NEJ!Sudden är kung skrev:Bengt Höglund som har lämnat Stavanger skulle fylla den lucka som Larsson lämnar.Bengt var väl den viktigaste spelaren för Mora dåde tog steget upp.
Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Tänkte bara säga något om Tobias Lundström som några skrev om tidigare. Jag tycker/vet att han är en grymt bra målvakt som inte på något sätt skulle göra bort sig i ES. Personligen rankar jag honom ett par snäpp över t.ex. Holst.
Det är inte bara försvaren i respektive lag som skuiljer dessa åt, utan snarare har Lundström hjälpt till att göra Lövens försvar bra och han har varit deras viktigaste spelare under ett par år nu. Denna säsong verkar han ju haft lite motivationsbrist, men om han skulle få tillbaka sin 100%-iga motivation av att få chansen att lira i ES så är han helt klart att satsa på.
För övrigt ska tydligen Holst varva ner hemma i Halmstad.
Det är inte bara försvaren i respektive lag som skuiljer dessa åt, utan snarare har Lundström hjälpt till att göra Lövens försvar bra och han har varit deras viktigaste spelare under ett par år nu. Denna säsong verkar han ju haft lite motivationsbrist, men om han skulle få tillbaka sin 100%-iga motivation av att få chansen att lira i ES så är han helt klart att satsa på.
För övrigt ska tydligen Holst varva ner hemma i Halmstad.
http://difhockey.se/nyhet.php?news=4713
Står även att de ska vara klart med Axelsson bara att papper ska skrivas på.
Så det som är kvar är en back:
Står även att de ska vara klart med Axelsson bara att papper ska skrivas på.
Så det som är kvar är en back:
– På backsidan letar vi efter riktigt bra back till och där kan vi vänta tills rätt namn dyker upp. Förra säsongen värvade vi Ossi Väänänen först i slutet av september, så vi har stort tålamod när det gäller att hitta rätt spelare. Spelare i den klass vi letar efter just nu bestämmer sig ofta sent på grund av att de har många alternativ, säger Janne Järlefelt.
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Äh, tagga ner. Killen är värvad som andramålvakt, oavsett vad som står i nyheten. Dessutom säger inte statistik så mycket... Av de fåtal matcher med Borås som jag såg förra året kan jag inte direkt hylla deras försvar.Vipul skrev:Fan fan fan...Tror inte wesslau håller för elitserien..mycket dålig värvning..killen hade 3.36 förra året i ALLSVENSKAN. FAN!
Jag tror att Wesslau kan vara en helt ok värvning, speciellt med tanke på att han har rutin som backup i Elitserien.
Va fan...
Tycker man känner igen den här debatten från förr! Först när Söderström ersatte Riddarn, sen när Tellan tog över spaden efter Söderströms andra vända i DIF, och till sist ifjol när Daniel Larsson skulle bli nummer 1.
Finns ingen motsvarighet i landet till Djurgårn när det gäller att våga satsa på och förädla unga målisar till världsklass så det blir nog bra ska ni se.
Och Wesslau kan nog bli bra, halvtaskig statistik från ett skitlag i allsvenskan rör mig inte i ryggen, där är spelstilen annorlunda och försvaren usla förutom de tre stora Mif, RBK och Leksand.
Så....tack för allt Daniel och välkommen Gustaf!
Tycker man känner igen den här debatten från förr! Först när Söderström ersatte Riddarn, sen när Tellan tog över spaden efter Söderströms andra vända i DIF, och till sist ifjol när Daniel Larsson skulle bli nummer 1.
Finns ingen motsvarighet i landet till Djurgårn när det gäller att våga satsa på och förädla unga målisar till världsklass så det blir nog bra ska ni se.
Och Wesslau kan nog bli bra, halvtaskig statistik från ett skitlag i allsvenskan rör mig inte i ryggen, där är spelstilen annorlunda och försvaren usla förutom de tre stora Mif, RBK och Leksand.
Så....tack för allt Daniel och välkommen Gustaf!
Inte bra
Känner egentligen till Wesslau för dåligt för att uttala mig men målvaktssidan känns inte riktigit bra just nu.
Blir Dick den sista forwaden är jag dessutom väldigt missnöjd. Tycker vi behöver en riktigt vass forwad till, typ Nisse eller Hannula.
Vem som tar den sista backplatsen kan bli helt avgörande för framgång nästa säsong.
Just nu är jag lite pessimistisk, hade hoppats på en bättre målis och en vass målskytt.
Blir Dick den sista forwaden är jag dessutom väldigt missnöjd. Tycker vi behöver en riktigt vass forwad till, typ Nisse eller Hannula.
Vem som tar den sista backplatsen kan bli helt avgörande för framgång nästa säsong.
Just nu är jag lite pessimistisk, hade hoppats på en bättre målis och en vass målskytt.
- Ritterwand
Wesslau jag, det är ingen bra värvning anser jag i alla fall.
Såg honom i Borås HC under säsongen där han inte gav något direkt stabilt intryck. I play-off till elitserien sedan fick han inte stå en match då junioren från Frölunda, Robin Rahm fick förtroendet.
Anser inte att han håller elitserieklass, måste vara ett komplement till Ridderwall. Men visst, ge han en chans!
Såg honom i Borås HC under säsongen där han inte gav något direkt stabilt intryck. I play-off till elitserien sedan fick han inte stå en match då junioren från Frölunda, Robin Rahm fick förtroendet.
Anser inte att han håller elitserieklass, måste vara ett komplement till Ridderwall. Men visst, ge han en chans!
Saknar Kung Wikegård!
- Ritterwand
Wesslau är ju värvad som andramålvakt, det är ju uppenbart. Vi ska nog inte underskatta vad våra målvaktstränare kan göra med en sån kille som Wesslau på lite sikt. De har koll på det hela. Det som oroar mig är att Islanders ska signa Ridderwall och ta över honom till nordamerika. Då blir det jobbigt.Boråsaren skrev:Wesslau jag, det är ingen bra värvning anser jag i alla fall.
Rahm förresten är född 86 och har inte varit junior sen säsong 05/06.