Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Soldier »

mb81 skrev: 2021-04-26 15:18:07
DIF_Soldier skrev: 2021-04-26 15:08:42
mb81 skrev: 2021-04-26 15:05:48
DIF_Soldier skrev: 2021-04-26 15:00:25
mb81 skrev: 2021-04-26 14:53:53

Vad för kulturbärare har vi blivit av med förutom Hank?
Denna silly: Norell (ja han räknas), Dick, Jeppe.
Sen har det genom åren successivt försvunnit fler: Hultström, Brodin, Ahlén, Ljungh, Urbom, Tellan. Har säkert glömt någon. Alla av olika skäl givetvis men trenden är att ingen av dessa har ersatts vad gäller känsla för klubben. Och det kommer straffa sig.
Ja och det kommer förhoppningsvis nya. Vi har iaf Svedberg, Mantas, Högström, Tom, Josef och Bergfors som någon sorts stomme med "kulturbärare". Förhoppningsvis kommer det in någon till denna silly. Ska väl in runt tio spelare till.
Du menar Brynäs, Mora, SAIK, Frölunda, DIF och Södertälje? Aningen vässat möjligen men du förstår poängen.
HV föll på att de inte hade sin Rödin, Bertilsson, Andersén, Alcen, Molin mfl. Strandberg mfl skiter ju i vilket om vi ryker, de har inte DIF i märgen.
Det var ju du som drog in Dick och Jeppe som kulturbärare. Då kan man räkna upp dessa också.

HV föll för de inte lyckades ersätta Lias, Sandin med flera och skador på Kinnvall med flera. Tror knappast det berodde på att en åldrad Thörnberg och Sundh inte fick förlängt.

Klart spelare som Strandberg med flera som varit här i 4-5 år får känslor för klubben.
Den som lever får se, sannerligen. Men jag gillar det inte alls.
Säg den glädje som varar
EspenK

Inlägg av EspenK »

Morwiin skrev: 2021-04-26 14:51:17
EspenK skrev: 2021-04-26 14:42:36 Sedär. Då har vi gjort oss av med två av de mest hårt jobbande i laget. Svider lite men kanske är det ett nytt tänk på gång.

Lycka till Hank! Vill inte se dig i något annat shl lag. Det hade smakat riktigt illa. Du är en järnkamin för mig!
Vem är den andra som jobbade ?
Wandell gjorde väl kanske den bästa arbetsinsatsen förutom Hank. I alla fall i mitt tycke.
Senast redigerad av EspenK den 2021-04-26 15:32:11, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Exile

Inlägg av Exile »

Kom igen, ett tiotal spelare till ska in i truppen, ge Jocke en chans... :)

Jag kan absolut förstå varför man inte förlänger med Hank och Dicken, båda har olika begränsningar. Personligen så kan jag tycka att Dick sved mest.

Att man lät Wandell gå förstår jag dock inte, såvida han inte begärde allt för mycket såklart.
Praetori

Inlägg av Praetori »

mb81 skrev: 2021-04-26 15:18:07
HV föll för de inte lyckades ersätta Lias, Sandin med flera och skador på Kinnvall med flera. Tror knappast det berodde på att en åldrad Thörnberg och Sundh inte fick förlängt.
HV föll för att de försökte fuska i sin generationsväxling med pengar istället för fingertoppskänsla och kontinuitet. Istället för hybris och att satsa för Guld skulle de skruvat ner sin målsättning, insett att de har mellanår i spelarmaterialet och givit Thörnberg och Sundh förlängt (och kanske Johnsson också, han gick och gjorde 35P för ett halvrassligt AIK i Allsvenskan).

Jag säger absolut inte att vi absolut måste behålla Hank. Hans sorti är tråkig av främst järnkaminsmässiga och nostalgiska skäl (och att han är värd ett bättre DIF-öde). Men det är ett risktagande att röra runt i en trupp och samtidigt göra sig av med en sådan traditionsbärare. Särskilt när vår främsta Djurgårdsstjärna i laget i form av Josefson är skadad och framtida medverkan osäker.
Om nu Jocke inte landat något riktigt starkt kort inför nästa säsong som kan fylla Hanks skor och kulturbärarroll.
Senast redigerad av Praetori den 2021-04-26 15:37:01, redigerad totalt 2 gång.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Rudi

Inlägg av Rudi »

mb81 skrev: 2021-04-26 14:54:48 Högga står upp för en polare. Dock onödigt och väldigt oproffsigt att ta det i sociala medier.
Riktigt tölpigt gjort faktiskt, men Marcus verkar ju ha det lite kämpigt med impulskontroll och konsekvensanalys.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Sportsligt är det helt rätt, men klart det är tungt. Han är en hjälte och finare människa går nog inte hitta.

Nu Joakim är det dags att börja presentera lite spelare man går igång på, det behöver inte bara vara stjärnor, men någon som berör, ny potentiell framtida järnkamin, vad som helst. Det är väldigt mycket plast och mediokert hittills.
Spela fult
rikkard

Inlägg av rikkard »

Modigt av Jocke. Det är tydligt att vi gör en omstart nu. Henkes kvalitéer som hockeyspelare är ytterst begränsade och lönen har varit hög i förhållande till det. Pengarna ska inte läggas på spelarna i 4:e kedjan verkar Jocke tänka.
Detblir3poäng

Inlägg av Detblir3poäng »

Rudi skrev: 2021-04-26 15:26:43
mb81 skrev: 2021-04-26 14:54:48 Högga står upp för en polare. Dock onödigt och väldigt oproffsigt att ta det i sociala medier.
Riktigt tölpigt gjort faktiskt, men Marcus verkar ju ha det lite kämpigt med impulskontroll och konsekvensanalys.
Tycker tyvär att det varit mycket såna pikar i media från honom, verkar nästan som det skurit sig rejält mellan honom och jocke....
Praetori

Inlägg av Praetori »

mb81 skrev: 2021-04-26 14:54:48
kaminor skrev: 2021-04-26 14:52:45 Rätt att "släppa" Hank. Södertälje nästa?

Intressant kommentar av Högga på Djurgårdens Instagram.

DIF: "Efter nio raka år går Djurgården och Henrik Eriksson skilda vägar. I diskussionerna har Djurgården lagt fram ett tydligt förslag att ta ställning till, samt erbjudit en roll i organisationen. Henrik har valt att söka en ny utmaning och Djurgården tackar för hans oförglömliga tid i Stockholms stolthet."

Högga: "Sanning med modifikation..."
Högga står upp för en polare. Dock onödigt och väldigt oproffsigt att ta det i sociala medier.
Äh. Det är rätt högt i tak och med all rätta. Jocke gick ut i DIF-TV (som ändå är en intern-kanal för Djurgårdsfans) och luftade sitt missnöje med laget tidigare i våras. Att Högga lägger en kommentar på DIFs Insta känns ändå rätt. Hjärtat på rätt ställe och att det finns känslor bakom istället för bara synliga ryggdunkar utåt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
BigJ

Inlägg av BigJ »

Så j-a uselt JE, bra Högga att du står upp
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

BigJ skrev: 2021-04-26 15:49:29 Så j-a uselt JE, bra Högga att du står upp
Vi får hoppas att Jocke gör sitt yttersta för att ta in någon ny publikfavorit. Ifall han bara skiter i att vi har tappat attitydspelare som Grewe, Jesper, Hank, Dick och Hedman så är det dags att stämpla ut som sportchef. Då är det vi som blir nästa HV 71 där ingen spelare bryr sig på isen.
Spela fult
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Såklart tråkigt att Hank inte blir kvar. Vänder jag på det, ville jag att han skulle få nytt kontrakt? Tveksamt.
Kan inte gnälla för mycket här. Vore jag sportchef skulle jag byta Hank mot Blomstrand. Järnkaminsattityd men med mer skills. En Hank 2.0.

Nu vet jag inte varför Blomstrand inte erbjuds kontrakt och får harva i AS, kanske någon personlighet som inte passar in?
Man får ha respekt för att Jocke alltid har en större kunskap om spelarna än en själv, han ser och vet saker bortom prestationerna på isen.

Sillyn har börjat dåligt. Får se vilka russin som värvas in, samt hur man löser situationen med Josef.
Och vilka blir övriga tränare?

Btw, härligt att Högga står upp. :)
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
BigJ

Inlägg av BigJ »

diftobbe89 skrev: 2021-04-26 15:59:58
BigJ skrev: 2021-04-26 15:49:29 Så j-a uselt JE, bra Högga att du står upp
Vi får hoppas att Jocke gör sitt yttersta för att ta in någon ny publikfavorit. Ifall han bara skiter i att vi har tappat attitydspelare som Grewe, Jesper, Hank, Dick och Hedman så är det dags att stämpla ut som sportchef. Då är det vi som blir nästa HV 71 där ingen spelare bryr sig på isen.
Vi är nästan där...
BigJ

Inlägg av BigJ »

Nu ryter även Hultström och Dick ifrån, härligt!
EspenK

Inlägg av EspenK »

Hur gick det för Hv när man dumpade ledare som Sundh och Thörnberg?
Låst