades men något i stil med "om jag ska spela i Elitserien så kommer det vara djurgården om det inte blir så får jag hitta något annat" eller något liknande.
Han pratade varmt om tiden i Finland och DIF.
Det verkar som så, att om det inte blir NHL blir det DIF. Skulle det av någon anledning inte funka med DIF så ligger Finland närmast. (Eftersom han helst inte vill representera någon annan elitserieklubb)

- andersson013
Aa, just all smutskastning på Ryssland kommer jag ihåg och där kommer han nog aldrig spela. Och känns inte som om det blir nhl för han heller. Han bör ju spela en hel säsong om 1 målis i något lag innan det skulle bli aktuellt igen.
Vad va det för fråga han svarade "Det har jag inte kommentar på" ?
Djurgårdare på landsbyggden
Om han har pratat med DIF.andersson013 skrev:Aa, just all smutskastning på Ryssland kommer jag ihåg och där kommer han nog aldrig spela. Och känns inte som om det blir nhl för han heller. Han bör ju spela en hel säsong om 1 målis i något lag innan det skulle bli aktuellt igen.
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Om DIF och han har pratat.
Finns en del intresse från NHL och får han ett envägskontrakt så drar han chansar jag på. Då tror jag det kvittar om han lirar AHL.
Finns en del intresse från NHL och får han ett envägskontrakt så drar han chansar jag på. Då tror jag det kvittar om han lirar AHL.
Tellan är en äkta Djurgårdare och jag tror han skulle bli utmärkt i DIF. En nytänd Tellan, i ett kokande Hovet. Honom ska vi ha.
Jag har svårt att bli upprörd över Tjärnas val att köra KHL. Vill ju ändå helst se en comback av Ossi i laget. Snacka om en lagspelare, vilken klippa han är. En riktig järnkamin.
Någon sa "öppna plånboken", jag håller med till 100%. Har vi en chans att signa Ossi, så hoppas jag innerligt att vi tar den.
Någon sa "öppna plånboken", jag håller med till 100%. Har vi en chans att signa Ossi, så hoppas jag innerligt att vi tar den.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel