Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Therocket1
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Therocket1 »

Sudden är kung skrev:Bengt Höglund som har lämnat Stavanger skulle fylla den lucka som Larsson lämnar.Bengt var väl den viktigaste spelaren för Mora dåde tog steget upp.
NEJ!
Bild
Kalle

Inlägg av Kalle »

Tänkte bara säga något om Tobias Lundström som några skrev om tidigare. Jag tycker/vet att han är en grymt bra målvakt som inte på något sätt skulle göra bort sig i ES. Personligen rankar jag honom ett par snäpp över t.ex. Holst.
Det är inte bara försvaren i respektive lag som skuiljer dessa åt, utan snarare har Lundström hjälpt till att göra Lövens försvar bra och han har varit deras viktigaste spelare under ett par år nu. Denna säsong verkar han ju haft lite motivationsbrist, men om han skulle få tillbaka sin 100%-iga motivation av att få chansen att lira i ES så är han helt klart att satsa på.
För övrigt ska tydligen Holst varva ner hemma i Halmstad.
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

Blev Wesslau dåra..
Användarvisningsbild
ludde-
Säsongskort: Ja

Inlägg av ludde- »

http://difhockey.se/nyhet.php?news=4713

Står även att de ska vara klart med Axelsson bara att papper ska skrivas på.

Så det som är kvar är en back:
– På backsidan letar vi efter riktigt bra back till och där kan vi vänta tills rätt namn dyker upp. Förra säsongen värvade vi Ossi Väänänen först i slutet av september, så vi har stort tålamod när det gäller att hitta rätt spelare. Spelare i den klass vi letar efter just nu bestämmer sig ofta sent på grund av att de har många alternativ, säger Janne Järlefelt.
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Wedd
Säsongskort: Ja

Inlägg av Wedd »

Känns alldeles för hastigt, så här tidigt har vi aldrig varit färdiga med truppen, backbesättningen oroar mig något fruktansvärt, dock skulle Ossi/Tjärna höja den med 100%.

Målvaktssidan så hoppas och tror jag att Riddarn håller måttet, samtidigt som det finns en del oro..
Alltid Oavsett.
Vipul

Inlägg av Vipul »

Fan fan fan...Tror inte wesslau håller för elitserien..mycket dålig värvning..killen hade 3.36 förra året i ALLSVENSKAN. FAN!
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Vi har definitivt inte råd att vänta till allt för många omgångar in i Elitserien innan vi värvar en riktigt bra back. Som det ser ut nu, har vi bytt upp oss väldigt på forwardssidan, men backsidan ser verkligen inte bra ut.
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Tycker målvaktssidan känns mest tveksam
Olon

Inlägg av Olon »

Vipul skrev:Fan fan fan...Tror inte wesslau håller för elitserien..mycket dålig värvning..killen hade 3.36 förra året i ALLSVENSKAN. FAN!
Äh, tagga ner. Killen är värvad som andramålvakt, oavsett vad som står i nyheten. Dessutom säger inte statistik så mycket... Av de fåtal matcher med Borås som jag såg förra året kan jag inte direkt hylla deras försvar.

Jag tror att Wesslau kan vara en helt ok värvning, speciellt med tanke på att han har rutin som backup i Elitserien.
Användarvisningsbild
Tengil
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tengil »

Va fan...

Tycker man känner igen den här debatten från förr! Först när Söderström ersatte Riddarn, sen när Tellan tog över spaden efter Söderströms andra vända i DIF, och till sist ifjol när Daniel Larsson skulle bli nummer 1.

Finns ingen motsvarighet i landet till Djurgårn när det gäller att våga satsa på och förädla unga målisar till världsklass så det blir nog bra ska ni se.

Och Wesslau kan nog bli bra, halvtaskig statistik från ett skitlag i allsvenskan rör mig inte i ryggen, där är spelstilen annorlunda och försvaren usla förutom de tre stora Mif, RBK och Leksand.

Så....tack för allt Daniel och välkommen Gustaf!
FredrikA

Inte bra

Inlägg av FredrikA »

Känner egentligen till Wesslau för dåligt för att uttala mig men målvaktssidan känns inte riktigit bra just nu.

Blir Dick den sista forwaden är jag dessutom väldigt missnöjd. Tycker vi behöver en riktigt vass forwad till, typ Nisse eller Hannula.

Vem som tar den sista backplatsen kan bli helt avgörande för framgång nästa säsong.

Just nu är jag lite pessimistisk, hade hoppats på en bättre målis och en vass målskytt.
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

Vi kan nog lita på att Micke Törnqvist och Janne Järlefelt är ganska så säkra på vad för kille de får i Wesslau. Jag är inte det minsta orolig, för målvaktssidan är nästan DIFs starkaste tradition både vad det gäller scouting och utveckling. Det här blir nog bra till slut, ska ni se.
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

Wesslau jag, det är ingen bra värvning anser jag i alla fall.

Såg honom i Borås HC under säsongen där han inte gav något direkt stabilt intryck. I play-off till elitserien sedan fick han inte stå en match då junioren från Frölunda, Robin Rahm fick förtroendet.

Anser inte att han håller elitserieklass, måste vara ett komplement till Ridderwall. Men visst, ge han en chans!
Saknar Kung Wikegård!
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

Boråsaren skrev:Wesslau jag, det är ingen bra värvning anser jag i alla fall.

Såg honom i Borås HC under säsongen där han inte gav något direkt stabilt intryck. I play-off till elitserien sedan fick han inte stå en match då junioren från Frölunda, Robin Rahm fick förtroendet.

Anser inte att han håller elitserieklass, måste vara ett komplement till Ridderwall. Men visst, ge han en chans!
Wesslau är ju värvad som andramålvakt, det är ju uppenbart. Vi ska nog inte underskatta vad våra målvaktstränare kan göra med en sån kille som Wesslau på lite sikt. De har koll på det hela. Det som oroar mig är att Islanders ska signa Ridderwall och ta över honom till nordamerika. Då blir det jobbigt.

Rahm förresten är född 86 och har inte varit junior sen säsong 05/06.
Vipul

Inlägg av Vipul »

Precis...Islanders vill signa Ridderwall redan nu även om han har kontrakt. dom vill ha nonom redan nästa säsong.:S
Låst